Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: o mica problema
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
98YMV
Salut in primul rand . In al doilea rand am si eu de cateva zile o problema cu daciuta mea cu carb. dublu care se manifesta in felul urmator : Cand accelerez pe loc se aude un fel de trrrrr iar in mers se cam zdruncina motorul la turatii mici . Cand trec de 2500 rpm nu se mai simte . Suspectez si aprinderea wacko.gif . Voi ce ziceti ?
mirceas
zdruncinatul motorului in mers cand scade turatia poate fi inclusiv de la jigleorul de relanti infundat. dar un efect de "tractor"/"trrrr" il ai mai ales daca merge motorul in 2-3 pistoane. verifica bujiile, fisele, regleaza aprinderea...
98YMV
la relanti sta la 900 nu se clinteste , zdruncinaturile apar in sarcina la turatie mica iar efectul de ,,tractor" doar pe loc accelerata . Am verificat si bujiile , toate lucreaza .
Merced
Pune mana pe el. Pe bune. icon_mrgreen.gif Exact asa se manifesta si la mine. Desfaci capacul de la filtru de aer, cu o mana accelerezi si cu palma celeilalte faci un fel de vid cateva momente apoi ii dai aer, iar faci, iar o lasi, incerci sa o accelerezi ca sa nu moara(daca nu intelegi despre ce e vorba roaga un mosulet cu Dacie, gasesti sigur unul care sa stie smecheria asta). Daca nu e infundat penal ar trebui sa dea rezultate bune. Apoi sa-i cureti si jiclorul de relanti ca la mine dupa operatiunea asta ajunge mizeria acolo si se intampla pe dos, merge in ture dar moare la relanti. Succes!
98YMV
am incercat si trucul asta merced . Merci oricum , maine ii fac o vizita mecanicului meu pt un curatat de la a la z si reglat .
Bullix
Cumperi un spray de carburator si-l golesti in el. Si pe dinauntru si p'afara si pe toate partile. Apoi stai vreo 10 minute. Pornesti masinaria; daca problema persista, atunci nu murdaria e problema.
brigada_diverse
cel mai bine s ail curete, pt orice enventualitate....la daciuta mea a fost curatat acum cativa ani tot carburatorul si reglat foarte bine, nu au fost probleme ,si consumul a scazut in oras dela 10 l la aprox 7 litr/100kmi(masurat cu catva timp in urma)..probabil a mai crescut intre timp


totusi, desi nu ma pricep prea mult la bucata asta, nu ar putea fi cuiul pontou sau pompa de sprit(membrana sau alte probleme)?
mirceas
QUOTE(mikedio @ 19 Aug 2007, 15:43)
la relanti sta la 900 nu se clinteste , zdruncinaturile apar in sarcina la turatie mica iar efectul de ,,tractor" doar pe loc accelerata . Am verificat si bujiile  , toate lucreaza .
*



pai tocmai ca la turatie mare efectul se compenseza si nu iti mai dai seama asa usor.

uneori ai doar impresia ca lucreaza toate bujiile, e bine sa fi convins ca totul e ok inainte sa suspectezi si altele. am patit-o si eu, ma duc la un amic sa isi dea cu parerea ca in rest totul era ok... mi-a demonstrat ca era una din bujii, aveam parca brisk, set nou (iti dai seama ce bune erau). am pus rapid un sinterom care il aveam in dotare si mergea perfect motorul. eu nu sesizam ca bujia nu lucreaza bine. omul tinea fisa la 1-2 mm de bujie si motorul avea tendinta sa se tureze. cand indeparta fisa, turatia nu scadea simtitor.
Minel
La mine acum vreo 2 luni mi-am schimbat bujiile si a pus Sinterom ,le-am montat direct si mecanicul de atunci a sesizat ca nu merg primele 2 bujii de catre baterie scoatea fisele la relanti si nimic ,nici o schimbare in mersul motorului la relanti.Dupa ce m-am documentat un pic de aici,am coborat la masina si am masurat distanta intre toate bujiile si normal ca bujiile in cauza erau aiurea reglate din fabrica in jur de 0,9 .Dupa ce le-am reglat la 0,6 mergea mult mai rotund motorul si se simtea diferenta la scoaterea fiselor ,deci nu va bazati pe bujiile noi fara sa le masurati cu lera ,masurati si apoi montati !!!
argon
ba eu ma bazez pe bujiile noi, de exemplu bosch si denso, toate erau reglate la perfectie. In schimb, sinteromul , intr-un set au de la 0.5 la 1, plus electrozi strambi..etc.
gygy
[QUOTE]
Se poate face si fara sa dau carbu jos??
brigada_diverse
la mine mergea in 3 bujii, dar se observa doar la relanti, in turatie , la 3000 rpm nu prea iti dadeai seama

si eu m-am bazat pe bujii bosch... si am ajuns sa le schimb una cate una cu vechile bujii sinterom care au stat 18 ani pe masina...

am mai vazut bujii bosch care se strica destul de repede, pentru Dacie, Sinteromul e de baza(recomandat si la service)
Bogyciu
Si eu am cam aceeasi problema, cand merg la turatie mica in treapta superioara are intreruperi scurte, mie imi cam afuma primele bujii dinspre radiator (unu si trei parca) si nu stiu ce sa le mai fac, nu sunt ude(nu papa ulei), doar afumate, am auzit ca poate fi si de la benzina, a mai patit cineva? Si chestia e ca problema asta o am de ceva timp, am dat jos chiulasa, frezat scaune, facut planeitate, reglat culbutori, tot degeaba...
brigada_diverse
nu paote fi cauza amestecul carburant sarac/bogat?
98YMV
l-as curata eu carbul dar e dublu si nu l-am desfacut niciodata si mi-e ca nu-l mai pun cum trebuie la loc . Cel mai bine ma duc la service si asta e . Oricum am in plan schimbarea cu unul de 1400 .Avand motor de 1600 ce modificari trebuiesc aduse ?
Bullix
Carb de 1.4 la motor de 1.6... da, vei merge mai economic, dar mai lenes...
98YMV
da carburator de 1.4 o sa pun pt ca cel de 1.6 imi consuma cred vreo 30 % cu toate reglarile masii blink.gif si nu ma intereseaza daca voi fi mai lenes pentru ca DACIA e lenesa ! Macar sa merg decent nu cu 10 litri sa merg 40 Km in oras. Deci ma ajuta cineva cu niste sfaturi cu ce adaptari/schimbari necesita trecerea de la carb. 1.6 la 1.4 ?
Merced
Tie iti consuma mult prea mult, si mi-e ca pui carburator de 1.6 si nu rezolvi mare lucru. Poate ai alte probleme, cum ar fi returul infundat. Merita sa verifici si asta.
98YMV
pai carburator de 1.6 am si vreau sa pun de 1.4 si o sa verific tot ce e posibil la ea . Apropo returul cum poate fi verificat ? Si ce probleme pot avea de imi consuma asa enorm ?
h8uall
pai e simplu desfati furtunu de retur de la pompa si suflii in el ,vezi ce se intampla e normal sa intampine o anumita rezistenta si in plus se simte cand suflii in el si aerul suflat iese in rezervor daca e infundat dute undeva unde au compresor si incearca cu compresorul vezi ce se intampla.si cu carb nu e nivelul prea mare cumva ??daca accelerezi treptat tot asa face sau numai cand accelerezi brusc???
98YMV
As putea pune carburator de 1300 ? Cu jicloare de 1.4 . Ce zici ar merge ? Omul de la care pot sa-l iau mi-a spus ca l-a pus si pe un aro cu motor de 2.5 L si cica merge bine . Ce ziceti ?
Bullix
Si in cat timp accelera Aro-ul ala de la 0 la 100km/h? In 10 minute? radmasa.gif
98YMV
cred ca da radmasa.gif . Nu stiu ce sa mai fac cu carburatorul actual am verificat si returul si jigloarele nu sunt infundate dar motorul tot aiurea simt ca se alimenteaza . Singura solutie este sa cumpar de 1.4 si gata termin balciul ... cool.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.