Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: merge in 2 pistoane
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mur_andrey
in weekend am facut un drum de 200km care a cam solicitat masina deoarece aveam greutate...totul bun pana ...
ieri am inceput sa simt o trepidatie a masinii......desfac capota si de la motor se transmiteau trepidatiile la toata masina.se aude si o bataie in motor,insa in turatie dispare...
ma duc la cineva si imi zice ca nu is desfacute tampoanele si verifica el pe acolo si imi zice ca merge doar in 2 pistoane si ma trimite la service...nu m-am dus la service ca aici nu cunosc p nimeni si decat sa ma fraiereasca m-am dus la altcineva care stie cat de cat...
...am schimbat bujiile,nu era d la bujii...
...a zis ca se uita azi la delcou,platini,si nu mai stiu ce...
...a mai zis ca e posibil ca un segment sa fie fisurat sau pur si simplu sa trebuiasca inlocuite pistoanele...

...azi ma duc la el si a zis sa iau un condensator de delcou si un set de platini...
... voi ce sfaturi imi dati?ce ar trebui sa fac? sau ce sa ii zic sa verifice?

va multumesc anticipat!
al vostru fan wink.gif

Paca
Imi cer scuze ca intervin cu o intrebare in topicul dau dar poate o sa te ajut si pe tine...sa ne spuna cineva care se pricepe cum iti dai seama daca masina lucreaza in 3 pistoane...sau doua..etc
Ov
scoti pe rand cate o fisa de bujii. Daca mersul nu se modifica inseamna ca bujia respectiva nu lucreaza wink.gif
Bullix
Iar din mers, chestia se simte in turatie. De regula la ultimul sau primul piston nefunctional, manifestarea este: turezi pana in 3000, 3000 si ceva si pur si simplu vezi ca motorul iti bate, ca merge in reprize. Chestia se simte cam in toata masina, dar in special in pedale si podea vezi simti acele batai.
mur_andrey
exact...si am scos pe rand toate cele patru,si fara 2 nu se simte nici o modificare...nush ce sa fie sad.gif astept pareri si sfaturi .... va multumesc
dizzy
Scoate si tu fisele alea cand motorul merge si vezi daca la apropierea de bloc sar scantei.
Daca nu sar, inlocuiesti fisele si incerci din nou.
Daca tot nu sar inlocuiesti capacul de delcou, apoi lulea, platini, condensator pana gasesti vinovatul
Daca sar, scoate si tu bujiile alea si vezi in ce hal sunt: Presupun ca le vei gasi ingrozitor de negre si pline de ulei. Le schimbi. Daca dupa cateva zile le gasesti pline de ulei e naspa probabil va trebui sa faci motorul.

mur_andrey
am scos fisele cu motorul pornit,scot scantei...doar am schimbat bujiile si acuma am altele noi...cele schimbate erau putin negre,dar cred ca e normal...si nu erau umede...
Bullix
Ori sunt fisele duse (crede-ma, de multe ori nici nu se vede pe ele daca sunt stricate), ori ai capacul de delco spart/tocit si iti scapa contacte. Pipa de delco daca ar fi dusa, atunci ar trebui sa nu atinga nici un contact, avand in vedere ca cele 4 contacte ale capacului sunt (in mod normal) simetrice si echidistante.

Ori capacul, ori cele doua fise cu pricina. Ia vezi tu. Si zi-ne si noua. Bafta!
Gheorghedracu
Ceea ce ma surprinde pe mine e ca oamenii au incredere in "cineva" dar nu intr-un service autorizat. De ce ? Service-ul autorizat nu e obligat sa garanteze lucrarea?

Daca da, (asa cum ar fi normal si de asteptat) atunci gaseste un service autorizat si du-te acolo decit sa o iei pe bijbiite. O sa cheltuiesti mai putini bani in felul asta.

Pe de alta parte, testul tau arata ca cilindrul nr2 nu merge. Daca ai inlocuit bujiile si ai verificat ca exista scinteie, si simptomul persista, atunci cauza e in alta parte (nu de la aprindere).

Indicatii ale mersului "in trei cilindri" sunt lipsa de putere, incalzirea motorului (excesiva) si consumul mare de benzina, nu neaparat toate simultan. Plus asa cum ai spus chiar tu, mersul trepidat.

Fa-i un test de compresie inainte sa mai dai bani aiurea. Da fa-l ca lumea ca sa intelegi ce iti spune.
dizzy
Bujiile duse sau / si fisele!


Bullix
Da' de ce, frate, poate omu' chiar nu e tocmai in bani, altfel cu siguranta nu mai avea de mult Dacie. In plus, forumul asta de ce s-o fi inventat? Tocmai din bunavointa unora care, dupa ce au spart tone de bani, eventual au luat si tepe la viata lor, pe la service-uri, sa-i ajute macar pe altii sa se scoata mai ieftin. Pentru ca asa e romanul cinstit, il invata pe altul din greselile/experientele sale anterioare. Si mai ales daca o problema nu necesita o manopera complicata, cu multe teste de inalta precizie, ci doar identificarea/INLOCUIREA unei anumite piese la indicatia unora care cunosc problema, apoi de ce sa n-o facem?
Pentru ca in service, tu nu platesti tocmai manopera, ci doar faptul ca tu nu cunosti, iar mecanicul cunoaste. Deh, traim intr-o societate in care ideile se platesc. Nu stii? Nu poti? Atunci dai banu' si te rezolva ala care stie/poate. Dar daca unul e binevoitor si iti vinde poante pe moca, doar pentru ca Internetul e ieftin si sufletul e mare... de ce sa nu te descurci si singur?
Gheorghedracu
Raspunsul meu a fost dat tinind cont de ceea ce a facut deja omul nostru. Nu e nimica rau sa ceri un sfat aicea, dar el deja a cerut un sfat unuia care a avut ocazia sa puna mina pe m asina si i-a spus sa se duca la service. ce motive am avea noi sa credem ca stim mai bine ceva despre un simptom foarte vag (general) decit unul care s-a uitat la masina personal?

E foarte bine sa dam sfaturi si idei, dar mi-e teama ca de multe ori oamenii se amagesc cu ideea ca aicea se rezolva problemele la care nu fac fata statiile service. Asta e o idee paguboasa in ultima instanta. Cu atit mai mult cu cit multi nu inteleg de ce trebuie sa faci aia sau ailalta, si se apuca sa traga alandala de toate cele, dupa cum citesc (si cine stie ce inteleg de pe aicea) sau dupa cum le spune cine stie ce "mester", in speranta ca se intorc timpurile bune.

Recomandarea mea e cea mai elementara in situatia omului nostru, si n-ar trebui sa coste mare lucru, si sa se poata face la orice colt de strada. Ca sa nu mai spun ca se poate cumpara un tester care nu costa mare brinza. Ma si mir ca mai vin oameni care intreaba ce sa faca (in situatii ca aceea descrisa de amicul nostru) inainte sa-si puna problema unui test de compresie! Asta e elementar, monser!
Bullix
Sigur ca da, cand e vorba de un test anume, sigur ca nu putem teleporta motorul prin forum sa vada fiecare ce are. Eu ziceam de probleme mai minore, ori chiar majore, insa tipice/vizibile. Insa atunci cand problema devine prea ambigua, evident ca devine insuficienta orice discutie, mai ales asupra unui obiect pe care nici nu-l poti vedea LIVE. Deci problema se pune invers: cand discutia pe forum "cu ochii inchisi" nu face fata problemei, atunci trebuie apelat la un serivce.
mur_andrey
omul care m-a trimis la service nu s-a uitat mai mult de 2 minute la ea...
faza e k pentru bani nu m-am dus la un service autorizat...poate sa imi ceara destui bani pt o chestie de asta si sa nu fie chiar asa grava(e doar o presupunere)..
.insa azi mai fac ceva verificari si maine o sa va zic ce am facut si cum a fost....
apreciez bunavointa voastra si sfaturile sunt binevenite...chiar si critica domnului Gheorghedracu o primesc insa nu m-am dus in service pentru:
1.bani
2.nu cunosc chiar deloc p nimeni si astfel frica de a fi fraierit

intai am zis sa incerc cu cineva sa mai schimbam unele chestii si apoi doar daca nu merge o duc in service...dar de ce sa nu incerc intai pentru ca asa mai invat si eu unele chestii...oricum unde nu ma pricep nu ma bag...

si testul de compresie o sa il fac azi poate,daca gasesc deschis...

am o intrebare: ce determina mai exact un test de compresie?

si pana acuma,multumesc mult de pareri...auzind mai multe pareri poti intelege din mai multe puncte de vedere o problema...
ceaki
ca sa vezi daca iti lucreaza toate bujiile, scoatele pe toate afara baga fisele pe ele si le reazama de blocul motor sau alternator undeva unde sa ai masa. pune pe cineva sa dea cheie si astfel tu te uiti si vezi care bujie nu lucreaza bine. scanteia tre sa fie intre electrozii bujiei si nu pe langa. daca una dintre buji nu lucreaza, schimbo la alta fisa fiindca poate fi de vina fisa si nu bujia respectiva. inainte de a scoate bujiile fa-ti semn pe fise care la ce piston merge , pt a nu le inversa atunci cand le pui la loc smile.gif
Freelancer
Poate gasesti un nene mecanic care sa verifice toate cauzele posibile:
aprindere, carburatie, bujii+fise ca mai sus.
Verifica si calitatea benzinei, e posibil sa fii pus vre-un diluant cu apa.
Verifica si compresia ca sa fii sigur ca nu s-au dus segmentii, asta se poate datora unui ulei contaminat cu benzina care nu a facut ungere mai ales daca ai turat motorul foarte cald.
mur_andrey
o intrebare insa: cum verific daca fisele nu sunt inversate? ca sa stiu ca sunt puse corect...ca oricum azi vreau sa le schimb...
Minel
Poate o sa te ajute asta ,bafta tongue.gif
KidTx
ordine aprinderii este 1-3-4-2

pe capacul de delcou numaratoarea se face in sensul acelor de ceasornic......fisa care duce la bujia 1 este cea din dreptul vacumului

pe motor numerotarea se face de la volanta (dinspre masina) spre radiator.....bujia 1 spre volanta

spor la treaba
diaconuliviu
@initiator: ai cumva instalatie GPL pe masina? "Reglata la consum mic" de vreun binevoitor"? Eventual alimentezi de pe unde da domnul sau pe unde e mai ieftin? Daca da, si nu numai, verifica jocurile supapa-culbutor, mai ales la cilindrii in cauza.
mur_andrey
nu am gpl pe masina si nu stiu daca e reglata la consum mic...alimentez ca tot omul de la petrom,omv...depinde...
consumul nu il stiu exact dar din cat am mers pana acuma nu mi se pare mic sau mare...eu zic ca e potrivit...
Gheorghedracu
Nu am criticat pe nimeni. In momentuol in care insa noi nu putem sa ajutam omul, ori ii spunem ori se isca din nou fenomenul "fiecare cu parerea lui". Pentru ca el a spups ca s-a verificat aprinderea, am sugerat testul de compresie. Asta iti arata daca ai comresie (!). Daca n-ai, cauzele pot fi multe, tu vezi intii daca e, dup-aia vedem si noi de ce nu e daca nu e. (de exemplu asa cum spune liviu, daca supapele inchid aiurea os a vezi compresia scazuta pe cilindri cu pricina. Dar asta e numai un exemplu, compresia scazuta poate avea multe cauze asa cum spusei). Fa testele si spune ce a iesit.
mur_andrey
is fine...am fost cu ea la service dupa ce am schimbat condensatorul,capacul de delcou,bujiile,fisele...
acolo am facut test d compresie si a iesit foarte bunla toti cilindrii.apoi a luat jos capacul ala d plastic si ghiciti care era problema:era rupt un arc din alea 6 parca...mi-o zis ca is 2 posibilitati de a-l schimba:ori sa faca el ceva smecherie ce dureaza 15 minute si costa,normal,mai putin,ori sa ia jos chiuloasa care ar fi durat mult mai mult si ar fi costat cine stie cat...
si aici face el smecheria(is curios daca voi o stiti,ca eu cand l-am intrebat a zis ca e secret,doar cat am inteles din cate am vazut):si-a facut un fier de 10 cm lungime ce sa intre in locul unde era bujia cu pricina...si il baga acolo si invarte de elicea ventilatorului incercand sa gaseasca o pozitie in care sa poata inlocui arcul fara sa cada nush ce in motor...unul tinea bine de fierul ala bagat in locul bujiei si mecanicul cu inca unul au inlocuit arcul in 2 minute...treaba misto,cel putin asa mi s-a parut...
nu stiu daca va ajuta ce va zic eu,poate unii dintre voi stiati de chestia asta,poate mecanicii mai experimentati pot sa faca aceasta procedura....mi-au luat doar 60 lei pt reparatie + 10 lei la mecanic pt arc
deci acolo era problema...
oricum va multumesc pentru sfaturile pe care mi le-ati dat,stiu ca in primul rand alea erau verificarile care trebuie facute si doar apoi vazut ce e in motor...

daca are cineva ceva pareri sau vrea sa adauge ceva la ce am zis in legatura cu procedura aceea e binevenita orice explicatie...

o chestie...eu folosesc benzina eco premium 95(pt ca a intrebat domnul Diaconuliviu daca alimenteza "pe unde e mai ieftin") si alimentez in general de la petrom...
mirceas
capacul ala nu cred ca e de plastic ci din tabla, te referi la capacul de la culbutori. aveai rupt un arc de supapa. care sunt 8, nu 6.

ce au facut ei e sa inlocuiasca arcul fara sa dea jos chiuloasa. cu tija aia improvizata a avut grija sa nu cada supapa. ca ea e fixata la capat cu un semi-con...

interesant ar fi de stiut al catelea arc era cel cu pricina, sa stim daca era de admisie sau evacuare.
mur_andrey
era ultimul arc spre fata masinii,cel de la bujia 4(ultima spre exterior)...ai dreptate,nu ma prea pricep eu,doar am zis aproximativ ce am zis...cred ca era de admisie...
mirceas
ai explicat foarte bine, eu am inteles. doar am completat cu unele amanunte.

e de evacuare, ordinea e: EAAEEAAE
diaconuliviu
Dispozitivul exista in trusa de service, se numea "doigt" (deget)- lb.fr. si, ma rog, avea un cod MOT..... Se folosea pentru inlocuirea unui taler, sigurante sau arc si, mai nou, simering, fara demontarea chiulasei. Retine supapa sa nu cada in cilindru. Ei au improvizat "degetul" din acel fier curbat.

Iti spuneam mai sus, daca ai gpl dar NU NUMAI, verifica jocul culbutorilor. Daca scoteai capacul pt asta, vedeai arcul rupt fara sa mai schimbi capac delco, condensator, etc.
dizzy
Bine ca ai rezolvat.
Lasa ca nu strice condensator nou si capac nou de delcou
Lasa-le pe alea noi pe masina, si pe alea vechi le tii rezerva.
mur_andrey
asa e...dar sa intreb daca tot ai pomenit de ele: sa le pastrez pe cele vechi sau sa le pun pe astea noi???
Gheorghedracu
Multumim pentru raport.

Liviu are dreptate, scula exista in kitul Renault de service.

Avusesi noroc. Arcul ala nu-ti mai inchidea supapa motiv pentru care masina mergea intr-adevar in trei cilindri. Pericolul era ca supapa ta putea sa cada (sau sa ramina deschisa) in cilindru cind venea pistonul in sus si o plesnea, cu rezultatul ca distrugeai si supapa si piston, si probabil altele.

Dar tot ma intreb cum dracu a iesit compresia buna pe cilindrul cu pricina?
Bullix
Pai poate nu facea mereu la fel supapa aceea, o fi prins-o intr-un moment "non-offside" tongue.gif
Gheorghedracu
Sau ala care a facut testul habar n-avea ce face. Spun asta pentru ca nu e admisibil sa iasa rezultatele testului cum vor ele. Tre sa iasa ca lumea, altminteri degeaba facem testul, nu? Ma interb daca stie omul nostru sa ne spuna si noua ce valori a citit meseriasul? Sau poate nici nu i-a spus? De ce oare?
mur_andrey
pai daca arcul e rupt se vede neaparat la compresie?
deci compresia nu era buna,ci era foarte buna...


eh,asta e...bine ca acuma merge...sper doar cum a inlocuit arcul,eu nu stiu cum sunt ele prinse acolo(ceva nituri parca am vazut),sa nu se desfaca sau sa fie acuma mai sensibil la solocitari mai mari ale motorului si sa se desfaca sau stiu si eu....

is curios insa care sa fii fost cauza pentru care s-a rupt arcul ?!!? l-am intrebat p mecanic daca o fortare a motorului ar fi putut fi o cauza,dar el a zis ca nu prea si mi-a dat replica:"asa-s masinile astea,se mai strica si ele de la o vreme"...


23 Aug 2007, 15:39:
am in masina foaia cu rezultatul testului....nu stiu acuma valoarea exacta,insa am vazut linia la care compresia e normala(asta cred ca indica linia aia) si la mine era trecut de linie la toate 4 cam cu jumate din distanta pana la linia respectiva...

daca tin bine minte si linia aia indica 8 atunci valorile citite erau in jur de 12....

pot sa va zic si procedura prin care a facut testul : am tinut eu pedala de acceleratie in podea(la maxim) si la indicatiile lui i-am dat cheie apoi dupa 2 sec aprox am oprit...,si asa pe rand de 4 ori...
Gheorghedracu
Rezultatul testului de compresie e afectat daca supapele nu se inchid ca lumea (cind trebuie).

Suna bine facut, clapeta de acceleratie deschisa la maxim, toate bujiile scoase, citire dupa a patra compresie. Cifrele nu stiu de ce sunt deasupra lui 8, (daca compresia normala la Dacie e 8). Probabil ca ai dat la cheie mai mult de patru ture (cicluri). Daca compresia ta e 12, atuncea s-ar putea sa ai probleme. Asta se obtine cind ai rectificat prea mult chiulasa. Incearca o garnitura mai groasa si mergi numai cu benzina superioara (CO cit mai mare) altfel s-ar putea sa ai detonari si sa te trezesti cu o gaura intr-unul din pistoane.

Supapele cedeaza la solicitari mari primele. Pe de alta parte, presiunea uleiului scazuta le distruge instantaneu daca nu cedeaza lagarele mai intii ( e posibil sa ai presiune normala la lagare si mica la supape).
diaconuliviu
O explicatie plauzibila dar destul de improbabila iti dau eu, Gheorghedracu:
arc rup, coroborat de un joc imens intre culbutor si supapa (acea supapa cu arc rupt fiind evacuare, din explicatiile omului, cilindrul ala doar aspira prin admisie). In cazul expus e posibil ca supapa de evacuare sa fi fost inchisa, compresia aparind ca buna. Am spus si repet, plauzibil dar improbabil (ca la Mithbusters).
mur_andrey
Si atunci ce imi recomandati?Sa ii mai fac un test de compresie si sa va spun rezultatul?

La testul acela mi-au iesit urmatoarele valori: 11,1 12 11,7 12,5

Am de facut o precizare:cand mi-a spus sa calc acceleratia la maxim eu am calcat si apoi cand a zis sa dau cheie am dat...insa dupa prima masuratoare eu am lasat acceleratia si a zis mecanicu ca trebuie sa tin in podea pedala tot timpul testului...si apoi cred ca a inceput din nou sa faca testul,din momentul ala i-am mai dat 4 chei,prima fiind degeaba...
Pe hartia care mi-a dat-o apar 4 linii,deci daca lasa si prima masuratoare apareau 5,nu???
Ce vreau sa zic este ca a facut bine testul sau nu? Sau de aia sa fii iesit valorile astea???
...pt ca dupa aia am facut exact cum a zis el la urmatoarele 4 masuratori...as fi curios sa ii mai fac si acuma un test de compresie,insa nu stiu cat ar putea sa imi ia(mai mult de 20ron???)

24 Aug 2007, 14:52:
nimeni?
Gheorghedracu
Cred ca testul a fost facut corect. Nu pot sa-mi dau seama ce inseamna compresia aia de 11 pentru ca Dacia din cite stiu eu are compresia mai mica de 10, parca 8 sau 8,5, hai 9. Un motor uzat ar fi bine sa aiba sa zicem 80-90% din commpresie. Un motor bine intretinut si bine construit din fabrica tine compresia buna mai multa vreme. Pentru Dacie as fi fost multumit si cu 80% din cifra motorului nou. Cred ca tu mai mult de atita nu poti sa-ti doresti, masina e la fel de buna cit era inainte sa ti se intimple necazul.

Dar ceea ce spune Liviu are sens. Pentru un test de compresie insa nu cred ca explica problema. Care de fapt sunt doua probleme. Una de ce compresia e mai mare decit ar trebui. Doi, de ce a iesit compresia buna pe cilindrul defect. Ceea ce spui tu Liviu ar fi o posibilitate, cu conditia ca supapa sa stea inchisa desi si atunci, aerul ar intra si iesi la deschiderea admisiei deci nu vad cum ar influenta (ca sa nu mai zicem ca aicea nu pare sa fi influentat de loc, caci compresia a iesit la fel pe toti cilindrii) testul. Ar fi aici de spus daca poate amicul nostru cu problema daca nu cumva la masurarea compresiei pe cilindrul cu pricina, valoarea maxima a compresiei a aparut de la prima compresie in loc sa creasca progresiv pina la a patra. In cazul in care supapele nu inchideau bine (ceea ce e mai de asteptat la o supapa fara arc) ar fi rezultat o compresie scazuta, ori aicea exact asta e paradoxul, noi nu numai ca avem compresia buna, dar e mai mare decit ar fi de sperat la un motor bun! Aproape ca-ti vine sa le spui la toti sa mearga cu arcurile de supapa rupte, hehehehe!

Nu te-as incuraja sa faci un alt test de compresie in alta parte, caci mi-e teama ca obtii acelasi rezultat, si te costa bani. Eu as face un asemenea test de curiozitate sa vad daca nu cumva scula lor e calibrata in asa fel incit exagereaza valoarea. Caci exista si posibilitatea asta. Compresia ta e buna, repet, nu-ti face griji. Sau e atit de buna cit poate fi, nu mai ai ce sa cistigi pentru masina ta cu un nou test. Ar fi doar de dragul stiintei, daca vrei sa mai faci un test.
mur_andrey
apropo...linia de normalitate a compresiei indica 9,5 nu 8 cat am precizat....iar valorile citite sunt cele de mai sus...

de dragul stiintei,mai vedem cum stam cu banii...
Gheorghedracu
Aha, deci compresia normala la masina ta e 9,5. Ocai. Cu banii bineinteles, nu-ti face probleme, n-o sa te condamne absolut nimeni daca nu vrei sa mai dai inca o data pe un test.
kambei
Bre, din cate stiam io valoarea aia de 12 e presiunea din cilindru, nu valoarea raportului de compresie. Si stiam asa, ca un motor nou are cam 14, unu in stare buna de functionare cam 12, iar valoarea minima n-ar trebui sa scada sub 8. Asa stiam eu.
Gheorghedracu
Bre valoarea aia de unde vine? Manometrul meu e in bari (atmosfere) si la BMW-ul mwu care are 8,5 compresie, atita indica, 8,5. Si la fel la toate masinile la care l-am pus. Ce inseamna acel 12 sau 14? cumva psi? (desi am impresia ca o atmosfera e cam 23 de psi, mi-e lene sa caut acuma).
mur_andrey
tind sa cred ca,kambei are dreptate deoarece exact asa mi-a spus si mecanicul care mi-a facut testul...
diaconuliviu
Transformarea aia e o politropa, legea de variatie nu e p=p0*epsilon ci alta, caz in care presiunea de compresie e mai mare decit raportul de comprimare.
kambei
In legatura cu valoarea compresiei, pe wiki zice ca functia de transformare a presiunii e ceva de genu pr = rd ^ exp, unde pr e presiunea (compresia), rd e raportu dinamic de compresie, iar exp e exponentul politropic (determinat de randul lui de tipul gazului, de valorile schimburilor de temperatura intre gaz si cilindru, de cresterea temepraturii datorate compresiei).
Raportul asta dinamic de compresie e determinat la randul lui de geometria distributiei masinii (si de uzuri, atentie!!!) si e mai mic decat raportu de compresie calculat (rc = (Volum_camera_ardere+Volum_cilindru)/Volum_camera_ardere) si pe care-l stim noi din specificatii.
Exemplul dat de ei acolo e asa, pentru un motor cu raportul de compresie 10:1, raport dinamic de compresie 7.5:1 le dadea:
pr = 7.5^1.3 ( * 1 bar) = 13.7 bar
Eponentul asta (1.3) e tot o valoare determinata experimental din ce vad eu, pentru ca zic ei ca in caz ideal (adiabatic) ar fi 1.4, dar in practica se ia intre 1.2 si 1.3.
Cam asta ar fi.
mur_andrey
daca nu mai are nimeni nici o curiozitate consider acest topic inchis din punctul meu de vedere...eventual daca mai aveti ceva neclaritati,insa problema pentru care am initiat topicul s-a remediat,asa ca alte probleme implica alte topicuri...

numai bine !!!
Gheorghedracu
Asa o fi, dar transformarea in momentul comprimarii fara carburant este pur si simplu asta. De aceea ma astept (si experienta mea confirma) sa vad valoarea raportului de compresie cind ii fac un test de compresie.

In momentul in care in ecuatie apare carburantul, lucrurile se schimba, sunt de acord. Dar pina atuncea nu.
diaconuliviu
Voiai sa spui "scinteia"? Pentru ca si la actionare cu demarorul exista ceva carburant in galerie/camere/cilindri. E tare posibil ca acel 1,3 sa nu fie chiar 1,3 la actionarea mai lenta a demarorului dar in sine e o politropa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.