Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Zgomote ciudate
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Paca
Am o problema....cand introduc in treptele de viteza si debreiez o idee mai repede masina zvacneste,zmunceste parca ar lua-o cutia din loc.Trebuie sa ma chinui si sa am grija foarte mare cum dau drumul la ambreiaj.Intr-a 5-a nu face deloc asa.
Si de exemplu daca masina e in treapta 2-3-4 si am turatie destula si dau drumu instantaneu la acceleratie se aude aceeasi zvacnitura puternica.Traversa cu cele doua tampoane din spatele cutiei a fost schimbata acum 2 saptamani impreuna cu cele 2 tampoane...toate noi.

21 Aug 2007, 08:34:
Stie cineva cauza ?
Bullix
Ai cursa prea scurta la ambreiaj. Eu m-as bucura in locul tau ca pana si-n viteza a 4-a, masina zvacneste... Fi si tu mai calm cu ambreiajul ala, sa vezi ce baba cuminte poate sa fie masina, daca vrei neaparat.

PS: ia sa te urci de curiozitate intr-o masina sport, sa vezi aia ce curse are la pedala si volan. Cu aia nici nu poti sa mergi in trafic. Ori opresti motoru', ori il iei in brate pe ala din fata icon_mrgreen.gif
Paca
Am intalnit multe masini la care cupla ambreiajul jos si parca e mai placut...parerea mea.Dar avand in vedere problema mea...cum e mai bine sa fie cursa ambreiajului...scurta?...lunga? Nu imi e prea greu sa conduc relax dar e stresant ca trebuie sa apas ambreiajul chiar si la incetinire ca sa nu zvacneasca.Cum trebuie reglata cursa la ambreiaj?Daca are cursa mai lunga...nu zvacneste nu ?
Bullix
Pai... la o cursa mai lunga, fiecare milimetru de miscare "va insemna mai putin", ca sa zic asa... intelegi ce vreau sa zic? Atunci, ambreierea/debraierea se va face mai lin si nu mai esti obligat sa ridici piciorul de pe pedala atat de lent. ATENTIE INSA, la o cursa mai lunga exista riscul ca ambreiajul sa nu debraieze tocmai COMPLET, si de aici, riscul unei uzuri mai rapide ce poate degenera mai tarziu in patinare ambreiaj, si la revedere disc de ambreiaj...
De asemeni, daca alegi sa ai o cursa mai lunga, atunci va trebui ca piciorul sa apese pedala absolut PANA JOS.
Mie mereu mi-a fost lene sa-l calc pana jos si tocmai de-aceea am preferat sa-l strang cat mai mult si sa am o cursa mai scurta, dar mai sigura.

Reglajul ti-l face orice nene, nu-i mare lucru.
Paca
ai vrut sa spui scurt acolo
Bullix
Nu stiu ce/unde zici ca am vrut sa zic. Eventual rezum:
- cursa lunga: avantaj: debraiere/ambreiere mai lina; dezavantaje: trebuie calcata pedala la maxim de fiecare data plus riscul de a nu debraia complet rezulta>>> figuri la schimbare viteze (in special de la mai mare la mai mica), posibila uzura prematura a discului si alte organe din ambreiaj;

-cursa scurta: avantaj: usurinta in schimbat viteze si sanatatea discului; dezavantaje: risc de a opri motorul cand nu e incalzit (in special cand vrei sa pleci usor, usor de la stop cand inca nu e verde) sau de a merge zdruncinat dupa schimbarea vitezei.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.