cum ii ziceam si lui tgg2k, vin cu un mic ghid de schimbare a pompei de ulei. probabil ca nu e cine stie ce dar poate foloseste pentru cei care chiar nu au facut asa ceva pana acum si vor sa se incumete. este asa cum procedez eu, deci nu dati cu parul, orice remarca constructiva este apreciata.
piese/consumabile necesare:
a. pompa de ulei (nu se mai gasesc decat cu debit marit, sunt foarte bune, personal le recomand cele de Scornicesti):
b. set garnituri baia de ulei - carter inferior (aveti grija ca cele de cauciuc pot fi pentru palier normal sau marit):
c. silicon de etansare (negru sau rosu, eu il prefer pe cel negru ca e mai lipicios si il manevrez mai usor).
d. optional: filtru de ulei nou si poate chiar si ulei daca vreti sa faceti schimbul cu aceasta ocazie.
pentru aceasta operatiune aveti nevoie de elevator, groapa sau sa suspendati masina pe fata pe capre ca sa aveti acces usor la baia de ulei.
eu am ales sa fac asta in curte, masina fiind suspendata pe lonjeroane cu ajutorul unor butuci. ATENTIE: faceti acest lucru doar daca stiti ca aveti lonjeroanele integre altfel rupeti masina in doua.
1. se demonteaza scutul (daca aveti).
2. se desfac cei doi suporti care fixeaza bara antiruliu de lonjeroane altfel nu veti putea scoate usor baia de ulei. eventual dati jos si traversa dintre lonjeroane daca va incomodeaza.
3. goliti baia de ulei intr-un recipient (aveti nevoie de o cheie speciala cu profil patrat de 10 pentru a desface busonul).
4. demontati baia de ulei care este fixata de bloc prin 14 suruburi de 10, aveti nevoie de o tubulara cu prelungire sau un T-eu lung. ATENTIE, sa nu pierdeti suruburile, cel putin ale mele sunt conice (nu stiu ce importanta are ca sunt asa). este recomandat ca pistonul 1 sa fie adus in compresie (sper ca zic corect), altfel nu o sa va lase unul din manetoane sa scoateti baia.
5. se indeparteaza garniturile vechi de pe baie si bloc, respectiv resturile de silicon si alte mizerii. cu aceasta ocazie inspectati planeitatea "buzelor" baii de ulei, sa un aveti deformari, multi se plang de asta si le curge ulei din baie. daca se poate remedia e ok, daca nu, carter nou. puteti pune acum busonul inapoi, se poate si mai incolo.
6. se demonteaza pompa de ulei veche, e fixata de bloc cu 3 suruburi de 10. se monteaza pompa noua in locul celei vechi.
asa arata locul unde vine montata pompa noua, atentie cum se introduce axul care o antreneaza:
pompa veche vs. pompa noua:
7. se fixeaza garniturile de pluta pe baie, eu procedez asa: un strat de silicon pe marginea baii, apoi se fixeaza garniturile astfel incat sa se potriveasca pe orificiu pe orificiu, apoi inca un strat de silicon (asa nici nu se deplaseaza garniturile la remontare):
8. se fixeaza garniturile dar direct pe santurile prezente pe blocul motor cu ajutorul siliconului (unul spre volanta, celalat sub distributie). atentie sa nu le incurcati, o sa vedeti ca una e cu o idee mai lunga, le masurati pe baie ca sa fiti siguri care unde vine.
9. se aseaza cu mare atentie baia inapoi (o tineti cu o mana sau va ajuta cineva sa o tina), apoi se strang suruburile unul cate unul incepand cu cele din centru spre capete. strangerea se face cu simt de raspundere sa nu deformati baia sau sa apara alte probleme. vedeti ca unele blocuri au niste stifturi care ajuta la centrarea baii, a mea nu are.
10. se remonteaza traversa dintre lonjeroane si suportii de la bara anti-ruliu.
11. se pune uleiul inapoi, daca puneti nou atunci schimbati si filtrul. porniti motorul si se lasa cateva minute pana incepe sa se incalzeasca si sperati ca operatiile au fost facute corect si ca sa nu aveti scurgeri de ulei. care aveti ceas, vedeti cum indica presiunea, asta daca aveti incredere ca sonda e buna.
daca totul e ok, finalizati prin a pune scutul inapoi.
cam atat, ceea ce pare complicat, in realitate nu e asa mare filozofie.