Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: turatie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
quinn
De ce cand aprind luminile scade turatia motorului ?
Merced
Ti se pare probabil, sau ai probleme electrice care afecteaza turometrul. Si dupa ureche scade sau doar dupa turometru? Da mai multe detalii, cu cat scade, etc.
quinn
Numai dupa ureche,n-am turometru,la ralanti.

sefu_alx
e normal si logic
Merced
Sa scada turatia cand pornesti farurile? Nu mi se pare deloc normal si logic. Explica-ne tu de ce.
quinn
Explica sefule :creste consumul,scade tensiunea dar cum influenteaza aprinderea
respectiv turatia?
sefu_alx
pentru ca alternatorul e supus la o sarcina mai mare
Merced
Si cand e supus la sarcina mai mare ce vrei sa spui ca se invarte mai greu motorul? N-are nicio logica ceea ce insinuezi tu din pacate. Eu cred ca problema vine de la alternator/baterie/releu, probabil ca aveti amandoi ceva pe acolo si cand porniti farurile nu mai ajunge destul curent la bobina sau ceva similar. Si eu am praf incarcarea, cand pun consumatori imi supravolteaza, farurile la relanti lumineaza mai slab decat cu motorul turat dar sa-mi scada turatiile cand pornesc consumatori n-am patit pana acum.
quinn
Inteleg ,dar ar trebui sa se observe sau puterea motorului nu
e cea care ar trebui sa fie?
sefu_alx
QUOTE(Merced @ 22 Aug 2007, 22:07)
Si cand e supus la sarcina mai mare ce vrei sa spui ca se invarte mai greu motorul? N-are nicio logica ceea ce insinuezi tu din pacate. Eu cred ca problema vine de la alternator/baterie/releu, probabil ca aveti amandoi ceva pe acolo si cand porniti farurile nu mai ajunge destul curent la bobina sau ceva similar. Si eu am praf incarcarea, cand pun consumatori imi supravolteaza, farurile la relanti lumineaza mai slab decat cu motorul turat dar sa-mi scada turatiile cand pornesc consumatori n-am patit pana acum.
*



ai incercat vreodata sa invarti un motor electric (sau generator/alternator ca functioneaza pe acelasi principiu) pe liber si apoi cuplat la un consumator ?

daca ai bateria mai consumata eu cred ca de aici vine problema
Merced
Bateria e aproape noua, am niste probleme care necesita migala si n-am timp sa le rezolv. Mai pe romaneste eu am reglat releul corect, am cam 14.1V la relanti cand turez nu sare de 14.4V dar surpriza, cand pun consumatori masor 15V, poate si mai mult. Stiu ce tre sa caut dar n-am timp si chef acum.
Discutia era alta si eu continui sa te contrazic. Argumentul tau nu ma convinge. Sper sa apara un membru mai "greu" sa ne explice care are dreptate. icon_mrgreen.gif
Bullix
Eventual o explicatie de la Electronica si Telecomunicatii? Ok. Rotorul alternatorului este supus campului magnetic dat de bobina de excitatie, alimentata din baterie. Bineinteles, ea consuma mult mai putin decat genereaza bobina rotorului; altfel, alternatorul nu ar mai fi fost un generator, ci un consumator (randament <0). Bun, atunci cand bobina rotorului lucreaza "degeaba" (adica nu exista nici un consumator pornit), ea se va misca cel mai lejer (liber) posibil. Pe masura ce curentul dat de ea este consumat mai mult (cel putin un circuit inchis), aceasta se va comporta tot mai mult ca un magnet care se roteste "in contradictie" cu bobina de excitatie (care are, de altfel, rol de magnet, pentru a se produce fenomenul de inductie electromagnetica). In consecinta, pe masura ce curentul consumat creste, rotorul devine din ce in ce mai fortat (CHIAR FRANAT, de fapt si de fel). Si logic ca daca se roteste mai greu, motorul este solicitat IN PLUS pentru a-l antrena.

Fenomenul (invers) se intampla si la mine si - culmea - fara nici un consumator pornit, atunci cand scot o borna de pe baterie. Pur si simplu, simt ca turatia de relanti creste foarte putin, dar sesizabil. De ce? Pentru ca bateria e dusa si nu se mai incarca niciodata "la maxim". Astfel, la deconectarea bateriei, alternatorul "scapa de-o treaba" si, odata cu el, si motorul. La reconectare, desigur, apare fenomenul tau.

Problema ta (chiar daca insisti contrariul), este bateria. Care nu pune pe ea cat trebuie. Sau, eventual, sa zicem ca releul de incarcare ar fi dus. Nu este exclus sa ai unele scurturi prin instalatia electrica, in sensul ca odata cu aprinderea farului, sa se mai alimenteze si altceva si sa nu-ti dai seama. Cauzele pot fi multiple.

later edit: m-am mai gandit la o cauza: alternator intepenit. Daca "pe liber" se roteste foarte greu, apoi in sarcina iti dai seama ca se va roti si mai greu. Si atunci, fenomenul devine in mod simtitor mai evident.
diaconuliviu
QUOTE(Merced @ 22 Aug 2007, 22:59)
[...]am niste probleme care necesita migala si n-am timp sa le rezolv. Mai pe romaneste eu am reglat releul corect, am cam 14.1V la relanti cand turez nu sare de 14.4V dar surpriza, cand pun consumatori masor 15V, poate si mai mult. [...]
Discutia era alta si eu continui sa te contrazic. Argumentul tau nu ma convinge. Sper sa apara un membru mai "greu" sa ne explice care are dreptate. [...]

Ce ti-a explicat si Bullix si ceilalti in legatura cu un consumator in plus care frineaza motorul, e foarte corect. La relanti motorul "carburat" genereaza citiva CP, cit sa invinga frecarile. Aparitia in circuit a 4x5W pozitiile si 90-110W luminile determina scaderea turatiei. A doua problema la tine - consumatorul determina o tensiune mai mare (15V si peste) - are ca si cauze posibile releu defect treapta a doua si, mai des, masa defectuoasa - de regula tresa dintre contraaripa si alternator sau masa releului (rugina, piulite nestrinse, etc). Daca nu ai timp sa remediezi si nici nu-ti faci, bateria ta cea noua va deveni deseu in curind, ca sa nu mai pomenim de incingere bobina, ardere platine, poate si becuri, etc.
Iti recomand si un efort financiar de vreo 15 ron pentru un releu electronic cu fir de referinta.
argon
Merced, ai masa imperfecta la surubul de pe contraaripa wink.gif

Scaderea turatiei cum au spus baietii e normala, si apare la masinile pe carbelitor, pentru ca la alea pe injectie mareste calculatorul turatia.
Merced
Baieti eu iau si releu dar mi-e ca-l iau degeaba, ala mecanic e aproape nou. Cu masa o sa incerc sa rezolv, desi nu e vorba numai de faruri, practic si contactul de la semnalizari pacane mai rar cand ajung la relanti. Daca am vreo problema migaloasa care necesita schimbarea vreunui fir sau ceva similar am cam pus-o, nu stiu ce mester a pus banda izoliera in cantitati excesive peste toate firele. sad.gif Masa o vad, pare cam ruginit locul ala, sa vad poate dau jos si curat cand n-or mai fi canicule d-astea, ca si asa nu prea am mai mers cu masina.
Liviu sincer aia mi-au dat garantie la baterie(m-am mirat si eu), l-am intrebat si pe el ce-i indica voltmetrul si mi-a spus zambind: "Urca in 15V cu faza lunga dar nu e o problema". Ma asteptam sa fie mai nesimtit. Oricum incerc sa rezolv singur, ca azi m-am mai usurat de 20 de lei la service sa-mi schimbe garnitura de la pompa de frana, ca m-am convins ca nu e de joaca dupa ce era sa iau un pusti pe capota si sa intru sub un tir. wacko.gif
argon
daca urca la 15 e problema, e un incompetent ala de ti-a zis.

Cum spuneam, desfa piulita aia ce tine manunchiul de fire pe contraaripa, curata, si strange bine inapoi. Aia e problema.
Merced
Da' stiu ca e o problema, ca e un incompetent, dar mi-a dat garantia la baterie, asta vroiam sa subliniez. Incompetent rau a fost unu' in service care cand trebuia sa arunce o privire sa-mi spuna de ce nu merg semnalizarile a constatat ca "tie nu-ti incarca bateria" si a reglat de baga vreo 15.5V la relanti. N-am stat sa-l controlez sa vad la cat regleaza el releul, m-am gandit ca o avea dreptate mai ales ca a urcat indicatorul ala(care am constatat tardiv ca nu indica deloc corect) pe mijlocul portiunii verzi. Mi-am dat seama de eroarea lui cand m-am trezit cu bateria pocnita prin Lugoj, dar pana la urma am zis ca o fi fost bateria proasta(petrecuse doua ierni afara si masina nu fusese pornita deloc in timpul asta, adevarul e ca era cam proasta). Am luat alta si dupa ce am ajuns acasa(adica dupa inca vreo 2000km am vazut ca ochiu' magic era galben. Controlez electrolit, vad ca e scazut cam egal si sub elementi peste tot. Atunci imi pica fisa si pun voltmetru, mai ales ca trebuia sa ma duc la revizie cu bateria si vroiam totusi garantia aia, si un an jumate e mai bine decat deloc.
O sa incerc sugestia ta, dar parca nu-mi vine sa cred ca ar putea sa fie atat de simplu. Doar masa sa provoace aceasta supravoltare? biggrin.gif (apropo masa la mine e pusa undeva cam aiurea, sub radiator din ce am vazut eu, nu pe contraaripa. Maine am un drum pe la tara, o curat la umbra nucului batran. icon_mrgreen.gif
argon
da, doar masa imperfecta duce la cresterea voltajului. Curata, masoara si vino cu rezultatul. Curata si masa releului de incarcare.
Merced
Will do sir! Maine o sa fac treaba, totusi nu stiu daca voi avea de la cine imprumut un multimetru(de cand zic ca iau si eu unul ca sa nu stau dupa altii, nici nu-i scump sad.gif ) ca sa revin cu un rezultat clar. O sa vad probabil daca se modficica ceva in bine cand nu-mi va scadea intensitatea farurilor la relanti. smile.gif
argon
oricum va scadea, ca e normal wink.gif
diaconuliviu
QUOTE(argon @ 23 Aug 2007, 18:24)
daca urca la 15 e problema, e un incompetent ala de ti-a zis.
[...]



QUOTE(Merced @ 23 Aug 2007, 19:18)
Da' stiu ca e o problema,  ca e un incompetent, dar mi-a dat garantia la baterie, asta vroiam sa subliniez. [...]


Hehe, pai garantia ti-a dat-o ala, ca nu-l durea mina si de platit bateria n-o plateste el ci producatorul.
Merced
Am fost pe la tara cu treaba si am vrut sa fac si masa. Am descoperit mase in doua locuri, ambele jos sub radiator, practic prinse de suruburile care fixeaza bara. Am incercat sa le dau jos, dar neavand uneletele necesare si niciun fel de ajutor(cum ar fi cineva care sa-mi tina contra) m-am lasat pagubas.
Stiu ca e offtopic, dar intreb tot aici ca am vazut ca mi se raspunde smile.gif : daca am desfacut capacul vasului cu lichid de frana se intampla ceva. Il umpluse ala in service ieri pana sus si mi se parea ca de fapt e gol, asa ca l-am deschis sa vad cum trebuie. Are cum sa ia aer din chestia asta? wacko.gif
Bullix
N-ai nici o treaba, stai linistit. Pai cand faci completarea cu lichid de frana, nu trebuie sa deschizi mereu capacul? Oricum daca s-ar pune problema (prin absurdum) sa scape aer pe sus, ar scapa oricum, ca doar capacul ala sa nu crezi ca etanseaza ca usa de la nava spatiala tongue.gif Si nu are cum sa scape datorita coloanei de lichid care apasa cu greutatea ei in jos, ar putea scapa doar daca ai avea lichidul pe fund, ceea ce deja ar trece cu muuuult peste semnul exclamarii.
diaconuliviu
QUOTE(Merced @ 24 Aug 2007, 16:17)
Am fost pe la tara cu treaba si am vrut sa fac si masa. Am descoperit mase in doua locuri, ambele jos sub radiator, practic prinse de suruburile care fixeaza bara.[...]

Si de la masa alternator (surubul cel mai mic din cele doua, ala M4) pina la contraaripa nu ai gasit un fir "tresa"? sau, ma rog, la nevoie (daca tresa a fost inlocuita pe cimp) un fir simplu si mai groscior?
Sorin_18
imi spuneti si mie va rog care sunt cauzele fluxatilor la relanti??(stiu ca sa mai discutat dar nu gasesc topicul)
djasu82
ce anume fluctuatiile de turatie ? cand se manifesta ? cand ai farurile aprinse ? cand pui frana ? fi mai explicit.
La relantii de cele mai multeori fara consumatori apar aceste fluctuati de turatie daca avansul e prea mare si amestecul din carburator prost reglat , in primul rand se pune avansul la punct dupa aceea intrvi la carburator, nu da sadisfactie verifici culbutorii . dupa aceea delcoul , lulea "rotorul care distribuie tensiune in capacul de delco " fisele de inalta tensiune ,bujiile daca sunt decalibrate sau daca sunt negre la culoare.
Sorin_18
mi se intampla la relanti,si mai este o problema cand dau drumu la avarii motorul face cum clipesc avarile vrun scurt ceva??
gabi_gabi1989
nu este normal sa fluctueze turatia in functie de avarii, la mine la relanti dupa ce l am reparat se simte o foarte mica scadere a turatiei la aprinderea becurilor 55/60W insa la avarii nu se simte deloc verifica sa nu ai masa imperfecta curata locul unde e prins releul pe caroserie
adrian_chitz
cu toti consumatorii porniti nu-mi scade turatia in schimb nu-mi incarca bateria decat daca merg la peste 2500 rpm dar si atunci acul ala sta pe zona hasurata. am oprit consumatorii aceiasi treaba parca sta cu 2 mm mai sus. o fi releul sau alternatorul de vina?
argon
e normal sa aiba turatia fluctuatii la ralanti cu avariile puse, dar nu prea mari, alternatorul e 'de vina'.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.