Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: carburator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
kalyyyyyy
dupa 2 h de cautat prin topicuri am renuntat si pun unul nou.Problema este urmatoarea:relantiul nu imi sta de nici un fel.M-am gandit ca tre sa fie cva cu carb.am facut urmatorii pasi,inutili pana acum:
-curatat si suflat carb cu decarbusolv si spray de curatare
-verificat jigloare,nivelulbenzinei in camera,etc
-schibat platina(0.4)
-verificat bujii,aprindere
-verificat aer fals pe la servofina si avans
-ansamblat totul cu garnituri noi

rezultatul:nu prea mare,relantiul macar sta(inainte nu statea de loc si aerul nu influenta cu nimic,nici jiglorul nici reglajul).Reglajul de amestec functioneaza,daca desurubez jiglorul de aer ,moare motorul(inainte nu murea),si cam atat.De variat imi variaza relantiul cu aprox 200 de ture,ioricare ar fi turatia initial(800,1000,1200).
NUmai stiu ce sa ii fac,dar din forumuri am tras niste concluzii posibile,as dori sa mi le infirmati sau confirmati:
-cel mai probabil e sa am niste canale infundate de aer(desi asta nu explica de ce functioneaza reglajul de amestec),daca e asta ce se poate face
-alta posibilitate e sa traga aer fals,dar pe unde anume?
-jigloare proaste?
-e deformat in asa hal corpul inferior(parerea unui mecanic)

vreau pareri,in 2 zile merg s aimi iau carb nu,nu mai am alta solutie
FLP
furtunul cu diuza ?
Bullix
Vezi duza de filtrare de la furtunul ala care vine din galeria de evacuare / cel care vine din chiulasa. Nu mai stiu la care din ele exista duza aceea, dar stiu ca se umple de ulei jegos si-ti face mersul la relanti instabil. Se scoate pur si simplu si se spala.
Minel
Posibil sa iti traga aer fals si pe la pompa de benzina ,eu am patit ca la corpul superior al pompei nu etansa cum trebuie clopotul pe corp si dupa o planare a clopotului,schimbarea garnituri si o curatare intreaga a pompei si montare a unui filtru decantor inainte de pompa nu am mai avut treaba .Apropo poti sa verifici si aprinderea ,inclusiv condensatorul ,elimina pe rand toate posibilitatile si o sa ii dai de cap,bafta!!!
kalyyyyyy
ok,merci mult,la pompa de benzina nu m-am gandit,dar ce legatura are,ca sa inteleg si eu?daca intra benzina cu aer nu trebuie sa aiba efectul ca plutitorul sa se ridice mai tarziu,si carb sa ramana fara benzina,iar asta sa se intample la orice turatie,ori mie ii face doar la relanti.Eu tot cred ca este de la carburator,totusi faptul ca dupa spalare s-a imbunatatit situatia spune ceva.
Bullix
Pai s-a imbunatatit pentru ca ei eliminat una dintre (mai multe) probleme. Acum raman celelalte de rezolvat. Carburatorul l-ai curatat zdravan? Intr-o carte de Dacie scria ca jicloarele si pulverizatoarele se pot chiar lasa cateva ore bune in solutia de curatat, poate ai depuneri din alea nenorocite de rugina si alte mizerii pe interiorul lor, care sa nu se fi dus doar printr-o simpla curatare. In plus, sita aceea mica de la "intrarea" de benzina, ai curatat-o? Daca nu, apoi degeaba ai curatat tot restul carb-ului, ca tot jegul va porni mai departe de-acolo. Vreau sa zic ca eu nu am scos o sita, ci pur si simplu UN MONOLIT DE JEG SOLIDIFICAT care, suflandu-l cu carb-spray, a inceput incet-incet sa se transforme intr-o sita curata radmasa.gif
diaconuliviu
La duza ai umblat? Ti s-a spus mai sus; as completa: dupa anul de fabricatie ar trebui sa ai duza din plastic pe furtun. In cazul asta ar trebui sa verifici nu numai existenta ei si necolmatarea ci si starea furtunului. De regula se "vulcanizeaza" la partea de jos, linga stutul din galerie, devine casanta iar spargerea ei genereaza aer fals pe acolo. De asemenea, stutul ala se infunda cu ceva depunere gen calamina. Incearca sa desfunzi si acolo cu o sirma de 3-4 mm.
Daca nici asa nu rezolvi, poate nu ai desfundat toate canalele de relanti; inca o cauza posibila ar fi aer fals pe linga axul clapetei, pe la acele foite din teflon
Si, de ce nu, ia la verificat inca o data si aprinderea.
kalyyyyyy
salu.Am verificat :aprinderea(a 3-a oara),pompa de benzina,furtunul cu duza(luate noi) si celelalte furtune(vacuum,benzina,reardere gaze).Niciuna dintre ele nu e problema.Carb a stat 14 h in decarbusolv,suflat apoi cu sprayul de carburator si apoi cu aer din compresor.Garnitura de la pompa de spritz si filtrul-degetar le-am schimbat tot acum.Cu ce se pot infunda canalele de aer in asa hal?
diaconuliviu
Acea mizerie din canale e constituita dintr-o parte solida si dura, "pietrificabila", care se afla in suspensie intr-o parte lichida sau semifluida. Acea parte semifluida se dizolva in decanol (decarbusolv, decarburol, etc) dar, in momentul scoaterii carburatorului din el trebuie ori suflat IMEDIAT, ori introdus intr-o baie intermediara de apa sau motorina care sa ingreuneze evaporarea decanolului. Altfel, ai mari sanse ca partea pietrificabila sa ramina pe canale. De asemenea daca acea mizerie era depusa pe la "colturi"-recte ramificatiile la 90 grade, la fel e probabil sa ramina acolo.

Era un topic in care dodobird explica cum se curata carburatorul prin fierbere:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...supa+carburator

Incearca si asa sau, daca te pricepi, extrage acele dopuri tehnologice de pe canalizatii, curata canalele si apoi refa acele dopuri din alice de vinatoare sau bilute din plumb folosite pe post de "lest" de pescari.

Fii foarte atent si la fixarea carburatorului, sa nu traga aer fals pe undeva.
kalyyyyyy
liviu,multumesc de sfat,dar am o intrebare,daca pun in ciorba de carburator pe care o voi face,si ceva calgon,sau alte solutii care sa topesca piatra din canale ar afecta materialul din catre e facut carburatorul?nu de alta dar banuiesc ,si sunt aproape sigur,ca va fi aceeqasi problema ca la decarbusolv,fara un compresor doar cu pompa (sau stropitoarea care o folosesc eu de la flori umpluta doar cu aer) nu elimini depunerile tari,nu cred ca detergentul le topeste iar bulele ce se ridica din fierbere nu au destula forta...
mirceas
incepeti deja sa fiti simpatici... calgon... stropitoare... radmasa.gif
kalyyyyyy
nu e chiar stropitoare,este o sticla mai rotunda cu pompa.In mod normal ai pune apa,face presiune si apoi stropesti florile.EU am facut doar presiune cu aer,rezultatul,un fel de compresor.Iar de calgon,doar intreb,nu stiu ce efect poate sa aiba.
1410_coupe
Salut!
Sincer sa fiu nu cred ca acea stropitoarea realizeaza presiunea unui compresor,cu atat mai putin sa curete mizeria, daca nu ai de unde sa faci rost de compresor cere-i lu unu la o vulcanizare ii dai 1 leu te lasa el,cat despre calgon teoretic ar trebui sa mearga practic nu stiu

LE:ma-m informat calgonu nu curata calgonu modifica duritatea apei ,astfel impiedicand aparitia calcarului
kalyyyyyy
merci de informatia cu calgonul,pana la urma asta o sa fac,o sa ma duc la o vulcanizare,dar incerc mai intai cu ciorba.
1410_coupe
dar vezi ca si cel cu ciorba a specificat ca imediat se de cu compresoru sau cu jetu,altfel doar misca mizeria pe acolo dar de scos .....
$$ilvviu
La cuiul pontou te-ai uitat?
kalyyyyyy
Carburator nou.Se poate inchide.
kindeeru56
Salut sunt nou pe aici si am si eu o problema. de ceva timp am montat pe masina (dacia 1310) un carburator ZENITH 32IF2 mar interesa daca are cineva mai multe detali despre acest carb:prrformanta ..... consum ........eventuale reglaje in afara de cele de relanti si cel de inbogatirea amestecului la relanti ,as fi interesat si de un kit de reparatie in principiu cam tot ce se pate sti despre acest carb. Multumesc smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.