Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
k2f6
Salut!
Am cum o saptamana am avut o problema la motor (am un break din 2000 motor 1.4i) s-a rupt o supapa in timpul mersului, s-a oprit motorul si nu a mai pornit, am tras-o la service, am mai incercat sa o pirnim (atunci nu stiam care e problema) si s-a blocat motorul.
Baietii au desfacut motorul, verdict = set motor. Ok, am bagat un set mootr nou, ala cu segmenti de import cica nu voi avea problema cu segmentii aia, am scos masina din service si am inceput rodajul. Nu am mers cu mai mult de 80km/h si dupa 300km am inceput sa pird presiunea la ulei. Am urmarit zilnic petele de ulei sub masina dar nu pierde ulei, nivelul la ulei este aproape la maxim dar presiune ioc. Intrebarea e daca trebuie sa schimb pompa de ulei sau mai trebuie sa rectific si linia de arbore? Nu prea am incredere in baietzii de la service, e prima data cand fac schimb de set motor si nu prea stiu ce si cum. Presiunea de ulei imi sta la minim, la relantin dupa ce e cald motorul exista momente cand se aprind becurile de la ulei. Am mai observat ca dupa ce am scos masina din service aveam 1200rpm la relanti e normal? Mai tre sa zic ca masina are 115000km la bord, eu o am de un an, o folosesc la servici si am facut cu ea 55000km intr-un an. Masina merge de dimineata pana seara zilnic.
ceaki
poate ca e prea subtire uleiul si de aceea nu ai presiune. depinde ce ulei ti-au pus baietii. sau poate ca-ti intra apa in ulei si atunci e mai subtire.
k2f6
ulei esso 15W40, cred, eu le-am spus ca de asta am folosit pana acum
ceaki
e bun uleiul atunci. poate ca e pompa .
k2f6
la service mi-au spus de urmatoarea schema de reparatie: inlocuit nu stiu ce pinion, daca nu merge inlocuit pompa de ulei, daca nu am presiune ulei rectificat linie arbore. eu cred ca astia fac experimente pe masina mea
Merced
Daca tot schimbai setul motor, trebuia de atunci sa pui pompa noua.
GSP
am avut si eu o problema asemanatoare dupa ce am segmentat motorul!eu am crezut ca e sonda de vina si am schimbat-o a dar la fel presiunea nu voia sa treaca de ~1,5 iar uneori era aproape pe rosu fara sa se aprimda martorul din bord!dupa aprox 500 km si-a revenit ca prin minune, niciodata nu mi-a mai scazut presiunea sub 4!incearca sa schimbi sonda, poate e din vina ei!iesi mai ieftin...
ag02cws
Eu la 100.000 km i-am rectificat arborele, avand o problema asemanatoare cu a ta. De atunci, am presiune peste 4 la cald si 3 la ralanti. Nu mi s-a mau aprins niciodata becurile de avarie. Acum, masina are 150.000 km, dar de atunci am fost foarte grijuliu cu schimbul de ulei.
$$ilvviu
Poate scapi doar cu schimbatul pinionului ce antreneaza pompa. Daca nu, posibil supapa de suprapresiune din pompa.
Gheorghedracu
Oamenii de la service s-a adaptat si ei la ce clienti au. Schema lor de reparatie e logica si normala in contextul din Ro.

Problema cu setul nou este ca daca nu e rodat corect si cilindrii nu sunt rectificati corect, nu o sa tina mult. Se discuta mult pe forum despre problemele astea, si se pot gasi informatii daca cauti, dar un lucru nu vad spus aporape niciodata si anume ca la refolosirea camasilor trebuie neaprat facute doua lucruri: corctarea (daca exista) a santului de uzura din capul cilindrilor (probabil ca nu ti-au spus daca au facut-o sau nu, dar daca ii intrebi ar trebui sa stie sa-ti spuna) si honuirea cilindrilor. Fara honuire, segmentii nu se aseaza ca lumea pe cilindru, iar daca cilindrii sunt deja lustruiti de uzura n-o sa ai compresie ca lumea. Trebuie de asemenea folosit un ulei de rodaj (vreo 500km dupa care se schimba neaparat) care asigura asezarea segmentilor, si imperecherea lor cu camasa in care functioneaza prin uzura din rodaj.

Dar sa zicem ca asta n-are nimica cu presiunea scazuta.

Acolo au dreptate baetii de la service si au si mai multa dreptate cei care ti-au spus ca trebuia sa iei pompa de ulei noua daca tot ai facut setul. La o masina normala poate nu e asa nevoie, dar la Dacie... In felul asta nu mai stateai acuma pe ginduri o fi de la aia, o fi de la ailalta?
$$ilvviu
Zice ca a schimbat setul motor, de aici nu rezulta si camasi?
Doar n-o fi nebun sa schimbe doar segmentii.
diaconuliviu
QUOTE(GSP @ 23 Aug 2007, 23:15)
am avut si eu o problema asemanatoare dupa ce am segmentat motorul!eu am crezut ca e sonda de vina si am schimbat-o a dar la fel presiunea nu voia sa treaca de ~1,5 iar uneori era aproape pe rosu fara sa se aprimda martorul din bord!dupa aprox 500 km si-a revenit ca prin minune, niciodata nu mi-a mai scazut presiunea sub 4!incearca sa schimbi sonda, poate e din vina ei!iesi mai ieftin...
*


La tine n-a fost de la sonda; supapa de suprapresiune a pompei a ramas partial deschisa de la o gunoaie care dupa aia 500 km a sarit.
k2f6
normal ca am schimbat si camasile, doar pompa de ulei nu am schimbat-o si nu am rectificat vibrochenul
$$ilvviu
Nu cedeaza ea pompa aia din senin. Posibil supapa ei de suprapresiune, sau daca nu pinionul care o antreneaza, ala de sub delcou.
k2f6
mai eu nu mai inteleg nimic care pinion de sub delcou? dacia mea e pe injectie nu are delcou e asa de greu sa citesti intrebarea? dry.gif
diaconuliviu
Si antrenarea pompei cum crezi ca se face?
Faptul ca in loc de delco are un capacel nu inseamna ca nu are pinion de antrenare, cunoscut si sub numele de "pinion delco", pentru ca el antreneaza simultan atit pompa de ulei (partea inferioara a lui) cit si delcoul, acolo unde exista. Sensul de orientare al danturii face ca pinionul sa fie "tras' inspre "in jos", caz in care inexistenta delcoului nu-i afecteaza functionarea; poate doar la rotirea motorului in sens invers.
razvanarghius
e de la vibrochen sau de la cuzineti.ce dimensiune ai la vibrochen?daca e la cota normala rectifical la R1 sau R2 si iati cuzineti respectivi
ydaniel
smile.gif pai inainte de schibmarea setului ce presiunea aveai la relanti cu motoru cald?
Minel
Am avut si eu o problema cu pompa,presiune slaba si in turatie si in relanti ,am dat-o jos mi-au fost masurate jocurile axiale si pinioanele care sunt ok ,si mi s-a luat din planul capacului pompei si mirare dupa aceasta interventie presiunea este ok acum am vreo 2-3 la relanti si intre 5-6 in ture ,am observat ca sub arcul acela care antreneaza bila mi-au fost bagate si niste saibe subtiri si se simte si in mers ,motorul are mai multa vlaga ,accelereaza mult mai bine !!
didosdoru
Mai exista o posibilitate.Sa fi uitat sa-ti strnga pompa de ulei cand ti-au umblat la motor.Am mai auzit cazuri din astea,nu ai fi primul sa patesti asa ceva.Oricum trebuie sa dai baia jos si sa verifici starea pompei de ulei,sa nu fie fisurata.Cel mai bine schimba pompa cu una noua,ca nu-i mai mult de 70 ron.
razvanarghius
daca vrei am eu o pompa in stare buna. Tu de unde esti.
k2f6
s-a rezolvat oarecum problema, am schimbat pompa si am presiune de ulei dar in relanti e tot mica, sta la 1 , in mers la 3-4 asta cu motarul cald, la rece e la maxim. poate trebuia sa rectific si arborele dar am platit si asa destul de mult, imi cumparam 3 rable de 20 ani din banii aia smile.gif lol
Minel
huh.gif Ma bag si eu un pic in seama ,de cand mi-a fost facuta pompa (luat din planul capacului,etc) nu am facut drumuri lungi doar prin oras ,ok toate bune aici ,insa azi am plecat la drum mai lung Resita -Timisoara si mirare dupa vreo 40-50 de km in ture de 3000 nu imi urca presiunea mai mult de 2 daca eram norocos deloc si la relanti imi scadea de tot (de aprins becurile nu se aprindeau deloc),exact acolo unde sta acul indicator cand masina este oprita .Am cautat prin Tm magazine de piese si am gasit pompa de ulei cu debit marit la 45 de ron ,dar cand am vazut cum a fost executata mi-a cazut fata ,ok mergand mai departe in cautare de magazine de piese dau peste un magazin unde aveau pompe de ulei cu debit marit ,studiind pompa am vazut de la o posta ca era altfel lucratura la ea ,cu garantie de 18 luni ,facuta la Scornicesti de firma Pulsor.Nu am mai stat pe ganduri si am cumparat-o ,62 de lei si urmeaza ca luni sa o motez si sunt convins ca o sa fie o diferenta semnificativa fata de vechea pompa de 12 ani .Am observat pe cutie ca are sigla RAR,si mai scria ca durata de viata sau functionare adecvata este de 36 de luni sau 96000 de km ,ce ziceti ati mai montat careva pompa de Scornicesti pe masina, si daca da ,sunteti multumiti de ea ???? huh.gif
Sa fie vibrochenul de vina ????eu sper ca nu rugaciune.gif,,apropo mi s-a recomandat sa schimb uleiul cu unul mai vascos 20W50 si un aditiv pe baza de teflon ,
ydaniel
deci-recomand de pulsor;) si asa scrie pe toate produsele lor:pompa de apa/ulei/benzina:durata medie de viata 36 luni sau 95.000km:)
la ulei recomand castrol edge 10w60
Minel
Pt buzunarul meu ar merge si un Mobil 1 20W50 ,si un aditiv pe baza de teflon si sper sa ma scot rugaciune.gif ,acum am vreo 600 de km cu uleiul actual 15W40 ESSO ,si ii schimb pompa sambata si ii bag uleiul care este acum in motor si un aditiv si sper sa nu mai am probleme ca motorul are vreo 30000 de cand este facut si cred ca arborele nu a fost rectificat ,merge foarte bine doar ca scade presiunea ,atat .
k2f6
sa schimbi pompa de ulei la 95000???? pai nu imi permit sa schimb pompa de ulei din 2 in 2 ani...
ydaniel
asta recomanda firma;_) si e 56 lei:)
julian_www
Deranjez si eu cu o intrebare: e normal sa se ridice presiunea la 2 atunci cand pui contactul, desi motorul e oprit? Sa fie manometrul meu de vina sau asa e normal?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.