Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: se poate monta ceva gresit?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
golgo
Am si eu o dacia 1310 din 1991 cu 5 viteze. La un moment dat a inceput sa patineze ambreiajul. Cand am vazut ca pe la 80 pe ora apasam acceleratia iar masina debea accelera si motorul se tura m-am decis sa ma duc cu ea la mester. Grijuliu m-am dus am cumparat disc placa si rulment (ca daca tot demonteaza sa le schimbe pe toate) si am plecat sa le schimb. Demontat cutie schimbat tot si montat la loc. In timpul asta eu am demontat electromotorul sa ii schimb carbunii. Dupa ce a fost montata cutia si totul era schimbat surpriza .... electromotorul nu mai intra la locul lui. Pentru a intra a fost luat la polizor chiar in capat unde se subtiaza pe semicercul care protejeaza bendixul. Pana la urma cu ceva chinuiala a intrat. Pornesc motorul si se aude un harait(fara sa apas ambreiajul fara sa bag in viteza). Il opresc mai desface surubul de la cablul de ambreiaj si la repornire zgomotul dispare, dar de atunci a ramas un harait care se aude cand cupleaza electromotorul. M-am chinuit sa "ii gasesc pozitia" dar de pomana. Plus ca de atunci carbunii se uzeaza destul de repede ceea ce demonstreaza ca ceva opune o rezistenta la invartire mai mare decat ar trebui adica freaca pe ceva(parca e un pic polizat in capat la bucsa de la bendix) sta stramb alea alea (parerea mea). Voi ce parere aveti? Se poate sa fi montat ceva gresit ? sau sa fi uitat nu stiu ce bucsa?
KidTx
1. ce treaba are cutia cu motorul ?
2. de ce ai polizat din electromotor (intra mai gru dar intra doar de acolo a fost scos) ai toate sansele ca la semering sa intre pilitura si normal sa opuna si rezistenta.cauta un alt capac (daca gasesti) si schimbal.inclusiv semeringul....si vezi ce a mai frecat pe acolo
3. haraitul de la ambreiaj poate fi din cauza ca nu a fost centrat bine
4. daca mecanicul te-a lasat sa polizezi din capacul ala sau a facut-o chiar iel
este un dobitoc......SCHIMBA MECANICUL

spor la treaba
ceaki
poate ca-ti ramane cuplat electromotorul pe coroana si de aceea huruie si ti se uzeaza periile. normal pe carcasa ambreiajului la una dintre gaurile de fixare ale electromotorului tre sa ai o bucsa de ghidare. daca n-o ai atunci se poate sa nu fie fixat bine electromotorul si sa ramana bendixul cuplat pe coroana.
Ovidiu Comănescu
clar asta este si schimba mecanicul, asta este minitehnicus biggrin.gif
golgo
nu ramane cuplat. Daca incerc sa pun alt electromotor nu intra oricat ma chinui.
ageana
Chinuie-te mai mult... Are o pozitie in care intra. Ai dat jos scutul termic dintre galerie si electromotor?
golgo
da e dat jos. Tot nu intra
Buyaka
Omule, daca l-ai demontat de-acolo si ai pus aceeasi carcasa de ambreiaj (nici nu exsista altfel)... nu e normal ca trebuie sa intre tot acolo?
Adevarat ca la montare e putin mai greu, insa trebuie sa intre la fel cum a si iesit... mai incearca... e imposibil sa nu intre wacko.gif .
golgo
ideea e ca dupa ce am scos electromotorul a fost demontata cutia si schimbat disc ambreiaj placa de presiune si rulment. Si de atunci nu mai intra. Ma gandesc sa nu fi montat ceva gresit
diaconuliviu
Din amintirile mele, intre carcasa ambreiaj si motor ar fi niste bucse de centrare; la tine mai erau? ca daca s-a montat cutia+carcasa ambreiaj fara ele, posibil sa fie descentrata, caz in care, daca dezaxarea cutiei e spre stinga (in sensul de mers) nu mai intra demarorul. Ca sa nu zic de dezaxarea prizei, discului, etc.
tgg2k
eu ma chinui de fiecare data cand pun electromotorul si imi zic ca nu vrea sa intre dar ma agat in ultimul hal de ideea ca "de acolo a iesit!"

in cel mai rau caz:0 se desfac suruburile dintre cutie si bloc, piulitele de la prezoanele de ghidaj (ale cutiei) din bloc, timoneria si tamponul tobei(de la traversa cv) si tragi in spate cutia fix 1 cm, maxim 1 cm jumate, sa nu iasa de pe prezoane si ar tb sa intre electromotorul ca uns.

pe de alta parte, surubul mic din capatul bobinei de la electromotor (ala pe care apesi cu surubelnita ca sa pornesti masina) trebuie strans sa aiba joc de 1mm, eu iti recomand sa il strangi de tot. apoi, vezi de furca, s-ar putea sa aiba una din coarne rupta sau slabita, atunci nu parcurge cursa completa si se invarte electromotorul mai mult in gol decat sa prinda pe volanta. in ultima instanta, te uiti la bendix si daca e varza, mergi la dezmembrari si-l cumperi si cumperi si o bobina. le inlocuiesti si vezi cum face.

a, si subscriu si eu la ideea de mai sus... SCHIMBA MECANICUL!!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.