Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: aeroterma, face ceva sau e degeaba?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
brigada_diverse
acum cativa ani, cand porneam aeroterma, la modelul de dacie cu grila de aerisire langa parbriz, baga praf cu gramada.

acum daca pornesc nu mai baga nimic.(dar se aude functionand)

sugestii? o sa desfac aeroterma aia(dau si bordul jos?), o curat, curat si dupa glrila de aerisire..asta e ideea mea

cineva mi-a spus ca fac asta degeaba ca nu o sa bage aer.

voi ce spuneti?
Merced
Nici la mine nu face nimic, desi pe vremuri facea. Nu stiu unde e problema, dar momentan mai mult consuma curent decat se bage aer. In schimb cand am viteza de la 70km/h in sus intra destul aer cald in masina fara sa mai manance curent degeaba aeroterma aia. Daca rezolvi ceva sa postezi, sa incerc si eu sa remediez problema ca usor usor se apropie iarna.
Apropo, la tipul vechi de bord, ala O-O-O, exista doua manete la aeroterma. Aia de sus are doar un rol din ce am vazut eu, adica o dau inspre dreapta si porneste aeroterma, iar aia de jos presupun ca directioneaza aerul ori la picioare, ori spre geam/fata, ori in ambele locuri. Intrebarea mea este, in ce parte tre sa fie maneta sa bage spre picioare sau spre fata?(ca prin ambele locuri in mod logic merge pe mijloc)
brigada_diverse
eu am 3 manete
1 de caldura, 1 directioneaza aerul pe la aeroterma, una
pe la picioare

o sa va mai spun ce schibari am facut

pe mine ma intereseaza pentru vara sa bage aer, iarna caldura intra fara probleme
argon
nu o sa mearga niciodata ce vrei tu, mai bine deschizi geamurile.
brigada_diverse
de asta ma temeam si eu, dar, incercarea moarte n-are...si nu strica sa fie mai curate canalele alea
ceaki
ca sa bage aer inauntru tre sa ai inchis etans marginile pe care vine montat grilajul din fata de la parbriz. cauta ca este un topic care se ocupa cu treaba asta.
razvanarghius
mie imi merge fara probleme.vezi daca paleta de la ventilatorul aerotermei nu e rupta sau deteriorata. da jos aeroterma e prinsa in cateva suruburi chir sub bord de jur imprejur si dai asa drumul sa vezi cum merge
Bullix
Stati linistiti cei care aveti probleme cu aeroterma. M-am ocupat non-stop si zi de zi, timp de doua saptamani, de chestia asta si nici un rezultat simtitor. Ventilatorul ala poate sa sufle pana il gaseste boala, atata timp cat traseul de aer de la el pana la bord nu este FERM SI ZDRAVAN izolat, sa nu scape PIC DE AER prin alte parti. Am cautat mii de solutii, dar trebuie prea multa rabdare pentru prea putin lucru si intr-un final renunti. Credeti-ma, sunt mii de detalii mici si importante pe care trebuie sa le prinzi. Izolezi intr-o parte si constati ca iti scapa aer prin alta parte. Deci... munca in zadar. Sistemul mi se pare execrabil de prost conceput si in plus de asta, totul e imbatranit pe aceasta masina. Pot fi si fisuri in tabla pe care sa nu le depistezi si sa stai ca nebunu' s-o izolezi absolut DEGEABA.

Cautati, exista un topic mai vechi despre asa ceva. Am batut apa in piua acolo, am facut tot ce mi s-a zis, plus tonele de idei pe care le-aveam si degeaba. Eu unul am renuntat. Poate rezolvati voi ceva. Aruncati un ochi de curiozitate. Succes!
brigada_diverse
aha...pai o sa caut topicul...dar nu ma las pana nu curat aeroterma si traseul de aerisire....
tabla mai mult ca sigur ca are gauri prin ea...e din 89 biata masina, vopsita prin 2000 "la plesneala"" de gasesc rugina sub vopsea, nu tabla cum ar fi normal...

totusi...sper sa rezolv cumva....mai suplimentez cu vreun ventilator...improvizatii..silicon sanitar...

o sa va transmit si voua... , o sa ma ocup de ea pana la 17 sept..ca dupaia o sa frecventez scoala...si masina o s-o las pentru weekenduri....
Bullix
QUOTE(cristitranca @ 29 Aug 2007, 21:49)
o sa ma ocup de ea pana la 17 sept..ca dupaia o sa frecventez scoala...si masina o s-o las pentru weekenduri....
*



Welcome to the club, brother icon_mrgreen.gif radmasa.gif
Paca
Am incercat si eu in zadar sa rezolv treaba cu aeroterma.Am desfacut bordul am curatat pe acolo tot si am pus silicon peste tot...degeaba....se duce in life aerul ala plus ca ventilatorul ala abia imi sufla pe mana cand o pun deasupra,darmite sa ma zvante in masina tongue.gif...nu mai incercati ca nu are rost...mai degraba puneti vreo 4 coolere de cpu in masina daca puteti alimenta...eu am incercat direct cu alimentarea de la ventilatorul asta de sub bord si nu invartea nici un cooler din cele 4...stie cineva de ce ? coolerele sunt 12 V si 0.23 A
idnounout
cred ca aici se afla ceea ce cautati

http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=9848
bilex
si eu am avut probleme de genul si la mine rezolvarea a fost schimbarea draperiilor din vinilin subtire de deasupra radiatorului ca daca is tepene si nu se mai muleaza iese aerul exact pe unde a intrat!!!!!!!!!
brigada_diverse
acum vad ca baga si apa pe la aeroterma, o sa incerc sa schimb tot ce e garnitura de cauciuc pe acolo, si va anunt daca am reusit sa rezolv ceva
Dreamer
Sunt deschise mai multe topic-uri pe aceasta tema. S-au prezentat variante alternative la aeroterma existenta, eu am montat o aeroterma suplientara si am reusit sa rezolv problema cu caldurica iarna, dupa ce in prealabil am izolat tot sistemul care este foarte prost conceput si aeroterma existenta nu face fata.
Va spun ca se poate rezolva ( cu caldura ), trebuie multa rabdare si ambitie.
Mult succes!
brigada_diverse
deci..cu caldura nu am probleme, incalzeste foarte bine fara sa pornesc nimic in pus decat daca mut maneta de caldura

aeroterma(una separata de masina) la 12 V are destula putere, dupa cat am observat.

oricum eu intentionez sa scap de sitemul prost conceput al daciei, sa fac o consola, sa pun 2 gauri de aerisire cu ferestre de plastic ca la Logan, pana la ferestre aerul o sa fie transportat prin furtun metalic de mare calibru. aerul va fi pompat in sistem de 2 aeroterme(sau una) introduse intr-o capsula facuta special sa poata trimite aerul eficient

aerul va fi luat de la calorifer.

acum sa imi dau seama cu ce sa fac capsula, ca e cam greu de conceput perfect

evetual mai suplimentez cu vreo 2 gauri prin bord...
brigada_diverse
dupa ce am curatat de mizerie si de praful de 2 degete de la aerisire si am lipit vinilinul ala roz , (l-am etansat) baga putin aer in masina.

oricum, praful ala avea un rol esential, nu permitea apei, la demaraj sa intre in aeroterma si implicit in masina, deci o sa pun un urete pe acolo, si poate o sa pun in loc de vinilin niste palete comandate electric, sa se inchida/deschida in functie de functionarea aerotermei
W3f
am mea nici praf nu baga atat ca se aude ca se invarte acolo si face galagie cu gandul ca poate te face sa mai uiti de frig smile.gif iar vara daca ii dai drumul ai impresia ca ai si aer conditionat!
sfatul meu ii sa iti faci rost de un radiator cu ventilaror si sa faci un bypas sau sa skimbi direct conductele de la radiatorul din bord la cel nou! yo am unul de pe un IKARUS (autocar) merge de numa face szgomot dar decat sa aud aeroterma aia care numa sege curentul de pa baterie mai bine renunti la spatiul din bord a si inca ceva daca iti improvizezi un asemenea radiar sa nul pui deasupra CD sau CAS ca lai distrus:) efectul ii garantat yo zic sa dai aeroterma jos ca si asa nu face nimic numa ingreuneaza masina dejaba! dute la dezmembrari cauta un radiator vezi poate reusesti sa gasesti unul de mert sau bmw orice ce poti adapta si sa aiba ventilator merita mai mult decat orice aeroterma de dacie
argon
La mine ploua prin aeroterma, dar pentru asta merge , adica cand e masina parcata cu botul mai ridicat, picura pe unde intra firele, si nu cred ca e normal...ce pot sa-i fac? grila e desfundata...
floryyn
Si aeroterma de la cocoana mea e moarta, fire desprinse sau mai stiu eu ce, si ma gandeam s-o reanimez, dar dupa cele citite aici, pare-se ca nu prea are rost...Insa vine frigul, de ex. in dimineata asta aici in Targu Jiu sunt 8 grade, asa ca trebuie facut ceva...Stiu ca se discuta pe topicuri mai vechi de aeroterme suplimentare, alea turcesti de exemplu. Se mai gaseste prin Vitan asa ceva, si cat ar costa? Saptamana viitoare vin prin Bucuresti si m-as risca la o aeroterma din asta, daca ar fi pana in 2 milioane wink.gif
brigada_diverse
culmea e ca si mie imi curge apa pe la fire pe la aeroterma si pe sus, pe unde se prinde de carioserie cu suruburi., o sa incerc sa ii fac o etansare cu silicon sanitar si va spun efectul(sa mai si ploua un pic)
MECCA
la mine azi dimineata cand am pornit caldura si am dat drumul la aeroterma chiar se simtea suflul cand stateam la semafor, lasand deoparte zgomotul de scartait pe care il scoate la pornire.Am mai postat aici cateva operatiuni pe care trebuie sa le faceti in acest sens insa vad ca le-a sters cineva, nu stiu de ce, ca erau doar niste sfaturi.
argon
nu stiu cine a sters.

Aeroterma are 2 pozitii? ca butonul are 2 pozitii dar numai pe una functioneaza..si celelalte 2 e pe oprit.
brigada_diverse
aeroterma are 2 viteze. prima pozitie oprit, celelalte 2 ar trebui sa porneasca aeroterma.

uita-te sub bordul masinii(daca e model mai vechi, fara consola)

eu am sub intrerupatorul de la aeroterma o rezistenta(nichelina bobinata) la care se leaga cateva fire, unul duce la aeroterma.

aeroterma are viteza mare la tine?


argon
are o singura viteza, nu stiu daca mare sau mica, nu am termen de comparatie, alte Dacii pe care le conduc au CN...

Butonul are 3 pozitii, in jos porneste, pe mijloc si sus nu face nimic..in spate are 3 fire conectate.

Trebuie sa o dau jos, sa vad pe unde intra apa, ca ploua prin ea, nu pe la imbinari.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.