Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Macara geam fata
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Merced
Abia ce credeam ca scapasem de belele ca am mai dat de una. Deschid eu azi geamul la maxim ca in fiecare zi cu soare, imi fac treburile cu masina, vin acasa. Cand dau sa inchid geamul cu mana stanga ca in orice alta zi, nimic. Abia se clintea. Deschid usa, trag ca disperatul cum ambele maini, asa urca, dar foarte greu. Ma enervez si dau jos panoul. Ma uit pe acolo si nu vad nimic neinregula la macara. Bag ulei pe la toate partile mobile in speranta ca ploile din zilele trecute care patrund prin chederul imbatranit si in usa or fi spalat lubrifiantii macaralei. Dupa ce ung tot incerc iar cobor geamul foarte frumos, fara probleme, dar cand incerc sa-l ridic, la fel. Mi-a facut o gramada de nervi, clar cand e cald il deschid ca cu greu il pot ridica la loc, insa in niciun caz in trafic, e nevoie sa folosesc ambele maini si sa deschid usa. Singura chestie la care ma gandesc e pinionul ala care din capatul manetei, care practic transmite puterea mainii in tot sistemul, dar ma gandesc si ca daca ar fi ala ar fi si probleme cand as cobora geamul, nu doar la ridicare. N-am mai stat sa si demontez macaraua, astept de la voi un sfat inainte sa ma apuc sa umblu mai mult, ca adevarul este ca mi-e frica sa nu sparg geamul sau sa nu mai stiu sa-l pun la loc. blush.gif
razvanarghius
nu cumva ai indoit macaraua cand ai coborat sau cand ai incercat sa il ridici? vezi daca capatul manivelei nu e aproape de panou

27 Aug 2007, 22:21:
vezi daca urca corect pe locasurile pr care le are
Merced
Am dat jos panoul, oricum nu el jena. Intr-adevar e cam indoit capatul ala pe care intra manivela, care actioneaza tot sistemul, dar nu e asa de azi, de ieri, era asa si acum o luna cand am mai umblat pe la usa sa bag o boxa in ea. Nu-mi explic de ce merge greu doar cand ridic, si se aude parca si un sunet de tipul unui scartait, dar macaraua in sine nu pare a fi deranjata de nimic. Ce naibii sa-i fac ca ma enerveaza. Mai sunt si fumator si am nevoie de geamul ala pe orice anotimp. mad.gif
vi_escu
Verifica si daca aluneca corect geamul in ghidajele laterale. Nu cumva este deranjata pasla din ghidaje?
Merced
Nu. Ghidajele sunt ok, intr-un loc e un pic cam stramb chederul, si se simtea asta inainte ca avea o portiune unde mergea un pic mai greu, dar in niciun caz ca acum cand tre sa dau de manivela cu doua maini si cu forta ca sa se ridice. mellow.gif
razvanarghius
geamul urca corect pe sinele sale
Merced
Da, urca corect, am mai zis.
razvanarghius
atunci vezi daca geamul sta corect pe locasurile in care are locul in partea de jos a geamului in spatele panoului


28 Aug 2007, 09:35:
da jos panoul si apoi gamul da fi atent cum il pui sa fie la fel sa dupa ce il dai jos, geamul, incearca sa ririci asa macaraua si daca merge usor inseamna ca sticla nu e pusa corect si aranjeazo u bine cu spune carte in ordine inversa demontari
Merced
Geamu' sta foarte corect, n-am cum sa-l pun mai bine si se vede asta clar fara sa-l mai dau jos si sa ma complic, eventual pana la nivelul la care raman fara geam la masina.
Alte sugestii? Ceva pe la "transmisia" puterii de la mana la mecanism. Daca era geamu' sau altceva pus aiurea cred ca erau probleme si la coborare, insa nu sunt. Nu mai inteleg nimic. Presupun ca tre sa schimb ceva dar nu stiu ce, poate-mi dati voi un sfat ca sa nu bag bani degeaba.
Bullix
Fi atent o chestie cu skepsis aici: chederul interior al geamului (cel de jos, cum ar veni, desi nu este practic un cheder dar tot acelasi rol il are) este de fapt un gen de material textil foarte ferm, prins (nu stiu de cine e prins) cu un fel de capse afurisite metalice. Oricare din capsele alea poate sa se strambe (explicatia logica: geamul trage de materialul ala la fiecare miscare, iar materialul se misca odata cu capsele). Eh, daca nimeresti ca o capsa de aceea sa se strambe in directia geamului, atunci ea va presa pe geam exact atunci cand acesta URCA! Dat fiind ca mizeria aia apasa cumva pe geam in jos, atunci la coborarea geamului acesta va aluneca pe langa ea, si DOAR LA URCARE, se va propti in ea si o va impinge. Ca idee, e exact asa cum o sageata de lupta intra in tine usor, dar e greu s-o mai scoti din tine.
M.I
Ceva asemanator am patit si eu. Am lasat in jos geamul de pe partea stanga fata ( a soferului ), era caldura foarte mare. Am parcat masina si cind am dat sa ridic geamul de la manivela : nimic , efectiv era blocat. Am lasat geamul pana jos si apoi am incercat sa il ridic: nimic, efectiv am ramas cu el blocat in pozitia cea mai de jos. Am incercat sa il ridic ajutandu-ma cineva care tragea de geam in sus cu mana cu putere. Degeaba dupa mai multe incercari nereusite mad.gif mi-am dat seama ca n-am ce sa ii mai fac si m-am apucat sa desfac la usa.
Am scos geamul si apoi am desfacut ,, macaraua ,, care il sustine. Am gasit la macara doua arcuri spiralate care erau rupte.Prima impresie a fost sa cred ca era din cauza lor.
Dar nu era asa.
Am facut niste probe la macara cu ea scoasa afara sa vad cum merge. Axul pe care este prinsa manivela cu care se ridica geamul are in capat ( se vedea pe-o crapatura din margine; nu l-am putut desface ca era capsulat si prins cu niste nituri metalice ) un fel de pinion dintat si alte mecanisme pe care nu l-am putut vedea prea bine.
O solutie era sa il desfac din nituri, dar nu cred ca rezolvam ceva. Multa munca ar fi fost sa il desfac si nu stiu daca mai mergea reparat ( poate avea ceva rupt inauntru ) si daca reuseam sa il repar cum mai il prindeam la loc ?
Am cautat macara la magazinele auto. Diferentele de pret sunt mari. am gasit intr-un loc si cu 70 RON , am reusit sa il gasesc si sa cumpar unul nou la pretul de 29 RON.
De desfacut a fost oarecum usor sa desfac geamul si macaraua, mai greu a fost sa le montez dar am reusit. ( Le-am desfacut si montat singur fara ajutorul cuiva )La montaj am gasit o pozitie optima sa prind geamul si macaraua dupa mai multe incercari nereusite. O jumatate de zi s-a dus. radmasa.gif


29 Aug 2007, 18:31:
Acel ax de care este prinsa manivela de la geam este prins intr-un fel de capsula metalica in interiorul careia am putut vizualiza cu greu un pinion metalic cu dinti si alte citeva mecanisme care nu am inteles ce erau.
Numai dupa ce l-am desfacut si facut probe in gol fara geam pus mi-am dat seama ca defectu era acolo. icon_mrgreen.gif
Mecanismul nou pe care l-am cumparat are un singur arc spiralat in loc de doua cu avea cel vechi.
Merced
Cred ca problema e asemanatoare cu a lui M.I., nu are treaba cu acel cheder textil ca l-am controlat si paracontrolat. O sa schimb macaraua cand am bani si gata...
Bullix
Nasol sad.gif asta e. Alti bani...
Merced
Momentan il folosesc asa, il deschid cand plec de acasa cu ea si-l mai inchid cand ajung inapoi, sau opresc undeva si pot folosi doua maini sa fortez ridicarea. sad.gif
rba
salutare,

acel mecanism de care pomenea M.I este de fapt o frana pe suprafata cilindrica interioara a acelei capsule in care intra axul de la manivela macaralei. in acea capsula se gaseste un resort (4-5-6 spire, nu mai stiu exact) care apasa cu putere pe peretii cilindrici interiori ai capsulei, astfel fiind "imposibila" rotiea axului. acest "ax" este format de fapt din doua piese (axul de care este prinsa manivela si axul pe care sta pinionul care antreneaza sectorul dintat al macaralei), intre aceste doua piese existand un cuplaj mecanic cu JOC de aproximativ 20-30 grade (apreciere ochiometrica). in lipsa acelui resort comprimat (acesta actioneaza in acelasi mod ca si sabotii in tambur cand este frana de mana trasa) macaraua se misca in sus si jos fara probleme insa cu joc la manivela. capetele resortului sunt prinse in niste parghii care sunt atasate celor doua piese de mai sus astfel incat la rotirea axului manivelei, in orice directie (ridicare sau coborare geam), resortul sa fie strans (rasucirea, ca la ceasurile cu arc), strngerea ducand la micsorarea diametrului exterior al resotului si implicit eliberarea franei si posibilitatea actionarii macaralei. resorul NU se strange, frana NU se elibereaza daca se actioneaza asupra celeilalte piese din cuplaj (pinionul de pe sectorul dintat) astfel fiind imposibila coborarea geamului in mers, de catre hot, etc etc.

cei carora le merge greu manivela si geamul culiseaza bine in ghidaje, le recomand inlocuirea macaralei sau desfacerea acestui cuplaj si inspectarea pieselor din interior. cu multi ani in urma am desfacut un astfel de cuplaj, am repus resorul pe acele parghii de care aminteam mai sus (era numai sarit si capetele resorului necesitau indoire suplimentara), iar cuplajul l-am remontat cu suruburi in locul niturilor (gauri, surub + piulita). macaraua merge si astazi pe masina veche apropape ca o macara noua.

cu stima,
rba
ydaniel
cat e o macara?eu am lasat geamu jos si
cand am vrut sa-l ridic a parait ceva si acuma ridic geamu pana jos,dar se lasa cam 4 cm:(
vi_escu
Cauta la dezmembrari.
Merced
Chestie tare ieri pe la tara. Mergeam eu prin curte si vad atarnata de un hambar o macara de Dacie. icon_mrgreen.gif O studiez putin si vad ca ansamblul ala din interior era demontat, niturile date jos si capacul care acoperea la fel. In gol parea sa mearga fara probleme, insa ma gandesc ca cine a schimbat-o si acum cati ani(cine stie de cand e, poate nici nu eram nascut sau eram mic copil ca atunci imi aduc aminte ca mai mesterea tata la masina pe la tara, sau e de la un unchi, habar n-am) a avut un motiv bun.
La tine Daniel cred ca s-au rupt niste dinti de la sistemul care asigura ridicarea, alt motiv nu vad din care sa scape. Vezi sa nu-ti intre careva in masina pana rezolvi. biggrin.gif
Eu in continuare stau cu ea asa, merge greu dar am inceput sa ma obisnuiesc, nu mai cobor geamul pana jos(nici vremea nu mai impune in orice caz) si il ridic cand opresc masina. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.