Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Montare injectie pe GT
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
MikkiDuda
Salutare. Sunt nou pe acest forum. De fapt sunt proaspat posesor de carnet. Am inceput, in lipsa altei masini, sa conduc Nova socrului meu. Placut impresionat tinanad cont ca sta cam de un an in parcare iar inainte de asta a fost trantita pe la tara si pe la pescuit de personajul mai sus amintit (care mai nou nu mai are permis - alcoolul asta... mad.gif ). Ideea e ca merge tare prost dar cred ca totul tine de reglaje si schimbat consumabile. Ce ma intereseaza este daca se poate pune pe ea sistem de injectie pentru a reduce consumul (se preconizeaza ca voi merge foarte mult prin tara cu serviciul si fiind platit suma fixa la 100 km vreau un consum cat mai mic). Cam ce modificari ar fi necesare daca se poate si cam cat ar costa toata treaba. Multumesc mult.

PS: Stie cineva de ce cand deschid usa stanga spate se aprinde pentru 1-2 secunde semnalizarea dreapta desi cheia nu este in contact. Nu face tot timpul, cand vrea ea iar socrumeu zice ca e normal.... unsure.gif radmasa.gif
apollo
flansa de adaptare,carburator de 1310.cauta pe forum ca ai sa gasesti.in caz de ai dublu corp.

Ca sa ii pui injectie , cred ca te ajunge de 20 de ori mai mult decat ce ti-am zis mai sus.

a mea consuma putin.intre 5 si 6%,dar nici nu o calc.reglat cum trebuie si ai rezovlvat problema si ai scutit si bani.
Executron
Te-as sfatui inainte de toate sa inveti sa mergi "stil consum", adica frana numai cand trebuie, la deal o lasi la frana de motor, cand urci panta incearca sa nu accelerezi mult. In general frana de motor foarte multa + acceleratii lungii si lente.

Eu am scos mergand pe DN1 (200 km int total) (e GTI dar asa ca idee) + 60 km in iadul bucurestiului consum mediu 5,8 calculat la pompa care mi se pare OK. Mers in general cu 70-80 pe ora intr-a 5-a wink.gif

Bafta si drive safe!
MikkiDuda
Multumesc mult pentru raspunsuri. O sa ma straduiesc sa conduc economic. E adevarat are carburator dublu-corb si nu cred ca va fi de acord proprietarul sa il schimb cu unul monocorp (e foarte incantat de faptul ca e dublu. Chiar care sunt avantajele si dezavantajele dublu-corp/ monocorp?). Cu injectia ma gandeam ca il pot aburi cumva ca pare tehnologie mai noua decat carburatorul. Se poate un pret aproximativ asa de idee totusi? Va multumesc mult.
apollo
pai pentru injectie ar veni asa :

pompa de benzina in rezervor - 300RON(din cate stiu)
Injectorul Bosch - n-am idee cat e dar bate vreo 200 RON si asta.
Motorasul Pas-cu-Pas - sa zic ca e mai putin,cred.

plus mana de lucru a mecanicului si alte adaptari.

Gandeste-te cat te-ar ajunge.Numai pompa face de 3 ori mai mult decat te-ar ajunge sa pui carburator 32IRMA.
adica cu 100RON pui carburatorul,cumperi flansa si platesti si mecanicul.

60RON carburator SH si flansa si 40RON la mecanic.

eventual, du carburatorul dublucorp la curatat si testat intr-un service care ti-l poate testa pe banc
cris2dum
Mai bine vinzi gt-ul si cu banii pe care ii iei + banii pe care ii dadeai sa pui injectie i-ti iei o gti . Si iesi mai ieftin .
MikkiDuda
Multumesc pentru raspunsuri. Raman deocamdata pe dublucorp. O sa merg in weekend la un var care se pricepe cat de cat sa mi-o regleze ca e varza toata (acum ia cam 15 la % in oras, afara inca nu stiu, tremura ca naiba si porneste foarte greu, etc... - sunt valabile la ea problemele din vreo 10 - 15 posturi diferite). Bag si schimb toate filtrele si lichidele si mai vad eu cu timpul. Poate sapt viit sa duc carbul la Carfil daca tot sunt din Bv. Nu poate fi vorba de vanzare ca nu e a mea. Reglata am vazut ca tre sa ia cam 10 inauntru si 7 afara iar pe injectie cu un litru la % mai putin. Nu prea se merita investitia. Am calculat ca scot banii cam in 6 luni (daca ar fi masina mea as face treaba asta dar nu stiu daca mi-o mai lasa mai mult de 6 luni).
Stie cineva totusi de ce se aprinde semnalizarea dreapta cand deschid usa stanga spate desi nu este cheia in contact? Nu are inchidere centralizata. Poate fi de la alarma? E dinaia din comert pusa de primul proprietar.
argon
Apollo a omis unele "mici" amanunte... iti trebuie pompa de benzina, rezervor, calculator injectie, corp injector, bobina pentru injectie, galerie, alta volanta, alta carcasa ambreiaj(cred), sonda temperatura gaze arse, sonda temperatura lichid racire, alte tobe, catalizator + mult timp si bani la omologare, si cred ca tot am omis cate ceva...

toate astea costa de noi mai mult decat masina, iesi mai ieftin numai daca iei un motor complet+cablaje de pe o Nova avariata.
MikkiDuda
Asa... Deci ramane carb. Vad cum il reglez si revin daca mai am probleme. Poate mai incolo sa incerc unul monocorp. Dupa ce mai cresc in ale sofatului. smile.gif
De problema cu semnalizarea imi poate da cineva o sugestie ceva pe unde sa ma uit (apropo - se descarca foarte repede bateria, dupa 2 zile in parcare pleaca foarte greu).

Multumesc.
apollo
QUOTE(argon @ 30 Aug 2007, 12:35)
Apollo a omis unele "mici" amanunte...
*




argon , ma scuzi.eu am zis cateva piese care fac o gramada de bani.20% din valoarea masinii.tu ai zis restul de 120% smile.gif
gti98
Numai catalizatoru' e vreo 800RON, calculatoru' (daca-l gasesti ) e undeva la 700 ron in targ si probabil vreo 900-1100 la magazin, corpul care inlocuieste carb-ul vreo 900, alta galerie, alta volanta (nu-i nevoie de schimbat carterul ambreiajului), alt saxofon+sonda lambda, alta placa de inchidere a chiulasei+traductorul de temperatura+bobina aia dubla (iti ramane distribuitorul ), alt rezervor si pompa electrica, plus alte fleacuri, plus manopera...
Daca poti regla carbul la stand, vei rezolva majoritatea problemelor de pornire, consum mare (desi 15% in oras nu e chiar foarte mult...) si mers regulat.
E bine sa-i revizuiesti si aprinderea (inlocuit bujii si eventual fise, capac distributie, platine)
Pe partea electrica necesita o revizie (scoti un colier de la baterie si masori consumul cu contactul luat - alarma ar trebui sa fie singurul consumator, si sa-ti ia in jur de 30 de miliamperi. Daca consuma mai mult, e normal sa descarce bateria (poti incerca sa deconectezi alarma si un eventual radio, care are si ala o memorie de alimentat permanent, sa vezi daca descarca bateria la fel) Daca bateria e veche, adica are mai mult de 2 ani, mai ales daca masina a stat mult necirculata, si nu cred ca a incarcat-o cineva pe redresor in intervalul asta la maximum 1 luna de stat, cred ca va trebui si sa-i cumperi o alta baterie.
Inlocuirea carburatorului o faci "conspirativ" (cand mergi la ITP pui inapoi carbul original, altfel s-ar putea sa ai probleme). Masina va fi mult mai economica, dar si mai lenesa.
Bafta!!
bengaves
solutia : instalatie GPL + carburator monocorp+un reglaj bun=6,5-7 in afara 9,5-10 in oras(1l gpl= 1.55 ron).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.