Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: aspecte legate de ambreiaj
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mirceas
am schimbat setul ambreiaj la cel vechi, ma cam supara ca prindea brusc, se auzeau niste bufnituri enervante la cuplare...

am remarcat urmatoarele la demontare si nu stiu daca sunt uzuri tipice:

1. soarele e uzat destul de tare la varfuri, probabil daca mergeam si mai mult la un moment dat se puteau sectiona:

[attachmentid=1627409645]

2. discul are un joc evident de cativa mm in centru (acolo unde vine pe priza):

[attachmentid=1627409647]

in plus, cu setul nou la plecarea de pe loc si in marsarier tot imi trepideaza putin daca nu turez motorul mai tare decat eram obisnuit inainte. acum, foarte rar, acele bufnituri mai apar.

ambreiajul prost? se "rodeaza"? sau poate fi si de la altceva?! nu vreau sa intru in polemici de genul am sau nu kit de uzina ca alea sunt cele mai bune, multumesc.
ydaniel
pai ce marca e ambreiaju?e normal cam 1000km sa faca asa:)
mirceas
pai cel nou: uzina, cel vechi: nu stiu (probabil tot uzina).

pai si de ce e normal, daca tot zici? smile.gif
maryus_83
Ca sa nu mai deschid alt topic.

Cand las masina pe liber si iau piciorul de pe ambreiaj apare un fel de ront(z)ait si o mica vibratie. Daca apas amreiajul acest zgomot dispare. Masina are doar 30.000 de km, cutie in 5 trepte.

De la ce poate fi?
Muttley
1. Acele santuri de pe arcul diafragma sunt normale. Daca-s prea adanci insa, ele denota rotire defectuoasa a rulmentului. Ori e prea nou (se-nvarte greu), ori e uzat (agata). Pentru a micsora uzura soarelui se aplica un strat de vaselina in acea zona.

2. Material prost, precizie dimensionala naspa... Vezi sa nu-ti fi uzat si priza discul ala...

3. Trepidatiile pot fi datorate unei proaste centrari a discului de ambreiaj la montare. Din experienta proprie - aveam mici trepidatii si eu la prima plecare la rece. Au disparut de cand am schimbat tampoanele la motor (curios). Ma asteptam mai degraba sa fie din cauza tampoanelor de cutie.

4. se ezista o axioma tongue.gif
diaconuliviu
QUOTE(maryus_83 @ 29 Aug 2007, 09:35)
[...]Cand las masina pe liber si iau piciorul de pe ambreiaj apare un fel de ront(z)ait si o mica vibratie. Daca apas amreiajul acest zgomot dispare. Masina are doar 30.000 de km, cutie in 5 trepte.
De la ce poate fi?

Am sters raspunsul ala "destept" de ti s-a dat.
Rulmentul de presiune scoate zgomot numai cind APESI ambreiajul. Rontaiala cu ambreiaj cuplat si disparuta cu el decuplat, pregnanta sau audibila mai mult la relanti este asa zisa "bataie de priza"; se datoreaza uzurii ori a prinderii prizei pe arborele principal (caneluri) ori a rulmentului cu role-ac din cutie (primul rulment de pe arborele primar). Acea uzura genereaza batai care uzeaza si bucsa din bronz din volanta, aparind acea rontaiala.

Fenomenul e specific cutiilor in 5 trepte (cele in 4 au rulment conic) de regula combinate cu ambreiaj fi=200 mm. Piese mai mari in miscare, dezechilibre, etc.
mirceas
ai facut bine, raspunsul era al meu, eu am inteles exact pe dos, ca apare zgomotul la apasarea ambreiajului. asa e cand citesti repede si printre randuri. sad.gif

@Muttley: priza e ok, montajul a fost facut corect. daca trepidatiile o sa dispara cum zic unii, atunci stau linistit. nu sunt mari, dar pentru un kit nou nu ma asteptam la asta.
ydaniel
QUOTE(diaconuliviu @ 29 Aug 2007, 13:11)


Fenomenul e specific cutiilor in 5 trepte (cele in 4 au rulment conic) de regula combinate cu ambreiaj fi=200 mm. Piese mai mari in miscare, dezechilibre, etc.
*


icon_mrgreen.gif pai si solutia:)?
diaconuliviu
Inlocuire piese. Defectul reapare in timp, solutia aleasa (rulment role ac) fiind mai "nefericita", poate si din cauza calitatii materialelor; alta solutie, putin defavorabila, revenire la ambreiaj fi 180. Pe ambele masini am avut ambreiaj fi 180 (motor 1289) si CV 5 tr, fara acea bataie de priza.
argon
ar fi culmea sa retrogradezi de la 200 la 180 pentru asemenea motiv. Am vazut multe Dacii cu multi km cu 200 si 5 trepte care nu au nici o "rontaiala".
diaconuliviu
Daca ambreiajul e corect echilibrat si executia pieselor buna (posibil dar mai putin probabil) nu vei avea rontaiala.
Eu doar am dat solutiile posibile, nu am spus sa retrogradeze cineva. Fiecare aplica metoda cea mai convenabila lui.
ydaniel
smile.gif cum zicea cineva:asta e problema cutiilor in 5 trepte.si eu am aceasta pb.dar nu este din cauza ambreiajului.apare dupa 60.000km:) intai incet si dupa mai tare;)
quinn
Daca tot veni vorba der ambreiaj vreau sa va cer si eu parerea
deoarece ambreiajul meu este cam obosit .
Vreau sa-mi recomandati ce marca ar trebui sa fie kit-ul, daca are importanta
si daca ar fi mai bine anume dimensiune fata de original(nu stiu cat este la rabla mea din 73.
Va multumesc!
julian_www
Problema cu rontaiala asta la relanti cu ambreiajul decuplat o am si eu. Am desfacut cutia de viteze in service, am schimbat disc, rulment de presiune, inca vreo cateva bucse(toate de uzina) dar rezultatul a fost acelasi. Am facut eu scandal ca mi-au luat banii degeaba dar nici dupa multe consultari intre mecanici nu si-au dat seama de la ce e. Mi-au recomandat sa pun un aditiv bun in uleiul cutiei de viteze(bineinteles si un ulei bun). Deocamdata n-am pus aditiv si rontaie in continuare de te scoate din minti cand auzi ce frumos merge motorul cu ambreiajul calcat si ce huruiala e dupa ce debreiezi. sad.gif
P.S.
Dupa ce am umblat la cutie am fost la un adevarat specialist in cutii de viteze (repara cutii hidramate,semiautomate) si m-a lamurit: asta e boala cutiilor de viteze in 5 trepte(unele din ele, bineinteles).Mi-a zis ca se pot face cateva reglaje dar trebuie data din nou cutia jos(alti bani, alta distractie) dar rezultatul tot nu este sigur.
EUROPE_
Si la mine se aude acea rontaiala la relanti, daca apas pe ambreiaj dispare.
Eu am cutie in 4 trepte, care ar putea fi explicatia? Tot primul rulment de pe arborele primar al cutiei de viteze? Mentionez ca am schimbat acea bucsa de bronz din arborele cotit.
ydaniel
deci la 5 trepte se aude rontait sau roncaneala din cauza CV.remediu:a scris liviu diaconu:)
diaconuliviu
QUOTE(EUROPE_ @ 3 Sep 2007, 22:39)
Si la mine se aude acea rontaiala la relanti, daca apas pe ambreiaj dispare.
Eu am cutie in 4 trepte, care ar putea fi explicatia? Tot primul rulment de pe arborele primar al cutiei de viteze? Mentionez ca am schimbat acea bucsa de bronz din arborele cotit.
*


La 4 trepte rulmentii arborelui primar sint conici; la ele reglajul se face prin adaugarea de saibe intre rulmetul dinspre capac si antretoaza. Partea cu priza ramine valabila.
ATM
Si totusi, Liviu, cand mi-am luat si eu petarda mea, aveam si eu sasaitul pronuntat cu ambreiajul lasat liber, sasait pe care atat eu cat si mecanicii l-am catalogat de rulment. Cand calcam pedala disparea bine-mersi. S-a schimbat kitul cu unul de uzina (care a crapat si ala dupa un an si v'o 10.000 de km dar asta e alta treaba). In fine dupa schimbarea initiala, sasaitul a disparut, fara a se face absolut nimic altceva la cutie (nici ax primar, nici rulmenti cu ac , nici bucse, nimic). Si intr-adevar rulmentul de presiune era vai steaua lui, iar soarele pe placa era mancat bine. Daca plecam de la premisa ca rulmentul se manifesta doar cu ambreiajul calcat (si deci nu era el responsabil de sasait cand ambreiajul nu era calcat), ce am avut eu atunci si de ce a disparut de la schimbare? sa fi fost repozitionata mai bine cutia dupa schimbare...sau...?
On-topic, trepidatiile/smucirile in cuplarea treptelor le am si eu. Dupa doua schimbari de ambreiaj, am ajuns la concluzia ca nu-s de la el, ci de pe la diversele jocuri care le-oi avea prin cutie sau pe la planetare (care totusi nu bat). S-or fi uzat si rotile alea dintate in 13 ani... In fine, la mine cel putin se rezolva cu o debraiere mai fina in punctul de cuplare.
mirceas
si eu bag mana in foc pentru cutie, un kit nou de ambreiaj nu m-a ajutat cu nimic. comportamentul descris de tine ca trepidatii/smuciri au aparut dupa ce am schimbat rulementii din cutie. probabil jocurile nu au fost facute bine. stiu ca la cv in 4 trepte reglajele se fac cu saibe, e ceva de bibilit si trebuie sa ai multa experienta sa faci treaba buna...

per global totul functioneaza bine (nu am probleme cu intratul in viteze si alte balarii), dar mi-ar place de exemplu cutia si ambreiajul sa se comporte ca la dacia fratelui meu: nici nu urla asa de tare, iar ambreiajul e lin ca la un golan.
diaconuliviu
QUOTE(ATM @ 21 Sep 2007, 06:58)
[...]

Pai, ori repozitionare corecta a cutiei, cum ai spus caz in care dezaxarea unghiulara a prizei a disparut, ori kit de ambreiaj dezechilibrat inainte de interventie ori, mai degraba, daca spui SISIIT si nu RONTAIT, rulment de presiune partial atacat (fara jocul de 2-3 mm, sau, cum ii spun altii "garda pedalei"). Acel rulment avea joc in bile si era antrenat prin usoara atingere de catre soare; neavind vaselina el sisiie (ia spala cu benzina un rulment si roteste-l, sa vezi sisiit). La debreiere rulmentul va fi supus unei presiuni, jocul se anuleaza iar sisiitul se diminueaza sau, mai rar, se anuleaza.
Unele "guri" spun ca si la existenta jocului normal intre rulment si soare si la uzura mare, cu lipsa ungerii rulmentul poate fi antrenat de catre curentul de aer creat la rotirea kitului de ambreiaj; personal il consider mit/folclor.
@mirceas: pai si la 4 trepte cit si la 5 trepte reglajul se face din saibe, cu exceptia stringerii rulmentilor grupului si a jocului danturii grupului, unde se face din piulitele crenelate. Reglajul e identic cu exceptia arborelui primar unde difera ca pasi nu ca metoda (tot cu saibe si aici doar ca nu mai intervine antretoaza, la 5 trepte avind un rulment biconic si intre treptele 4 si 5 pe primar.
flavius_geniul
Mirceas, referitor la prima problema descrisa de tine am cateva solutionari si sfaturi de viitor. In primul rand uzura aia de la varful soarelui este oarecum normala , nu e extrem de periculoasa decat daca s rupe deacolo si se remediaza cu o piesa gasita in comert care intra intre dintii soarelui si rulment de presiune(da aceasta descriere la magazin si vor stii despre ce e vorba, e unicata piesa ca loc de montare). Apoi ambreiajul face acele zmucituri, sau cum le zici tu, la inceput din doua motive cunoscute de mine: ori arculetzele alea sunt cam slabe si le comprima la maxim cand pornesti(risti sa ajungi ca mine sa se rupa niturile si sa sara arculetele), ori discul propriu zis antifrictiune a fost montat extrem de prost la nituire si a ramas spatiu intre tabla dintre placi (am avut asa ceva in mana si il recunosti usor defectul apasand pe discurile antifrictiune ale ambreiajului si daca pare ca se comprima e clar de rau). Un sfat pe care l-am primit si il perpetuuez este sa invarti de arculetele alea si sa vezi daca poti sa le misti, iar daca se misca relativ usor in locasul lor mai bine incearca alt ambreiaj(asa mi sa spus dar s-ar putea sa fie doar un mit). De altfel vezi ca au aparut niste ambreiaje "germane" care arata bine dar au un pret dubios 50 ron. Eu unul nu as cumpara asa ceva deoarece risti sa ai ceva mai prost decat de uzina.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.