Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pedala de frana tine mai jos
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
bonecristian
Salut,
Am o Dacie Break din 2002 si de ceva vreme pedala de frana tine mai jos, aproape de podea. Frana tine bine dar problema este ca tine asa de jos si pe langa asta de cateva zile se aude si un scartait la roata din stanga fata. In rest e ok, lichidul de frana este la nivel normal.

Multumesc!
mad toz
De cand nu ai mai schimbat placutele de frana?Verificale ca sar putea sa fie pe duca.
bonecristian
Placutele si sabotii sunt buni ,ca asta am crezut si eu la inceput.
mad toz
la break nu stiu cum e pe spate ,dar verifica pistonasele de pe spate sa nu curga lichid pe langa ele.
bonecristian
Ok mersi de ajutor, ideea este ca lichidul este intact si de asta cred ca nu are pierderi pe la nici o roata plus ca m-am si uitat si nu este umed nimic pe acolo
YO4RLP
Mă bag și eu: o aerisire a frânelor, de când n-ai mai făcut?
bonecristian
Uite o aerisire nu am facut si am mai primit sfatul asta dar ma gandeam ca daca nu am pierdut lichid nu am de ce sa fac, dar o sa incerc sa vad daca rezolv. Cred ca pana la urma le incerc pe toate smile.gif . Mersi de ajutor
YO4RLP
Asta e simptomul pentru frâne neaerisite: pedala ține jos. Cumpără și un bidonaș cu lichid de frână, să completezi după aia nivelul. Baftă! smile.gif
bonecristian
Multumesc frumos, diseara dupa ce ajung acasa am programare... aerisirea franelor. daca nici dupa asta nu se rezolva o duc la mecanic, ca deja e suparator.
tarzy
inainte sa te apuci sa faci aerisirea roata cu roata .... fa pe cea a pompei .... ai ceva sanse sa reziolvi dpar de acolo fara sa mai fie nevoie sa te tavalesti pe sub masina
bonecristian
fac aerisirea pompei intai si dupa aia cum e cu rotile la brek? prima care trebuie aerisita este cea de langa rezervor si dupa aceea drepta fata sau care este ordinea?
YO4RLP
Uite la aerisirea pompei nu m-am gândit sad.gif
La roți, se începe cu cea mai depărtată de volan și se termină cu cea mai apropiată. Astfel:
1 - stânga spate
2 - dreapta spate
3 - dreapta față
4 - stânga față
cristi74
Daca ai de mult timp (vreo 2 ani) lichidul de frana, ar fi cazul sa-l schimbi pe tot. Pare o banalitate dar nu este. E fapt dovedit.
FLP
Frana de mana nu tine mai sus acum? Eventual abia tine? Cand se slabeste frana de mana asta e simptomul.....
razvanarghius
uite la BRECK e exact, sistemul de franare, ca la dacia berlina. pa spate ferodourile si toata partea acea este un pic mai mare dar in rest e la fel. tongue.gif
didosdoru
Din cate stiu eu lichidul din circuitul de franare se schimba l maxim 2 ani.Lichidul de frana isi pierde in timp proprietatile,din cauza asta apar probleme la sistemul de franare,ruginesc pistonasele, se duc garniturile din pompa.Eu fac o revizuire a intreg sistemului de franare la fiecare 2 ani sau 60000 km si nu am avut niciodata probleme cu franele.
KTC
nu-i mai dati atatea sfaturi de aerisire, odata ce a zis ca frana tine bine dar tine la fund si nu a curs lichid pe nicaieri.
Vad ca nimeni nu pomeneste nimic de reglarea sabotilor care in timp se tocesc si se mareste cursa dintre ferodou tambur ... si frana tine bine ... dar mult mai la fund.

Sistemul de autoreglare ca de obicei nu merge deloc. Da-i jos rotile de pe spate si iti reglezi din acei zimti ferodourile pana cand iti intra tamburul aproape fix. (aproape sa-ti atinga ferodourile pe tambur) ... in felul asta cand apesi frana pistonasul o sa faca cursa mai mica deci o sa-ti tina si pedala de frana mai sus.

chestia asta cu reglarea sabotilor de frana o fac odata pe an. Si eu si inca un prieten patim cam la fel. degeaba aerisesti daca nu ai bine facuta acea distanta.

Si da, break sau berlina tot aia e.
Minel
Daca sunt cu autoreglare se poate face in felul urmator ,asa am facut si eu ,(tot pe forum am citit) daca sistemul de autoreglare functioneaza corect poti sa tragi frana de mana si apoi in 10 secunde sa apesi frana si atunci ar trebui sa iti tina sus,cel putin asa ii la mine ..
ageana
Poti sa repeti te rog operatiunea? Eu am inteles ca treg frana de mana, iar dupa 10 sec. apas frana. Dupa care o sa tina pedala mai sus. E corect asa?
La mine tine frana bine. dar tine tot jos. La masinile mai noi (tot 1310) am vazut ca tine foarte sus, adica imediat ce o apesi franeaza. As vrea sa fie si la mine la fel.
argon
schimba pompa.
ageana
O sa merg zilele astea la un mecanic sa-mi faca absolut tot ce tine de frane, si vad cum se comporta dupa.
De ce zici ca e de la pompa din moment ce franeaza bine, intr-adevar, mai jos, dar franeaza.
Minel
Deci ma repet :daca sistemul de autoreglare functioneaza corect poti sa tragi frana de mana si apoi in 10 secunde sa apesi frana o data sau de 2 ori mai puternic dar nu atat cat sa iti etalezi muschii ,apoi lasi frana de mana jos si mai faci vreo 2 pedale si ar trebui sa ai pedala mai sus ,asta cu conditia ca tot sistemul de franare pe spate sa fie etans ,nu trebuie neaparat sa curga lichid ca sa traga aer ,si sabotii pe spate sa nu fie la "capatul vietii" tongue.gif
argon
QUOTE(ageana @ 30 Aug 2007, 11:36)
De ce zici ca e de la pompa din moment ce franeaza bine, intr-adevar, mai jos, dar franeaza.
*




schimba pompa..daca vrei sa prinda sus. Altceva n-ai ce-i face, si a mea prinde dupa jumatea cursei, dar prinde bine, am incercat toate solutiile sa o fac sa prinda mai sus, nu se poate.
Paca
Si eu am berlina si tot jos prinde...le-am aerisit dar degeaba...ce-i drept nu stiu in ce stare se afla placutele...are idee cineva cat sunt nijte placute de frana ?
Merced
Vreo 25-30 RON, de origine cica. Bine ca pot fi contrafacute dar...
KTC
am luat eu de origine si se tin destul de bine. Primele zile au fost mai aiurea pana au inceput sa se formeze dar acum merg f bine.
Si nu va mai plangeti ca doar sunt consumabile. si 25 de ron setul (sa ziceti merci) ... probabil nu v-ati uitat cat costa placutele la cele straine.
argon
crede-ma ca prefer straine la pret triplu in locul c@c@turilor de 25 de lei wink.gif
Merced
D-asta ma abtin si eu sa le schimb, chit ca-mi scartaie una pe stanga de vreo 3500km. As lua ceva strain si mai bun, sa nu mai aud 10.000 de kilometri un scart din partea lor.
Un bun exemplu, placutele originale de pe Cielo-ul pe care-l au ai mei au inceput sa dea semne de oboseala dupa 70.000km si 11 ani. Cand le-am schimbat am constatat ca doar una era mai tocita, restul fiind cam jumate tocite. Am pus d-alea de vreo 30 de lei. Deja incep sa aud scarturi, dupa vreo 6 luni si 15.000km(in mare parte extraurbani).
Ce se recomanda pentru Dacie, Ferodo parca?
KTC
cand am spus straine ma refeream la placutele pentru masinile de afara, peugeot, bmw, etc.

25 ron pt 25.000 km cat tin la o dacie. Faceti un calcul ...
da gata, deja deviem de la topic. tongue.gif
Paca
mie mi se pare etic si moral sa schimbi placutele la un 10 mii...plus celelalte consumabile tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.