Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: fisurat bloc motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
W3f
am o fisura si curge apa ce sa fac??? tot trebuie sa completez cu apa la fiecare 100 de KM
pot sa merg trage motorul si merg asa cu completare de apa deja de de 1000 de KM exista rugina si picuri de apa PE BLOCUL MOTOR!
SE POATE SUDA????
Merced
Pentru inceput te sfatuiesc sa nu mai mergi cu ea asa, ca o sa faci praf motorul. Am patit si eu, s-a spart nasol de tot acum multi ani, culmea chiar dupa o schimbare de set(probabil a gresit ala ceva cand a facut treaba) si s-a lasat practic cu un nou motor adica un nou bloc si un nou set. Daca se sudeaza nu stiu, dar iti vor spune cei mai avizati decat mine.
einstein1984
Teoretic se poate, se poate si lipi, insa nu as face asta la cat de ieftin e un bloc de dacie de la dezmembrari.
W3f
dar cat face un bloc motor?? si cum trec de RAR cu el??? nu tre segmenti noi ??
Merced
Nu face mult, cred ca gasesti si la 200 de lei, totusi sa iei pe cineva care stie despre ce e vorba sa vada in ce stare este. Nu stiu de ce zici de segmenti, daca n-ai stricat motorul o sa trebuiasca sa-ti mute cineva tot motorul in noul bloc, eventual mai schimba cate ceva, rectifica, depinde de situatie. O sa te duca ceva bani, iar daca masina e vreo gramada de rugina iti sugerez s-o pastrezi pentru Remat.
razvanarghius
eu am avut aceeasi problema. Nu e chiar asa de scump un bloc. eu te sfatuiesc sa faci exact cum am facut eu: am sunat la RAR si le-am explicat ca vreau sa imi schimb blocul.Mi-au spus ca se poate cu o taxa de 50 lei. Ei iti pun alta serie si nu ii intereseaza de unde ai u blocul.Eu am fost la dezmembrari si am gasit un motor cu totul in afara de electromotor cu 4 milioane. Nu mia convenit, m-am dus la un depozit de fier vechi si acolo tocmai au dat un motor jos de pe o dacie radiata. m-am inteles cu patronul si mi-o dat motorul cu numai 50 de lei si a trebuit sa ii aduc vechiul bloc. Motorul era in stare exceptionala.Am luat cartea si lam facut, de unul singur bucatele, am curatat toate piesele cu motorina si am schimbat garnitura de chiuloasa care trebuie schimbata de fiecare data cand desfai motorul. Miam chemat niste prieteni care au ridicat de el pana ce lam schimbat. Am reglat supapele, tot de unul singur, am pus la punct aprinderea si la a 4-a cheie a pornit.acum motorul porneste la prima cheie si fara sa mai apas pe acceleratie,la cald. eu iti spun ca blocul e din fonta si o sudura nu tine foarte bine asa ca ia cartea si apucate de lucru. Eu nu am chemat pt. nimic la Dacia mea nici un mecanic. Orice problema am rezolvato de unul singur pt ca am ambitie. Asa va sfatuiesc pe toti posesori de dacii sunt masini complicate pana ce le deschizi capota iar apoi toutul devine simplu.
SPOR LA LUCRU!!!!!!!!!!! happy.gif
einstein1984
Tot Dacia a facut din roman mecanic.
W3f
de unde fac rost de cartea tehnica de la dacie??? si kiar nu se poate suda macar sa ma tina in iarna asta!!!
razvanarghius
majoritatea proprietariloe de dacie au o asemenea carte fie ca e de 1300-1310 nu cantaza ca e la fel
eu am:AUTOTuRISMUL DACIA 1300.editura tehnica bucuresti 1978. este singura de dacie pe care o am si sunt foarte multumit de ea.daca vrei iti trimit maine niste pagini, daca vrei sa te apuci de treaba.
RIon
cred ca merge sudura in argon, si la o CV de pejo a mers wink.gif e garantata pe viata.
W3f
daca poti sa imi trimiti ceva din carte care se refera strict la asta adica la partea care ma doare pe mine TIAS FI FOARTE RECUNOSCATOR!!!
cat despre partea cu sudura pun si un10 kg de sudura pe ea numa sa stiu ca trece iarna ca de la anul PROGRAMUL RABLA O MANANCA!!!
razvanarghius
sfatul majoritati mecanicilor e ca un bloc nu trebuie sudat. nu sti cand te poate lasa si... eu iti trimit niste pagini dintr-o carte cu care vei putea schimba singur blocul. daca ai nevoie de ajutor cerel si iti voi raspunde la orice intrebare legata de motor.
h8uall
salut in primul rand ,motorul de dacie e din fonta se poate suda dar greu adica inainte de toate se dau 2 gauri cate una la fiecare capat al fisurii,pe urma se incalzeste cu flacara acetilenica locul cu pricina apoi se poate suda cu electrozi de fonta dar numai cu un convertizor si asa nu e garantat ca va tine o viata depinde de cat de mare e fisura e o operatie costisitoare in sensu ca numai sunt multi meseriasi care se pricep eu am vazuto la un mosneag in perioada cat am lucrat intrun service cool.gif mai bine incerci sa faci rost de un motor si eu am avut dacie si nu sunt scumpe motoarele si nici sa iei un bloc si sa schimbi setul nu e indicat acum tu faci ce vrei dar ai grija.daca vrei sa faci un lucru de moment iti propun sa pui mana pe un flex polizezi un pic fisura dai cate o gaura la capete [polizezi cam un sfert/o treime din grosimea ``carnii``blocului ]degresezi cu un pic de diluant sau benzina si pui POXIPOL nu poxilina lasi 24 de ore sa se intareasca si cu putin noroc treci iarna dar gaurile trebuie date neaparat la capetele fisurii[ca sa stopeze fisura ]tu alegi care varianta te avantajeaza mai mult. bafta
ydaniel
o poza cu spartura ai?si cum s-a spart?
W3f
poza nu pot posta tre sa dau filtru jos si carburatorul ca sa pot face poza mam uitat cu o lanterna cea ce se vede este un loc mic unde picura apa nu tare dar suficient de mult incat sa pierd apa in momentul in care ma deplasez sau la relanti!!! o sa vad saptamana asta care vine cat costa un bloc motor nou!! sau poate fac rost de unul!!
Ii musai si nevoie sa pun segmenti noi? daca da tre buji tre filtru si skimb de ulei sau mai trebuie si altceva?
Gheorghedracu
daca crapatura e mai mica de 8-10mm poti sa dai o gaura si o filetezi, si pui un surub conic care se impaneaza si etanseaza gaura. Daca e mai lunga, schimba blocul. Problema principala cu sudarea nu e sudura in sine ci deformarea blocului care e certa (vezi procedura de sudura descrisa mai sus de cineva). Din cauza asta chiulasa camasile, lagarele nu mai stau ca lumea daca nu rectifici tot blocul de la cap la coada dupa sudare.

Si oricum, nu iti face iluzii ca se poate suda pe masina, trebuie facut bucati-bucatele ca sa il sudezi.
mirceas
daca blocul e pentru motor de 1300 nu merita osteneala, riscurile sunt mari cu sudura sau lipituri. altfel se pune problema la un alpine etc. sunt pline centrele de dezmembrare de motoare clasice. si gasesti sigur destule care nu necesita rectificare, costul e mic (cativa zeci de lei).
argon
se poate suda dar depinde de 2 lucruri: locul crapaturii, si calitatile sudorului. Daca astea doua iti sunt favorabile, o sa te tina o viata sudura aia. Daca sudorul e bun, si nu e pe interese si ciordeli, o sa-ti spuna cand vede blocul daca are rost sudura sau nu. In mod normal majoritatea spun ca se poate, ca asa le vine banu' chiar daca te tine 2 luni.
Uncle-Sam
Am si eu o intrebare: Daca imi pun motor de 1400 in locul astuia de 1100 si declar la rar ca mi-a crapat cel vechi si l-am schimbat cu altul tot de 1100, ma duc la ei sa-mi puna alta serie, au cum sa-si dea seama fara sa-l desfaca?
W3f
is disperat un bloc motor nou ii 700 de lei laso incolo am facut un calcul si imi trebe 1500 de lei pt tot am luat masina cu 1500 de lei laso incolo O LIPESC O SUDEZ VAD YO CE FAC SI DACA MERE VIN SI VA ZIC!!!
multumesc Argon

a si ca sa raspund si la Uncle Sam yo zic ca daca ai nevoie de mai multi cai incearca dar in prealabil dute si vorbeste cu cineva de la RAR sa fie omologata treaba!!! ca iti asumi un risc care nu prea merita.
Merced
Uncle-Sam ma indoiesc ca vor sta ei prea mult sa studieze ca sa-si dea seama. smile.gif
razvanarghius
uncle sam daca aia de la RAR isi dau seama k motorul are alta capacitate decat cea din talon trebuie sa platesti o taxa de 500 de RON
ydaniel
unchiule vrei sa o faci sport?smile.gif
yo9hrb
Problema la sudarea unui bloc motor de fonta nu este deformarea. Nu prea se deformeaza, pentru ca la fonta limita de curgere este foarte aproape de limita de rupere. In schimb se poate fisura in alta parte, unde nici nu te astepti. Corect se poate suda astfel: blocul se incalzeste pana pe la vreo 600 grd, cu o viteza de max. 50 grd/h. Se imbraca sudorul in costum de azbest, se sudeaza (nu neaparat cu electrod de fonta, se poate si cu un electrod cu continut mare de nichel, de ex. NIBAZ65), dupa care se raceste lent. Tehnologia asta este aplicabila intr-o fabrica, nu o faci in spatele blocului. Fara preincalzire se poate tot cu electrod cu mult nichel, dar se sudeaza cate putin (10...15mm) dupa care se bate sudura cu ciocanul pentru eliminarea tensiunilor. Am avut un bloc sudat asa si a tinut, cred ca mai merge si azi. Dar cea mai sfanta tehnologie este sa cauti un bloc la dezmembrari.
A, pentru electrozii aia cu mult nichel, avand in vedere ca sunt bazici, iti trebuie sursa de sudare in curent continuu.
P.S. Cand muti "matele" de pe un motor pe altul, ai grija sa scoti apa care poate intra in gaurile de prezoane. Altfel te miri de ce crapa.
Bafta!
Uitasem: cum a mai zis cineva, fisura se stopeaza cu gauri.
marinush99
eu zic sa cauti pe la remat un alt bloc.. dar ai grija sa fie si cu capacele care prind arborele... si mai tre rectificat...sau cea mai buna solutie alt motor (daca erai din buc te puteam ajuta.. am niste prieteni care se ocupa cu asa ceva)
razvanarghius
daca te tine sa vi pana la mine putem rezolva problema cu to cu vreo 4 mil. iti fac rost de un bloc de 1300 sau 1310 si til pot monta eu til pun repede si ieftin. intr-o zi e gata si te tine 10 ani. nu te sfatuiesc sa il sudezi. blocul e ieftin de unde il iau eu vreo 80 90 de lei si e aproape nou. iti dau garantie ca merge. de unde esti eu sunt din Alba daca te tine sa vi pana aici rezolvam noi cumva.
W3f
ieri am fost la remat si ii 300 de lei un bloc motor si daca il iau de acolo nu am certitudinea cai bun si daca nui bun nu pot sal returnez! asa mio zis tipa de acolo care molfaia un covrig mucegait intre dinti!!!!
ma gandesc ca ma duc sa vb cu paznicul si intro noapte cu 50 de lei il rezolv cumva
DA 300 de lei pt un bloc motor cu vreo 100 de mii poate si mai bine cine stii ce dacie prind ceva petarda!!!!! smile.gif
pt razvanarghius is din MM adica baia mare!!!
sper totusi sa ma mai tina cateva luni si apoi imi iau alceva!!! nare rost!!! la concluzia asta am ajuns
mirceas
un motor complet si functional (asta nu inseamna ca e neaparat boboc) la dezmembrari se invarte in general in jurul a 400-500 ron smile.gif

zi-i cucoanei aleia de la remat sa isi manance blocul motor cu mustar in loc de covrig mucegait, e mai sanatos radmasa.gif
nelu_1985
hai pana la Blaj si iti dau eu un bloc motor. e bun blocul l-am dat jos pentru ca trebuia bagat set motor. am ales sa schimb motorul cu totul. aia care iti cer atatia bani pe un bloc nu sunt normali la cap. ma poti contacta pe PM (nelu_1985@yahoo.com).apropo doar drumul te costa pana aici.
W3f
Multumesc tuturor pt ajutor, am facut rost de finantare si peste 2 luni imi iau alta... bine tot dacie o SN sau ceva mai sus!
Am ajuns la concluzia ca nu are rost sa mia investesc in ea!
marinush99
sincer decat sa-ti iei o SN sau tot ceva din gama dacia sa dai vreo 3.500$ mai bine te duci in germanica... mai strangi ceva bani bine inteles si la 5-6 mii cu tot cu inscriere iti iei mashina:D
W3f
nam mai scris de mult inca mai am dacia si mere!!!! desi o venit frigul REMEDIUL ESTE: adeziv (sa nu radeti) si un lichid care se toarna direct in sitemul de racire al masini si astupa gaurile prin solidificare. (nu stiu daca pot spune marca) nu costa mult si se gaseste si sub forma de praf!!!! am avut noroc

o sa ma tine iarna asta si sper si la mai mult de mers porneste la prima cheie dar lichidul asta care mi la recomandat un MECANIC are si dezavantaje si sensul ca daca nu circul cu ea sar putea sa se solidifice pe la pompa de apa si sa iasa fum dar in rest... merge si nu mai curge apa pardon atigel cea ce este bine biggrin.gif smile.gif
mitu2002
si io am aceiasi problema am o fisura la bloc de vro 5mm sub galerie si nu stiu ce sai fac te rog frumos spune-mi si mie ce ai folosit (praf solutie) sa-i pun si ioca ma-am saturat de completat
chestia cu fisura a constatat-o mecanicul de la servis cind mia inlocuit tamponu de la motor asta acu dupa revelion stiam ca pierde lichid dar io banuiam ca este de la capacul pompei de apa rolleyes.gif
te rog f f f frumos spune-mi si mie ce ai pus si daca ti-a mai facut probleme blush.gif
Minel
Daca dai de un sudor bun ,poate sa iti sudeze blocul (sudura in fonta ) facand un samfren in zona respectiva si apoi sudura respectiva care se face in conditii speciale de sudare a fontei !!
Muratu
QUOTE(mitu2002 @ 1 Feb 2008, 12:49)
si io am aceiasi problema am o fisura la bloc de vro 5mm sub galerie si nu stiu ce sai fac te rog frumos spune-mi si mie ce ai folosit (praf solutie) sa-i pun si ioca ma-am saturat de completat
chestia cu fisura a constatat-o mecanicul de la servis cind mia inlocuit tamponu de la motor  asta acu dupa  revelion stiam ca pierde lichid dar io banuiam ca este de la capacul pompei de apa rolleyes.gif
te rog f f f frumos spune-mi si mie ce ai pus si daca ti-a mai facut probleme  blush.gif
*



OFF TOPIC
Cat a costat sa schimbi tamponul?
Si cat costa un tampon?
Bobytzul
Solutie de moment te duci la benzinarie ii spui ca ai radiatorul fisurat si este o cutiuta cu o pulbere fina de cupru ,desfaci capacul la radiator scoti putin antigel 2 degete torni pulberea de cupru apoi comp aerisesti si pornesti imediat motorul ,pulberea o sa inceapa sa plimbe prin tot circuitul de racire unde gaseste o gaura vrea sa iasa ca sistemul este presurizat si incet incet se astupa fisura din blocul motor daca e fisura dar poate fi un por din turnare (poate acum a dat damblaua sa razbeasca).Blocuri motor am vazut sudate si au tinut bine merci .Pe vremuri in Buc se faceau locomotive de manevra la o uzina ,tot acolo se turna si blocul motor ,mai si fisuri pe la el ce crezi ca faceau il spargeau cu barosul sau il sudau dar unde mai gasesti sudorul de la republica cu categ 7 speciala ca eu pot sa te duc sa vezi cu ochii tai un bloc motor sudat sub 3 prezoane si e trecut de a 3 a reparatie .si cum spunea un usser in capatul fisurilor a dat gauri sa nu se intinda chiar daca e sudat .
mitu2002
un tampom e 9ron si schimbat 10 ron
radmasa.gif deci mai scumpa manopera decit pisa wacko.gif
freddybb
Goleste instalatia de racie, slefuieste si degreseaza locul
fisurii pe o zona ceva mai mare cu vreo 15-20 mm, la capetele fisurii da o gaura strapunsa de 1-1,5 mm ca sa nu fuga fisura mai departe si lipestel cu poxipol, reparatia sigur te va tine cat vei mai folosi masina daca lucrezi curat si ingrijit
Succes!!!!!!!!!!|
Eu am lipit asa ceva in urma cu mai multi ani cu un adeziv unguresc numit Epokit, rezultatele au fost neasteptat de bune si consider ca poxipolul este echivalentul epokitului

4 Feb 2008, 11:49:
Goleste instalatia de racie, slefuieste si degreseaza locul
fisurii pe o zona ceva mai mare cu vreo 15-20 mm, la capetele fisurii da o gaura strapunsa de 1-1,5 mm ca sa nu fuga fisura mai departe si lipestel cu poxipol, reparatia sigur te va tine cat vei mai folosi masina daca lucrezi curat si ingrijit
Succes!!!!!!!!!!|
Eu am lipit asa ceva in urma cu mai multi ani cu un adeziv unguresc numit Epokit, rezultatele au fost neasteptat de bune si consider ca poxipolul este echivalentul epokitului
mitu2002
am luat un stop leack sper sa ma tina o periada acu cobor sai pun prafu daca tine macar vro 2-3 luni e bun dupaia primesc o corsa cadou dela batrin si scap de dacie biggrin.gif
mitu2002
iam pus praful minune ieri dupamiaza si minune dupa 30 min cu motorul turat la 3000r/mincet incet sa astupat fisura pina in punctul in care nu a mai curs deloc
azi dimineata am pornit motorul si inainte sa plec la servici i-am facut o inspectie sa vad daca mai apare ceva lichid si numai s-aumezit oleaca in jurul fisurii cam cit o moneda de 10 bani (1000lei vechi)dar nu s-a mai prelins nimic pe bloc deci fisura este momentan astupatasa vedem cit o tine asa o sa va tin la curent cu eventuale noutati
wub.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.