asorin
27 Oct 2004, 20:54
Problema asta am inteles ca o au cam toate Berlinele pe carburatie. Sa va spun ce patesc eu: dupa masina sta 1-2 zile ramane fara benzina in carb si pe furtunul dintre pompa si carburator. Benzina din carburator cred ca ori se evapora ori se scurge pe undeva. Dar pe unde? Recunosc ca e putin murdar pe langa axul de la clapeta de acceleratie. Iar benzina de pe furtunul dintre pompa si carburator se scurge pe circuitul de retur.
Rezulta , deci , o pornire ceva mai grea (adica tre sa o invarta un pic pana sa ii bage benzina si sa o ia).
Nu ma astept sa porneasca precum un motor pe injectie, dar... totusi
Daca as schimba carburatorul as rezolva problema? Sau risc sa dau peste vreunul la fel de bun?
johnsws
28 Oct 2004, 10:48
"Recunosc ca e putin murdar pe langa axul de la clapeta de acceleratie"
asta e problema 100%, cum spune si gabi. nu "face toate" asa decat cele cu pompa de sprit defecta(garnitura sau suruburi); de obicei cand da pe langa tija aia e garnitura(membrana).
asorin
28 Oct 2004, 12:56
Deci, sa explic o chestie. In primul rand sigur e problema de la pompa de sprit (corpul carburatorului e parca din aluminiu, suruburile nu mai prind bine) . Am spus totusi ca mizeria e pe axul de la clapeta de acceleratie (mai exact spus cam pe unde se prinde cablul de acceleratie - zona aia e murdara) Nici pe langa pompa de sprit nu e curat ca in palma dar totusi... E posibil ca benzina sa se prelinga tocmai de la pompa de sprit pana acolo?
Ce sa fac in cazul asta , sa cumpar un carb nou , un corp de carb nou sau sa ma chinui sa refac filetele din corpul astuia (in ideea ca acolo e aluminiu si o sa mearga destul de usor)
Gata, cred ca am rezolvat-o. Pierdea pe la pompa de sprit. Fiti atenti cum am facut: am facut cu un tarod un filet mai mare acolo unde intra alea 4 suruburi de la pompa de sprit, am bagat niste suruburi mai groase, le am blocat acolo cu Bison Metal Lock (rezista pana la 100 grade) , le am taiat capetele si am pus piulite . A fost ceva munca dar se merita. (un corp nou de carb e 900 k lei ) Cel putin pana acum nu mai pierde pe acolo.
shaq_rose
20 Nov 2004, 18:19
din discutiile voastre nu inteleg care e pompa de sprit, e pompa de benzina? pompa mea de benzina nu are cama si dimineata patesc acelasi lucru, nu vrea sa porneasca decat dupa niste pedale la rece si 2-3 chei
asorin
22 Nov 2004, 14:52
Pompa de benzina se afla pe blocul motor undeva in dreapta - cum privesti masina din fata (intre filtrul de ulei si ambreiaj) iar pompa de sprit se afla pe carburator (este cea care baga benzina in motor cand apesi acceleratia - o parte din benzina)
dorucioby
3 Jan 2005, 14:44
Pe fundul camerei de nivel constant din carb exista un jiglor cu bila ala e cauza scurgerii benzinei de acolo. Daca ala e bun , e ok poti pune benzina cu pipeta in carb si furunul de alimentare sa l bagi in buzunar sa zic asa, benzina de acolo n are voie sa se care in asa un interval scurt de timp. Iar cu plecatu benzinei pe furtun adica prin cuiul poantou nu are cum in stationare ala actioneaza numai cand pompa baga si limiteaza sau opreste presiunea benzinei la intrare dirijand o spre retur.In plus furtunul si cuiul sunt pe capacul carb si zau asa greu de explicat cine ti ar trage benzina din camera in sus. deci verifica acel mic jiclor cu bila.
PS scuze eventualele greseli de ortografie
B31AYZ
20 Feb 2005, 16:24
QUOTE(dorucioby @ 3 Jan 2005, 16:44)
Pe fundul camerei de nivel constant din carb exista un jiglor cu bila ala e cauza scurgerii benzinei de acolo. Daca ala e bun , e ok poti pune benzina cu pipeta in carb si furunul de alimentare sa l bagi in buzunar sa zic asa, benzina de acolo n are voie sa se care in asa un interval scurt de timp. Iar cu plecatu benzinei pe furtun adica prin cuiul poantou nu are cum in stationare ala actioneaza numai cand pompa baga si limiteaza sau opreste presiunea benzinei la intrare dirijand o spre retur.In plus furtunul si cuiul sunt pe capacul carb si zau asa greu de explicat cine ti ar trage benzina din camera in sus. deci verifica acel mic jiclor cu bila.
PS scuze eventualele greseli de ortografie
Salut ,
Cum verific daca respectivul jiglor e bun sau nu .Am desfacut ieiri capacul carburatorului si am incercar sa umblu la plutitor .Ra mane fara benzina sau nu ramane suficienta. Am apasat de pintenul respectiv spre cuiul pontou. Sper sa fi reusit .Am scos jiglorul cu bila de pe fundul camerei de vivel constant si nu am reusit sa ma lamuresc daca functioneaza .Se misca bila in el cand suflai sau trageai . E normal ?
Cum verific jiglorul de la pompa de sprit(gascanul ) ? Nu am reusit sa-l scot .Cum se scoate ?
Multumesc .
Jiclorul ala il verifici cu suflatul, adica sa permita trecera numai intr-un singur sens. Pompa de sprit o demontezi desfacand cele patru suruburi, indepartezi cu grija capacul pentru ca in spatele membranei este un arculet. Membrana noua care o pui sa ai grija sa fie de buna calitate, originala, altfel guma aia nu o sa reziste la benzina si isi pierde elasticitatea. Membrana trebuie sa aibe pe margine o garnitura de etansare, prin ea trec gaurile suruburilor.
B31AYZ
21 Mar 2005, 16:24
QUOTE(BAC @ 21 Feb 2005, 16:21)
Jiclorul ala il verifici cu suflatul, adica sa permita trecera numai intr-un singur sens. Pompa de sprit o demontezi desfacand cele patru suruburi, indepartezi cu grija capacul pentru ca in spatele membranei este un arculet. Membrana noua care o pui sa ai grija sa fie de buna calitate, originala, altfel guma aia nu o sa reziste la benzina si isi pierde elasticitatea. Membrana trebuie sa aibe pe margine o garnitura de etansare, prin ea trec gaurile suruburilor.
Salut ,
Vreau sa schimb membrana pompa sprit .Cu parghia care actioneaza pompa si are legatura cu , clapeta de acceleratie ce fac ? Desfac pur si simplu cele 4 suruburi si fac schimbarea ? Sau decuplez legatura cu , clapeta de acceleratie inainte de a desface suruburile ? Suruburile le strang cu simt de raspundere sau la mana ?
Multumesc .
CiprianPJM
26 Apr 2005, 14:29
Cred ca merge fara sa detasezi parghia. Suruburile le strangi cu simt de raspundere. Adica tu raspunzi daca se strica filetul. Le strangi si tu cat sa nu "planga" benzina pe acolo.
Desfaci^pur si simplu cele 4 suruburi de M4 DAR atentie caci la interior are un arc intre membrana si corp pompa sprit, sa nu-l scapi sau sa-l pierzi
QUOTE(Dyda @ 26 Apr 2005, 15:39)
Desfaci^pur si simplu cele 4 suruburi de M4 DAR atentie caci la interior are un arc intre membrana si corp pompa sprit, sa nu-l scapi sau sa-l pierzi
Bagi o carpa dedesubt sa nu cada in scut
Chestia cu pornirea greoaie dupa cateva zile de stat e generala la masinile cu carburator, mai ales vara. Explicatie ? Pai se cam evapora benzina din camera de nivel constant, sub actiunea caldurii de afara, dar si datorita motorului incins. De obicei, in stfel de cazuri, ca sa nu omor bateria, merg si dau de 2-3 ori la "codita" pompei de benzina... o ia garantat la sfert dupa asta.
mastertech
27 Apr 2005, 12:52
M-ar interesa si pe mine ce parere aveti in urmatoarea problema.
Am cuparat un corp nou de carburator partea de jos(adica aiacu pompa de spritz) pentru ca cel vechi dadea semne sa curga pe acolo. Acuma treaba e ca si asta nou curge, da nu la pompa de spritz(la membrana) ci la capatul celalalt al parghiei unde e axu ala care ajunge la pompa de spritz. Axul ala are un pic de joc. Eu o sa incerc sa scot si pierderea asta (care nu cred ca e prea mare totusi; am luat 2 garnituri de teflon sau asa ceva din alea taiate si in forma de paralelogram daca le intinzi si o sa le inlocuiesc pe cele vechi( vechi de 2 luni de cand e carburatoru
). Daca a mai patit cineva asa si are si alte solutii, il rog sa imi spuna. Cat credeti ca ar fi pierderea pe acolo( consuma cam 12 in oras si are 25 de ani, afara nu am mai facut de mult, da in jur de 7-8). Mersi
AlezzDWC
27 Apr 2005, 19:46
Cumpara un carburator intreg nu face compromisuri.
Iar in privinta consumului e ceva normal pentru ca, "calitatea" benzinei nu mai e ca acum 25 de ani, nu mai exista acea benzina cu plumb care avea o cifra octanica mai mica de 90 sau 92 acum avem acest eco premium care e de 95 si are nu stiu ce aditiv in ea pt a inlocui plumbul oricum cu cat cifra octanica e mai mare cu atat creste si consumul(la motoarele pa carburator mult mai vizibil decat la cele cu injectie).
Stai linistit si a mea consuma la fel.
Se scurge pe acolo benzina "scuipata" de papagal pe clapeta de acceleratie. Jocul ala e dubios, inseamna ca are defect de fabricatie. Buba e ca pe acolo poate sa traga si aer fals si adio reglaj corect ... Cauta un carburator intreg, si sa fii sigur ca e piesa de origine, nu facatura.
PS. A mea are 28 de ani, carburatorul original, consum 8,5 in oras (Bucuresti, ore de varf. Afara 7-7,5, dar mereu plina cu 4 persoane si bagaje inclusiv pe tavan
)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.