tzepesch
2 Sep 2007, 22:27
am schimbat azi uleiul si filtrul. am pus de la petrom 10W40.
am folosit si motor-flush 2+2 timp de 3-4min.
aparent totul era ok... am mers vreo 10 km prin oras si zgomotul masinii era la fel ca si inainte...
dupa ce-am stationat vreo 1H am plecat si parca avea toba sport si am simtit clar motorul mai nervos.
presiunea la ulei e buna, e 2,2 in relati si 3 in sarcina.
am simtit apoi ca parca si zgomotul a devenit putin mai indesat si mai grav.
masina merge normal. daca o turez de la carburator, tragand de parghia de acc. se simte insa ca merge altfel, mai sport
nu mai are zgomotul acela clasic de dacie usor ascutit si metalic cand o turez mai tare, e foarte vibrant.
am obsevat ca nu mai simt curent de aer la evacuare, ci doar aer cald. dar nici un curent.\
se se fi infundat ceva?
sa-mi fie teama sa mai merg cu ea?
$$ilvviu
2 Sep 2007, 22:41
Astupi evacuarea. Daca motorul nu se opreste e sparta undeva pe traseu.
BlackAlien
2 Sep 2007, 23:02
QUOTE(tzepesch @ 2 Sep 2007, 22:27)
am obsevat ca nu mai simt curent de aer la evacuare, ci doar aer cald. dar nici un curent.\
cum adik nu mai simti curent?pai curentul ala nu vine de la paleti?
in concluzie iti merge mai bine sau mai rau??
tzepesch
2 Sep 2007, 23:23
de mers merge foarte bine motorul, dar inainte se simtea curent de aer/gaze la evac, char dat afara in reprize.... acum nu, doar caldura... si zgomot
vi_escu
3 Sep 2007, 00:38
QUOTE(BlackAlien @ 2 Sep 2007, 23:02)
cum adik nu mai simti curent?pai curentul ala nu vine de la paleti?
in concluzie iti merge mai bine sau mai rau??
Mai baieti, voi vorbiti serios?
Baga masina pe canal/rampa/elevator si pipaie bine toata evacuarea (de preferinta cand este rece). Vei descoperi niste gauri/crapaturi serioase. Schimba ce e de schimbat si asta e.
Nu are nici o legatura cu schimbul de ulei.
QUOTE($$ilvviu @ 2 Sep 2007, 22:41)
Astupi evacuarea. Daca motorul nu se opreste e sparta undeva pe traseu.
cam cat timp?
florinutzu
3 Sep 2007, 07:40
cam 1 minut 2 minute. Daca intr-un minut se opreste inseamna ca nu scapa , nu e sparta evacuarea. Daca merge binemersi inseamna ca ai gauri pe unde iese fumul.
Am pus si eu motor flush de la valvoline si face foarte bine a scos un ulei negru semn ca a curatat pe acolo. Si presiunea la ulei creste mai repede cand dau la cheie.
si aveti voi forta sa tineti mana la toba atata? la mine mai mult de 10 secunde nu pot din cauza presiunii, motorul n'are nici o treaba, nu da nici un semn de oprire..
tzepesch
3 Sep 2007, 10:36
tii cu o carpa, ceva, un cartof
...
nu face urat motorul cand se opreste?
am observat ca uneori mai da si in nas
3 Sep 2007, 16:40:da mah, nu se opreste motorul cand infund cu carpa evac.
parca iese ceva fum de pe sub blocul motor.
si la pornire scoate un fum albastru....
marinush99
4 Sep 2007, 21:25
daca nu ai instalatia de evacuare crapata... ceea ce m-as mira si sa zicem ca o ai infundata
si tie greu sa o desfaci, deschizi frumos capota.. si faci detonatii dand avansul mai mic sau mai mare in timp ce o turezi.... rezultatul: vei speria totzi vecini si in spatele masini va arunca multe gunoaie... poate chiar bucati metalice
vi_escu
4 Sep 2007, 22:37
QUOTE(marinush99 @ 4 Sep 2007, 21:25)
daca nu ai instalatia de evacuare crapata... ceea ce m-as mira si sa zicem ca o ai infundata
si tie greu sa o desfaci, deschizi frumos capota.. si faci detonatii dand avansul mai mic sau mai mare in timp ce o turezi.... rezultatul: vei speria totzi vecini si in spatele masini va arunca multe gunoaie... poate chiar bucati metalice
... rateuri...
Buna metoda, de retinut si recomandat la prieteni
tzepesch
5 Sep 2007, 12:42
hahahahahahahaha
)
) buna...
totusi, daca e de dat jos, cum se scoate ? e greu? ma refer de sub motor... p-acolo am vazut ca scoate niste fum.
daca e fisurata se poate cositori?
vi_escu
7 Sep 2007, 11:33
Nu se poate cositori. Verifica si inlociueste elementul spart, nu te complica cu suduri. Ai nevoie de acces sub masina: canal sau elevator. Se poate sa ai probleme la demontare, evcuarea este supusa unor coroziuni puternice (nu este racita si este stropita cu fel de fel de chestii in timpul rulajului, plus gazele si apa produsa de motor prin arderea combustibilului). Daca gaura este mica, ceea ce nu prea cred, poti incerca sa-ti confectionezi un colier dar este carpeala. Daca tot umblii, verifica si tampoanele.
tzepesch
7 Sep 2007, 12:25
vi_escu
7 Sep 2007, 16:28
Tot un drac.
tzepesch
7 Sep 2007, 18:10
totusi, cat e una de uzina?
auzi, intrebare tampita: iau una noua si daca dau cu spray lac sau cu vopsea de emp inalte in ea o pot proteja cat de cat? sa-i dau un fas de spray pe la gaura de evacuare p-acolo
7 Sep 2007, 18:11:
totusi, cat e una de uzina?
auzi, intrebare tampita: iau una noua si daca dau cu spray lac sau cu vopsea de temp inalte in ea o pot proteja cat de cat? sa-i dau un fas de spray pe la gaura de evacuare p-acolo
tzepesch
9 Sep 2007, 17:11
pana la urma am carpit-o, pana imi iau alta. o bucata de tabla de inox prinsa cu holtzsuruburi. pe marginea gaurii si la marginile tablei am pus silicon 2+2 de temp. inalte pt izolatie. apoi just for fun am dat-o toata cu spray lac s-o mai apere de apa. momentan merge
Iuliutz
9 Sep 2007, 17:30
Din cauza temperaturii o sa crape si o sa se exfolieze sprayul. Metoda cu datul avansului pentru a desfunda nu o recomand sa se faca decat poate odata scurt; motivul, asa mi-am sticat eu delcoul cu totul.....
tzepesch
10 Sep 2007, 12:56
eh, nu ma doare de vopseaua aia, daca tine siliconul ala e impoartant. oricum, va trebui schimbata la un mom dat ca e vai de mama ei... acu suna normal
AutoVic
12 Sep 2007, 19:11
Problema la tobe e ca din interior le mananca rugina, nici nu sti cati vapori trec pe-acolo... Ce-a mai buna metoda, prelevata tot de pe daciaclub.ro este gaurirea tobei la intrare si la iesire (chiar toba, nu tevile) cu un burghiu subtirel, in partea de jos, tocmai ca sa nu tina apa. Eu o am de 2 ani asa modificata (luata de noua) si nu are nici o problema, si nu face sgomot, ... atat ca la ITP or sa strambe baietii un pic din nas ca nu le ies noxele
Spor!
vi_escu
12 Sep 2007, 19:29
Astupi gaurile inainte sa mergi la ITP!
marinush99
14 Sep 2007, 08:49
Cele mai bune tobe sunt cele din inox. Eu am avut una ramasa de la batranu... finala ca intermediara e la fel da tre sudata si nu stiu cum... si am pus-o pe cea finala... poi mi-a cazut de vreo 2 ori pe drum din cauza tevii cotite (pe care am schimbato) a intrat unu in spate lateral stanga lovitura serioasa... toba to intreaga e. Mh... ideea cu gaurile mici sa nu tina apa este inutila deoarece vaporii ies si chiar daca mai raman... dupa oprirea motorului se evapora din cauza temperaturii
AutoVic
14 Sep 2007, 09:12
Nu cred ca temperatura tobei, mai ales iarna (cand racirea este rapida) este atat de mare incat sa evapore in proportie de 100%.
PH-06-BOA
16 Sep 2007, 19:15
NU va jucati cu detonatiile din avans, veti rupe viblochenul. Mergeti la un om de treaba, si din doua bucati de tabla de 50/50 cm si 10 buc de 10/15 cm, adica un sfert dintr-o foaie de tabla de 1,25 sau 1,5 mm, care la magazin e in jur de 70 RON(toata foaia) , va face ambele tobe,iar manopera va fi 40-50 RON, (in functie de mai multi factori), dar va va tine cel putin 7-8 ani .
16 Sep 2007, 20:37:
Revin cu o schita (combinata plan-spatiu)
16 Sep 2007, 20:43:
Sch.
AutoVic
16 Sep 2007, 23:14
Nu e rea ideea, merge chiar si "do it your self"... O tabla grosuta, preferabil inox, avand ca model toba veche, merge. Cum de altfel au facut multi.
Ca o sugestie: stiu pe cineva care si-a facut o astfel de toba (inox), si a umplut-o cu "shpan" (scuze de limbaj...), rezultat in urma strunjirilor industriale, adica de mari dimensiuni, din metale necorozive... si o are de ani buni.
Spor!
Eu as face toata evacuarea din inox, e mai rezistanta, cred ca obtin ceva mai mult si din partea motorului ...
Face cineva aici din inox si vinde in targ, finala 70 ron, cealalta tot atat, din pacate teava de legatura nu am vazut sa aiba.
tzepesch
14 Nov 2007, 20:48
ha, iar mi-a aparut o gaura langa carpitura. mai fac o tiganeala pana cumpar una... nu de alta, dar acu bani de d-aia n-am, am altele de facut, roata accidenatat, schimbat lantul de distributie, vericat sistemul de racire, etc...
e normal sa merga usior ciudat masina daca am gaura in toba, pierdere de presiune? tremura intr-un mod ciudat pana ce se incalzeste putin si se redreseaza.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.