Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Intrebari...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
quinn
Daca scot a doua fisa din stanga motorul nu are nici o reactie .
Am inlocuit bujia si fisa dar la fel. Bujia in schimb nu este umeda.
Deci pana la urma merge si pistonul asta? Cand accelerez in sarcina se
balbaie.Am dat si aprinderea electronica jos sa elimin din cauze.
Mi-a zis mecanicul ca este supapa.
Daca mai merg cu ea asa ce se poate intampla?
Daca este adevarat ,ce presupune reparatia adica manopera ,piese?
Mai poate fi si alta cauza?
Va multumesc!
argon
in capacul de la delco te-ai uitat?
brigada_diverse
verifica capacul de delcou
ce culaore are bujia?
poate fi si fisa bujiei repsectiva
incearca sa inlocuiesti fisa

cam astea ar fi cauzele
daca mergi asa o sa inceapa sa iti bage benzina(cate putin, dar putin cate putin devine mult) in baia de ulei, fapt ce are efecte negative asupra motorului

quinn
capacul de delcou l-am inlocuit cu unul nou
Am schimbat si fisele intre ele si la fel.
electrodul bujiei arata ca si cum a avut ardere-negru spe gri
brigada_diverse
daca ar functiona bine, culoarea specifica este caramiziu

dar scanteie primeste bujia?

bujia din motor ramane acolo, dar pe fisa ei pui o alta bujie daca ai la indemana

filetul bujiei cu care probezi sa fie pus la masa(eventual pe vreun surub de la capacul de al tacheti

daca, in timpul functionarii motorului bujia cu care testezi are canteie, atunci problema nu mai e de la sistemul de la aprindere.

vezi sa nu te curentezi, daca nu sti cum sa faci, roaga pe cineva care se pricepe.

poti apropia fisa bujiei respective de masa, de un surub, si daca se aude poc-poc sau chiar vezi scanteia, atunci ori nu e buna nici bujia noua care e pusa(poti schimba bujiile intre ele pentru teste) ori sunt probleme cu pistonul
quinn
Credeti ca e riscant la las un prieten care nu este mecanic sa-mi schimbe
supapele?
brigada_diverse
suappele de admisie evacuare...cam da....daca nu stie ce face, daca nu fixeaza bine sigurnatele la arcuri dupa montare, daca nu regleaza bine tachetii, e posibil sa ai surprize neplacute....
ct_71_ccl
salut!ma bag si eu aici ca am o nedumerire legata tot de bujii afumate:am pe masina bujii cu 4 electrozi bosch,au cam 6-7000 km.nici o suparare cu ele pina acum,decit ca pornea cam greu,asa ca le-am dat jos si le-am curatat.primele 2 de la ventilator spre volanta erau cam afumate,adica aproape negre ce sa mai zic!restul erau culoare normala-caramizie.le-am schimbat cu 4 brisk mai vechi si am facut proba 1 saptamina.toate 4 culoare normala.am pus iar cele 4 bosch inapoi si am mers cu ele - inclusiv in afara orasului - vreo 2 zile si azi le-am dat afara constatind ca sint afumate la fel!verificat fise-sint de urziceni(nu prea sint de calitate dar bosch sau alta marca din silicon nu am inca)sint ok.verificat bujiile - prin scoaterea fisei - functioneaza toate!ce credeti ca ar fi in neregula?am postat cam mult dar sper sa nu ma certati!multumesc!
brigada_diverse
daca ai inlocuit boschurile afumate cu brisk si nu s-au afumat, si au pastrat culoarea caramizie....vina cam apartine bujiilor bosch..si la mine se afuma boschurile tot timpul(tot fise de urziceni au) desi motorul lucra normal(aproape normal)

lasa briskurile daca sunt bune (cati km ai facut cu ele)?

apropo, ce bujii avea masina initial pe ea?
ct_71_ccl
masina o am de noua - 1994 - si am avut pe ea sinterom la inceput si bosch cu 1 singur electrod(din alea pentru 1400,ca difera pentru 1300-1310).astea brisk cam 5000km sa zic.
brigada_diverse
deci, bujiile de obicei rezista 20 000km

daca ai avut sinterom initial, pune sinterom ca sunt cele mai sanatoase pentru Dacia pe carburatie(din experienta, boshurilecedeaza cam repede)

poti lasa briskurile pe masina daca au de abia 5000 km, daca isi mentin culoarea caramizie sunt foarte bune

Merced
Eu am niste panarame, nici macar Brisk sau Sinterom nu-s, uit mereu numele dar probabil ca-s niste turcisme si am facut dintr-un foc 3000km asta vara cu ele, si inca vreo 2000km si doar o singura data am dat jos una crezand ca e afumata, dar de fapt se dusese naibii fisa.
Nu inteleg ce te deranjeaza pe tine de fapt, daca toate merg, mai innegrite sau mai caramizii, n-ai treaba. Se mai afuma si daca mergi in ture cu ea, asta am invatat anul trecut din experienta proprie. biggrin.gif
bygy007
era pe undeva pe forum o discutie cu gaurirea electrodului la bujie am aplicat-o si eu si am constatat ca merge mult mai bine iar bujiile sint mult mai curate cit despre consum nu ma intereseaza merg pe GPL
brigada_diverse
Merced, asa credeam si eu
toate boschurile mergeau, motorul mergea, asta doar in gol.
cand pleca de pe loc mergea in suturi, si in viteza a 4-a deja se simteau suturile foarte puternic. am pus sinteroame noi si merge perfect.

briskurile daca functioneaza bine cu ele, mai mergi cu ele si verifica-le, daca pastreaza culaorea, sunt bune...

adevarat, se afuma daca mergi turat, daca nu sunt bune, daca ai ameste carburant bogat sau sarac, daca sunt probleme la compresie, al fise, la avans, etc

Merced
Eu sunt chiar mandru de modul in care functioneaza motorul meu cu porcariile alea(maine ma uit ce sunt si spun exact, eventual o sa le si demontez sa vad care e starea lor). Daca pica vreuna mi-au ramas doua Sinteroame caramizii. N-am probleme cu mers in suturi decat in primele minute de functionare ale motorului. Cand nu e cald si vreau sa o turez mult dintr-o data se ingatuie putin, dar asta nu o consider o problema. Astept sa vad la iarna cum se va comporta masina per total. Trebuie sa-i bag si eu antigel ca omul, dar mai intai sa curat de rugina aia sistemul de racire. Imi sugerati vreo metoda sau substanta mai desteapta(ma gandeam la apa cu Detartrant biggrin.gif )?
tabek
quinn: inainte sa desfaci motorul, roaga pe cineva sa-ti regleze culbutorii, ai putea sa scapi foarte ieftin. smile.gif
Merced
Offtopic, dar am promis ca spun ce buji mi-a pus nea Caisa in service. Credeam ca-s turcisme, ca nici n-am avut nevoie decat acum vreo doua luni sa verific, dar azi am vazut ca-s Brisk-uri. Deci nu-s chiar de colea. De desfacut mi-a fost scarba sa mai scot cheia de bujii din portbagaj si sa surubaresc ca ploua afara.
Oricum masina merge bine, au deja un pic peste 5000 km, daca erau proaste pocneau pana acum. Macar 15.000 sa tina, as fi multumit. smile.gif
quinn
Fratilor imi vine s-o arunc in Ialomita.
mi-a skimbat 2 supape de evacuare dar cand scot fisa 3 tot la fel: nu simte nimic,
numai daca o accelerez foarte tare se simte putin.
I-am zis mecanicului si o dadea in sf-uri : nu prea se cunoaste la fisa 3 ,ba sa mai merg cu ea ...ce sa mai vrajeala e depasit.
Nu stiu ce sa -i mai fac basca are si ceva la carburatie cred: cand plec cu a I-a de
pe loc da sa moara ,trebuie sa o accelerez foarte tare astfel se opreste motorul.
Plus faptul ca se zguduie din toate alea cand o accelerez bruc in mers.
Mi-a mancat ficatii Dacia asta!
CriSTI68
Capacul de delcou ??
Care este istoria chiuloasei ?
Reglajul aprindere - Aer-Carburant il ai reglat ?
Fisele in ce stare ?
Delcoul in ce stare ?
quinn
1 .capac delcou -1 saptamana
2 istoria kiulasei n-o stiu pt ca masiana am luat-o de 2 luni, dar cei din service zicea ca arata bine.
3Aprindere electronica -construita de mine -a mers f .bine cu ea -am dat-o jos
cam la fel-bujii 0.9 ,platina 0.4,jigler curat,nivel corespunnzator-nu am desfacut celelalte jigloare din interior si nici garnitura pompa spritz.
4 fisele ......nu le-am schimbat inca-dar am vazut ca dau scanteie
5 capac+pipa noi
CriSTI68
chimbul de ulei si filtrul cand a fost ultima oara ?
ct_71_ccl
quinn:daca ai avut aprinderea cu bujiile la 0,9 si ai dat-o jos verifica distanta sa nu o fi uitat-o la fel.nu o sa-ti mearga asa cu aprinderea clasica.fa 0,7 la bujii si incearca cu avansul pus la scinteie.si daca aia de service au UITAT sau au reglat culbutorii "la mina",atunci...!
quinn
1 skimb ulei+filtru de 1 luna-dar nu vad ce treaba are
2 am reinstalat aprinderea tranzistorizata-alta ca sa nu existe dubii
3 avansul e dupa ureachea 'meseriasilor'
4 culbutorii sunt intentionat lasati mai slab pret de 500-100 km pt ca se mai umfla garnitura de kiulasa dupa care se strang.
dyogenes
Garnitura de chiulasa nu se umfla ci se mai preseaza, de aceea trebuie stransa chiulasa a doua oara dupa 500 Km.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.