Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Martor injectie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
emsal
Salutare

Am cumparat acum 2 luni o Dacia 1300 Li din 2000, prima mea masina.
De cateva zile am unele probleme si nu le pot da de capat. Martorul de la bujiile incandescente sta mereu aprins, iar motorul este turat la pornire, 1100 de rot. Dupa 10 minute de mers se regleaza turatia motorului, dar martorul nu se stinge.
Un prieten mi-a spus ca ar putea fi infundat injectorul si m-a sfatuit sa adaug niste aditivi 2+2 la urmatoarul plin.
Din ce am citit pe forum, am vazut ca nu e tocmai indicat acest aditiv. Exista si alte posibilitati de rezolvare a problemei? Poate fi si alta cauza decat injectorul?

excl.gif [SIZE=7][COLOR=red]Astept raspunsuri! Va multumesc!
roland
Felicitari pentur prima ta masina.
In primul rand, ala nu e martor de bujii incandescente. Motoarele pe benzina nu au bujii incandescente, doar cele diesel. Cauta pe net principiul de functionare al motoarelor ca sa te lamuresti. O sa faca lumea caterinca de tine pe tema asta. :-)

Motorul are soc automat, deci e normal sa stea la 1100 turatia, chiar mai mult va fi iarna, iar dupa un timp sa coboare la 750-850, cand ajunge la temperatura optima.

Becul care ti se aprinde este martorul de la injectie, care poate fi din varii motive:
- nu ai termostat si atunci motorul nu functioneaza la temperatura optima si se aprinde martorul
- sonda lambda defecta
- probleme la computerul de injectie
- etc...

Daca injectorul e infundat, ar trebui sa simti ca nu trage masina. Daca trage normal, ma indoiesc ca e infundat. Nu se infunda chiar asa de usor.

Scoate borna de la baterie cateva minute, se va reseta computerul si dupa aceea vei vedea daca se aprinde din nou fara a se stinge. Martorul se aprinde 3 secunde la punerea contactului si apoi se stinge.

Daca tot se aprinde, verifica termostatul, sonda lambda (in service cred ca iti spune ce eroare a memorat calculatorul si atunci stii ce ai de facut).

Masina cum merge, apropo?
emsal
Acum doua zile se auzea un ticait ritmic la motor cand mergeam cu peste 60 la ora, iar acul de la vitezometru se trepida parca dupa acest ritm. Adevarul e ca am lasat benzina chiar pe zero si dupa ce am alimentat au aparut toata problema asta.

Multumesc de explicatie in legatura cu bujiile. Sunt praf la mecanica!
roland
Si acum mai ticaie peste 60km/h?
emsal
Nu, nu mai ticaie. Am observat ieri ca martorul de la injectie se aprinde doar dupa ce turatia motorului revine la normal.
roland
Da-i o resetare si mai vedem. Scoate borna bateriei (parca minusul era de ajuns, dar poti sa le scoti pe amandoua) si las-o cateva minute, 5 - 10 minute.
Pune-le la loc, da-i drumul si vezi ce se intampla. Daca tot face atunci trebuie cautat in alta parte.
rba
salut,

baga un ochi aici:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=823701

e vorba despre deconectarea acidentala (mufe, contacte etc, sau defect al sensorului/senzorilor cu pricina)
dupa ce te asiguri ca astea-s ok mai cauti pe la termostat.

cu stima,
rba
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.