Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme multiple
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
"Seba"
Sunt nou pe aici asa ca nu dati cu pietre, am o Dacie din 97 motorizare 1400 ccm in 5 trepte carburatie (clasica) pe benzina care ma dispera asa ca va rog pe toti posesorii de dacii clasice mai experimentati sa ma ajutati, am urmatoarele probleme: Daca relantinul e sub 1000 (scoasa din viteza) se zguduie toata caroseria de parca ar fi aparat de masaj indiferent de cum e reglata aprinderea,
amestecul etc sub 1000 rpm se zguduie si da o senzatie de tractor pe lanaga care mai vin si rateurile (jigloare verificate toate curate,plutitor bun,platina buna bujii curate,capac delcou nou ,pipa delcou noua,condensator nou,pompa benzina noua etc nu trage aer fals pe nicaieri si totusi) in mers iarasi da rateuri la urcari in turatie senzatie ca si cum s-ar taia alimentarea pentru cateva secunde dupa care s-ar reporni brusc (smuceste) asta cu motorul cald, in + m-am mai chinuit cu reglat aprinderea si amestecul sa mearga masina pe placul meu doar ca nu am bani de asa ceva consuma mai mult decat un bmw mi-a mancat benzina de 50 RON pe distanta de 80km intr-o singura zi motorul a mers conform asteptarilor desi putea si mai bine doar ca nu se justifica consumul ?!? daca chiar atat consuma o dacie reglata sa functioneze calumea adica sa aiba puterea din talon atunci cred ca ma orientez spre altceva ps. nu pot zice ca am dat in masina ,schimbat viteze frumos la 3000-3500 rpm si mers cu 80 inafara orasului, mai am probleme cu uleiul care se pierde pe la garnituri si simeringuri curge putin dar nu atat incat sa faca baltoaca mare sub masina,daca las masina pentru 4 zile parcata se face o "pata uscata" mai mica decat palma cam jumate de palma mai exact sub motor iar ulei nu cred ca mananca ca nu fumega aproape deloc fata de alte dacii si totusi dupa aproximativ 400-500km pierd 1litru suficient cat sa lase joja uscata, doar 1 luna nu am pus mana pe nimic si nu am dus-o in serviz iar acuma am probleme peste probleme si sa nu uit in mers la accelerare se aude un sunet ciudat de la motor ceva de genul motarelor diesel clancanitul acela specific se aude doar cu geamul coborat cand nu sunt masini trecatoare in apropiere pe langa astea mai vine si tamponul de la toba care dupa ce e pus sus sare la primul drum... acuma mi-e frica ca daca o repar sa nu se strice iara-si toate intr-o luna de zile desi in ciuda problemelor pe care le are in timp de aproximativ 1 an de cand o am m-a lasat in drum o singura data cand mi s-a dus condensatorul. Scuze daca am facut greseli de punctuatie,gramaticale oboseala e de vina in plus nu mai vorbesc/scriu atat de mult pe romaneste,de un an de zile is la facultate maghiara. Astept sfaturi
Minel
Clancanitul acela este de la reglaj incorect sau deloc al culbutorilor care iti poate afecta mersul masinii ,supapele de admisie si evacuare nu fac toata cursa lor,incearca sa iti cureti carburatorul cu decarburol si apoi cu aer comprimat il sufli si ,daca ai consum ,aici probabil ,daca nu sigur sunt decalibrate jigloarele ,schimba-le , si incerca sa le elimini pe rand,bafta !! wink.gif
Merced
Dar cati kilometri ai de fapt cu setul motor actual? 1 litru de ulei la 500 de kilometri este enorm, enorm. Ori ai niste reglaje aiurea complet, desi nu-mi explic cat de prost s-ar putea regla o masina sa manance atata ulei, ori pierzi pe undeva, in orice caz, pe langa toate chestiile mentionate de tine, asta e cea mai mare problema, restul sunt maruntisuri.
Minel
Daca ai fi citit mai atent Merced ,ai fi observat ca omul a scris clar ca pierde pe la semeringuri si garnituri destul ulei care este destul de vascos rece,cand masina stationeaza dar atunci cand si merge cu masina uleiul fiind mult mai subtire clar ca pierde destul de mult si probabil ca ii si manca ulei .Concluzia ar fi sa schimbe toate semeringurile de la motor si sa regleze din nou tot ce se poate regla ,bafta !!! apropo intreb si eu ca si Merced ,cati km are motorul acela ???
"Seba"
Motorul are momentan cu putin peste 77 200KM ,uleiul de motor folosit de mine e 20W50 parca asta e cel mai vascos schimbat la 73 818KM ,iar in legatura cu intrebarile de cate ori s-o fi dat peste cap kilometrii nu stiu insa s-ar putea sa aibe cu mult mai mult decat arata pe bord,nici la al catelea set motor e nu stiu pentru ca masina am primit-o de la taicameu care mai stiu eu de la cine a cumparat-o strict e ca ma usuca de bani,ps ce am uitat sa mentionez ca uleiul de pe joja dupa completare si mers cateva ture bune nu miroase deloc a benzina si nici foc nu ia de la bricheta ....
ceaki
eu zic sa verifici si returul la pompa de benzina poate ti-e infundat si de aceea consuma atat.

12 Sep 2007, 19:29:
eu zic sa verifici si returul la pompa de benzina poate ti-e infundat si de aceea consuma atat.
Merced
In primul rand incearca sa afli exact cati kilometri au trecut de la schimbarea setului.
Petele alea mici de ulei nu cred ca au cum sa fie responsabile pentru 1 L de ulei la cateva sute de kilometri, mai degraba ii mananca motorul dintr-un motiv sau altul.
Merge verificat si returul, desi iti spun ca daca-l avea infundat nu mai faceai cu benzina de 500 de mii nici 30 de kilometri, sau cel putin atat de mult ii consuma rabla unui prieten cand a avut returul infundata. dry.gif
"Seba"
Problemele cu consumul au fost remediate ramane sa o bag in service pentru celalalte ca singur ma cam indoiesc ca as putea, in legatura cu aflarea vechimii setului nu prea cred ca pot afla sunt al 3-lea proprietar si se pare ca sunt si cel mai ghinionist intrucat deja am bagat destui bani in rabla asta incat mi-as fi putut cumpara inca o dacie mai veche ex: 1300 in stare buna cu toate actele la zi si mi-ar mai fi ramas si bani... sincer nu mai vreau sa aud de nimic romanesc cum repar ceva cum se strica altceva a 2-a zi in cel mai bun caz peste 1 luna...chiar nu se poate face ceva cu minunile astea technice sa reziste adica sa nu trebuiasca sa bag in ea numai benzina si gata si sa o duca mai mult de o luna fara reparatii si reglaje? asa "all in all" daca ma gandesc mai bine a fost o masina buna pentru inceput dar pana aici se pare ca o voi pune la punct si va marge la vanzare, apropo nu stie careva la ce pret merg daciile din 97 motor 1400ccm 5 trepte bord CN cu toate taxele la zi valabile pana in 2009 tablaria + lonjeroane refacuta inafara de usa stanga ?
Merced
Daca e cat de cat in regula poti lua cu aproximatie 40 de milioane, zic eu. Totusi ma pot insela.
"Seba"
QUOTE(Merced @ 14 Sep 2007, 03:01)
Daca e cat de cat in regula poti lua cu aproximatie 40 de milioane, zic eu. Totusi ma pot insela.
*


Uite aici cam asta ar fi caruta,dupa ce rezolv problemele in service ii caut niste bari din 3 bucati,fata spate ca cele originale din fabrica ale acestui model, asta pentru ca nu prea arata bine cu cele actuale ,poza e mai veche facuta cu telefonul de atunci au mai aparut decojiri de vopsea pe ici pe colo de la jetul spalatoriei,mai ramane se rezolv si problema asta pana n-o ataca rugina,deci vestita cocioaba pe roti
Minel
Masina asta a fost busita,te intreb pt ca eu vad 2 nuante diferite de alb la aripi si capota si restul masinii,apropo punei barile de plastic ca asa arata cam , 1zhelp00.gif
"Seba"
O fi si de la calitatea pozei, de busit nu stiu sa fi fost inafara de usa dreapta,fata si spate unde am belit un stalp anul trecut la o manevra dar nimic grav,a intrat putin tabla la "nervura" usilor si atat,problema remediata doar ca cine mi-a vopsit-o a facut-o in asa fel incat acuma i-mi vine jos de la spalatorie .... in legatura cu sfatul schimbarii barilor de protectie sunt deacord ca astea arata ca pixu pe ea,totusi cine stie cat m-ar costa bare din 3 bucati la dezmembrari ?

<span class='edit'>15 Sep 2007, 19:44:</span>
Probleme noi,dupa ce pornesc cu soc,cand las inapoi socul ca turatia sa ramana pe la 2000 rpm cand las pedala de amreiaj se opreste (ineaca?),asta se intampla doar la prima incercare,la a 2-a merge fara probleme,alta problema ar fi cand apas frana i-mi scartaie ceva la roata stanga fata,acelasi zgomot si in mers cat si cand stationez,ce e de facut ?
ATM
Bare din 3 bucati la dezmembrari fac cam v'o 20 lei (adica 20 fata, 20 spatele), din ce-am vazut io la Remat Bucuresti, Nu stiu cum o fi pe la Oradea.
Datul in nas cand dai drumul de la ambreiaj poate fi de la uleiul vascos in cutie, acuma cand s-a racit vremea...efort mai mare pentru a "rupe uleiul" ...da motorul in nas la prima incercare.Cu scartaitul la roata dreapta, cand calci frana pe loc, habar n-am cu ce se mananca. In mers as fi tentat sa zic ca-ti scartaie placuta de frana pe disc (ca asta n-ar fi ceva neobisnuit la Dacie); in stationare singurul scartait la roata l-as intelege cand se ia de volan si suspensia e veche, scartaind ceva la pivoti, capete de bara (ca asa e si a mea). Dar sa stai pe loc, sa calci frana, si sa scartaie roata, asta n-am auzit.
PS. Dacia ta e fabricata in 1997 sau s-a facut RK la ea in 1997? Lampa aia de pozitie de pe aripa spate o identifica drept o Dacie de prin 1988, idem bara spate. Botul, usile fata, oglinzile si farurile sunt e drept din 1997, grila de aerisire e "zambetul lui Iliescu" deci 1999-2000.
"Seba"
Pe talon si pe carte scrie 1997,cine stie ce si cum,barile sunt de pe model mai vechi,asa am primit-o si vreau sa o fac sa arate cum ar trebui ca una din 97,pare tentant la 20 roni bucata la bara smile.gif luand in considerare ca din magazin fata + spate e pe la 7 milioane in lei vechi,ramane sa dau o fuga luni pe la dezmembrari,la partea cu frana nu stiu nici eu de aceea am intrebat, strict e ca scartaie si stationand doar cand apas pe pedala de frana
ATM
Sigur scartaie la roata si nu scartaie de fapt pedala de frana neunsa?
Luand-o logic, la franare, ce se misca pentru a scartai? pedala (care scartaie din constructie , asa or fi vrut s-o proiecteze probabil), pompa de frana (dar aia are lichid in ea, deci face gresare), cilindrii aia de frana de pe la etrier , dar si aia au lichid de frana si n-am auzit sa scartaie...altceva?
Acuma, si mi-am luat si eu flaps pentru bara de la dezmembrari cu 5 lei...e Ok, dar nu te astepta sa fie nou-nout - iei si tu un tub de spray negru si-o vopsesti...
"Seba"
Scartaitul vine de la roata nu din alta parte,daca era de la pedala era rezolvata deja....sincer nu m-am uitat cum e rezolvat sistemul de prindere al placutelor de frana totusi eu ma gandesc ca ar trebui sa aibe vre-un arc retractor sau ceva sau poate gresesc,n-am vazut si nu stiu,ultima data placutele au fost schimbate anul trecut prin decembrie de un fost mecanic asa ca alea-s bine mersi inca....s-ar putea sa ma uit maine ca nu-i mare lucru oricum mai am ce face si alte chichitze pe ea,singurul lucru de care mi-e frica sa nu raman fara frane
"Seba"
Am rezolvat problemele,multam pentru ajutor,se poate inchide
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.