SSilent
12 Sep 2007, 23:34
cateodata cand iau o groapa or something cu trenul spate ( mai exact spate dreapta) se aude o bubuitura destul de puternica indiferent de viteza cu care iau groapa ....amortizoarele spate sunt cam uzate adica daca bag 100kg in portbagaj masina se lasa cam 5cm ...mentionez ca puntea spate nu are joc lateral sau altceva ....deci ce pocneste???
ag02cws
12 Sep 2007, 23:39
Nu prea tine de amortizoare daca se lasa sau nu la greutate. E posibil chiar sa le ai foarte tari comparativ cu arcurile. Eu am schimbat amortizoarele recent si am observat ca simt mult mai puternic gropile cu spatele.
kalyyyyyy
13 Sep 2007, 00:35
eu am avut o problema asemanatoare,nu era bubuitura si mai degraba tacanitura.Dupa ce am suspectat si examinat atent toba (care saraca nu avea nici o vina,nu atingea caroseria) an schimbat tendoanele pe spate.Mai poate sa fie si un rulment.
Merced
13 Sep 2007, 01:39
Ai testat sa vezi daca nu cumva ai un amortizor blocat? Ia apasa frumos pe ambele parti din spate, iar daca simti ca si cum s-ar bloca ceva inseamna ca aia e problema. Aceeasi problema imi cauza si mie troncaneli.
andutzu
13 Sep 2007, 08:22
Daca amortizoarele sunt uzate si nu mai "tin", de acolo se aude bubuitura.Cand calci intr-o groapa puntea revine brusc la pozitia initiala pt ca amortizorul nu isi mai face treaba. Si eu pateam aceiasi chestie.
SSilent
13 Sep 2007, 08:25
masina se balanseaza f. frumos pe ambele parti ....acum am inteles ca trebuie sa le schimb deci cat ma costa 2 amortizoare spate?
Merced
13 Sep 2007, 11:24
Pai daca nu se blocheaza nu vad rostul schimbarii lor. Daca apesi pe cate o parte si masina nu revine brusc la pozitia initiala, ci se balanseaza pana la echilibru n-ai de ce le schimba.
Pai nu prea trebuie sa se balanseze pana la stabilizare.Ar insemna ca nu se mai amortizeaza nimic..adica lucreaza doar arcurile.Dupa apasare trebuie sa isi revina si gata,eventual cel mult o ocilare abia sesizabila.
Merced
13 Sep 2007, 12:31
Mai bine amortizoare uzate care ca balanseze, decat blocate, crede-ma. Cu unul blocat am mers vreo 100 de kilometri si la fiecare groapa simteam ca se rupe masina, parca eram cu caruta.
Perfect de acord.Decat blocate..mai bine uzate.Dar daca e blocat nu mai poti apasa masina.Am mers si eu cu un amortizor blocat,si am simtit pe proprii rinichi ce inseamna
.
Gheorghedracu
13 Sep 2007, 13:50
Ne e de loc asa. Nu ca amortizoarele blocate sunt o alternativa acceptabila. Dimpotriva, si intr-un caz si in altul trebuie schimbate imediat.
Amortizoarele uzate sunt foarte periculoase pentru manevrabilitatea si raspunsul masinii la conditiile de drum. Instabilitatea pe traiectorie e numai un exemplu. Suspensia pe spate a daciei cu grinda rigida si brate basculante este proiectata sa aiba un efect care se numeste "passive steering" adica directie pasiva (nu gasesc alta traducere). Asta se intimpla cind masina e incarcata lateral, sa zicem in curbe unde greutatea masinii se distribuie inegal pe lateral din cauza fortei centrifuge. Asta inseamna ca pe partea descarcata masina se ridica, in timp ce pe partea incarcata, masina coboara. Bratele de control de lungime fixa descriu fiecare un arc in plan vertical, fapt care aduce pe partea descarcata a masinii puntea mai aproape de centrul de basculare (punctul de articulatie al bratului de control) in plan orizontal, pe cind pe partea cealalta e exact invers. Asta are ca rezultat orientarea puntii spate (privind masina de sus) la un unghi diferit de 90 de grade fata de planul vertical median al masinii, astfel incit unghiul mai mic intre aceasta si punte este pe interiorul curbei, iar unghiul corespunzator pe partea cealalta e mai mare de 90 de grade (cu exact diferenta dintre celalalt si 90, bineinteles). Rezultatul net al geometriei asteia este ca se corecteaza intrucitva caracterul subvirator al masinii, prin orientarea puntii din spate ca si cind masina ar avea directie si pe spate, in sensul contrar in care sunt directionate rotile din fata (ca la autobuzele articulate daca doriti). Fundul masinii in felul asta va urma o traiectorie mai larga decit daca puntea din spate ar ramine tot timpul la 90 de grade cu planul axial al masinii. Sunt afectate de asemenea si unghiurile de contact ale rotilor cu drumul (camber) (in mai mica masura la o punte rigida ca la dacie, dar daca o fortati destul, se simte).
Acuma imaginati-va ca intrati intr-o curba si fundul se inclina iar arcurile lucreaza (in timp ce amortizoarele nu) sus-jos-sus-jos balansind masina ca pe o barca, in timp ce puntea se roteste si corecteaza traiectoria, stringe curba, o largeste, iar o stringe, iar o largeste. Nu e amuzant de loc, nu-i asa? Senzatia imediata a unui sofer normal e ca trebuie sa aplice constant mici corectii ale volanului stinga-dreapta-stinga-dreapta ca sa pastreze traiectoria dorita. In acelasi timp, instinctul de aparare al soferului ii va dicta sa ridice piciorul de pe acceleratie ca sa readuca masina sub control, iar rezultatul final este ca masina serpuieste ezitant in curba. E destul de ingrozitor, nu?
SSilent
13 Sep 2007, 22:55
misto descriere gheorghedracu ...cam asta se intampla ...masina se balanseaza alarmant am incercat sa iau niste curbe in viteza ....directia raspunde f. greu .....am incercat sa iau curbe cu frana de mana....(putin fun
) si masina devine extrem de instabila ..in sensul ca se balanseaza f tare iar dupa ce se termina curba spatele tot trage destul de puternic ....asa ca sa revin cat ma costa amortizoare noi?
Merced
13 Sep 2007, 23:10
Gheorghedracu eu inteleg ca e o alternativa ok in Australia sa ai amortizorul blocat, decat uzat, unde nu-i o gaura de canal pusa in mijlocul strazii la fiecare 50 de metri, dar la noi prefer un pic de balans. Si asa ale mele daca nu s-or mai bloca, cred ca ajung cu tot cu masina la Remat, cand ii va veni vremea, daca o sa ma indur de ea.
Gheorghedracu
14 Sep 2007, 03:31
Credeam ca am spus destul de clar ca nu e o idee buna nici asa, nici asa. Indiferent de starea drumurilor. Sigur ca si io mi-as face niste socoteli inainte sa bag bani intr-o m asina care merge prin dezastrul bucurestean. Nu a dat nimeni in judecata inca primariile? Poate un grup cu personalitate juridica?
Merced
14 Sep 2007, 10:38
Dar ce e numai in Bucuresti situatia? Peste tot, in toata tara cand m-am invartit am gasit drumuri proaste, cel putin prin orase... Si nici cele care trebuie sa fie bune, cum ar fi autostrazile si europenele nu-s grozave. Gropi nu-s dar sunt denivelate. Nu inteleg... Sincer cred ca romanii nu mai stiu sa faca asfaltul asa cum trebuie, nu mai au cunostintele necesare sa-l toarne plan, nu in valuri. Pe cine sa mai dam in judecata, statul roman?
SSilent
14 Sep 2007, 11:11
deci de drumurile din cta chiar nu ma plang ....dar eu stau in navodari ....un oras la 10km de cta si aici e DEZASTRUUUU
LuluMOB
14 Sep 2007, 11:25
Lasă că mă plâng eu; dacă treci spre mare, dinspre nord, e pasarela aia absolut... n-am un termen, zici că e butaforie de haliud.
De centură să mai vorbesc?
Gheorghedracu
14 Sep 2007, 13:47
cred ca am deviat.
SSilent
14 Sep 2007, 18:31
corect ....so cat ma costa amortizoarele alea?
Daca nu te arunci la marci de-alea de top, ci accepti si ceva romanesc (Compa) cam v'o 75-80 RON un amortizor spate.
SSilent
16 Sep 2007, 15:17
ok ms pt info. da cred ca o sa ma arunc la ceva mai scump....
)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.