Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema SF la frane
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
haiducro
Salut,
De catva timp am o problema care intra la categoria SF. Raman pur si simplu fara frane, adica am prima pedala "moarta" dupa ce iau curba la dreapta, cam in 90% din cazuri. Dupa ce dau pedala asta "moarta" dupa aprox. 1 sec. am frana beton. De asemenea dupa ce merg in marsarier mi se inmoaie foarte mult pedala. Lichid de frana nu pierd, deci posibil sa traga aer fals pe undeva si cand apas apoi pedala sa-l elimine. Poate cineva sa ma ajute?
Mentionez ca am luat in urma cu ceva timp o groapa ceva mai serioasa cu rotile de pe partea stanga si problema asta cu franele a aparut cam la o saptamana de la "evenimentul" asta.
hash
Ce fel de sistem de franare ai ? servo sau simplu circuit ?
marius-gabriel
incearca sa te uiti jos la pedale daca nu e putin umed sau mancata vopseaua in dreptul axului ce actioneaza pompa de frana.
s-ar putea sa fie garniturile de la pompa de frana imbatranite
haiducro
E cu simplu circuit. Am schimbat acum 3 luni pompa de frana cu alta noua pt ca era plina de rizuri pe interior si distrugea garniturile. Conductele de frana sunt toate noi, mai putin cea centrala pe care doar am bercluit-o.
haiducro
Nimeni nimic?
Dyda
Posibil la tine dupa cum relatezi, sa fie problema de alimentare pompa, adica supapa din pistonas sa nu deschida la prima actionare a pedalei si sa permita alimentarea pompei cu lichid din rezervor. Trebuie sa faci urmatorul experiment la-m mai descris pe vreo 2-3 topicuri :
Dai jos toate conductele si in locul lor pui dopuri confectionate din capete de conducte indoite de 2-3 ori si batute cu ciocanul. actionezi pedala de 1-2 ori , in mod normal trebuie sa fie beton daca prezinta acelasi simtom relatat de tine este ceea ce am spus si trebuie umblat in pompa
Daca este beton treci la urmatoarea etapa si faci legatura intre conductele fata si pompa, aceleasi 1-2 actionari ale pedalei frina, aceasta in mod normal trebuie sa fie beton si cursa fff mica daca este altceva buba este la circuit fata adica etrierii si aceeasi solutie constatare si remediere
Daca si cu conductele fata pedala este beton treci la urmatoarea etapa si pui conducta spate, 1-2 actionari pedala frina, in mod normal pedala beton dar cu o cursa ceva mai mare ( e normal ptr ca a crescut consumul de lichid).
Acelasi 'daca ' prezinta simtomul pedala in gol beleaua trebuie cautata la : limitator sau cilindri receptori
Scuza-mi modul de exprimare dar a dat o gripa peste mine caci nu am chef de nimic ( probabil cunosti fenomenul )
haiducro
Ok, o sa fac experimentul asta si o sa vad ce rezultate o sa am. Problema care ma macina este de ce numai in cazul in care iau curba la dreapta se intampla, deci in mers.
Dyda
Verifica cu atentie etrierii si flexibilele (furtun),nivelul in vasul de lichid
haiducro
Lichid de frana nu pierd, furtunele nu se umfla cand pun frana, iar la etrier nu stiu ce s-ar putea verifica.
haiducro
Alta problema nasoala e ca atunci cand merg in marsarier se inmoaie pedala pana aproape de limita dupa aprox. 100 m. Daca merg mai mult raman fara frane, cu prima pedala moarta.
Dyda
Se schimba datele problemei - scuze nu am fost atent la prima ta strigare
Dupa cunostintele mele cred ca beleaua ta este la saboti adica
- unul din arcuri readucere saboti posibil rupt sau sarit, saboti nu mai exercita presiune asupra pistonaselor, mai mult exista joc intre sabot si piston rezultatul fiind o pedala in plus ptr a pune in contact cele 2 piese, fenomen asemanator si la mers inapoi- elibereaza sabotul de intindere creeind joc intre acesta si piston fiind necesar o pedala in plus ptr eliminarea jocului si apropierea sabotului de tambur
Concluzia :
Verifica ambele roti spate in special mecanismele din componenta sis de frinare
Mae
aprope aceeasi pb am avuto si yo. prima pedala nu tinea aproape de loc. am luat un set de pistoane cu garnituri si arcuri noi noute. nu au folosit la nimic (mai ales ca ca aveau alte dimensiuni desii erau de dacia pt tipul de pompa care il am) si am vazut ca pe spate e un carlig carese prinde puntea spate de repartitor (defapt e o tija care face legatura. pb a fost ca tija asta iesea din prinderea dde la punte. de atnci as putea spune ca nu am mai vut pb aia. (obs: vezi ca dc e esit si doar o bagi la loc o sa iasa dupa primele 5 minute de mers cu masina. incearca sa ii faci un canal si sa ii pui o siguranta: se potrivesc la perfectie sigurantele care sunt la macaraua de la geamuri)
haiducro
QUOTE(Mae @ 4 Nov 2004, 11:40)
aprope aceeasi pb am avuto si yo. prima pedala nu tinea aproape de loc. am luat un set de pistoane cu garnituri si arcuri noi noute. nu au folosit la nimic (mai ales ca ca aveau alte dimensiuni desii erau de dacia pt tipul de pompa care il am) si am vazut ca pe spate e un carlig carese prinde puntea spate de repartitor (defapt e o tija care face legatura. pb a fost ca tija asta iesea din prinderea dde la punte. de atnci as  putea spune ca nu am mai vut pb aia. (obs: vezi ca dc e esit si doar o bagi la loc o sa iasa dupa primele 5 minute de mers cu masina. incearca sa ii faci un canal si sa ii pui o siguranta: se potrivesc la perfectie sigurantele care sunt la macaraua de la geamuri)
*



Nu pricep, e tija aia care apasa pe repartitor? Pai aia n-are nici o legatura. Eu am pedala moarta dupa ce iau curba la dreapta si dupa ce merg in marsarier, nu tot timpul.
bodel
Daca nu merge nici dupa ce faci ce a spus Dayda du masina la un exorcist ca e urata treaba biggrin.gif
haiducro
QUOTE(bodel @ 5 Nov 2004, 01:03)
Daca nu merge nici dupa ce faci ce a spus Dayda du masina la un exorcist ca e urata treaba biggrin.gif
*



He he, ar trebui. Am avut un garniturile de la pistonasul de pe "ciupite", le-am inlocuit, si..........SURPRIZA......e tot la fel, doar ca la mersul inapoi se slabeste mai putin pedala. Un mecanic mi-a zis ca s-a putea sa am o bula de aer incapatanata care nu vrea sa iasa din instalatia de franare, ceea ce eu nu prea cred. Mai astept si alte sugestii.
haiducro
Nu mai zice nimeni nimic? Am fost in service si nebunu' ala de mecanic vroia sa-mi schimbe tot sistemul de franare. Pai decat asemenea rezolvare, mai bine il schimb eu pe tot si fara sa mai platesc manopera.
Funny
Salutare,
Sa va povestesc patania mea cu o berlina relativ noua.Cu un an si ceva in urma ,intr-o dimineata , cand ma pregateam sa plec la scarbici,ma sui eu frumusel in masina,dau o cheie si o iau din loc.La prima intersectie,frana,insa aveam frana din parti.Avea acelasi comportament ca cel descris de tine.Ce sa mai spun ce-a urmat:
Service-aerisire-2zile-Service-aerisire si epopeea continua.Pana la urma isi dau "specialistii" cu "prespusu":dom'le,mata ai probleme cu pompa de frana.Eu , mai tampit ca ei ,imi asez dosu' in masina si fuguta la magazin.Platit 780.000lei pompa frana(2003-cica d'aia originala de Satu-Mare),suit in masina,ajuns la specialisti,inlocuit,aerisit.Comportament relativ bun dupa.Insa numai 2 zile.Intors la specialisti,presupuneri,decizii.Domne' ,dumneata ai pompa noua insa astia au pus garnituri de kkat in ea.Bine domne',zic eu,si umil si spasit plec spre magazin.Cumparat garnituri,inlocuit,nici-o schimbare.Convocat comisie.(nu eu,ei de ei)
Ingineru'Sef:Ba tampitilor,ce-ati avut cu pompa ca era buna?(asta dupa ce o analizasera ei pe stand)Ce poola mea ,nu vedeti ca e servo de vina?
Ei bine , cand am auzit asta i-am "phootoot" in gura pe toti si am plecat plin de draci acasa.
M-am apucat cu un prieten sa-i fac aerisirea in parcare,rezultate bune 2-3zile.Repetat de vreo 3-4 ori manevra(epuizasem stocul de lichid de frana din oras cred),pana cand intr-o zi rece de decembrie m-am scos:am forfecat aerisitorul din etrier la rasu' etrierului.Ce a fost la gura mea atunci numai pasarile calatoare stiu.Culmea e ca eram si in criza financiara.Imprumutat cu tam-tam de la colega de apartament una bucata hartie 500.000,cumparat doua bucati etrier,inlocuit etriere,aerisit fata-spate cu duhul blandetii,operatiune reusita.
Prima zi dupa:beton
A doua zi:beton
A treia zi:beton
Si au trait fericiti pana la adanci batranete.

Concluziile le trageti voi.Si apropo,pompa de frana pe care am inlocuit-o degeaba o scot la licitatie.Prima strigare:o naveta de bere.

Scuze daca v-am plictisit sau enervat.
Funny
QUOTE(haiducro @ 8 Nov 2004, 09:25)
He he, ar trebui. Am avut un garniturile de la pistonasul de pe "ciupite", le-am inlocuit, si..........SURPRIZA......e tot la fel, doar ca la mersul inapoi se slabeste mai putin pedala. Un mecanic mi-a zis ca s-a putea sa am o bula de aer incapatanata care nu vrea sa iasa din instalatia de franare, ceea ce eu nu prea cred. Mai astept si alte sugestii.
*



Bula de aer incapatanata.Dar stiu ca avea un limbaj tehnic extrem de elevat mecanicu' asta al tau.
haiducro
E mecanic de tractoare, de la un fost SMA smile.gif
george_d
Incerca sa apesi/ridici masina de spate, dupa care apasa frana. Daca nu mai ai pedala dupa manevrele astea mai mult ca sigur poti sa-ti iei alt repartitor.
haiducro
Repartitorul este blocat pe deschis si este decuplat de la tija care e pe puntea spate, asa ca nu vad cum l-ar putea influenta balansul masinii.
george_d
Probabil ca da. Oricum nu e o idee buna sa mergi cu el blocat - creste mult distanta de franare.
ag63kry
QUOTE(george_d @ 12 Nov 2004, 18:55)
Probabil ca da. Oricum nu e o idee buna sa mergi cu el blocat - creste mult distanta de franare.
*


george d, omul a spus ca e blocat pe pozitia deschis, ceea ce inseamna ca rotile din spate blocheaza la frana, deci se micsoreaza distanta de franare.
diaconuliviu
QUOTE(ag63kry @ 18 Nov 2004, 19:22)
george d, omul a spus ca e blocat pe pozitia deschis, ceea ce inseamna ca rotile din spate blocheaza la frana, deci se micsoreaza distanta de franare.
*


DACA repartitorul este deschis permanent se vor bloca rotile-pina aici ai dreptate; asta duce la cresterea distantei de frinare pentru ca frina e eficienta la rostogolire; in plus, cu rotile blocate intri in derapaje necontrolate; pentru ce crezi ca s-a instalat ABS? Acel "repartitor" care de fapt este LIMITATOR este un strabunic al ABS, rudimentar.
haiducro
De cateva zile, in urma unor frane violente puse in ciuda, nu mai apare problema asta, doar intr-o mica masura. Am in fiecare dimineata acelasi traseu, iar unde ramaneam fara frane, acum doar se slabeste un pic pedala. Sa fi fost aer pe instalatie si sa se fi eliminat in urma franarilor puternice?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.