Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cesterea frecventei semnalizatorului
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tatuci
salut!

acum cateva zile cand sa ies din parcare...releul de semnalizare facea un zgomot neobisnuit. la o inspectie mai atenta atat zgomotul de atentionare cat si luminile de semnalizare au capatat o frecventa simtitor mai ridicata si nu este niciun bec ars.

am verificat soclurile becurilor de semnalizare(toate 4 + 2 pe aripi) si totul e ok...

panaa cum singura problema era ca atunci cand semnalizam indicatorul din bord se aprindea o singura data si atat (iar pe avarii se aprindea corespunzator) dar frecventa luminilor era cea normala pt un releu mecanic clasic de dacie

ce ar putea fi in afara de releu care da sa moara? (mentionez ca am releul de semnalizare original)
StefanT
Pai daca zici ca iti functioneaza toate becurile, nu cred ca mai ramane decat releul smile.gif
Gheorghedracu
Releul poate sa nu aiba nimic. Din expereienta mea, cind creste frecventa, inseamna ca ti se apropie de ardere un bec. Asta se intimpla asa> Filamentul de Wolfram arde incet incet (se vaporizeaza W de pe filament), filamentul se subtiaza, rezistenta elecrica scade, curentul care trece prin bec creste, deci incarcarea circuitului basculant al releului e mai rapida. Stai linistit, in cele din urma se va arde becul si o sa-l vezi, il schimbi, nici o problema.

Frecventa releelor (Chiar si cele electronice) depinde de sarcina (curentul consumat). Cind frecventa creste, inseamna ca sarcina creste, ceea ce de obicei inseamna ca becurile consuma mai mult, deci si-au micsorat rezistenta interna care inseamna ca filamentul s-a subtiat si se va arde in curind.

Cind nu se aprinde martorul sau se aprinde o singura data, inseamna ca un bec nu face contact ca lumea, deci sistemul nu "trage" curent suficient ca sa anclanseze contactul auxiliar al martorului, deci martorul nu se aprinde, ceea ce e o indicatie corecta, caci ceva nu functioneaza normal in sistem.

O dovada aicea este ca pe avarie dupa cum spui tu, luminile merg corect, si martorul se aprinde si el corect. Asta din cauza ca ai o sarcina mare, suficient cit sa 'traga" curent ca lumea, si sa aprinda martorul, chiar daca unul (sau mai multe becuri) au probleme.

Daca chiar vrei sa faci un test, poti sa iei un ohmmetru de precizie si sa masori rezistenta becurilor masinii sa vezi ce valori iti ies. Banuiesc ca o sa ai una sau doua mai mici decit celelalte. Daca totusi ies bine, atunci poti sa suspectezi releul, dar nu inainte sa verifici daca nu ai vreo scurgere (scurt) de curent pe undeva, vezi fire desizolate si/sau umede pe linga tabla, samd.
mirceas
depinde si de incarcare/consum. la mine frecventa semnalizatorului scade putin daca aprind luminile.
os
Ma asociez opiniei lui Gheorghedracu, Posibil este si sa fie contacte oxidate/murdare - de exemplu la siguranta, sau daca ai inlocuit un bec acesta sa aiba putere mai mica (in mod normal ar trebui sa aiba 21W; foarte bine seamana cu ele becurile de 15W).
costi
contact imperfect pe becul respectiv...
argon
releu defect 90 %. Incearca cu altul de imprumut inainte sa lucrezi posibil degeaba la becuri.
thedragon
scuze ca ma bag peste topicul Dumneavoastra dar am si eu o problema cat de cat asemanatoare! daca semnalizez dreapta sau stanga si stau cam 1 minut , becul din bord ori se stinge ori se aprinde de capul lui! daca pun avaria se aprinde si se stinge cand trebuie! tot releul ar fi problema?
argon
98% releul biggrin.gif

n'are rost sa-l schimbi pentr asta, al meu merge asa de ani de zile, nu ma intereseaza becul din bord.
LuluMOB
Dacă se subțiază filamentul, rezistența crește, nu scade. Deci consumul scade, nu crește.
Releul 'accelerează' la consum mai mic.
bygy007
condesatorii electrolitici din montajul electronic se pot usca in timp si pierde din capacitate si de aici cresterea frecventei semnalizatorului (releu) dar poate fi si de la becuri dar cum zic cei de sus ca "in timp" atunci mai probabil d la releu
Gheorghedracu
lulu, s-ar putea sa ai dreptate, cred ca trebuie sa o mai verific. Oricum ideea e ca intr-o parte scade frecventa, intr-alta creste, oricum becul e pe drum spre ardere.

Si ideea cu incarcarea alternatorului e corecta, si mie imi facea figura asta, la fel.
ydaniel
unui prieten ii face la tico cand da semnal stanga.si face asa de 2 ani:) deci nu poate fi becu de vina;)
vi_escu
Nu dar pot fi contactele, cablaraia. Crezi ca releul stie care este stanga si care este dreapta?
$$ilvviu
Povestea cu becul "pe moarte" mi se pare aiurea, dar ma rog... nu sunt electronist.
Cred ca totusi de la releu este problema.
Merced
Si la mine face asa de ani buni, insa n-am schibat releul si nu-mi fac probleme. Becurile sa zicem ca fac contact bine, pe fata lampile sunt noi si nu cred ca aveau cum sa oxideze, iar pe spate am verificat recent. Dar dupa cum spun si altii, daca releui "tacane" si eu il aud, nu-mi pasa catusi de putin de becul din bord.
Gheorghedracu
Sigur ca poate sa ii faca si cinci ani daca contactele sunt proaste, si in cazul asta o sa il duca si becurile mai mult, ca doar sunt mai putin solicitate!
diaconuliviu
Poate da, poate ba; acel contact imperfect poate genera la rindul lui scintei cu ardere de contacte sau de bec sau, mai grav, de releu. Acel contact imperfect poate fi ci in comutatorul de semnalizare, nu numai la becuri sau la papucii lampilor.
PH-06-BOA
Cresterea frecventei de aprindere se datoreaza scaderii sarcinii pe releu. Legaturi de masa oxidate,(deci pierde curent , nu creste) becuri mai mici de 21 W, legaturi cu fire mai subtiri, prin care se pierde curent,dovada ca dubland sarcina (avarii) merge normal, si in final, si-ar fi si ultima proba, releu decalibrat ( fiind releu termic, firul intins, s-a alungit, sau celalalt model pe principiul termostatului, i s-a degradat bimetalul, ce condensatori sa aiba daca spune ca-i original,vechi). Refaceti legaturile la masa mai intai.Cu grija si putina indamanare, se poate regla si releul.

22 Sep 2007, 23:41:
Cand se subtiaza filamentul(daca), creste rezistenta electrica si scade curentul, scade sarcina(puterea)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.