Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Arc spate rupt
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
argon
in primul rand ii multumesc pe aceasta cale primarului care pune borduri, dar drumurile pe care le pune raman drumuri forestiere in continuare. E bine totusi ca le plateste triplu.

In al doilea rand mi s-a rupt arcul stanga spate. Nemaiavand arcuri rupte , si cum nu am de gand sa merg asa cum merg altii, urmeaza nelamuririle:

Am in garaj 2 arcuri 410 mm lungime cu 14 diametrul spirei care cred ca sunt de fata.(corectati-ma daca gresesc). Arcurile astea 2 merg pe spate sau sunt prea lungi si o sa stea masina ridicata de cur?

Daca nu merg, cat costa o pereche de arcuri spate de break(sunt diferite de cele de berlina), sau macar cat costa de berlina sa-mi fac o idee. Sunt de mai multe firme? care sunt mai bune?

Mai m-ar interesa cat face treaba asta ca manopera intr-un service, asta daca nu fac in regim propriu, ca sa nu ma jecmaneasca.


Multumesc.
lucifer5
Salut,eu mi-am schimbat arcurile pe spate la break acum 6 luni si am dat pe ele 150 ron( 75 Ron Buc.) nu-mi mai aduc aminte de ce firma erau facute .Baiatul care mi le-a pus ma sfatuise sa pun arcuri de fata (le mai taia putin) sa stea masina mai ridicata.Eu am preferat sa-mi pun arcuri normale pentru ca nu car cu masina .
argon
nici eu nu car, plus ca arcurile de fata sunt mai groase chiar daca tai din ele, si masina goala o sa devina caruta. nu-ti aduci aminte cat a fost manopera?
vi_escu
Nu poti pune un arc nou si unul vechi, sta strimba si se comporta rau nu doar arata ca dracu. Cauta un arc vechi la cunoscuti/dezmenbrari, etc sau schimba-le pe amandoua.
Le poti schimba singur (cu un amic) in curte/spatele blocului, nu este mare filozofie. Poti merge si la un sevice de cartier. Pe mine schimbarea unui arc pe fata m-a costat in primavara 65ron (si e mai complicata, trebuie presa).


Daca vrei sa le schimbi singur iti spun cum se face.
argon
nici nu se pune problema de a nu schimba pe amandoua, ideea e ca am 2 arcuri noi de fata, de care vorbeam.

De schimbat e simplu, trebuie doar bridele alea de mentinere, si 2 chei, problema e ca sunt comod si nu am pofta de asa ceva. blush.gif
vi_escu
Poti taia din ele 1 sau max 1,5 spire dar fiind mai tari devine cum spuneai caruta (insa poti castiga stabilitate). In caz de lene, cel mai ieftin service de cartier ca nu au ce sa greseasca.
mad toz
Nu devine caruta stati linistiti.Sambata care a trecut mi-am pus si eu arcuri de fata pe spate ,taiate fix o spira si jumatate ca sa fie cat cele de spate.
Sta mult mai bine in viraje decat inainte.
Am pus de fata pentru ca acum 6 luni mi-am cumparat arcuri noi de spate si le-am pus.Dupa nici 4 luni de zile arcurile aproape ca erau la fel de moi ca inainte.
lucifer5
[quote=argon,19 Sep 2007, 19:15]
nici eu nu car, plus ca arcurile de fata sunt mai groase chiar daca tai din ele, si masina goala o sa devina caruta. nu-ti aduci aminte cat a fost manopera?
*



Pe mine m-a costat 50 Ron+ 2 sticle de pepsi amandoua dar mecanicul care mi le-a pus imi este prieten biggrin.gif
argon
atunci cred ca o sa tai din alea de fata care sunt noi. Problema cu astea spate e ca sunt cam moi de felul lor, cu 2 oameni in spate si cu plinul facut se lasa bine masina, si nu dupa ce s-a rupt, ca acum sta carna saraca blush.gif

Inca ceva..pe capatul arcului intra un manson de protectie, se gaseste la magazin?
lucifer5
Da ,cand am cumparat arcuri ,tipul de la magazin m-a intrebat daca doresc sa cumpar si mansoane (nu mai tin minte exact cum le-a spus )eu nu aveam nevoie .Sunt ieftine nu necesita o investitie mare.
mad toz
Cauta si tu un furtun,si il pui la capat.Manopera costa vreo 1 ora din timpul tau daca ti le schimbi singur tongue.gif .Astea de spate se schimba usor de tot iti trebuie decat o cheie de 19 sa desfaci prezoanele si o cheie de 17(tubulara) sa desfaci amortizoru si arcul iese singur .
argon
user posted image


astea sunt arcurile, presupun ca se taie in partea care e acum in sus.

Vad ca e aplatizat, dupa taiere nu va mai fi, e vreo problema?
Dupa taiere, acea parte(de sus) unde vine, spre punte sau spre oala?
mad toz
Da din partea de sus cum sunt in poza.Nu e nicio problema daca nu sunt aplatizate.Eu le-am pus cu partea taiata in sus.
argon
eu cred ca e o problema daca nu e aplatizat, presiunea asupra oalei nu va fi uniforma.

inca ceva..daca tai din arc si il aduc la marimea celor stas de spate, nu trebuie sa prelungesc amortizorul, nu-i asa?
camesibiu
Ai nevoie de 2 cricuri . Unul pentru a ridica masina si unul pe care-l pui sub puntea spate pentru a tine arcul comprimat la desfacerea piulitei amortizorului din puntea spate . Dupa desfacerea piulitei si recuperarea bucsilor de amortizor din punte se scoate cricul de sub punte , se apasa de punte , se scoate vechiul arc . Pentru montarea arcului nou ( fie original , fie din arc fata cu 1 1/2 spire taiate , si tras furtun pe ambele capete cel putin 1 1/2 spire ca sa nu bata ) se apasa cu hotarare pe punte si se pune arcul la locul lui . Atentie la pozitia din taler . Tija amortizorului care in prealabil a fost impinsa in sus , se trage spre punte si ar fi de preferat sa se puna bucsi noi de amortizor . din nou se pune al doilea cric sub punte , se comprima puntea , se ghideaza tija amortizorului in punte se monteaza bucsa si talerul , se strange piulita . Se repeta figura pentru partea cealalta . Cred ca timpul de lucru in spatele blocului nu dureaza mai mult de 1 - 2 ore cu pauza de tigara . Am folosit si eu arcuri fata din care am taiat 11/2 spire , dar erau arcuri folosite . Masina va arata bine in cazul in care folosesti arcuri de fata cu spira mai groasa cu 3 persoane pe bancheta spate si greutate in portbagaj .
Nota : Se schimba comportamentul la franare datorita descarcarii la gol a puntii spate .

19 Sep 2007, 20:24:
P.S. Nu se umbla la amortizoare . Se schimba putin pozitia de lucru si anume tija iese mai mult
vi_escu
Am atasat asta, poate ajuta.
Muttley
argon, camesibiu a explicat prea bine ce ai de facut si a atins toate problemele, inclusiv cea a limitatorului de franare.

Parerea mea - du-te la dezmembrari si ia-ti o pereche de arcuri spate de break. Poate ai noroc si merg pe estate. Alea noi din magazin risti sa fie proaste. Cu alea de fata ale tale (apropo, de ce le-ai vopsit in rosu?!?) e discutabil comportamentul. Eu unul as incerca si cu alea, da' daca te lauzi ca ai atata lene-n tine...
driverx
Parerea mea. Ia-ti o pereche de arcuri de fata care sa fie cat mai inmuiate. Eu asa am facut, dar nu cu nu stiu ce scopuri, ci doar sa dau cat mai putini bani pentru ceva bun. Si e mult mai bun decat arcuri stock de berlina sau arcuri de break cum a avut. Masina sta excelent pe drum. Nu ma asteptam sa fie asa bune.

Dar ai grija cu SH-urile sa se prezinte in stare similara astfel incat sa nu apara dezechilibre in sarcina. Si nu am scos nici o spira cum au facut altii. S-au asezat mai greu pe suporti, dar nu a fost nevoie de ciocan.
ydaniel
arc spate dacia break de krupp compa arcuri sibiu-80 lei.
si nu trebuie bride cum scrie in manual.mie mi s-au rupt 2 arcuri pe fata si 1 /spate.
argon
Imi pare rau dar arcuri SH (obosite) nu pun, si ale mele au fost obosite si a puscat unul, m-am decis sa iau arcuri noi de spate, compa Sibiu, 65 ron, deci iau 2 arcuri cu 4 mansoane, dar in postul lu camesibiu am citit ceva de niste bucse noi, exista bucse in partea de jos ?, sau te refereai la cele de sus? La partea de sus nu umblu, si la magazin nu au auzit de bucse in partea de jos.


Muttley, arcurile alea au minim 10 ani si sunt noi, asa erau vopsite pe vremea aia.

Multumesc tuturor de sfaturi.
camesibiu
Sunt bucsi de amortizor si sus si jos . Daca nu ar fi , ar batea . O bucsa se pune deasupra puntii si una sub punte . Vezi si postul # 16 de mai sus . Bafta multa si spor la treaba !
argon
Mersi, am fost la acelasi magazin si am lamurit-o cu tantile de acolo ce bucse ini trebuie, le-am aratat pe punte unde se pun si in final mi-au dat.

Am luat asa: 2 arcuri Compa Sibiu, 13,1 diametrul spirei, masurat cu sublerul sa nu-mi dea de berlina, 4 furtune de protectie pe capete, si 2 perechi de bucsi, cate una in fiecare parte. Cost ~135 ron.

M-am programat la un meserias cu elevator, 25 ron manopera.
PH-06-BOA
Nu baga prezervative decat pe prima spira,sau deloc (garnitura de cauciuc intre arc si suporti). De-asta ti s-a rupt , a tinut apa intre arc si furtun, arcul a ruginit, s-a subtiat si de acolo se rupe. N-am intalnit arc rupt din alta parte, decat din zona in care a avut protector(ce protector ! ). E bine ca prima spira dupa taiere sa o incalzesti s-o apropii de a doua si s-o racesti in ulei. Garantez reusita, daca recalirea s-a facut corect(am facut zeci, nu s-a stricat niciunul).
ydaniel
cel mai bine ar fi sa-i dau un strat de grund de baza de zinc.e bine 25 ron,ma mir ca nu faci singur;)
argon
am dat cu unsoare pe capetele de arc inainte sa pun mansoanele, si daca intra apa intra degeaba. Oricum la arcul rupt m-am uitat la zona rupturii si nu era ruginit deloc, aveau totusi 11 ani.

Le-am montat vineri, 30 ron cu ciubuc cu tot, au lucrat super repede si profesionist. Dupa asta nu prea mai tinea frana ca inainte dar mi-am adus aminte de limitator si l-am reglat, acum e OK.


post-336-1110552475.gif cat mai costa la vulcanizare o schimbare de cauciuc de pe o janta pe alta + echilibrare?
maryus_83
In jur de 10 lei.
SSilent
care e diferenta dintre arcuri spate de break si de berlina? ph34r.gif
argon
Diametrul spirei spirei. De break e mai ...rezistent la comprimare, lungimea "pe liber" e la fel.
ionutctn
Am pus eu la daia mea din '99 pe fata 2 arcuri de fata noi taiate 1 spira si jumate. Vin o idee mai sus (doar atat) fata de cum ar sta masina cu arcuri de spate. Diferenta este ca acum chiar sta si sunt rezistente, cat or tine. Oricum nu se compara cu alea de spate. Alea de fata am dat pe ele 90 RON bucata dar mi le-a dat marfa cu manson, cu vaselina echipate complet.
ydaniel
mariuse cum ai reglat repartitoru?
papamuntz991
aceeasi problema...arc stanga spate rupt...rupt la prima spira de jos...
stiu cel putin de aici ca ori le shimb pe amandoua ori iau unu SH...
as prefera Sh si din privinta motivului financiar.
argon
QUOTE(ydaniel @ 26 Sep 2007, 14:02)
mariuse cum ai reglat repartitoru?
*




simplu, tija nu mai atingea pe repartitor si am urcat-o eu din piulite ca sa apese pe el, am testat , si bloca spatele, am mai slabit putin sa nu mai blocheze dar sa prinda frana bine in acelasi timp, si e OK.


EDIT:
Mai trebuia reglat ceva dupa schimbarea arcurilor....farurile..nu stiam aseara de ce nu vad decat la 3 metri in fata masinii radmasa.gif
ydaniel
inseamna ca sunt bune arcurile;)
CriSTI68
spate dreapta arc rupt prima spira de sus... ma gandeam in felul urmator sa tai arcul de la stanga spate la fel cum este cel de dreapta rupt... pe fata nu vreau sa tai nici un arc ... gasesc arcuri compatibile cu cele de dacie care sa fie ceva cu mai putine spier care sa o lase mai jos?
papamuntz991
hmm..e buna varianta asta..decat sa cumperi arc nou..mai bine...il tai si pe celalt la fel...imi cam surade si mie:)...
driverx
...nu imi vine sa cred ce citesc pe aici..... blink.gif blink.gif blink.gif

Si dupa aia va mai suparti ca altii se iau de berlinari ca sunteti inapoiati, ramasi in timp. Pai daca la nivelul asta ganditi si aveti niste idei idioate....cum sa nu se ia lumea de voi?? Arcul ala s-a rupt nu pentru ca Oana Zavoranu divorteaza de Pepe ci din alte motive. Va las pe voi sa ghiciti.....
nelu_1985
pentru a completa grupul baietilor cu arcuri rupte va fac cunoscuta urmatoarea problema: am cumparat masina care avea montate arcuri duble pe spate; dupa prima tura cu ea, m-am enervat si le-am aruncat ca sarea masina ca tractoru. telescoapele erau noi, le schimbase fostul proprietar si m-am convins eu insumi. dupa ce am scos arcurile duble, a inceput sa se lase masina tare pe spate cand se urcau 2 persoane; zilele trecute am fost nevoit sa imbarc in masina 5 persoane la cca 75kg/bucata si ceva bagaj cam vreo 50 kg. intro curba luata in viteza a 3-a si cu 40 km/h am auzit o trosnitura puternica.....sa rupt arcul dreapta spate.
Si acum sfaturi din partea voastra la problema cu care ma confrunt: sa cumpar arcuri romanesti de spate la 110 lei, sau de import la 65 de lei, ma intereseaza care sunt mai fiabile (nu ma uit la bani, ma uit la calitate)....se mai intampla sa mai mergem si cate 5 persoane in masina, dar ce-i drept nu foarte des. EXCLUS arcuri de fata taiate o spira sau nustiu cat, arcuri de break sau alte inaltatoare si lucruri slabe
Merced
Pai daca mergi singur in masina, iei ce arcuri crezi tu ca-s fiabile, daca vrei sa bagi oameni in ea, si bagaje si sa nu-ti atinga de jos iei arcuri romanesti de fata si tai din ele, cum face mai toata lumea. Inaltatoare nu recomand nici eu, am avut belele cu un amortizor din cauza lor.
nelu_1985
arcuri de fata nu pun sub nici o forma; o sa ma interesez care dintre cele de spate de berlina sunt mai ok, zic in sensu ca uneori se mai urca si cate o persoana doua in spate, dar niciodata nu va fi vorba de carat ciment sau prefabricate cool.gif
Merced
Nu conteaza. Ia arcuri de spate si o sa vezi cum se lasa si cu o doi insi si o sacosa. Nu inteleg de unde provine inversunarea asta, ca nu-i o carpeala.
Faci ce vrei cu banii tai, eu ti-am dat optiunea cea mai buna pentru utilizare normala.
Bulldog
Sau ai putea sa iti pui arcuri pt spate, dar de break, asa am eu la berlina de cand avea un an. Cum erau 2 pe bancheta si ceva in portbagaj, statea ca avionul la decolare cu arcurile din fabrica.
argon
QUOTE(Merced @ 11 Apr 2008, 23:19)
Nu conteaza. Ia arcuri de spate si o sa vezi cum se lasa si cu o doi insi si o sacosa. Nu inteleg de unde provine inversunarea asta, ca nu-i o carpeala.
Faci ce vrei cu banii tai, eu ti-am dat optiunea cea mai buna pentru utilizare normala.
*




Ba e carpeala, mie nu mi s-a lasat deloc de spate cu arcuri potrivite, daca e cum zici tu, de ce oare nu au pus din fabrica arcuri de fata si pe spate? doh.gif
autom
Sunt convins ca arcurile prevazute de fabricant, erau din cu totul alt material sau tratament decat cele care sunt acum!

Acum se inlatura defectele de material si fabricatie prin inlocuirea cu alte piese/ materiale / compatibile.
Merced
@argon: Tu ai "esteit", sunt altfel arcurile tale...
autom are perfecta dreptate, nu se mai fac arcurile ca pe vremuri. Fiecare face ce vrea cu banii lui, dar sa nu se vaite ca are masina cocosata in ultimu' hal...
argon
atunci sa-si puna arcuri de esteit, parca sunt de 13,1 diametrul spirei, dar in nici un caz de fata, am vazut cum se comporta o masina cu arcuri de fata pe spate, caruta..
Merced
Iti spun ca om cu arcuri de "esteit" pe spate, si ca om care a mers si cu masini cu arcuri de fata taiate si puse pe spate, ca-i mai caruta berlina cu arcuri de break. wink.gif
argon
daca folosesti masina la carat, nu e, dar eu merg 95 % cu masina goala.
Merced
Am arcuri de break si cu masina goala mi se pare cam caruta. Cand bag doi insi in spate si ceva in portbagaj sta mult mai bine pe drum.
Twister
Eu am de vreo 7-8 ani arcuri spate de break pe berlina mea.
La inceput extindea la maxim telescoapele si imi faceam probleme deoarece am vazut multe Dacii cu rupturi in zona de imbinare a plafonului cu aripile spate, in dreptul curburii superioare a chederului lunetei.
Se pare insa ca problema asta apare la montarea arcurilor de fata pe spate, deoarece mie nu mi-a cedat nimic, ba chiar, dupa cateva luni, poate 1 an, arcurile s-au mai coborat putin si acum nu se mai pune problema sa mai bata in capul telescoapelor.
Nu car cu masina decat tuburile de bass, insa un arc genuine de berlina, care se comprima cu numai 2 oameni in spate nu imi creaaza o impresie de calitate sau "forta a comprimarii calculata exact", de aceea am ales sa-mi montez arcuri de break. Masina sta o idee mai ridicata de spate, dar putin, ceva de oprdinul a 1-2 cm, comportamentul in viraje e neschimbat, ba chiar pare mai "tare" in curbe. E ceva mai dura (simtitor) la "servolarea" gropilor sau la trecerea peste valurile acelea de incetinire, insa si amortizoarele sunt de cand e masina, 1994, nu isi mai fac treaba ca lumea.

Referitor la arcuri de fata pe spate... terminati va rog. Daca folosesti masina la carat, e OK, vor sta putin comprimate, insa eu am un vecin care a facut mutarea asta si din momentul ala si pana s-a rasturnat si a facut dauna totala masina umbla cu o bordura in portbagaj.
BeciAcustic
Ideal e sa pui arcuri spate berlina... asa mi-am pus eu 2 noi ca si mie mi s-au rupt arcurile si telescoapele.... pb.... in fine... daca nu ... daca ai de fata trebuie taiata o spira jumate... dar vezi in ce parte partea care e dreapta las-o dreapta ca aia sta pe un locas si trebuie sa stea dreapta.... tai din partea cealalta....si le pui... e ok... daca le pui asa cum sunt in primul rand intra f greu ... iti trebuie presa si 2 la rand... o sa stea de cur f ridicata...... bafa
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.