Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nu are curent?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
axxel2004
buna seara domnilor.

am o mica problema cu batrana doamna si ma gandesc poate gasesc pe cineva dintre dumneavoastra sa ma ajute.din cauza delegatiilor pornesc masina la 2 saptamani.ultima oara am pornit-o acum 2 sapt si a pornit.azi am incercat si nu mai merge nimic.nu se aprinde bordul,electromotor ioc nimic,nimic.
bateria are 12,34v am masurat cu aparatul am tensiune la dinam are masa are tot.pur si simplu nu porneste,nu misca absolut nimic.sigurantele sunt bune am scos contactul ca stiu ca are probleme dar nu am tensiune pe nici un fir....am incercat cu bateria de la mercedes dar acelasi rezultat....mentionez ca atunci cand pun contactul tensiunea la baterie nu scade deloc deci scurt nu exista....poate e vreun fir rupt dar nu prea stiu de unde sa incep verificarea......




multumesc tuturor anticipat


cezar
$$ilvviu
Pai ai masurat tu 12V, dar poate fi descarcata si amperi ioc.
Pune un bec de far pe borne si vezi se aprinde?
YO4RLP
Dacă spui că ai încercat și cu o altă baterie și ai același rezultat, ar fi bine să iei căblăraia la controlat. Curentul nu se vede dar "merge" prin fire.
vi_escu
Incearca verificarea in felul urmator: Scoate masina din viteza si trage frana de mana. Pune contactul si apoi impinge cu o surubeltita sau cu degetul ansamblul furcii de lansare. Demarorul ar trebui sa se roteasca si eventual sa porneasca motorul. (demarorul este legat direct la baterie prin cabluri groase).
De la + bateriei mai pleaca un fir albastru care ajunge la borna pozitiva a alternatorului (ala caruia ii spui tu dinam). De acolo este alimentat blocul de lumini si o cutie de conexiuni, fir rosu. Verifica daca ai tensiune la bocul de lumini si cutia de conexiuni. Daca nu, este de vina firul rosu. Daca ai tensiune ar trebui sa ai faruri, claxon etc.
Spune-mi daca vrei schema electrica.
PH-06-BOA
Mai simplu: desfa legatura de la cei doi papuci din apropierea electromotorului (asta-i plusul de comanda de la cheie la starterul electromotorului,sau solenoid), si cu un fir izolat, du de la plusul bateriei, la firul dinspre starter, chiar si fara contactul pus, electromotorul trebuie sa invarta, iar daca pui si contactul , ar trebui sa si porneasca, dar tu spui ca nu ai nici lumini labord,probabil nici acele nu se misca cand pui contactul, ceea ce inseamna ca firul albastru nu face bine contact in borna de la plusul bateriei, fiind slab sau oxidat. Daca electromotorul pleaca cand pui firul, rezulta ca defectul este incepand de la borna + pana la contact,inclusiv.Sa vezi daca e contactul defect, cu un fir izolat , faci legatura intre plusul bateriei si plusul (15) de la bobima de inductie, si trebuie sa-ti apara tensiune la bord, dar sa nu ti mult , ca e tot una cu a pune contactul fara sa pornesti, incalzesti babina, sau arzi platina . Ar mai fi cateva trucuri, dar mi-e sa nu te zapacesc.
bygy007
in primul rind curata bornele apoi stringe-le bine si vezi daca se alimenteaza daca nu verifica firul subtire care pleaca la + bteriei se duce la + alternator apoi la surubul de la blocul de lumini apoi la contact eventual stringe-le cu o cheie apoi verifeca si tresa de masa de la alternatorsi cablul de minus de la baterie la motor
disaster
Daca spui ca nu ai niciun fel de curent in instalatie, desfa capacele de la volan si strange toate mufele care le gasesti pe acolo wink.gif Am patit si eu odata si m-am invartit 2 ore cu electricianul pe langa masina.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.