Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme cu aprinderea
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
aditzuuu
salutare, sunt un proaspat conducator auto entuziasmat pana peste cap de tot ceea ce tine de automobile dar din pacate am doar 18 ani (ceea ce inseamna ca nu prea am bani) si cunostiinte mecanice aproape 0 dar din cate am citit pe acest forum sunt cele mai practice si utile sfaturi pe care le pot primi la ora actuala...

sunt si eu posesor de o Dacie 1300 din '82 modificata cu motor de 1310 si aprindere electronica din cate am inteles dar am o problema majora.: nu porneste la cheie.bateria e noua dar carbunii de la electromotor erau prea uzati asa ca i-am inlocuit cu alti noi.s-ar putea sa nu fi montat corect electromotrul inapoi pentru ca nu mi-a pornit la cheie nici dupa ce am inlocuit carbunii si dupa ce m-am chinuit sa o imping abia a pornit.dupa ce a pornit a inceput sa miroasa a ars.am ridicat capota si iesea fum de la diodele sau condensatorii de la alternator (nu stiu exact ce sunt).am oprit-o dar acum mi-e frica sa o mai pornesc impinsa sa nu-mi ia foc ceva la motor.

va rog frumos daca aveti timp sa-mi cititi si mie mesajul si sa-mi veniti in ajutor cu niste sfaturi v-as fii foarte recunoscator.

va multumesc,
KidTx
incearca aici
http://www.daciaclub.ro/nu-are-curent-t87178.html

cand pui contactul se aprinde ceva la bord?un martor ceva?

spor la treaba
bygy007
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492

pentru alternator
aditzuuu
becurile merg si instalatia elctrica (faruri,casetofon,etc) dar cand ii dau contact scoate un tacait si atat ... nimic mai mult sad.gif

mersi pt linkuri, o sa fac ce scrie acolo si revin cu mai multe informatii
bygy007
atunci este electromotorul http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=874826
PH-06-BOA
Daca face "clanc" , starterul (solenoidul), nu asigura contactul intre cele doua suruburi de cupru . Cu un fir izolat, duci de la plusul bateriei la papucul firului subtire care merge la starter (dupa ce ai desfacut din papucii care sunt chiar langa suruburile de prindere a electromotorului)si verifici daca inclemeaza ( clancane). Daca e bun, ar trebui sa invarta si motorul. Daca inclemeaza si nu invarte, fa contact cu o surubelnita mai scurta intre cele doua piulite ale suruburilor de cupru de pe starter(nu intre suruburi sa strici filetul), si repeta metoda cu firul. Daca se invarte motorul, clema de contact din interiorul starterului e perlata (arsa) si nu mai face contact (ceea ce ai facut tu cu surubelnita). Dai electromot. jos, slabesti vreo 5 mm piulitele, impingi pe rand cate un surub catre interior si il rotesti la 90 de grade sau chiar la 180 (in interior are gauri patrate),si strangi la loc piulitele. Daca merge,cand faci proba ,asta poate sa te tina 2-3 ani. Daca nu merge, ai montat gresit carbunii (s-au deslipit), sau colectorii (de pe rotor) au intreruperi si trebuie cositoriti.
aditzuuu
mersi pt sfaturi ...se pare k era de la suruburi
l-am refacut si merge brici...

mersi incaodata si tine-ti-o tot asa k avem nevoie mare de oameni ca voi !
swq1
salut la toata lumea. e primul meu post pe aici, asa ca nu sariti pe mine prea repede cu obiectii va rog.

dacia mea din 97 fara injectie, dimineatza, cand ii dau contact sa porneasca, invarte (electromotorul cred) cam lent (1 sec intre zgomotele alea care ar trebui sa se auta mult mai des, dupa cum aud pe la vecini).
V-as ruga nu radeti de mine, sunt 0 la capitolul mecanica, am masina de 2 luni, stiu doar sa verific uleiul si sa pun lichid de spalat geamuri (am descoperit recent cum se face). Bineinteles, ii bag si benzina :D

O alta chestiune, am fost la service cam acum 2 saptamani ca imi troncaneau rotile, si mmi-au zis ca mi-au schimbat bucsele pe fata. Nu a mai troncanit cand am plecat, dar apoi am schimbat roata de pe dreapta-fatza si a inceput imediat sa faca iar. Intrabarea ar fi: iar ma duc sa schimb bucsa?

Va multumesc anticipat
swq1
acuma dacia mea invarte rar electromotoru si ziua cand e motoru cald. adica dupa ce merg cu ea, nu o mai ia repede si tot invarte de vreo 3-5 ori pana sa porneasca. cu motoru cald ar trebui sa o ia mai repede, nu?

si ... de ce se invarte electromotoru cu frecventza asa de mica???
thedragon
1.poate sa fie bateria slaba
2. electromotorul nu mai are putere sa invarta motorul wink.gif deci fa o inspectie la electromotor
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.