Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: de unde sa știu dacă mă fură mecanicii sau nu :(
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Sharky_D
mellow.gif Am primit și eu de la tata o Dacie 1310 din 1995, șii... my problems:

În mare problemele sunt de la mecanici, la care am fost majoritatea cred că m-au țăpit, adevărat că am fost doar la 3 dar:

1. nu-mi intra în a 5-a și m-am dus să mi-o faca un mecanic recomandat de un prieten, mi-a luat 350 Lei și a zis ca nu știu ce a avut la sincron. după 300 de km iar nu intra și m-am dus cu ea înapoi, a zis că nu se bagă sub ea fără 1 milion. sad.gif și eu i-am zis câte ceva și am plecat. Deci am dat 350 Lei pentru nimic.
2. cu un car de nervi m-am dus la alt mecanic, cu alte probleme, adică frânele îmi prindeau foarte jos... mi le-a aerisit, și a zis că pe stânga nu mii bun etreirul, da imi da el unu pe najpa cu 35 de lei. Am plătit, mi-a aerisit frânele, mi-a pus garnituri noi și mi-a schimbat plăcuțele de frână... și planetara pe dreapta că imi batea când reduceam viteza și el a zis că e crepată. Și mi-a mai facut ceva la cutie... nu știu exact ce ... dar intră în a 5`a și asta e bine smile.gif, dar... la un drum lung pe Timișoara-Arad(care e o șosea super aglomerată) m-au lăsat franele, s-a dus pedala pâna în pod și nimic, era să îl lovesc pe unu cu un tuareg...., făcea un zgomot ca și cum freca fier pe fier în partea stânga față.... m-am dus înapoi și mi`a spus că mi-a PICAT PLACUȚA DE FRÂNĂ!!!. toate astea fără etrier m-au costat 180 Ron. E mult? Oricum nu mă mai duc la el după faza cu frânele...
3. aripa stânga îmi era puțin înfundată și mi-a facut-o cu 300 lei inclusiv vopsit... dar nu a schimbat aripa... doar a indreptrat-o și a vopsit-o...
concluzia... ma jecmanesc ăștia o ba???

Ps: scuze pt topicul acesta așa de lung dar nu știu ce să mai fac... sad.gif(
driverx
Sigur te jegmanesc astia si iti trag t(z)epe fenomenale. Dar cea mai mare t(z)eapa fenomenala ai luat-o fix de la tatal tau. Sa mor io. Cum dracu a circulat cu harbu ala? blink.gif
brigada_diverse
daca piesele nu-s de calitate, poti sa ai ce mecanic vrei, ca tot cedeaza
inlegatura cu piesele din cutia de viteze, ti-a pus el altele(in situatia 1)? sau ai cumparat noi?
Slider
Frate Sharky incearca sa scrii "mai citet" ca am ametit - incercand - citind postul tau...
vi_escu
Cauta cu rabdare pe forum si vei gasi raspunsuri pentru toate problemele tale. Vei invata deasemenea foarte multe. Renunta la limbajul de mirc.
Sharky_D
Tata este plecat în Spania de 4 ani, în timpul ăsta mama mea a circulat cu ea... deci deducem starea jalnica, în legătură cu citețul.... mi-e tastatura praf.... și cu cutia... nu mai țin minte ce a zis că a schimbat.... ceva cu sincronu de a 5`a.... că am ramas blocat cand am auzit pretul.... dar al doilea mecanic mi-a spus ca la cutie nu e umblat, și nici el nu a umblat cand mi-a facut-o, mă refer la faptul că nu a desfăcut-o, doar a strâns ceva...

Mulțumesc pentru înțelegere, mai ales că ăsta e primul forum în care sunt înscris. Deci sunt chiar foarte începător. biggrin.gif

23 Sep 2007, 13:15:
Și mai am o mică problemă.... biggrin.gif, farurile și ștergătoarele se "turează" odată cu motorul, adică în momentul când motorul este la ralanti ștergătoarele nu prea merg și intensitatea farurilor se slăbește... aș vrea să știu dacă puteți să îmi spuneți care e problema, să știu despre ce e vorba când mă duc la service, nu să îmi spună mecanicul că a schimbat ceva piesă ce chiar nu avea legătură cu problema mea. Încă odată spun că nu am prea mari cunoștințe de mecanică, dar vreau să învăț blush.gif
argon
pune mana si editeaza primul post din topic , sa arate ca ultimul, ca vad ca stii sa scrii romaneste. In caz contrar dispare tot topicul.
tatabobu
Mica problema e de la regulatorul de tensiune. Ia-ti un multimetru d'ala de 15 lei si pune-i sondele pe bornele bateriei, cu motorul pornit. Il treci pe scala de 20V cc si ar trebui sa-ti arate in jur de 14 volti, atat la relanti cat si turata. Daca ai regulator mecanic (e mult mai inalt decat cel electronic) se poate regla. Daca ai electronic se schimba. Nu costa mult.
Sharky_D
QUOTE(tatabobu @ 23 Sep 2007, 13:57)
Mica problema e de la regulatorul de tensiune. Ia-ti un multimetru d'ala de 15 lei si pune-i sondele pe bornele bateriei, cu motorul pornit. Il treci pe scala de 20V cc si ar trebui sa-ti arate in jur de 14 volti, atat la relanti cat si turata. Daca ai regulator mecanic (e mult mai inalt decat cel electronic) se poate regla. Daca ai electronic se schimba. Nu costa mult.
*





mersi
argon
si eu mersi ca ai editat.
mirceas
sa ai siguranta ca nu te fura mecanicii si nu isi bat joc de tine tine cont macar de urmatoarele:

1. mergi la un service autorizat.
2. solicita facturi/chitante si mai ales garantie pentru piese si manopera.
3. inainte de a te apuca de reparatii fa o constatare, cere sa ti se spuna un cost aproximativ pentru a stii din start in ce te bagi.
4. dupa reparatii un mecanic care se respecta iti arata piesele care le-a inlocuit si iti arata uzura care justifica schimbarea, poate chiar si iti explica motivele defectarii pieselor pentru a stii alta data la ce te astepti.

problema este urmatoarea: o Dacie nu este ca un PC in care daca ai schimbat o piesa va merge la fel de bine ca inainte sau chiar ma bine. de multe ori nu vei sesiza nici o schimbare, poate chiar te trezesti ca e mai rau.

din pacate si recomandarile de mai sus nu sunt valabile daca nu stii ce sa verifici (ca ti-a schimbat sau nu un pivot, daca ti-a schimbat sau nu un sincron, un disc de frana etc.). in timp le inveti si o sa iti dai seama...
mad toz
La aia cu aripa (daca era de fata ) te-au furat mecanicii grav de tot.
O aripa de fata e in jur de 100 ROn (presupun ca ai CN3) iar manopera cu vreo 300 de gr de vopsea nu facea mai mult de 100 RON.Deci .......
radu_
ce culoare e masina?
ce vopsea, ca este palinal care e scumpa sau policolor care e mai ieftina
eu am dat 120 lei pe 300ml de vopsea bej metal, 200ml lac, intaritor(nu mai tin minte cat da foarte putin) si un pic de diluant.toate sunt facute de palinal, si io personal m-am dus sa le cumpar
Taxon
hai si eu:

troncanea pe fata, eu eram sub presiune sa ii fac ITP-ul.
dus la mecanicul "de bloc", care imi raporteaza ca a schimbat:
- rulmenti
- bielete directie
- cite un pivot pe fiecare parte, superior, respectiv inferior.
- ceva bucsaraie
- busca de teflon la caseta directie
- placute frina si garnituri etriere pe ambele parti

scor final: 1,5 mil.

am luat-o sau nu?

ps:
am luat ITP-ul "la liber".
dupa 10 zile de mers cu ea, vijiie cauciucurile si cam da sa danseze pe sosea la viteze mari.
deci, se impune si o geometrie la roti, banuiesc ca ar fi fost de bun simt sa o faca tot el, "la sfoara" macar.
cristu
QUOTE
troncanea pe fata, eu eram sub presiune sa ii fac ITP-ul.
dus la mecanicul "de bloc", care imi raporteaza ca a schimbat:
- rulmenti
- bielete directie
- cite un pivot pe fiecare parte, superior, respectiv inferior.
- ceva bucsaraie
- busca de teflon la caseta directie
- placute frina si garnituri etriere pe ambele parti

scor final: 1,5 mil.

am luat-o sau nu?


Rezonabil, avand in vedere ca a umblat si la frane
swq1
si eu cu nasu in oala, habarnist cu mecaniaca auto

simptome: tronacneau rotile pe fata de ziceam ca pica, franele prindeau jos, cutia de viteze era cam greoaie
mecanicu, dupa reparatie de 50 de lei, mi-a povestit:
- bucse
- aerisit frane
- a pus ulei in cutia de viteze
- inca ceva pe la roti cu pivot, dar nu l-a schimbat

rezultatul a fost ca simptomele anterioare reaparatiei au disparut, ... pentru 2 saptamani in ceea ce priveste troncanitul rotilor

m-a furat, si daca da, unde?
Lord Hades
Cand a avut tatal meu o Dacie 1300 cam la fel patea. Toti "expertii" bine intentionati il sfatuiau copios ca "ar fi bine" sa schimbe si aia, si asta, si cealalta. La venirea din service in 90% din cazuri a trebuit sa desfac in urma "mecanicilor" sa refac prostiile lor.

Sfaturi:
1. Cand schimbi o piesa de preferat sa ti-o cumperi singur, nu de la mecanic care ti-o vinde mai "ieftin".
2. Cere intotdeauna piesa defecta, sa fii sigur ca a fost shimbata.
3. Chiar daca te costa mai mult, mergi cu masina intr-un service autorizat, unde primesti GARANTIE pentru piese/manopera. Aici nu prea esti tepuit deoarece se lucreaza dupa anumite normative de timp si manopere. Stii de la inceput ce se schimba, cu ce se schimba, cat te costa.
4. Daca ai timp si esti lasat sa stai langa masina pe durata operatiei ar fi PERFECT!
5. In cazuri de reparatii de amploare, mai solicita inca o opinie, sa nu incerce careva sa te umfle la plata.
6. ATENTIE la masinile lasate in service sa nu ti se schimbe unele piese. Stiu cazuri clare de manareli in serviceuri.

In rest multa bafta smile.gif

5 Oct 2007, 19:19:
QUOTE(swq1 @ 3 Oct 2007, 17:36)
si eu cu nasu in oala, habarnist cu mecaniaca auto

simptome: tronacneau rotile pe fata de ziceam ca pica, franele prindeau jos, cutia de viteze era cam greoaie
mecanicu, dupa reparatie de 50 de lei, mi-a povestit:
- bucse
- aerisit frane
- a pus ulei in cutia de viteze
- inca ceva pe la roti cu pivot, dar nu l-a schimbat

rezultatul a fost ca simptomele anterioare reaparatiei au disparut, ... pentru 2 saptamani in ceea ce priveste troncanitul rotilor

m-a furat, si daca da, unde?
*



E simplu! Duci masina la alt mecanic, si ii spui ce anume a fost reparat la ea, sa iti faca un control sa iti dea o parere. Este evient daca s-a umblat pe undeva sau nu.
La 50 de lei nu cred ca ti-a facut mare lucru. Pivotul daca e uzat se schimba nu se poate repara.
tzepesch
mah, nustiu, eu am mecanicul meu, care a fost si al tatalui de 15 ani aproape. intotdeauna mi-a facut masina dumnezeieste, iciodata nu m-am dus sa-i reprosez ceva, ca atare de 1 an n-am mai trecut pe la el, ci doar ii dadeam telefon si ma rezolva prin auzite. ii ziceam ce are si imi zicea exact la ce sa umblu. mi-am trimis toti prietenii la el si toti au fost multumiti de prima data si s-au intors tot acolo cand a fost nevoie. imi repara si oltcitul si dacia impecabil.

anul trecut am facut CV, directie, bucsaraie, pivoti, frane si la ce offroaduri de rupt masina am facut niciodata n-am avut probleme. nu trage stg/dr. cu volanul liber nici macar un cm. franele sunt tari, sevo-ul actioneaza f bine

o masina din 82 cu 400.000 km a luat ITP-ul din prima, curat, fara atentii.

asa, ca orice masina as avea, de firma smechera sau nu tot la nea' al meu ma duc. e zeu si la mecanica si la bani. serios si nejipcar. imi dau seama ca-i o raritate.

numai de bine
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.