Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Relanti care variaza
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
asorin
Am o problema cu relantiul. Nu sta si el fix la o anumita turatie. Pornesc motorul , se incalzeste si sta cam pe la 800 rpm. Dar cam din 3 in 3 sec scade pe la 600-700 dupa care iar vine la 800.

Ce am incercat pana acum: spalat carburator, schimbat jiglere carburator, schimbat platina, schimbat avans vacumatic, schimbat bujii montat aprindere electronica.

Daca ii mai iau din amestec relantiul scade si implicit scaderile de turatie sunt mai mari. Problema sus mentionata apare doar la relanti .


In concluzie, nu este un capat de tara, dar as vrea sa o rezolv totusi.
Ov
daca esti SIGUR ca ai intreruperi doar la relanti, atunci e posibil sa ai axul din delcou pe care calca partea mobila a platinei, uzat in dreptul unei came. La relanti nu iti deschide platina suficient si d'asta ai intreruperi (si implicit scadere de turatie) si in ture merge bine. Incearca sa reglezi platina la o distanta mai mica.
RIon
surubul de aer la carb, nu prea primeste, insa ai consum mic, sau releul de incarcare nu are si al treile fir excitator parca...
AC
QUOTE
Ov  2 Nov 2004, 17:44
daca esti SIGUR ca ai intreruperi doar la relanti, atunci e posibil sa ai axul din delcou pe care calca partea mobila a platinei, uzat in dreptul unei came. La relanti nu iti deschide platina suficient si d'asta ai intreruperi (si implicit scadere de turatie) si in ture merge bine. Incearca sa reglezi platina la o distanta mai mica.

Ov, omul a spus ca-i variaza relantiul cam la 3 secunde. In cele 3 secunde, cama defecta inchide si deschide de zeci de ori, nu poate fi asta explicatia. Intreruperea e intrrupere, lui ii variaza turatia ritmic! Ma intereseaza si pe mine problema asta deoarece asa face si la mine sad.gif
OCEBE
scoate excitatia de pe alternator si vezi daca mai face; daca nu, inseamna ca fenomenul se produce "din cauza" si "in ritmul" releului de incarcare.
P.S. nu uita sa pui excitatia la loc.
AC
OCEBE, eu abia am schimbat releul si face la fel...Sunt aproape convins ca e ceva legt de carburator insa chiar n-am idee.
OCEBE
Intrucat frecventa de 3sec seamana cu frecventa releului, am propus localizarea simptomului in acesta nu pe motiv c-ar fi obligatoriu vreo defectiune a releului ci ca o eventuala explicatie a producerii fenomenului.
RIon
Pai daca e releu electronic poate fi cu 2 sau 3 fire; ala cu 3 fire nu face figura asta, doar cel cu 2.
nino
Cam aceeasi problema o aveam si eu, plus ca motorul era cam zgomotos. Am citit prin cartea lui Mondiru si am gasit ceva legat de "aerisirea" carterului. M-am tot gandit si pana la urma am scos duza aia de plastic din furtunul care iese din T-eu si intra in talpa carburatorului. Turatia de ralanti a crescut cu aproape 350, asa ca am redus-o din surubul legat de acceleratie...nu stiu cum ii zice corect...Motorul merge acum super, rotund, se incalzeste mai repede si parca masina trage mai bine. Acum care sunt riscurile eliminarii acelei duze? Intra mai multi vapori de ulei in carburator si se poate ineca? Consumul cred ca a scazut prin micsorarea ralantiului...Astept comentarii si sugestii.
Multumesc.
OCEBE
QUOTE(RIon @ 4 Nov 2004, 09:33)
Pai daca e releu electronic poate fi cu 2 sau 3 fire; ala cu 3 fire nu face figura asta, doar cel cu 2.
*


e drept ca m-am gandit doar la releu mecanic; am uitat ca exista si electronice.
diaconuliviu
QUOTE(nino @ 4 Nov 2004, 09:41)
Cam aceeasi problema o aveam si eu, plus ca motorul era cam zgomotos. Am citit prin cartea lui Mondiru si am gasit ceva legat de "aerisirea" carterului. M-am tot gandit si pana la urma am scos duza aia de plastic din furtunul care iese din T-eu si intra in talpa carburatorului. Turatia de ralanti a crescut cu aproape 350, asa ca am redus-o din surubul legat de acceleratie...nu stiu cum ii zice corect...Motorul merge acum super, rotund, se incalzeste mai repede si parca masina trage mai bine. Acum care sunt riscurile eliminarii acelei duze? Intra mai multi vapori de ulei in carburator si se poate ineca? Consumul cred ca a scazut prin micsorarea ralantiului...Astept comentarii si sugestii.
Multumesc.
*




Pai acel furtun cu duza se foloseste in cazul in care el se infige in galerie, sub carburator.. Daca la tine furtunul e infipt in acea pata calda atunci ea are duza din constructie si nu mai e necesara ce din plastic.

Daca, insa, ai scos furtunul din teu definitiv si asa merge bine, atunci acea crestere poate fi de la gazele din carter-set uzat, scapa gaze.
nino
diaconuliviu, cred ca ai dreptate, eu am furtunul infipt in "pata calda" a carburatorului si duza aia am cam pus-o in plus...Imi va scadea consumul de benzina acum ca ralatiul e reglat pe o deschidere mai mica a clapetei de acceleratie?
diaconuliviu
QUOTE(nino @ 4 Nov 2004, 13:14)
diaconuliviu, cred ca ai dreptate, eu am furtunul infipt in "pata calda" a carburatorului si duza aia am cam pus-o in plus...Imi va scadea consumul de benzina acum ca ralatiul e reglat pe o deschidere mai mica a clapetei de acceleratie?
*



Da, ar trebui sa scada; pe acolo nu tragea suficient aer, deci amestec bogat.
maty680
lol ...baieti ati uitat de condensatorul de parazitare ...daca instalatia shio aprinderea e pa punct fluctuatiile vin doar de la curent ,bujiile nu au cum sa fie ,delcou doar dak e fisurat iar bobina nu are legatura...incearca shi asta cu condensatoru shi no sa fii dezamagit...(ps nu te apuca sa cumperi unu nnou,demonteaza shi tu de la un prieten) cu respect mult succes
asorin
Am aprindere electronica si am eliminat condensatorul , iar ... imi spune si mie cineva care e firul de excitatie la alternator ? biggrin.gif
marius-gabriel
in general e de culoare verde si e cu papuc.
daca ti-a iesit nu-ti mai incarca
ICE-M
QUOTE(asorin @ 2 Nov 2004, 16:29)
Am o problema cu relantiul. Nu sta si el fix la o anumita turatie. Pornesc motorul , se incalzeste si sta cam pe la 800 rpm. Dar cam din 3 in 3 sec scade pe la 600-700 dupa care iar vine la 800.

Ce am  incercat pana acum: spalat carburator, schimbat jiglere carburator, schimbat platina, schimbat avans vacumatic, schimbat bujii montat aprindere electronica.

Daca ii mai iau din amestec relantiul scade si implicit scaderile de turatie sunt mai mari. Problema sus mentionata apare doar la relanti .
In concluzie, nu este un capat de tara, dar as vrea sa o rezolv totusi.
*


am si eu aceeasi problema,culmea e ca la mine a aparut dupa ce am facut motorul mad.gif stiti cumva de ce?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.