Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mers cu intreruperi!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ursachemihai
In primul rind salut tuturor!
Am o Dacie Break din '98! Pina aici toate bune si frumoase.... masina parca ar avea suflet de BMW! Nimic sa-i reprosez....adica aprape nimic.
Problema care ma macina consta in faptul ca in mersul motorului apare o intrerupere la intervale cit de cit regulate! Asta in ciuda faptului ca am schimbat cam tot ce se poate schimba in materie de consumabile!
mentionez ca am schimbat cam 10 seturi de bujii. 5 de fise, 3 capace de delco, 2 pipe, 3 platini! Asta doar ca sa-i dai de capat!
Am si aprindere electronica.....!

Totul a pornit de cind ...din motive ...subiective...am hotarit sa schimb bujii+ fise + platine...asta doar pentru ca trecusem de 40.ooo si nu am schimbat nimic.
Dati-mi o idee ce sa-i mai fac...
inca ceva....sa fie vreo problema cu carburatorul? am observat ca atunci cind trag socul....in loc sa se accelereze...ea moare!
vi_escu
Trece-o pe aprindere clasica si vezi cum face. Se mai duc si aprinderile electronice. Bobina de inductie se incalzeste excesiv?
Cum moare, se ineaca? Nivel prea mare, cui poantou/scaun uzat, plutitor spart sau intepenit (poate sa frece in peretii cnc), conducta de retur infundata.
unikat45
incearca si cu alta bobina de inductie si pe clasic ...fara aprindere electronica...o pui tu pe urma daca e ok.... nu uita sa pui condensatorul la delcou daca l-ai scos cand ai montat aprinderea.. .faza cu intreruperile le facea si la mine pana a decedat bobina in plina accelerare si s-a oprit motorul..in mers.. de am ramas pe strada..
ursachemihai
multumesc de sfaturi...dar....vreau sa spun ca am schimbat tot...deci nimic nu mai este vechi din carburator: cui, sita,jicloare, plutitor, etc! deci ...astea le excludem din start!
Bobina nu am schimbat-o pe considerentul ca, din auzite, ea cind "moare" gata cu motorul ...nu mai porneste!
Am scos si aprinderea electronica...tot degeaba!
intr-adevar...se incalzeste...pot pune mana pe ea...nu e prea fierbinte....o sa incerc sa o schimb sa vad cum se comporta! Asta e singurul lucru care mi-a mai ramas de facut!
mad.gif mai am un pic si imi pun tot motorul nou... biggrin.gif cred!

multi imi spun...lasa bai ca e dacie....dar asa sunt eu mai fixist.... imi place sa mearga totul perfect!
stiti cit e de deranjant sa mergi in suturi cu viteza 1 sau 2 prin oras... sad.gif

iar in legatura cu carb-ul ...in momentul cind trag socul ...cit de putin....se ineaca si da sa moara motorul! in loc sa se tureze...

25 Sep 2007, 21:44:
inca ceva...toate reglajele pe care le-am facut sunt facute ca la carte.....si chiar dupa carte....! Pot spune ca ma pricep destul de bine ....asta pentru ca am absolvit si un liceu Auto acum 13 ani! si chiar ma pasioneaza!

o sa revin dupa ce schimb si bobina!
ceaki
daca i-ai schimbat platinile, i-ai reglat corect avansul?

25 Sep 2007, 22:55:
da-l o idee mai mare vezi cum se comporta atunci.
omegabear
Eu as verifica si filtrul de aer.
ursachemihai
dupa cum am mai spus...totul este nou inclusiv filtrul de aer..toate reglajele sunt facute corect!
Si la platine si la bujii!
singurele lucruri de care nu m-am apropiat sunt bobina si pompa de benzina!
Merced
Neaparat incearca si cu alta bobina. Pompa de benzina poti s-o demontezi si s-o verifici.
vi_escu
Vezi ca da in nas si daca este infundat sau crapat jiclorul de descarcare al pompei de repriza (sprit) sau supapele acesteia (alea cu bila) aiurea. Dar zici ca carbu e ok ....
Minel
Pana acum cateva zile imi mergea motorul ca ceasul,dar mai nou a inceput sa imi fluctueze turatia motorului cu vreo 100 de turatii ,si fluctuatia se prezinta si cu bufuri in evacuare ,in special cand ii motorul rece se simte si se vede prin faptul ca trepideaza motorul ,inainte chiar daca era rece de-a dreptul torcea.I-am spalat carburatorul si suflat ,curatat platinile ,reglat avansul,schimbat pipa ,condensator,reglat distanta la bujii 0.6 ,si nimic ,tot apar acele intreruperi dar la intervale neregulate ,parca atunci cand intrerupe ar merge in 3 ,foarte cidat ca la scoaterea fiselor de la fiecare bujie se simte scaderea de turatie la fiecare bujie in parte ,deci functioneaza toate ,bobina am incercat-o pe masina tatalui meu si merge ok, iar fisele trebuie masurate ,oare ce-o avea ??? huh.gif
unikat45
QUOTE(Minel @ 26 Sep 2007, 07:27)
....bobina am incercat-o pe masina tatalui meu si merge ok, iar fisele trebuie masurate ,oare ce-o avea ??? huh.gif
*


si eu am o bobina care mergea si merge inca... pana se incalzeste icon_mrgreen.gif ...inainte sa patesc sa mi se opreasca motorul in trafic, in plina accelerare, asa spuneam si eu ca nu o schimb...
era mai bine sa incerci bobina de pe masina tatalui tau pe masina ta..sa vezi cum face... asa de curiozitate...poate ne zici si rezultatul.... si la mine daca pun din nou bobina veche porneste dar sa vezi distractie in sarcina...etc.. eu unul am simtit diferente semnificative dupa ce am inlocuit-o cu una noua, ce e drept de ASAM (a costat 24 ron)...
.... si din ce am inteles de la vanzator (autocenter iasi) ca sunt chiar mai bune ca alea poloneze de care nu mai avea decat defecte (care s-au returnat) pe raft..
ursachemihai
azi am un drum de facut...dar miine o schimb sper sa fie de acolo problema...ca de nu....cred ca o sa inebunesc! dar sa fie asa de ieftina bobina? ca daca e asa ...o schimb de urgenta!

Minel
In sarcina,cand este cald motorul merge de rupe ,uneori se simte o intrerupere foarte subtila si foarte rara ,la un drum de vreo 35 km de urcusi su coborasuri ,daca s-a simtit o data sau de doua ori ,dar eu ma refer in relanti ca uneori merge bine ca uns,iti si place sa-l asculti si uneori merge neregulat destul cat sa se simta ca variaza turatia motorului,sa ma duca gandul la bujii ,??? eu am Sinterom de 5 luni si pana acum au functionat impecabil .
ct_71_ccl
am patit si eu treburile astea!exact ce ai facut tu am facut si eu si negasind nimic am lasat-o asa!ce crezi ca era:bobina!
nu era fierbinte dar m-a lasat in drum!
cum am pus bobina noua a luat-o la sfert!
deci tot electric e ceva,bobina sau bujii!
din ce mai spune lumea si din ce am observat si eu,mai apar fluctuatii de turatie si poate si intreruperile alea si dac benzina nasoala(apa)
sa spui ce era la tine pina la urma!salut!
unikat45
QUOTE(ursachemihai @ 26 Sep 2007, 10:02)
azi am un drum de facut...dar miine o schimb sper sa fie de acolo problema...ca de nu....cred ca o sa inebunesc! dar sa fie asa de ieftina bobina? ca daca e asa ...o schimb de urgenta!
*


din pacate nu mai am bonul de casa ca il scanam si vedeai:)) asta era pretul la autocenter iasi...mie imi pare rau ca nu am schimbat-o mai devreme..
ionut.tanase
vezi siguranta care se pune la platina mobila! mai o ai ? inteleg ca iaschimbat mai multe seturi de platine dar oare ai mai pus-o la loc?
Minel
Eu in 10 minute scap de la lucru si o sa ma apuc de treaba ,reglaj culbutori,verificare fiecare bujie in parte ,reglaj platina si avans din nou ,verificat turul si returul pompei si in prealabil curatat filtru decantor ,cam asta o sa fac daca am timp,bafta la toata lumea care are aceleasi probleme biggrin.gif !!!
ydaniel
NU cumparati bobine de ASAM si Master.recomand beru,doduco si iame.
ursachemihai
am si acea siguranta nu am pierdut-o! smile.gif
in legatura cu benzina....am pus de toate firmele....si care e mai scumpa...asta ca sa pot vedea cauza... dar numic.Toate-s la fel...poate un pic mai buna la OMV.
Oricum masina trage de rupe.....v-am spus ...are suflet de BMV! tongue.gif
Minel
Tocmai de la masina vin si am facut urmatoarele reglat culbutori ca la carte ,,curatat platini(made in France R12,asa scria parca pe cutie) si reglat avansul,schimbat pipa ,condensator ,capac delcou,fise ,curatat poma benzina si suflat cu pompa turul si returul,schimbat bobina si tot asa face mad.gif ,singurul lucru care nu l-am schimbat sunt bujiile care le-am verificat si sunt ok la scanteie, masina merge in sarcina de sparge ,nu manca ulei ,nu bate ,doar ca variaza si are un mers neregulat in relanti care este reglat la 800-850 rot, carburatorul spalat si suflat cu aer comprimat ,sincer nu mai stiu ce sa ii fac ,eventual sa dau muzica mai tare la relanti biggrin.gif
ct_71_ccl
poate e din benzina sau o bujie da scinteia mai slab la relanti.parca ziceai si de intreruperi mai usoare in sarcina,daca mai sint si bobina e ok nu mai ai altceva decit o bujie!poate sa fie si reglajul carburatorului-cu toate ca daca e curatat si reglat(si nivelul)nu are voie.
ursachemihai
Minel, se pare ca avem aceeasi problema...intreruperi! cred ca trebuie sa inlocuim si masina cu una straina ! si dupa aia... poate merge mai rotund smile.gif
Minel
Probabil daca nu sigur ii de la bujii,tin minte ca asa am mai patit o data si am inlocuit bujiile acum 6 luni si pana acum nu am avut probleme,cred ca ii cazul pt inca un set de bujii si atunci o sa vedem cool.gif
ct_71_ccl
zi-ne dac e de la bujii!
ursachemihai
la mine nu e de la bujii sigur...pentru ca am schimbat in decurs de 10 zile....10 seturi de bujii! doar ca sa testez problema!
argon
de unde stii ca avansul vacumatic, static si centrifugal sunt reglate corect?
ursachemihai
am facut proba si cu o alta bobina..si acelasi lucru...sad.gif
singurul lucru care mai poate fi e ...vreo supapa care nu inchide bine probabil sau vre-un culbutor sau tija cu probleme...chiar daca i-am reglat dupa carte. Oricum nu-i mai fac ninic..pina nu imi iau alta masina! smile.gif
cobrelu
fi atent... nu e de la ce ai umblat tu .. incearca sa reglezi cat mai ca la carte tachetii, insa problema ta vine de la valve... una..sau eventual chiar mai multe... dar e de ajuns una sa nu calce cum trebuie, si se dezechilibreaza compresia dintr-un cilindru, pierzand-o eventual pe evacuare... ti-am mai spus..e de ajuns o supapa care nu mai calca cum trebuie la unele cicluri , si atunci se creeaza si rateurile alea de pe toba, si fluctuatiile...crede-ma ca singur mi-am dat seama de asta la motorul meu care are 180.000 biggrin.gif ... iti recomand o rectificare a lor,,,sau unele noi ...bibileala la motor, desfacut ...si ceea ce iti mai recomand eu pentru a avea un motor cat mai sanatos si de viatza lunga ... DURA LUBE ... de ce crezi k al meu are 180.000 ? gasesti la metro..e cam piperat dar merita wink.gif ..verifica si mai vbim wink.gif
Minel
Fratilor masina asta ii de coma ,cumparat fise de Urziceni si bujii Sinterom noi,montat si tot asa face ,cu o zi inainte i-am facut urmatoarele, reglat culbutori ca la carte ,,curatat platini(made in France R12,asa scria parca pe cutie) si reglat avansul,schimbat pipa noua ,condensator nou,capac delcou,curatat pompa benzina si suflat cu pompa turul si returul,schimbat bobina si tot asa parca mai rau mad.gif ,interesant ii ca cand trec peste 1200-1300 de rot in orice treapta merge de sparge ,ar putea ca firul care alimenteaza bobina sa fie in scurt si sa mearga asa rau,apropo circuitul curentului la contact cheie prin ce trece pana sa ajunga la bobina ???? huh.gif
Si daca tot critic motorul meu ,acum merge rau trepideaza,are fluctuatii de turatie ,rateuri in evacuare ,si inainte torcea ca imi venea sa ma pun in fund sa il ascult ,ajutati un biet muritor cu a sa Dacie bolnava ,sa o readucem la starea initiala rugaciune.gif rugaciune.gif
diaconuliviu
Rateuri in evacuare mai ales pe la 2000 rpm la accelerare brusca? Zgiltiie masina cu tine inainte-inapoi? Ia vezi de platina.

Cu ce metoda ai reglat culbutorii? Indiferent de metoda aplicata (evacuare deschisa, incalecari de supape si ce metode inventate or mai fi), ultima data se verifica si jocurile cu cilindrul in compresie. Ai sa rizi dar am vazut motor reglat printr-o metoda la care cu cilindrul in compresie jocul era anulat complet. Asta pentru ca arborele cu came se mai uzeaza si el la partea de paliere si capata balans in lagare functie de "care arcuri apasa mai tare pe el atunci"; faci cu o metoda care il ridica intr-o parte, invers e coborit, reglezi jocul in zona coborita, care pare OK, cind aduci cilindrul in comprimare pe al apasa alte arcuri care-l ridica si-ti anuleaza jocurile.
Minel
Deci ,simptomele descrise se prezinta doar la relanti,in ture chiar si dupa 2000,3000 ,motorul trage de sparge ,atat ca are mers neregulat cu rateuri in evacuare , trepidare a motorului si variatii ale turatiei ,apropo metoda folosita de reglare a culbutorilor am preluat-o de aici si o sa o postez sa va spuneti parerea daca este in regula,va multumesc !!
diaconuliviu
Ia mai verifica o data jocurile pe rind. Adica: faci cum ti se spune in documentul ala pina pozitionezi semnul in fereastra si lama rotorului spre aripa stinga (cil 1 in compresie). verifici daca ai jocuri la culbutorii cil 1 (linga volanta). Apoi rotesti usor motorul pina cind lama rotorului (lulelei) ajunge la 90 grade fata de prima pozitie. Verifici jocurile la cil 3. Rotesti iarasi motorul pina apare semnul volantei in fereastra cu lama lulelei spre motor. Verifici cil 4. Rotesti iarasi pina lama ajunge la 90 grade fata de poz dinainte. Verifici cil. 2.

Atentie: acele pozitii "lama spre aripa stinga" si "lama lulelei spre motor" sint relative, ele vor fi putin decalate de perpendiculara pe axa motor sau pe aripa din cauza pozitiei uneori decalate a pinionului delco.
Minel
Inca o data multumesc de explicatii ,asa o sa fac azi ,dupa servici si sa speram ca o sa fie ok rugaciune.gif ,ca deja si masinii cred ca ia fost destul de cand ii bolnava !! sad.gif
ursachemihai
cine a mai auzit de reglatul asta dupa "ureche"...cu lama rotorului spre aripa, spre motor. etc....reglarea se face dupa carte domnilor nu dupa cum au auzit unii sau altii. respectiv cu cilindrii in compresie sau admisie, cu anumite supape deschise , etc, exista o schema standard luata dintr-un manual de reparatii Dacia ,(Mondiru) cred, pe care o voi posta aici sa vada toata lumea!
diaconuliviu
Ia posteaza si uimeste-ma. Cum ai putea stii fara a demonta bujiile care cilindru e in compresie? Eu ii aflu asa cum am scris mai sus. Si ma feresc sa scot bujiile des, "prietenii stiu de ce".
Iar metoda ta, "cu cilindrii in [...] admisie" mie cel putin imi arata cit de putine cunosti.
Exista doar doua metode consacrate: cu cilindrii in compresie si "supapa de evacuare deschisa". Din experienta, ultima trebuie reverificata prin prima metoda.
Minel
Am facut exact cu ai descris Liviu si totul a fost ok reglat de la inceput,ma refer la culbutori,apoi am lasat capacul de delcou si fisele noi pe masina ,si mergea tot asa dar mersul neregulat era mai rar dar rateurile persistau ,apoi de la un timp imi scadea turatia pana in vreo 400 de dadea sa moara apoi revenea ,si tot asa cand eram iun proba cu masina si odata chiar a murit mad.gif ,apoi am pus pipa veche si a mers mai bine un pic apoi a revenit din nou acele scaderi bruste de turatie ,sincer nu imi explic huh.gif ,m-am gandit ca poate plusul(+) de pe bobina sa nu fie alimentat calumea la aceiasi tensiune cu cea a intregului sistem electric.Tensiunea de alimentare a bobinei ar trebui sa fie similara cu a bateriei daca nu la fel ??? huh.gif ,ar putea afecta diferentele de tensiune bobina care la randul ei sa afecteze aprinderea ,mentionez inca o data ca masina porneste la sfert si dupa 1000 de ture nu se mai simte nimic ,oare ce o fi ca nu mai rezist huh.gif
ursachemihai
metoda cu "supapa de evacuare deschisa" asta e cea mai buna si cea recomandata de specialisti, deci daca nici cu asta nu se reuseste o imbunatatire...atunci nu mai poate fi decit din carburator....sau de la vreo supapa care nu mai "calca" bine.
la mine as putea pune problema carburatorului, deoarece cind actionez socul....se ineaca si "moare" motorul. deci ceva e pe acolo....chiar daca totul e nou si suflat cu aer sub presiune!

Merced
Ca sa nu mai deschid alt topic, sper ca n-o sa fie cu suparare daca postez aici. Batrana din semnatura a inceput ieri sa dea niste semne de suparare. I-am schimbat uleiul RO3 20W40 cu un BP 15W40, a mers frumos, nicio problema. Aseara i-am dat-o unui var sa mearga cu ea putin, ca a doua zi vroia sa plece undeva. Incepuse sa faca urat de tot la relanti, de parca ar fi scazut cu vreo 200rpm, asa deodata. L-am marit, a mers ok. Dimineata omul mi-a zis ca si-a facut treaba cu ea, dar ca tot asa, la relanti tremura ca naiba. N-am turometru dar dupa ureche il reglez mereu pana la punctul la care nu-mi mai vibreaza, eu zic ca in general e la 8-900rpm pus. Azi mi-am bagat putin nasul prin ea. Initial facea la fel. Am incercat metoda de curatare a carburatorului cu palma. I-am facut cateva miscari d-alea, si parca incepuse sa mearga mai bine, adica relantiul sa fie chiar marisor, undeva un pic peste 1000rpm(urechiometric vorbind). L-am mai scazut dar apoi constat ca nu mai sta la relanti. Pornea frumos la prima cheie si dupa cateva secunde murea. Dau jos si jiclorul de relanti, zic ca or fi ajuns gunoaiele in el dupa ce am facut curatirea aia babeasca. Surpriza, jiclorul ok. Il mai suflu putin, iau iarasi carburatorul "la palme", curat iar jiclorul si pare sa mearga.
Cea mai nasoala faza ca inainte sa ma apuc eu de toata smecheria asta, cand abia ridicasem capota si capacul de la filtrul de aer mi-a dat un fel de rateu sus in carburator. Nu inteleg de la ce naibii s-a intamplat asta, dar s-a auzit clar si s-a vazut si o mica flama. Relantiul meu a cam fost mereu un pic neregulat, dar nu inteleg de ce. Parca merge 3 secunde frumos si constant, apoi are un mic punct in care se ingatuie, si tot asa. Mentionez ca-n sarcina masina merge tun, n-am ce-i reprosa la varsta ei.
Astept un sfat legat de cele intamplate si chiar o metoda prin care sa aflu de ce am relantiul cam neregulat... Multumesc anticipat!
Minel
Ieri am luat la verificat toate firele inclusiv cel care alimenteaza bobina,era un pic intrerupt ,l-am verificat cu aparatul de masura era ok dupa interventi mea ,apoi am pornit motorul ,a pornit la sfert ,si am tinut-o din acceleratie ,pana s-a incalzit motorul si in timul acesta cand o lasam la relanti varia turatia motorului intre 100-200 de ture apoi cand s-a incalzit varia vreo 400-450 de ture ,enorm,si parca la cilindru 2 de catre baterie nu functiona ,la scoaterea fisei nu dadea semne de schimbare a functionarii motorului,apoi am schimbat bujia ,tot asa ,am schimbat fisa tot asa ,apoi de la un prieten a luat o bobina noua si am montat-o si tot asa a facut pana a schimbat bujia de la cilindru 2, cu fisa cea noua care nu a mers la cealalta bobina,apoi a pornit ca de obicei la sfert si mirare timp de cateva secunde a mers foarte frumos ,fara bufuri in evacuare ,fara nimic ,apoi a inceput sa mearga foarte putin neregulat ,deci acel mers neregulat tot a intervenit cu tot cu bobina noua care la el merge perfect,chiar il invidiez ,deja ma baga masina asta la SF-uri
ursachemihai
concluzie finala: intreruperile nu sunt cauzate de nici un echipament auxiliar al motorului....ele se datoreaza unei supape care nu inchide perfect! c
asta am zis si eu si au spus-o si specialistii de la testare!
subiect incheiat
Gheorghedracu
Ma mira intotdeauna cite suspiciuni apar cind se intilneste problema asta cu relantiul instabil. Si de fiecare data, se pare toata lumea uita sa se intrebe daca nu cumva exista pierderi de vacuum pe traseul alimentarii (aer fals)?
Minel
Se pare ca la mine au fost mai multe cauze din cauza carora s-a datorat mersul neregulat.In primul rand aveam in jiglorul de relanti infunfat cu apa(tot carburatorul fiind spalat si suflat cu aer comprimat vineri),si s-a incercat desfundarea lui cu metoda de a accelera si apoi pune mana pe gaura de admisie aer ,am montat bobina a veche cu fisele noi,bujii noi,capac delcou nou,condesator nou,pipa a ramas la fel si platinele care in prealabil a fost curatata si montata la loc cu distanta de 0,4 ,a fost pus la punct avansul ,apoi dupa ce s-a incalzit motorul s-a mai umblat un pic la el ,iar acum masina sta la relanti intre 800-850 rot fara probleme si este ok,poate ar trebui sa verificati de 2, 3 ori carburatorul inainte sa cumparati piese noi acum am piese de rezerva . tongue.gif cand este vorba de relanti (am simtit-o pe pielea mea)
Apropo ,metoda descrisa de Liviu mai sus de verificare si reglare a culbutorilor este dpdv al meu este foarte buna,bafta tuturor problemistilor wink.gif
Grigo
dry.gif referitor la reglarea culbutorilor...la dacia mea cu aprinderea si carburatorul reglat ca la carte aveam rateuri in tobe si relantiul cam instabil. Am reglat prin metoda supapei de evacuare deschisa...tot la fel, pana cand am dat de o carte de mecanica de prin 70. Printre altele se explica acolo si cum se regleaza culbutorii...cu cilindrul in compresie. Dupa ce am facut dupa metoda aia gata rateuri, gata relanti instabil! Mi se pare cea mai buna metoda de reglare. biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.