Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Motor nou - curge apa pe la garnitura de chiulasa
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cstavaru
Ok...tocmai am facut o reparatie capitala la motor ( Dacia 1310 din 85 cu bloc 1300 cu palier marit, schimbat in 92 ). Am pus un set motor nou printre altele ( set original Dacia ). Observand ca blocul e cu palier marit si avand deja chiulasa de 1400, am facut si alezarea acestuia ca sa trec de la 1300cmc la 1400cmc. Totul a mers ok pana cand mi-au asamblat blocul si au pus apa in el, cand mecanicii tocmai au observat ca curge apa pe la garnitura de chiulasa. Apa nu a intrat si in baia de ulei, curgea doar prin vreo 2 locuri pe la garnitura de chiulasa. Asa ca au pornit motorul totusi pentru cateva minute, asa de proba. Si mergea foarte bine.

Masina este inca la mecanici, ei mi-au promis ca maine remediaza problema. Dar eu sunt ingrijorat.

Intreabarea mea este: de ce naiba poate sa fie scurgerea aia de apa ? Sa fie garnitura de chiulasa proasta ? ( era inclusa in setul motor, deci ma gandesc ca e destul de buna ). Chiulasa era stransa bine si a fost planata inainte de a o monta.

Sa fie de la alezaj ? Camasile stau foarte putin in afara blocului ( cam 2 zecimi de milimetru as zice ). Setul e cu garnituri de cauciuc.

As putea oare sa prind garnitura de chiulasa cu silicon sau ceva, in caz ca nici o a doua garnitura nu etanseaza ?

?
OCEBE
QUOTE(cstavaru @ 2 Nov 2004, 22:54)
Dacia 1310 din 85 cu bloc 1300 cu palier marit, schimbat in 92. Observand ca blocul e cu palier marit si avand deja chiulasa de 1400, am facut si alezarea acestuia ca sa trec de la 1300cmc la 1400cmc. Totul a mers ok pana cand mi-au asamblat blocul si au pus apa in el, cand mecanicii tocmai au observat ca curge apa pe la garnitura de chiulasa. Apa nu a intrat si in baia de ulei, curgea doar prin vreo 2 locuri pe la garnitura de chiulasa.

Intreabarea mea este: de ce naiba poate sa fie scurgerea aia de apa ? Chiulasa era stransa bine si a fost planata inainte de a o monta.

Sa fie de la alezaj ? Camasile stau foarte putin in afara blocului ( cam 2 zecimi de milimetru as zice ). Setul e cu garnituri de cauciuc.

As putea oare sa prind garnitura de chiulasa cu silicon sau ceva, in caz ca nici o a doua garnitura nu etanseaza ?

?
*



1.etansarea camasilor pe bloc difera de la 1300 la 1400: inele de hartie si respectiv garnituri cauciuc; nici suprafetele de etansare corespunzatoare nu sunt identice dupa cum nici camasile nu sunt la fel; chiar daca etansarea s-a realizat (n-a intrat apa in baie), probabil din cauza asta (adica zona de etansare camasi/bloc) a aparut si acea diferenta de 2 zecimi care a dus la o neasezare corecta a garniturii de chiulasa.
2. solutia pe care o vad este, din pacate, una radicala: demontat setul, verificat cotele, efectuare remedieri (preferabil in bloc) si remontat (cu alta garnitura de chiulasa); este exclusa varianta de etansare cu silicon.
3. ce diferenta e intr-o chiulasa de 1300 si una de 1400 ?

cstavaru
Chestia e ca cei de la service ziceau ca asa trebuie sa stea camasile, foarte putin mai sus, ca le preseaza garnitura de chiulasa pe inelele de cauciuc. Cel care a alezat blocul l-a alezat special pentru inele de cauciuc.

Nu stiu ce diferenta e intre chiulase, pur si simplu asa mi-au spus, ca e de 1400.

Ma duc azi sa vad ce au rezolvat...poate totusi era garnitura de chiulasa proasta.
OCEBE
este adevarat ca garnitura prin strangere va presa camasile, dar intrucat initial n-ai spus c-a pregatit blocul ptr. garnituri de cauciuc, m-am gandit ca de aici ar putea fi hiba si ca cei 0,2mm n-au putut fi preluati prin strangere; in cazul asta (adica in conditia unor suprafete de etansare corecte si a chiulasei planate), trebuie refacut montajul (bineinteles cu o alta garnitura de chiulasa si alte garnituri ptr. camasi)
Cib
2 chestii importante:
1. Chiuloasa nu a fost strans respectand ordinea de strangere sau nu a fost folosita cheia dinamometrica ci numai o cheie normala si nu a fost stransa uniform
2. garnitura de la chiuloasa trebuie inlocuita pentru ca e garantata la o singura strangere...
Dyda
Cote chiulasa
1300 cc - 73,40mm, cota de reparatie 72,90mm
1400 cxc - 72mm, cota de reparatie 71,50

In cazul tau este vorba de montare incorect garnitura chiulasa ( nu este exclusa si o rectificare incorecta chiulasa)
Ov
si eu cand am facut motorul la 1300, a curs apa. Problema am inteles ca defapt nu era problema, si s-a remediat de la sine (1-2 ore de functionare). Am inteles ca trebuie sa se "lase" garnitura de chiulasa. Ulterior n-am mai avut absolut nici o problema
RIon
din ciclul asa e ele, nu? made in Romania AutoHtonia
cstavaru
Ok, sa vedeti cum a continuat treaba. Mi-au pus alta garnitura de chiulasa, care a venit din fabrica cu niste silicon pe ea. Mi-au mai pus si ei niste silicon pe garnitura in plus. Nu mai curge apa.

DAR: dupa ce au asamblat din nou motorul, mi-au pus inapoi uleiul de data trecuta ( MOL, abia il bagasem ) in care intrase si niste apa de la prima garnitura de chiulasa. Nu mai avea culoarea uleiului, ci o culoare maro.

Acum, nivelul apei din vasul de expansiune nu scade, deci presupun ca apa in ulei nu mai intra, nu ?

Problema e, pot sa merg cu ea cu uleiul asta cu putina apa in el sau trebuie sa-l schimb imediat ? Eu oricum schimb iar uleiul la 500km.

Mie mi s-a parut ca motorul se incalzeste cam tare si se aude un zgomot cam metalic pe acolo, dar el merge foarte rotund totusi.

Ce parere aveti ?
OCEBE
scuza-ma de intrebare dar tu sigur ai dat masina pe mana unor mecanici?
RIon
Am mai intalnit la un client de al meu in magazin, un om cu un Renault Chamade, avea o problema (2 mil setul si 1.8 garnitura) cu garnitura, nu se potriveau perfect diametrele gaurilor, si era chiar o problema mare, si aici trebuie avut atentia sporita.
Dyda
Parerea mea este ca daca mergi in continuare cu acest ulei la un set motor nou care este destul de strins , vei avea uzuri premature
Cu toate ca vei avea costuri suplimentare inlocuieste imediat uleiul si eventual poti merge ceva mai mult de 500 Km
gcristi
Nu stiu daca experienta mea e relevanta pentru tine dar asa am patit si eu dupa ce am facut setu motor curgea extrem de putina apa pe la garnitura de chiulasa , dupa vre-o 3 zile nu am mai avut nici o problema , presupun ca garnitura se umfla singura sau ceva de genu asta nu mi-e clar, ideea e ca motoru merge si in ziua de azi dupa vre-o 25.000 de km perfect uscat asa ca probabil nu ar fi fost cazu sa faci o a doua interventie , pe langa asta pot sa spun ca io mi-am pierdut increderea in mecanici de mult timp de cate ori ma duc la un service sau cer mai multe pareri fiecare spune altceva.......
cstavaru
Parerea mea este ca intr-adevar am ajuns pe mana unor tampiti care habar n-au dar acum am scapat de ei si trebuie sa rezolv cumva...

O sa schimb uleiul imediat. Am mers 10km cu el asa ( pana acasa ), am mers foarte incet, sper sa nu fie prea mult.

De asemenea, din disperare respectivul mi-a strans chiulasa la 120Nm ( in loc de 65 cat e normal ). Sper sa nu se intample ceva naspa.

A doua interventie cu garnitura era cred ca necesara, deoarece a intrat si apa in ulei pe la garnitura...dar intr-adevar daca se "umfla" garnitura si schimbam uleiul poate rezolvam si asta.

Ma bate gandul ca la 500km sa-i schimb iar garnitura la un service bun si sa ii pun fara silicon, dupa ce in prealabil cei de acolo controleaza ca totul sa fie ok...

Eu va spun, am parcurs un proces de "renovare" a masinii si in decursul lui am dat de multi mecanici, tinichigii, etc. Sunt toti niste tampiti care habar nu au. N-am intalnit UNUL care sa stie exact ce se intampla pe acolo. Parerea mea e ca mecanica auto e totusi o chestie exacta...

Ma bate gandul sa-mi iau o trusa de scule, sa pun mana pe un manual si sa imi fac singur reparatiile mad.gif mad.gif mad.gif
Cib
apa se evapora si dispare singura.. in cel mai rau caz o arunca pe aerisirea de la culbutori. Mergi fara prob... uleiul cu apa nu se amesteca si nici nu se distrug propietatile de ungere al uleiului. Peste 1000 km il schimbi pentru a indeparta ev gunoaie din motor (span, calamina, etc...)
diaconuliviu
QUOTE(Cib @ 4 Nov 2004, 10:43)
apa se evapora si dispare singura.. in cel mai rau caz o arunca pe aerisirea de la culbutori. Mergi fara prob... uleiul cu apa nu se amesteca si nici nu se distrug propietatile de ungere al uleiului. Peste 1000 km il schimbi pentru a indeparta ev gunoaie din motor (span, calamina, etc...)
*




ohmy.gif blink.gif wacko.gif in conditii normale nu se amesteca dar acea culoare schimbata arata ca s-au amestecat, de fapt se face acea "emulsionare" Nici bitumul nu se dizolva in apa, totusi exista emulsie de bitum in apa cool.gif

La el apa e deja in ulei si schimba proprietatile, deci, SCHIMBARE URGENTA DE ULEI
OCEBE
QUOTE(Cib @ 4 Nov 2004, 10:43)
apa se evapora si dispare singura.. in cel mai rau caz o arunca pe aerisirea de la culbutori. Mergi fara prob... uleiul cu apa nu se amesteca si nici nu se distrug propietatile de ungere al uleiului.
*




In principiu asa ar fi dar nu prea e asa pentru ca, pana sa se evapore apa, ea va fi antrenata direct sau indirect de pompa de ulei si bagata in instalatie:
-daca are o cantitate relativ mare de apa (peste nivelul sorbului), exista posibilitatea sa fie antrenata direct de pompa si bagata in instalatie; situatia asta apare in primul rand la pornirea motorului cand, apa fiind separata de ulei, va fi trimisa prima sa "unga motorul";
- chiar si la o cantitate mica de apa, functionarea motorului va produce o emulsie apa/ulei care va circula in instalatie cat timp motorul este pornit.
In ambele cazuri, intr-un fel sau altul, pana s-apuce sa se evapore, apa va ajunge in instalatie.
cstavaru,
la cata bataie de cap ai avut pana acum, schimbatul uleiului este o gluma! (si-n plus mai scapi de-o grija)

P.S. si nici macar n-am citit postul de mai sus a lui diaconuliviu decat dupa ce i-am dat drumul la al meu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.