Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: PORNESTE GREU
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
nirosbogos
Am o Dacia (din 94 ) si de vreun an de zile imi porneste doar din 2-3-4- chei.Asta doar dimineata .la prima pornire,dupa aia imi porneste bine.
In vara am fost la mare si am uitat de vreo 2 ori farurile aprinse ,am impins la ea de s-au umflat muschii pe mine. wacko.gif
De vreo 2-3 saptamani ,daca o las 1-2 zile nepornita trebuie neaparat s-o imping fiindca nu mai tine curent(se aude doar un clanc pe la motor).Acum cateva zile am facut un drum mai lung,de vreo 100km ,s-a incarcat de-o parere si a murit.
Ma gandesc ca bateria mea a cedat repede si fiindca trebuie sa-i dau 3-4 chei pana porneste.
Intrebare:din ce motiv imi porneste greu si ce baterie mai buna imi pot cumpara pana in 150 ron???
Mentionez ca traseul meu zilnic e de maxim 7-8 km dus-intors .Pot afecta pornirile dese durata de viata a bateriei???
Merced
Da, normal ca pot afecta durata vietii bateriei pornirile dese. D-aia taxiurile nici nu primesc garantie la baterii(cel putin la Rombat). In banii aia poti lua Rombat de 55A, si ramai si cu ceva in buzunar. Nu pot spune ca e stralucita ca n-o am decat de doua luni si am si eu belelele mele pe la sistemul de incarcare, deci as fi cam subiectiv. Insa multi am vazut ca pun si ma gandesc ca e o solutie decenta de buget.
Apropo de problemele cu pornirea. Presupun ca dimineata tragi si tu socul, daca nu de tot, macar jumate?
Si vezi ca acel "clanc" nu e neaparat semnul unor probleme cu bateria, ci mai degraba unora cu electromotorul. Roaga pe unu' mai priceput sa-ti impinga in el cu o surubelnita atunci cand face sunetul respectiv. Apropo, dupa un numar X de "clanc-uri", atunci cand incepe sa invarta pana la urma motorul il invarte cu putere, sau abia se taraste? biggrin.gif
bygy007
eu am KARANDA MAXIMA de 5 ani merg cam 2 pina la 7 Km dar nu zilnic si merge bine inca at trebui din cind in cind sa se verifice nivelul electrolitului eventual corectata densitatea , incarcarea sa nu depaseasca 14,2V si minim 13,8V in cazul tau facuta o incarcare pe redresor intre 12 si 24 h , masurata densitatea inainte si dupa eventual si lichidul sa fie cam 0,5 cm peste placi
nirosbogos
QUOTE(Merced @ 29 Sep 2007, 22:41)
Apropo de problemele cu pornirea. Presupun ca dimineata tragi si tu socul, daca nu de tot, macar jumate?
Si vezi ca acel "clanc" nu e neaparat semnul unor probleme cu bateria, ci mai degraba unora cu electromotorul. Roaga pe unu' mai priceput sa-ti impinga in el cu o surubelnita atunci cand face sunetul respectiv. Apropo, dupa un numar X de "clanc-uri", atunci cand incepe sa invarta pana la urma motorul il invarte cu putere, sau abia se taraste? biggrin.gif
*


De regula pornesc masina fara soclu tras,dar ma intreb,de ce porneste din 3-4 chei?Nu cumva am si vreo problema in alta parte,in afara de baterie?
Eu nu pricep la chestiuni de auto,iar masina mea,daca ar putea,m-ar bate,ca nu i-am facut nimic de cand o am(1 an).
Astept in continuare sugestii pentru cumpararea unei baterii noi,Trebuie sa tin cont si de amperajul bateriei?
Merced
Mai mult de 55A nu prea ai nevoie.
Daca viitoare incearca si o pornire la rece cu socul, s-ar putea sa fi surprins. Dupa un minut impinge-l la jumate, si dupa inca un minut impinge-l pana la capat. Ma rog, il tragi/impingi si in functie de temperatura. icon_mrgreen.gif
bygy007
ideea este ca daca iti invirte ectromotorul bine de la prima cheie problema este in alta parte posibil sa nu mai ai benzina in carburator sau sa ai prea multa , avansul sa nu fie reglat bine sau platina sa aibe gauri, la pompa de benzina supapele sa nu mai tina, pot fi multe cauze


incearca sa scoti gitul de lebada de pe carburator si uita-te la prima pornire dimineata daca in momentul cind dai sprituri arunca benzina in carburator


o baterie o alegi dupa performantele pe care doresti sa le ai si dupa calitatea ei una mai scumpa este mai buna pe ea sint doua indicatii cu galben tensiunea si capacitatea bateriei iar cu albastru curentul maxim care il poate debita pentru citeva secunde [attachmentid=1627413492](cu cit este mai mare cu atit va putea sa invirta mai usor electromotorul in conditii extreme)



http://www.stab.ro/desprebaterii.htm aici ai cite ceva despre baterii daca te intereseaza dar NU iti recomand sa iei baterie STAB ca sint proaste am avut si eu pe masina si m-a tinut 2,5 ani iar CARANDA o am de 5 ani fara probleme si mai ales ca nu fac drumuri lungi decit foarte rar eu pina la servici avind aproape 2 Km si rar cind fac intre 5 si 15 KM

iti spun ca cea mai buna pentru dacie este intre 60 sa 66Ah
aalinte
Iti recomand si eu cu foarte mare increde bateriile Caranda. am Caranda pe masina si daca mai trece si de iarna asta face 6 ani. E o performanta pentru mine. de obicei le tin cam 4-5 ani, dar asta cu aproape 6 m-a impresionat.am releul de incarcare mecanic si este reglat sa incarce cu 13,5volti(modificat dupa ce am fost cu ea sa-mi dea garantie si aia de acolo mi-au pus releul sa bage mai putin).Daca iti baga cat trebuie si daca ii mai administrezi din cand in cand niste apa distilata, te tine de uiti ca trebuie sa mai cumperi si baterie.
StefanT
QUOTE(aalinte @ 30 Sep 2007, 01:38)
E o performanta pentru mine. de obicei le tin cam 4-5 ani, dar asta cu aproape 6 m-a impresionat.
*


Nu te supara, dar daca asta are 6 ani, si "de obicei" tin 4-5 ani (inseamna ca ai cateva repere cu care poti exemplifica) tu cati ani ai? Presupunand ca cel mai devreme ai inceput sa schimbi baterii la 18 ani icon_mrgreen.gif

Asa ca idee, nu mai laudati marcile x, marcile x.
Un vecin si prieten a luat 1310 din fabrica in primavara anului 98 si a cedat inainte de iarna 2005. Avea aproape 8 ani, si era Rombatul original.

Ei bine, io am avut o Varta (tatal meu, nu aveam permis pe atunci), care a tinut pe masina FIX 2 ani si 2 luni (26 de luni) toate bune si frumoase. Am avut o dioda impuscata, remediata, de unde, la prima iarna a cedat aproape de tot. Abia un pic invartea doar la prima cheie. Abia mai aprindea un bec.

Inainte de asta a avut tata o Rombat de 5 sau 6 ani mers impecabil.


Toate is o apa si un pamant, depinde de noroc.
Rombat is baterii bune. La fel si Varta sau Bosch. Dar exemple negative sunt peste tot.

Daca ajungi sa iei baterie sfatul meu e sa iei de 66 A sau mai mare, masina mea a vazut doar 55 toata viata ei. Pana acum smile.gif bafta!
nirosbogos
Cand cumpar bateria imi regleaza sau verifica cineva releul de incarcare????Ca daca e sa-l verific eu...belea...nici macar nu stiu cum arata si unde se gaseste. wacko.gif
Si daca cumpar bateria dintr-un super market(Praktiker) care-i faza cu releul de incarcare si cu garantia?
Mai trebuie sa predau bateria veche undeva,sau se poate vinde ???
bygy007
dupa ce iei bateria din magazin o sa te trimeata la un service pentru garantia bateriei acolo cu un aparat de masura iti masoara incarcarea (tensiunea pe baterie) care trebuie sa fie intre 13,8 si 14,2 la o turatie de relanti si de 3000 RPM cu si facra consumatori( faruri aeroterma , dar de obicei faruri) daca nu este in acesti parametri iti spune sa schimbi releul sau contra cost il schimba el




daca ai chef si timp sa citesti despre alternator si incarcare http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=103488 despre baterii http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=683638
nirosbogos
bygy007 multumesc pentru link-uri!
Intrebare:ROMBAT sau CARANDA???
brigada_diverse
Rombat de obicei tinea cam 2 ani jumate-3 ....Caranda e de abia 1 an jumate pe masina, sunt curios cum o sa se comporte
dragoselu
Eu am o baterie Rombat Calciu de 70 A, implineste venerabila varsta de 4 ani in

noiembrie si am prnit masina de mii de ori. Ma intreb: nu are amperajul cam mare

pentru o berlina ? Cand o voi

schimba, m-as gandi totusi sa iau o baterie Bosch de 75 A, caci am

multi consumatori. Ce ziceti ?

Saptamana trecuta am avut probleme cu electromotorul, erau dusi carbunii, vezi

un electrician sa verifice carbunii totusi. Dimineata se invartea hal-hal-hal de 3 ori

si mortua est toata ziua.

D.
nirosbogos
Mi-am cumparat acum cateva zile baterie:CARANDA 65A/460A.(exact ca cea din foto de mai sus).
Cand am fost la garantie,mi-a zis tipul de acolo ca am o problema cu incarcarea,adica tensiunea de incarcare era oscilanta,dar se incadra totusi in parametrii normali.Mi-a sugerat sa schimb releul de incarcare cu unul electronic si sa verific si carbunii la electromotor.
Voi ce ziceti?
A,si mi-a mai zis ca am un consumator ascuns,se vedea pe aparat ca e un consum,insa eu in afara de un junghi de casetofon,nu mai am nimic.Cum as putea sa-l depistez?
bygy007
QUOTE(nirosbogos @ 15 Oct 2007, 00:46)
Mi-am cumparat acum cateva zile baterie:CARANDA 65A/460A.(exact ca cea din foto de mai sus).
Cand am fost la garantie,mi-a zis tipul de acolo ca am o problema cu incarcarea,adica tensiunea de incarcare era oscilanta,dar se incadra totusi in parametrii normali.Mi-a sugerat sa schimb releul de incarcare cu unul electronic si sa verific si carbunii la electromotor.
Voi ce ziceti?
A,si mi-a mai zis ca am un consumator ascuns,se vedea pe aparat ca e un consum,insa eu in afara de un junghi de casetofon,nu mai am nimic.Cum as putea sa-l depistez?
*


simlu cu ajutorul unui aparat de masura , fara contact desfaci o borna si pui aparatul pe A apoi scazi spre mA si trebuie sa ai maxim 50 mA sa iei releu electronic cu fir de referinta nu strica sa vezi si alternatorul eventual sa faci o revizie asa cum am explicat eu
slaiciprian
trebuie obligatoriu sa treci pe la service cu bateria, sa-ti completeze in certificatul de garantie ca e ok masina. bateria veche nu prea insista nimeni sa o dai in loc, trebuie teoretic. daca o vinzi la centre de recuperare, iei9 cam 100.000 pe ea. eu am un rombat calciu, si crede-ma ca am fiert-o de iau iesit fulgii. releul baga 26v, in baterie aveam 18v. 4 electricieni nu iau dat de cap. pana la urma m-am dus la tipul de la service care mi-a verificat-o. ce avea? inelul din capatul cablului de masa de la alternator se asezase in jurul surubului de pe caroserie, fara sa-l atinga. si nu facea contact. prima data cand m-am prins ca fierbe, nu mai avea deloc lichid, am pus 2 l de distilata. si acu masina merge la sfert, desi e iarna si batrana mea are 25 de ani.
deci, sfat: lasa loc de bunaziua cu tipu de la service. cel putin la botosani e unul de nota 10.
si altul. daca faci drumuri lungi, poti lua una de putere mai mare, are timp motorul sa o incarce mai bine. daca nu, una obisnuita, adica 55ma.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.