Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Noul Logan Renault eco2, cu 3,8% consum
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
einstein1984
Esapamentul la dieseluri e indreptat in jos ca sa nu umple bara de funingine, insa aici cred ca mai e un motiv. Deoarece suspectez masina ca ar avea un fund plat, probabil ca acolo depresiunea e mai mare decat in spatele masinii, imbunatatind evacuarea.
IRONICK
Sau niste carenaje in plus pe sub masina ... poate bagi aparatul si sub ea.
YRX
Are carenaj sub bara spate, imbunatatirea aerodinamica este semnificativa acolo.
Eu as fi curios daca au acoperit si tunelul central (pe unde circula esapamentul) si ce forma are scutul motor
einstein1984
Poze noi
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image


22 Apr 2008, 09:02:
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image


22 Apr 2008, 09:04:
user posted image
user posted image
user posted image
sorin_f39
Despre poza a treia:

Este cumva facuta la partea spate dreapta?

Daca da, cum de au pus aparatoarea de noroi in fata rotii spate?
IRONICK
"Aparatoarea aia de noroi" este de fapt un deflector aerodinamic. Vezi si tu pe la alte masini ... o sa sa gasesti si la rotile din fata. Eu am la rotile din fata de mult timp. Pentru alea din spate am material, dar nu am mai avut timp sa le montez. Am un prieten in schimb care si montat la toate.
vijelie
Si ce a constatat respectivul prieten ?
einstein1984
Si poza de sub masina e din fata rotii dreapta spate.
sorin_f39
La Megane, in fata, stiu ca am.

Dar in fata rotilor din spate nu am mai vazut pana acum.
IRONICK
El se astepta la mult ... doar ca trebuie sa atingi toate "punctele" ca rezultatul sa te dea pe spate.

PS. Se observa ca acum i-au montat antena ...
klaus
Fusei si vazui "capodopera".
Ca solutii tehnice observabile din exterior am remarcat:
- Carenaj spate sub portbagaj, anexate la esapamentul in jos (a se observa culoarea ... alba a tobei)
[attachmentid=1627446000][attachmentid=1627446001]
- Punte spate "inchisa"
[attachmentid=1627446002]
- Carenajul de la stergatoare
[attachmentid=1627446003]
- Carenajele de la proiectoare de dedesubt sunt din cele cu "canal" pentru aerisirea franelor
[attachmentid=1627446004]
- Deflectorul spate
[attachmentid=1627446005][attachmentid=1627446006][attachmentid=1627446007]
- fusta de la spoilerul fata dintr-un cauciuc moale dar nerezistent in timp, care se crapa f. usor
[attachmentid=1627446008][attachmentid=1627446009][attachmentid=1627446010]
IRONICK
QUOTE(klaus @ 22 Apr 2008, 12:21)
Carenaj spate sub portbagaj, anexate la esapamentul in jos
Iti ziceam cu mult timp in urma ...
Pentru cine nu stie cum arata cheala:

[attachmentid=1627446011]
klaus
- O lipsa de deflectoare de aer pe fata langa radiatoare
[attachmentid=1627446017]
- un cheder la capota motorului, din far in far
[attachmentid=1627446018][attachmentid=1627446019]

Si unele mici detalii de finisaj:
- niste infolieri "de calitate"
[attachmentid=1627446012][attachmentid=1627446013]
- oglinda "bine" vopsita
[attachmentid=1627446014]
- o nelipsita rugina pe plafon
[attachmentid=1627446015]
- o montare "excelenta" la ornamentele de pe spoilerul fata
[attachmentid=1627446016]

Si un interior "eco"
[attachmentid=1627446020][attachmentid=1627446021]
[attachmentid=1627446022][attachmentid=1627446023]
IRONICK
QUOTE(klaus @ 22 Apr 2008, 12:36)
- un cheder la capota motorului, din far in far
Tot eu ca sa ma laud ... al meu montat doar intre faruri. Dar rezolv eu si in dreptul lor.
Lostboy
Mi se pare mie sau radiatorul de AC e diferit?
Și amplasat într-o zonă cu răcire mai bună?
argon
care AC? blink.gif
IRONICK
QUOTE(argon @ 22 Apr 2008, 13:01)
care AC? blink.gif


intercooler ... lasa-l ca e mic si nu stie
Lostboy
my bad...sorry!
argon
ma intreb si eu...oare geamurile deschise nu "produc" un consum mai mare decat AC-ul? dry.gif Sau Loganul asta(stiu ca e concept) nu se foloseste vara...
IRONICK
In pachet este inclus slip, prosop si un litru de apa plata cu lamaie.
OVIDIUS
Tare treaba. In 2008 lasi oamenii sa moara de cald in masina. Desi, daca o fac ecologic, ce mai conteaza?

P.S. - era un pic de gluma (recunosc, cam neoportuna) asa ca va rog, nu mai dati cu parul...
IRONICK
Masina aia este un prototip. Singura ei menire a fost pentru acel concurs.

PS. ....
minny
Multe din aceste detalii aerodinamice s-ar putea aplica cu usurinta si pe masinile de serie dar e adevarat ca nu sunt gratis .... Mie imi place ca acest concept nu e asa de departe de realitate .. asa la prima vedere ... Decat o masina hibrid scumpa pentru o categorie mica de oameni mai bine e masina ecologica pentru cei multi ... Pacat ca nu dispunem de multe din soltiile astea simple care ar aduce mari imbunatatiri masinii.
einstein1984
QUOTE(argon @ 22 Apr 2008, 14:04)
ma intreb si eu...oare geamurile deschise nu "produc" un consum mai mare decat AC-ul? dry.gif   Sau Loganul asta(stiu ca e concept) nu se foloseste vara...
*


Consumul crescut in perioada cand nu se foloseste compresorul (provocat de greutatea sistemului si frecarile din curea si fulia compresorului) probabil ca e mai mare decat cel provocat de mersul cu geamuri deschise.
Eu zic ca la cati bani au bagat in tr-un amarat de Logan, a iesit un vehicul cu rezultate mult mai bune decat prototipuri de 10 ori mai scumpe, cu baterii Li sau caroserii din fibra de carbon. La Loganul asta si aripile si usile sunt din tabla chioara.
sorin_f39
Prototipurile cu baterii cu Li sunt pentru cercetari pe termen lung, deci nu prea se compara cu tinta acestui prototip de la voi.

Apropo, voi, la RTR, lucrati la proiecte pentru motorizari hibride sau motoare electrice?
IRONICK
QUOTE(minny @ 22 Apr 2008, 13:59)
Multe din aceste detalii aerodinamice s-ar putea aplica cu usurinta si pe masinile de serie
Serios? Nu lasa lumea filtrele, esapamentele, luminitele albastre in favoarea unor imbunatatiri reale. Este mai usor de vopsit un aerator argintiu sau pus o coada de rechin ca te vede lumea cu ele. Cine se uita sub masina sa vada un deflector sau un fund plat? Nu da nimeni doi bani pe ele. Muzica sa se auda in masina si geamurile sa fie afumate ....
einstein1984
sorin, am zis mai sus ca nu lucrez in cercetare. Insa daca as lucra, as cerceta cum sa reduc costurile de productie la Logan ca sa creasca profitul. Targetul Loganului eco 2 nu-l stiu, insa il banui ca are treaba cu marketingul.
sorin_f39
@einstein:

NU m-am referit doar la tine. Ci in general, daca la RTR aveti si astfel de proiecte: motorizari hibride sau motoare electrice.
einstein1984
La rtr se lucreaza la proiectul X90. Si numai la acesta. Masina fiind creata deja, se studiaza reducerea costurilor si urmarirea vietii serie. Ca atare, nici Loganul Eco2 si nici vreun Logan electric sau hibrid nu va iesi din calculatoarele inginerilor romani.
IRONICK
M-am tot jucat cu un deflector aerodinamic montat sub spoilerul fata la Logan. La ultima pozitionare, mi-a crescut consumul cu 1litru 100km. Este al dracu de greu de facut o caramida aerodinamica ...
GBi
ce deflector ai folosit? ala de Kangoo pune si tu o poza pls.
dacialoganmcv
QUOTE(IRONICK @ 8 Dec 2008, 01:17)
M-am tot jucat cu un deflector aerodinamic montat sub spoilerul fata la Logan. La ultima pozitionare, mi-a crescut consumul cu 1litru 100km. Este al dracu de greu de facut o caramida aerodinamica ...
*



incearca cu deflectoare montate doar in fata celor 4 roti (ca in poza de mai jos) wink.gif
IRONICK
pana acum ce crezi ca am avut?

8 Dec 2008, 16:32:
deflectoarele alea produc drag si lift in funtie de lungime, latime, pozitionare

uite aici efecte

user posted image
dacialoganmcv
eu am inteles c-ai avut deflector lung pe toata lungimea spoilerului... sleep.gif

in orice caz, acum depinde si de conditiile de teste: temperaturi de plecare (temp ambianta, temp apa, temp ulei, etc.), calea de rulare - inclinatia acesteia si felul suprafetei, incarcatura, stil de mers, viteza si directia vantului, consumatori (AC, ventilator, faruri, radio-CD) etc.

PS: tu esti sigur ca testele le-ai efectuat in aceleasi conditii? huh.gif
IRONICK
Inainte aveam deflectoare la roti, acum am pus pe toata lungimea spoilerului. Prima data l-am pozitionat la nivel, acum la ~5cm mai in spate.

Fiecare element aerodinamic montat pe masina are efecte negative sau pozitive in alta parte. Montarea unui defelector poate sa creasca viteza de curgere a aerului unde nu te gandesti. Chiar si asupra stergatoarelor, revin la orizontala mai greu, curent consumat mai mult.
GBi
si ce grosime are deflectorul pus ? unsure.gif
IRONICK
nu conteaza grosimea

de exemplu, deflectoarele puse inaintea rotilor au si ele efecte si efecte


Drag Front Lift

Base model – no deflectors 0.290 -0.001

#1 270 x 50mm, covers lower suspension link and tyre 0.278 0.056

#2 500 x 50mm, covers lower suspension link and tyre 0.283 0.068

#3 115 x 50, covers tyre 0.282 -0.001

#4 270 x 25, covers lower suspension link and tyre 0.277 0.038

#5 285 x 50, positioned 150-200mm ahead of wheel 0.294 -0.036

user posted image

Astea sunt niste teste facute de Simone Sebben de la Volvo.

8 Dec 2008, 18:04:
QUOTE(GBi @ 8 Dec 2008, 16:19)
ce deflector ai folosit? ala de Kangoo pune si tu o poza pls.
Ala de Sandero ...
Laurentziu83
QUOTE(IRONICK @ 8 Dec 2008, 16:51)
Fiecare element aerodinamic montat pe masina are efecte negative sau pozitive in alta parte. Montarea unui defelector poate sa creasca viteza de curgere a aerului unde nu te gandesti. Chiar si asupra stergatoarelor, revin la orizontala mai greu, curent consumat mai mult.
*


Si chiar merita sa lucrezi atata la masina pentru 0.015 economie?

Ma gandesc ca toate eforturile astea ce rezulta intr-o economie de 0.1 litri la suta de kilometri se anuleaza (ba chiar dau cu minus) la un trafic aglomerat, de exemplu? Si, daca reusesti sa aduci un Logan la o forma aerodinamica demna de un Gallardo, de exemplu, la 150 la ora faci o economie de 1-1.5 litri de benzina? Ca eu nu cred.
Mie eforturile astea mi se par niste exemple de "hai sa ne aflam in treaba", nu e o economie reala.
dacialoganmcv
vad ca te-ai chinuit putin sa gasesti o configuratie optima de deflectoare tongue.gif
eu nu te-nteleg, de ce n-ati vandalizat Golanu' ECO atunci cand a stat la voi o saptamana? 243.gif
probabil ca acum produceam un Kit ECO pentru Logan cu pattent-ul DC evil5.gif

LE: "Loganul ala eco este facut sa consume putin, dar nu se iau in calcul si efectele negative. Incepand de la racire ..."

@IRONICK: asta cam asa e... blush.gif
cam greu sa gasesti un compromis ... tongue.gif
IRONICK
QUOTE(Laurentziu83 @ 8 Dec 2008, 18:08)
Mie eforturile astea mi se par niste exemple de "hai sa ne aflam in treaba", nu e o economie reala
Stiai ca montarea unor elemente aerodinamice (nu deflectoare) in fata rotilor din fata reduce stabilitatea? Cum se simte asta? Sa zicem corectii mai multe din volan la mersul pe autostrada.

QUOTE(Loganel_AG @ 8 Dec 2008, 18:08)
eu nu te-nteleg, de ce n-ati vandalizat Golanu' ECO atunci cand a stat la voi o saptamana?  243.gif
Loganul ala eco este facut sa consume putin, dar nu se iau in calcul si efectele negative. Incepand de la racire ...
GBi
[quote=IRONICK,8 Dec 2008, 20:50]
Stiai ca montarea unor elemente aerodinamice (nu deflectoare) in fata rotilor din fata reduce stabilitatea?

offtopic
pai daca te aud taximetristi cu "plugurile" si 15 mii de brizbrizuri care le mai dadea 20 de CP din aerodinamica rofl1.gif

Laurentziu83
QUOTE(IRONICK @ 8 Dec 2008, 19:50)
Stiai ca montarea unor elemente aerodinamice (nu deflectoare) in fata rotilor din fata reduce stabilitatea? Cum se simte asta? Sa zicem corectii mai multe din volan la mersul pe autostrada.
*


Habar n-aveam, consider ca, daca vreau o masina mai rapida sau mai economica trebuie sa umblu intai la motor si la stilul de condus, nu la aerodinamica. Aia e caca-maca pentru prosti.
IRONICK
QUOTE(Laurentziu83 @ 8 Dec 2008, 22:52)
consider ca, daca vreau o masina mai rapida sau mai economica trebuie sa umblu intai la motor
Chiar ma intrebam de ce lumea nu reuseste sa faca un Ferrari din motorul de Logan radmasa.gif

Din cauza asta facea elise 0-100km/h in 5.8s cu un motor de 1.8litri si 118CP. Trebuie sa fi un pic mai deschis la gandire, sa intelegi ca nu doar motorul face o masina.

La caramida eco2 aerodinamica a redus cu 5g/km codoiu'. De unde?

- vortex 0,7g
- spoiler 0,5g
- deflectoare roti spate 0,5g
- grila radiator astupata 0,5g
- deflector aer (sub spoiler)+carenaj roata de rezerva+punte inchisa 3g

Adica scaderea cu 20% 0.36>0.29 a rezistentei la inaintare.

altele:

-directie manuala 3g
-optimizare alternator 1g
-cauciucuri 2g
-suspensie spate 1g
-ulei motor 2g
-injectoare 5g
-cutie cu raport final mai lung cu 8% 4g


<span class='edit'>9 Dec 2008, 22:06:</span>
QUOTE(Loganel_AG @ 8 Dec 2008, 16:22)
incearca cu deflectoare montate doar in fata celor 4 roti (ca in poza de mai jos)
Am studiat si Kangoo 2008 la un moment dat. Are deflectoare la fiecare roata care acopera cauciucul si suspensia cu gauri pentru racire. Carenajul care acopera motorul are fanta de intrare aer rece pentru baia de ulei si decupaj la iesire cu deflector in fata pentru depresiune si cresterea vitezei de iesire a aerului.

La Megane3 acopera la fel (cauciuc+suspensie), cu gauri de racire.
dacialoganmcv
QUOTE(IRONICK @ 8 Dec 2008, 19:50)
... montarea unor elemente aerodinamice (nu deflectoare) in fata rotilor din fata reduce stabilitatea... Sa zicem corectii mai multe din volan la mersul pe autostrada
*



in cazul acesta presupun ca te referi la o masina fara servo ... sleep.gif
eu stiu ca datorita securitatii in trafic, la viteze mai mari se "intareste volanul" nu stiu exact care-i pragul de unde incep aceste corectii (desigur ma refer la masinile cu servo).... blush.gif
IRONICK
Ma refer la orice masina, intarirea suspensiei nu ar legatura cu elementele aerodiamnice.
dacialoganmcv
am luat-o rau de tot pe aratura, nu mai inteleg nimic... nu crede.gif
YRX
In sfarsit discutam despre aerodinamica...124.gif
Chiar imi parea rau ca treaba asta cu Eco2 se prafuia. Realizarea asta a lui Renault cu reducerea Cxului de la 0,36 la 0,29 prin niste artificii minore gen "fata blocului" este remarcabila, sub 0.30 n-are nici Honda Civic (asta noua) nici multe alte masini cu veleitati sportive.
Cand am vazut pozele prima oara am remarcat air dam-ul din fata, carenajul din spatele puntii spate, eleronul de pe portbagaj, aripioarele vortex. Din pacate masina n-am vazut-o pe viu. La consum si reducerea drag-ului (rezistentei la inaintare) cred ca contribuie din plin fundul plat si artificiile din spatele masinii.

Rolul deflectorului de aer din fata este, in principal, de a crea depresiune sub masina. Aceasta depresiune creaza "down force", ajuta racirea motorului, imbunatateste tractiunea si aderenta dar creaza drag suplimentar (rezistenta la inaintare).
Air dam-ul la Logan are cateva probleme "sistemice" datorita carora nu prea poate face multe (nu zic ca nu face nimic):
- design-ul sistemului de racire al motorului. Iesirea aerului din compartimentul motorului se face prin spatele scutului sub masina, instalarea deflectorului contribuind la cresterea depresiunii in aceasta zona si fortarea intrarii unui flux de aer marit in radiator. Rezulta mai mult drag si racire mai buna (aviz amatorilor vara cu probleme de AC).
- garda la sol a masinii (15 cm). Raportul optim air dam / garda sol este de aprox 30% ceea ce este cam mult, si nici atunci efectele sale de "scoatere a aerului de sub masina" nu sunt prea grozave. Daca se folosesc suspensiile coborate este alta mancare de peste
- fundul masinii (podeaua) este plina da asperitati si tot felul de instalatii (tije, esapament, elementele suspensiilor, conducte etc. ceea ce impiedica curgerea libera a fluxului de aer.

Am experimentat si eu cu un deflector de Opel Astra G obtinand rezultate apropiate de Ironik, consum crescut, iar in varianta cu deflector si fara scut racire mult mai buna. Urmare a acestor rezultate am mai schimbat un pic forma scutului motor pentru o eficienta mai mare vara a AC-ului.
Este in lucru si carenajul spate dar s-a oprit pana la primavara din cauza de frig. Eu cred ca acolo este o "treaba".

LE: Am gasit prin calculator un mic studiu despre influenta acestor artificii asupra aerodianmicii generale a masinii.
[attachmentid=1627487468]
IRONICK
Eu propun sa ne mutam la "Imbunatatiri - Dacia Logan". Eventual sa mute un moderator tot topicul acolo, pentru ca eu in limita timpului disponibil o sa continui sa postez diverse info cu modificari si presupun ca nu o sa fiu singurul.
YRX
QUOTE(IRONICK @ 9 Dec 2008, 00:19)
Din cauza asta facea elise 0-100km/h in 5.8s cu un motor de 1.8litri si 118CP. Trebuie sa fi un pic mai deschis la gandire, sa intelegi ca nu doar motorul face o masina.


Aerodinamica vehiculului este foarte importanta, inseamna acceleratie, stabilitate, consum de combustibil. In motorsport castiga sau pierde titluri cu diferente extraordinar de mari de performanta intre masini la puteri ale motoarelor sensibil egale.
La Lotus Elise mai intervine in ecuatie si greutatea masinii sau mai concret raportul putere/greutate, care impreuna cu aerodinamica aproape perfecta apropie acceleratia sa de super-masini cu sute de cp. Ce naiba, are cu 13 cai mai mult decat 16V de pe Prestige!

Si eu vreau topic-ul la "imbunatatiri - Logan", pe de o parte "chipuitorii" cu +3 cp la motor si pe de alta parte "carosierii" cu -10 kg si -0,0001 la Cx. Ar fi fun.
IRONICK
QUOTE(YRX @ 10 Dec 2008, 11:40)
Am experimentat si eu cu un deflector de Opel Astra G obtinand rezultate apropiate de Ironik
Eu l-am dat jos momentan. Apasarea pe care o genera era incredibila. Tinuta de drum mult imbunatatita, chiar si la vant lateral! Masina nu mai lansa chiar asa de tare si nici asperitatile drumului nu se mai simteau la fel. Intradevar aerul circula altfel in compartimentul motor, chiar daca temperatura motorului era in parametrii. Montarea chederului de capota impreuna cu deflectorul a scazut temperatura aerului cu 1.5grade pe admisie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.