IRONICK
14 Jan 2010, 10:04
Eu sunt curios ce au bagat in cutie.
IRONICK
14 Jan 2010, 13:41
[attachmentid=1627583736]
14 Jan 2010, 13:57:
[attachmentid=1627583744]
einstein1984
14 Jan 2010, 14:05
YRX, pe diesel nu merge acela insa 0W30 cred ca da.
Vascozitatile uleiului de motor le-am testat eu pe toate pe masina personala. Rezultat: - zero, sau aproape de zero (respectiv insesizabil) intre 0w30, 0w40 si 5w50. Sa dea naibii daca a consumat cu 0w30 mai putin macar cu 0,1 l/100 fata de 5w50. Mai repede s-a vazut un filtru de aer nou decat uleiul.
Cat despre uleiul de cutie, am avut pe vremuri un Peugeot 309 care folosea in cutie 10w40, ulei de motor obisnuit. Cred ca este maxim-ul de "low viscosity" care se poate folosi in transmisii. A mers cutia aia impecabil vreo 20 de ani.
Unghiul beta la berlina este de 15 grade daca urmaresti conturul barii. Carenajul spate cade perfect...
IRONICK
15 Jan 2010, 10:33
Am pus si eu 5W30 Elf (ala eco, bla, bla ...). Pana acum nici o diferenta, in afara de zgomot. Mai putine tacaneli la relantiu fata de Castrol.
15 Jan 2010, 10:42:QUOTE(YRX @ 15 Jan 2010, 08:34)
Unghiul beta la berlina este de 15 grade daca urmaresti conturul barii. Carenajul spate cade perfect...
fate onlain sa iti dau ceva ...
Steel Tormentor
15 Jan 2010, 11:56
care-i ala eco? evolution sxr? sau mai sunt si alte tipuri?
IRONICK
15 Jan 2010, 12:02
ihi, evolution sxr
membru_DC
16 Jan 2010, 10:24
QUOTE(einstein1984 @ 13 Jan 2010, 10:28)
Deci lipsa luminii din torpedou reduce sarcina alternatorului si deci emisiile de CO2.
cred ca tu nu sti cum se fac testele alea de omologare de vezi consumul asa de mic prin pliantele producatorilor de masini
apropo, s-au zbatut unii prin Europa (deci nu Romania) sa vada cu dracu' au noul VW POLO si noul Ford Fiesta consum de doar 99 gr CO2 per Km... la modu' c-au achizitionat masini noi si au tras cateva teste cu ele, desigur in urma testelor au obtinut un consum de peste 110 gr CO2 per Km (teste facute cu combustibil de referinta pentru aceste teste).... numai ei (Ford si VW) stiu ce-au manarit la masini de au obtinut 99
ainstaine, unde ai vazut bre ca se fac testele cu lumina-n torpedou aprinsa?
eu am auzit ca fac cu toti consumatorii (faza lunga, ceata, ventilatie, AC astiv, lumina habitaclu, etc.
QUOTE(einstein1984 @ 13 Jan 2010, 10:28)
Sa vedem cat de buna va fi softul asta eco al motorului, ca la K9K scot unul nou in fiecare saptamana.
softu' de va fi pe noua generatie de Logan si pe celelalte doua modele ce se vor lansa (asa cum a declarat seful de la DACIA) va fi capabil sa reduca consumul, dar acesta depinde si de alti factori
de exemplu oglinzile laterale de la Duster, n-au facut decat sa creasca consumul datorita faptului ca sunt iesite cu mult (in comparatie cu cele de la MCV) in afara caroseriei...
<span class='edit'>16 Jan 2010, 10:28:</span>
QUOTE(IRONICK @ 14 Jan 2010, 10:04)
Eu sunt curios ce au bagat in cutie.
pai au schimbat niste rotite si uleiul, ce altceva puteau sa faca?
IRONICK
16 Jan 2010, 11:48
QUOTE(membru_DC @ 16 Jan 2010, 10:24)
de exemplu oglinzile laterale de la Duster, n-au facut decat sa creasca consumul datorita faptului ca sunt iesite cu mult (in comparatie cu cele de la MCV) in afara caroseriei...
Ce spui tu este exact pe dos fata de forma si dimensiunile lor.
membru_DC
17 Jan 2010, 10:51
QUOTE(IRONICK @ 16 Jan 2010, 11:48)
Ce spui tu este exact pe dos fata de forma si dimensiunile lor.
degeaba forma si dimensiunile lor sunt aerodinamice daca le amplasezi pe un brat la cca. 6cm de caroserie
legat de forma acestora, o sa ne auzim mai tarziu sa dezbatem acest subiect...
einstein1984
17 Jan 2010, 16:00
QUOTE
ainstaine, unde ai vazut bre ca se fac testele cu lumina-n torpedou aprinsa? radmasa.gif eu am auzit ca fac cu toti consumatorii (faza lunga, ceata, ventilatie, AC astiv, lumina habitaclu, etc.
Exact, daca nu are consumatori montati, nu au ce sa porneasca. Si ce e ala un astiv?
Softu de pe clio-ul ala nu prea are treaba cu ala de logan, sunt calibrari diferite.
membru_DC
17 Jan 2010, 21:55
pai normal ca sunt diferite; una e sa ai CAN si alta FILAR
PS: activ (pianist)
IRONICK
18 Jan 2010, 14:36
QUOTE(membru_DC @ 17 Jan 2010, 10:51)
legat de forma acestora, o sa ne auzim mai tarziu sa dezbatem acest subiect...
Serios? Da ce au asa deosebit de trebuie sa discutam despre ele?
IRONICK
27 Jan 2010, 09:33
2008 Mitsubishi Aerodynamic Paper of Lancer X
[attachmentid=1627587694]
Il mai adaug si pe cel vechi 2004 Evo:
[attachmentid=1627587692]
IRONICK
29 Jan 2010, 12:34
[attachmentid=1627588318]
[attachmentid=1627588319]
Daihatsu UFE III
[attachmentid=1627588330] [attachmentid=1627588331] [attachmentid=1627588332] [attachmentid=1627588333] [attachmentid=1627588334] [attachmentid=1627588335]
[attachmentid=1627588320] [attachmentid=1627588321]
einstein1984
29 Jan 2010, 12:38
Un citroen CX 25 aplica destule din solutiile de mai sus.
IRONICK
29 Jan 2010, 12:51
Si Oltcit-ul le are. Dar asta nu insemna ca nu mai pot fi explicate pentru toata lumea. Chiar si pentru cei care tot isi pun spoilere joase peste tot cu plasa de tantari si nu lasa sa iasa aerul de sub masina in partea din spate ...
einstein1984
29 Jan 2010, 14:35
Cu toate ca Dacia ofera un extractor foarte sexy pentru bara de Logan. Insa aerodinamica nu prea se pupa cu garda la sol sau cursa suspensiilor.
IRONICK
29 Jan 2010, 14:59
Dacia a ales sa puna un deflector in fata, decat sa faca carenaje si extractie de aer. In loc sa scapi de aerul din jurul masini cat mai repede, maresti suprafata frontala.
einstein1984
29 Jan 2010, 15:01
Tare sunt curios cum ar arata un Logan cu splitter sub bara fata.
IRONICK
29 Jan 2010, 15:07
Nu cum arata sa iti faci probleme, ci faptul ca este posibil sa ai o masina "nebalansata" ...
einstein1984
29 Jan 2010, 15:10
Pui si masa de calcat rufe in spate. Si se echilibreaza.... sau un spoiler mic ca la Clio RS deasupra lunetei.
IRONICK
29 Jan 2010, 20:56
ala al luneta nu face mare lucru, mai bine pui niste saci de nisip
IRONICK
30 Jan 2010, 22:56
[attachmentid=1627588747] [attachmentid=1627588748]
IRONICK
7 Mar 2010, 16:54
Tot eu ... pentru reducerea drag-ului si lift-ului negativ.
[attachmentid=1627600053]
IRONICK
16 Mar 2010, 10:51
UP
QUOTE(Dr. Teddy Woll Senior manager of aerodynamics Mercedes-Benz)
The greatest potential for aerodynamic improvement is at the rear.
einstein1984
16 Mar 2010, 11:28
La ce unghi are luneta de logan, poti sa pui si masa de calcat pe portbagaj ca tot in vortex sta.
Era unu ieri cu 3 aripioare de rechin deasupra lunetei insa....
IRONICK
29 Mar 2010, 11:43
UP!
[attachmentid=1627607704] [attachmentid=1627607705]
[1] Sardou M., The Sensitivity of Wind-Tunnel Data to a High-Speed Moving Ground for Different Types of Road Vehicles, SAE 880246, 1988.
29 Mar 2010, 12:48:
[attachmentid=1627607706] [attachmentid=1627607707]
membru_DC
26 Apr 2010, 20:18
QUOTE
Logan – Eco2
Motorisation classique diesel (1.5 dCi 85CP Delphi Common-Rail 1600 bar) sans hybridation.
Ameliorations techniques abordables [....]
Homologation
New European Driving Cycle: 97 g CO2/km
Circuit Shanghai : 71 gCO2 /km
PS: ca o remarca, "Ecoshift" se numeste in varianta de serie "Free-Shift" (Laguna 3, Kangoo 3, Scenic3 /Megane 3, etc.)
The 10th Challenge Bibendum: Rio de Janeiro from the 30th May to the 3rd June 2010
IRONICK
29 Apr 2010, 14:06
Si mai participa "Dacia" de data asta?
[attachmentid=1627617892] [attachmentid=1627617893]
[attachmentid=1627617894] [attachmentid=1627617895]
[attachmentid=1627617896] [attachmentid=1627617897]
[attachmentid=1627617898] [attachmentid=1627617899]
[attachmentid=1627617900] [attachmentid=1627617901]
IRONICK
10 May 2010, 09:28
QUOTE(Chevrolet Cruze Eco)
The Eco achieves greater fuel economy using a number of features that enhance its aerodynamics, minimize weight and reduce rolling resistance. Details include:
* A lower front grille air shutter that closes at higher speeds to improve aerodynamics and opens at lower speeds to optimize engine-cooling airflow
* The upper grille has more “closeouts” to improve aerodynamics
* A lower front air dam extension, extensive use of underbody panels and a rear spoiler enhance aerodynamics
* A lowered ride height improves aerodynamics
Am vazut modificarile pe masina si nu mi s-a parut nimic revolutionar. Sunt clasice.
QUOTE(IRONICK @ 8 Jan 2010, 11:29)
carenajul ala de la spate ce mai zice??
QUOTE(YRX @ 9 Jan 2010, 10:44)
Asteapta temperaturi mai mari si un strat bun de rasina.....
Sa vina vara mai repede !
baieti ce se mai aude de carenaj, eram si eu interesat! sa aplatizez "conserva" pe spate
IRONICK
10 May 2010, 11:13
Mai preseaza-l si tu pe YRX, ca eu o fac destul de des sa ne apucam de treaba. Eu i-am zis si acum doua zile ...
IRONICK
11 May 2010, 12:55
Cd = 0.33........................Cd = 0.30
[attachmentid=1627621741] [attachmentid=1627621742]
[attachmentid=1627621743] [attachmentid=1627621744]
[attachmentid=1627621751]
[attachmentid=1627621739] [attachmentid=1627621740]
[attachmentid=1627621745] [attachmentid=1627621746]
[attachmentid=1627621747] [attachmentid=1627621748]
[attachmentid=1627621749] [attachmentid=1627621750]
IRONICK
13 May 2010, 08:18
[attachmentid=1627622298] [attachmentid=1627622299] [attachmentid=1627622300] [attachmentid=1627622301] [attachmentid=1627622302]
IRONICK
16 May 2010, 11:02
[attachmentid=1627623009]
[attachmentid=1627623012]
Drag (Cx) and lift (Cz) change with diffuser angle. This is from a chapter on race and performance cars, so I don't know how close it is for non-race vehicles. Based on:
Bearman P.W., De Beer D., Hamidy E., Harvey J.K., The effect of a moving Floor on Wind-Tunnel Simulation of Road Vehicles, SAE 880245.
[attachmentid=1627623011]
[attachmentid=1627623013]
Drag (Cx) and lift (Cz) of different downforce devices:
1 - Spoiler,
2 - Rear diffuser,
3 - Diffuser plus front air dam.
16 May 2010, 22:09:
[attachmentid=1627623218] [attachmentid=1627623219]
IRONICK
17 May 2010, 23:18
[attachmentid=1627623719]
IRONICK
25 May 2010, 08:35
[attachmentid=1627625715]
einstein1984
25 May 2010, 08:50
Tu ai terminat toate modificarile posibile si acum le studiezi pe alea imposibile.
Pentru aia de nu inteleg cifrele si diagramele de mai sus:
http://en.wikipedia.org/wiki/Kammback
IRONICK
25 May 2010, 14:04
[attachmentid=1627625807]
einstein1984
25 May 2010, 14:55
Noul Monovolum pe platforma Loganului?
IRONICK
25 May 2010, 15:17
X67 cu K3
IRONICK
20 Jun 2010, 13:22
Solid state drag reducing vehicle grille.
[attachmentid=1627633026]
Loganul are o tentativa de 2-5, altii folosesc tehnologia din anii '70.
IRONICK
22 Jun 2010, 17:07
[attachmentid=1627633489]
einstein1984
22 Jun 2010, 19:29
Aia cred ca e printre singurele forme aerodinamice urate create vreodate. Evident, nemteasca.
IRONICK
23 Jun 2010, 09:23
Buburuza are coeficient intre 0.25 si 0.28 in functie de versiune.
Audi A2 1.2 TDI
[attachmentid=1627633671] [attachmentid=1627633672] [attachmentid=1627633673]
Audi A2 1.6 FSI
[attachmentid=1627633675]
Audi A2 1.4 TDI SE
[attachmentid=1627633674]
aphophis
23 Jun 2010, 09:47
adica astia de la audi isi pacalesc clientii si dau cx-ul in functie de versiune?
comentariu malitios a la ironick, a se trata ca pamflet . Pai aia ce cumparau a2 cu cx mai mare , nu erau discriminati fata de aia ce luau a2 cu cx mai mic?
einstein1984
23 Jun 2010, 10:12
SI daca faci Cx * aria suprafetei frontale iesie mai bine decat la espero?
IRONICK
23 Jun 2010, 10:19
5.86 sq ft (0.544 m2) 2001 Audi A2 1.2 TDI 3L
6.63 sq ft (0.616 m2) 2001 Audi A2
Pentru limuzina il lasam pe azot sa calculeze avand in vedere Cd 0.29
Toyota Hybrid Camry low coefficient drag of just 0.27cd, plina pe dedesubt de elemente erodinamice, vazuta live
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.