Ironick, ai incercat sa-ti faci la masina un sistem de iluminare pe curbe cum este in momentul de fata la majoritatea masinilor?..... e vorba de becurile acelea stg/dr care se aprind in functie de pozitia volanului (rotilor) si au oglinda orientata spre interiorul curbei
IRONICK
26 Jun 2010, 19:56
Ma lsa rece schimbarea asta, nu ii simt lipsa. Dar ca sa fiu ontopic, astazi am pus in sfarsit carenajul pentru spatele masinii. Inchide tot de la punte pana la spoiler.
membru_DC
26 Jun 2010, 20:11
QUOTE(einstein1984)
Shiftlight-ul ala electronic ar fi genial pentru soferul roman care se cearta pe forum in privinta turatiilor la care e mai bine sa schimbe treapta.
e chiar stresant la drum free-shift-ul ala..... Laguna, Megane Coupe, Clio3, Kangoo, Scenic, Twingo, etc. la toate este la fel ... poate sa fi d'ala stresat ca nu mai ajungi acasa cu combustibilu' din rezervor sa mergi in stilul indicat de acesta in TdB
Ironick, ai stat ceva pe sub masina "eco²" ca sa-ti iei notite (schite) ai adoptat aceeasi solutie ca la Loganu eco pentru carenajul ce trece pe langa V3?
ideea e ca la Loganu eco² este luat in calcul doar participarea la competitie unde se merge lejer nu in forja deci termica la esapament (V3) nu este asa de mare ... si in plus tu ai un benzinar unde termica difera fata de diesel
PS: ce anvelope zici ca ai pe masina?
GBi
26 Jun 2010, 21:10
QUOTE(IRONICK @ 26 Jun 2010, 20:56)
astazi am pus in sfarsit carenajul pentru spatele masinii. Inchide tot de la punte pana la spoiler.
pune si tu o poza !!! sa vada si ochiu nostru, ce material ai folosit pt carenaj?
PS: asteptam impresii, daca bara spate la "conserva" mai actioneaza pe post de parasuta
Viteza de autostrada nu este foarte mare, deoarece am incercat gasirea unui regim de mers constant fara depasiri pentru o comparatie cat mai exacta. Se vor face si teste la viteza mai mare. Abia astept sa prind 200 acum ... glumeam.
Nu am punte calde la rulare, o sa vad daca apar la testele din oras. Are niste gauri de admisie aer in dreptul esapamentului, unde sunt tevile si repartitorul de frana. Urmeaza montarea unor extractoare de aer care sa ajute si evacuarea aerului din habitaclu. Este in stadiu de prototip, inca nu i-au fost puse nici macar aripioarele longitudinale.
IRONICK
28 Jun 2010, 12:49
Poze cu tot montat nu am, majoritatea sunt in detaliu. O sa il dau in curand jos pentru versiunea doi. Sa zicem ca acum a fost un test sa vedem daca merita munca depusa. La mine munca mai putina, la YRX mai mult ca el l-a confectionat + persoana care m-a ajutat sa il montez. Eu se pare ca am devenit un genul care se indeparteaza usor de partea asta practica. Un fel de trantor ...
[attachmentid=1627635189]
YRX
28 Jun 2010, 13:46
Lasa, lasa ca te aduc eu inapoi la practica.... .... domnu' teoretician. Bine-nteles ca nu are cea mai grozava forma, se mai pot spune multe, se mai pot adauga cateva chestii, dar cu el a fost inchisa toata partea din spate si rezultatul de -0,2 l/100 inregistrat de Ironik in primul test suna promitator (e totusi un 4%). Mai trebuie testat, la alte viteze, in alte combinatii de elemente aero. Ar mai fi cateva elemente aerodinamice care se pot pune fara a modifica masina, ma rog, forma generala a caroseriei, de la conceptul Logan eco2. Eu mor de curiozitate sa probez: - generatorul vortex - aici poate detine cineva dimensiunile si amplasarea exacta la Eco2 - eleronul spate - diverse reduceri si relocari de mase pe masina
membru_DC
28 Jun 2010, 15:13
bine atunci, hai sa vorbim de aerodinamica, consum, etc.
QUOTE(IRONICK @ 27 Jun 2010, 23:51)
La primele teste am obtinut asa ceva: drum national ~75km/h viteza medie, 5.3% > 5.1% autostrada ~95Km/h viteza medie, 5.4% > 5.2%
cu ce presiune in anvelope ai facut testele respective? ce temperatura exterioara? ce consumatori electrici? din ce directie ti-a batut vantul? ce incarcatura ai avut? cat a fost [%] pozitia maxima a pedalei de acceleratie? filtu de aer cati km are? nivelul uleiului din motor este la maxim? placutele de frana sunt "roadate" sau sunt noi? cutia de viteze este cea originala sau ai modificat ceva la ea? ce combustibil ai folosit (caracteristici)? catalizatorul in ce stare este (imbatranit, fagure deformat-topit, colmatat, etc.)? evacuarea este cea serie sau ai modificat-o pentru o contrapresiune mai mica la esapament a gazelor arse? dar admisia? .. etc
PS: din calculele tale, cu cate gr. de CO2 ar trebui sa scada consumul per Km, kitul tau aerodinamic?
Nici macar, dar cu link-ul ala ti-ai raspuns singur la cati codoi mi-au scazut.
YRX
28 Jun 2010, 15:45
Nu ne intereseaza cifra absoluta de consum pe care a realizat-o, ci variatia lui, cu modificarea respectiva. Datele sunt obtinute cu aceeasi masina, cu aceleasi anvelope, cu aceeasi evacuare, cu aceeasi incarcare.
membru_DC
28 Jun 2010, 16:14
ok si testele de referinta unde sunt? cat era consumul fara aceasta modificare aero?
[...] este imposibil sa fi fost facute testele de consum intre masina serie si masina cu modificarea aero in aceleasi conditii (cele enumerate mai sus)...
parerea mea este ca aportul asupra consumului al acestui scut aero este infim... abia cu tot kitul pus pe masina putem sa afirmam ca s-a observat o scadere a consumului
silviu_79
28 Jun 2010, 18:49
[quote=IRONICK,28 Jun 2010, 00:51] La primele teste am obtinut asa ceva:
membru_DC: poate nu ai cascat bine ochii, a scris mai sus de la 5.3 la 5.1, etc. Testele le-a facut cu aceeasi masina inainte si dupa montarea jucariei, deci aceeasi masina, cauciucuri, etc.
b24gfi
29 Jun 2010, 10:46
ironick daca se poate imi poti spune si mie ceva date despre dimensiuni mod de aplicare ceva cote di materiale dak se poate si eventual mod de montare ( trebuie ridicata pe elevator) sau ceva de genu ...asta dak se pot impartasi "secretele"
IRONICK
29 Jun 2010, 11:06
Secrete nu sunt, dupa cum se vede momentan a fost doar un test sa ii vedem functionalitatea si sa descoperim eventualele probleme.
tribunul
29 Jun 2010, 11:10
Nu stiu daca si la alte masini, dar la logan, vantul poate sa creasc consumul foarte mult, chiar si cu un litru.
IRONICK
29 Jun 2010, 11:17
Apropo de diferente, frigiderul are turbulente laterale foarte puternice generate de roata spate. Aripa si marginea evazata nu ajuta cu nimic si nici triplele nu au acele mici umflaturi ca la masini sa desprinda aerul cum trebuie. Singurul mod de rezolvare care ajuta este adaugarea acelor mici deflectoare in fata rotilor. Nu ajuta mult, dar mai rezolva din probleme.
Cum va convingeti, daca urmariti pe timp ploios un Logan o sa observati doua turbulente puternice care se desprind in dreptul triplelor. La alte masini nu apar cu aceeasi intensitate.
b24gfi
29 Jun 2010, 12:01
ok am inteles k este doar "prototip de incercari" dar cand il faci pe cel final daca se poate cu ceva dimensiuni etc ms mult
IRONICK
29 Jun 2010, 15:14
Astia de la Dacia vand deflectorul de la 1.2 16v de pe berlina cu 150RON. 150RON!!!!!!!!?????????? Cat de mare sa le fie nesimtirea?
GBi
29 Jun 2010, 16:22
QUOTE(IRONICK @ 29 Jun 2010, 16:14)
Cat de mare sa le fie nesimtirea?
pai nu stii tu dar astea repezinta "chintesentza" cercetari aerodinamice a ing. de la Daciaa, si implica un cost foarte mare de productie
Ps: chiar or avea macar un inginer cu jumate de norma care sa studieze macar 5% din aerdinamica frigiderului?
membru_DC
29 Jun 2010, 18:03
QUOTE(IRONICK @ 29 Jun 2010, 15:14)
Astia de la Dacia vand deflectorul de la 1.2 16v de pe berlina cu 150RON. 150RON!!!!!!!!?????????? Cat de mare sa le fie nesimtirea?
stai sa apuce polonezu' sau aia de la MB'95 sa faca o copie sa vezi atunci ce vor scadea pretu'.... mai nasol ca la versiunile vechi tre' sa le lipesti de caroserie datorita faptului ca nu sunt sudate acele tije filetate
IRONICK
29 Jun 2010, 20:50
"Tijele alea filetate" chiar nu au legatura cu deflectorul de pe spoiler, ci cu deflectoartele de la roti.
Ele se pot monta oricand, se numesc nituri etanse (6.4mm) si se prind cu cleste de nit "doua maini". Dupa prinderea lor se da cu impresie fosfatanta si nu mai este nici o problema cu apa.
Referitor la lipitura, sunt convins ca exista cineva acolo care totusi se pricepe si ii da prin cap ca se pot prinde cu o platbanda de surubul de la punte ...
bobo77
29 Jun 2010, 21:10
150 lei pe rahatul ala...din partea mea au de asteptat chiar daca isi face treaba bine. Mi se pare nejustificat pretul dar m-am obisnuit cu politica dacia reno.
IRONICK
30 Jun 2010, 09:05
O masina mai veche care seamana cu un Clio 2 ...
marksman
30 Jun 2010, 14:51
QUOTE(IRONICK @ 29 Jun 2010, 15:14)
Astia de la Dacia vand deflectorul de la 1.2 16v de pe berlina cu 150RON. 150RON!!!!!!!!?????????? Cat de mare sa le fie nesimtirea?
QUOTE(bobo77 @ 29 Jun 2010, 21:10)
150 lei pe rahatul ala...din partea mea au de asteptat chiar daca isi face treaba bine. Mi se pare nejustificat pretul dar m-am obisnuit cu politica dacia reno.
Mda, inseamna ca zilele Loganului sunt numarate. Asa face si organizatia pentru care prestez cand vrea sa incheie ciclul de viata al unui produs: scumpeste piesele de schimb si mentenanta in draci!
YRX
30 Jun 2010, 18:17
La prostia aia de deflector pretul ala e pus fix pentru societatile de asigurare, sa aiba ce plati. Dacia nu si-apus problema ca il vrem noi retrofit. Asa pret exagerat au si ornamentele nichelate de pe bara, grilele de aerisire din bara etc. Si este si cam nasol facut, mie mi-ar fi placut unul cum avea prototipul Eco2, ala flexibil, era un material super.
BAB
21 Aug 2010, 19:53
<span class='edit'>21 Aug 2010, 20:08:</span>
QUOTE(IRONICK @ 29 Jun 2010, 20:50)
"Tijele alea filetate" chiar nu au legatura cu deflectorul de pe spoiler, ci cu deflectoartele de la roti.
Ele se pot monta oricand, se numesc nituri etanse (6.4mm) si se prind cu cleste de nit "doua maini". Dupa prinderea lor se da cu impresie fosfatanta si nu mai este nici o problema cu apa.
Referitor la lipitura, sunt convins ca exista cineva acolo care totusi se pricepe si ii da prin cap ca se pot prinde cu o platbanda de surubul de la punte ...
Care e denumirea comerciala pentru "impresie fosfatanta"? Pe unde am intrebat, unii se uitau tamp la mine, iar altii m-au poftit afara din magazin...
IRONICK
21 Aug 2010, 23:20
[attachmentid=1627650038]
[attachmentid=1627650039]
Ca sa ai cu ce sa le dai in cap ...
membru_DC
22 Aug 2010, 22:12
care ai vazut bre la magazin/concesionar cat costa un set de deflectoare roti spate?
BAB
22 Aug 2010, 23:05
QUOTE(IRONICK @ 21 Aug 2010, 23:20)
[attachmentid=1627650038]
[attachmentid=1627650039]
Ca sa ai cu ce sa le dai in cap ...
Merci infiniment.
GBi
23 Aug 2010, 08:32
Poate de spune si noua Dl. IRONICK codurile pt. intreg kitul
PS: eu sunt interesat de cele 2 deflectoare care vin prinse inainte de rezervor pt. a scoate aerul de sub puntea spate.
La faible consommation est aussi obtenue par un pack aérodynamique : calandre de radiateur fermée, grille inférieure qui permet de reconduire le flux d'air hors du moteur, spoiler frontal de 40 millimètres, spoiler intégré sur le hayon arrière des versions SC et cinq portes. Enfin, des déflecteurs d'air ont également été ajoutés sur les roues arrière pour libérer le flux aérodynamique que l'air exerce sur elles. La nouvelle Seat Ibiza Ecomotive présente ainsi un Cx de 0,30. Les pneus sont gonflés à une pression plus élevée que le reste de la gamme, 2,9 et 2,7 bars sur les pneus avant et arrière, afin de réduire la résistance à l’avancement.
Seat Ibiza Ecomotive 2011 Les pneus sont gonflés à une pression plus élevée que le reste de la gamme, 2,9 et 2,7 bars sur les pneus avant et arrière, afin de réduire la résistance à l’avancement.
asta cre' ca a fost la limita din punctul de vedere al furnizorului... sunt curios cum se descurca pe stabilitate, aderenta, franare la o astfel de presiune..... In treptele 4, 5 si 6 masina-ti da impresia ca este un benzinar atmosferic, nicidecum un turbo diesel
QUOTE
Mai impresionant este si faptul ca acesta este singurul model in 5 usi de pe piata auto echipat cu aer conditionat si emisii de CO2 atat de scazute.
de parca pe stand testele de consum client se fac cu AC-ul pornit si cu varianta cea mai grea
IRONICK
29 Aug 2010, 16:21
QUOTE(membru_DC @ 28 Aug 2010, 21:02)
In treptele 4, 5 si 6 masina-ti da impresia ca este un benzinar atmosferic, nicidecum un turbo diesel
Eu prefer cum se comporta un benzinar atmosferic, decat un turbo diesel care zici ca-i moare la intrare. Evident, vorbesc de motoare mici de 1.5 ...
einstein1984
5 Sep 2010, 08:20
M-a intrebat dr-mke de codurile pentru deflectorul de sub bara si cele de la roti de la Loganul de 1,2 insa nu erau aici. Desi informatia mai e pe forum, pentru cine are nevoie - deflectorul de sub bara fata este 960153256R iar deflectoarele aerodinamice din fata rotilor spate sunt - 788130376R dreapta si - 788122241R stanga (pentru ultimele 2 sper sa confirme si Ironiku, ca in dialogys sunt trecute ca bavete, insa poza seamana cu deflectorul din fata rotii).
dr_mKe
5 Sep 2010, 12:53
Eu deocamdata experimentez numai cu presiunea in pneuri, 2.4 bari fata de 1.9/2.0 cat recomanda producatorul nu aduc rezultate spectaculoase, mai sus oricum nu merg cu presiunea, pentru ca de aici in sus apar diferente notabile de aderenta.
YRX
5 Sep 2010, 15:17
Eu am mers tot timpul cu 2,1 pe fata si 2,3 pe spate. Ai azot in cauciucuri?
dr_mKe
5 Sep 2010, 15:28
Da ! Am azot 78 % in cauciucuri !
Cum azi n-am ce face, poate ies sa filmez o distanta de oprire cu presiune stock si una cu 2.4 ca sa vezi ca-i ok. Presiunea asta am ales-o dupa rulare pe autostrada vara pe canicula, cu gumele umflate 1.9/2.0 masina ajunge la 2.5/2.6 (a se-ntelege ca nu merg cu viteza legala si nu ma prea uit la consum), dupa care am pus presiune mai mare si am vz ca dupa ce se incalzesc presiunile se schimba mult mai putin.
YRX
5 Sep 2010, 15:41
N-am zis ca e in neregula 2.4. MCV-ul are 2.6 spate. Te-am intrebat de azot tocmai din cauza dilatarii la temperatura. Eu am stabilit 2.1 si 2.3 tinand cont si de putin confort, normal ca te poti duce la mai mult. Dar la primul drum pe autostrada s-a simtit la rulaj diferenta fata de 1.9/2.0.
dr_mKe
5 Sep 2010, 16:47
La ce suspensii are Loganul nu ma deranjeaza, sincer. Cel mai mare "plus" se simte la directie, oarecum
IRONICK
5 Sep 2010, 19:04
QUOTE(einstein1984 @ 5 Sep 2010, 09:20)
(pentru ultimele 2 sper sa confirme si Ironiku, ca in dialogys sunt trecute ca bavete, insa poza seamana cu deflectorul din fata rotii).
Codurile date de tine sunt versiunea 2.
einstein1984
5 Sep 2010, 19:07
Merci, habar nu aveam daca exista si vreo versiune 1. Nici nu m-am uitat cand a fost produsa masina de la care am utilizat VIN-ul, era un Logan d4f. E vreo problema de compatibilitate cu prestijul faza 1 al lui dr_mke?
IRONICK
5 Sep 2010, 19:08
QUOTE(YRX @ 5 Sep 2010, 16:41)
Te-am intrebat de azot tocmai din cauza dilatarii la temperatura
Se pare ca nivelul meu de confort intra in alarma daca depasesc ~2.2-2.25. Si tot cu azot, presiune la rece.
QUOTE(einstein1984 @ 5 Sep 2010, 20:07)
Merci, habar nu aveam daca exista si vreo versiune 1. Nici nu m-am uitat cand a fost produsa masina de la care am utilizat VIN-ul, era un Logan d4f. E vreo problema de compatibilitate cu prestijul faza 1 al lui dr_mke?
Nu exista incompatibilitate intre versiuni. Doar ca la orice masina mai veche, nu ai de ce sa le prinzi.
GBi
5 Sep 2010, 20:44
Dar cele 2 din fata rezervorului ce cod au ?
Ps: am vazut si la Skoda Octavia 2 in acelasi loc dar parca erau mai mari ...
dr_mKe
5 Sep 2010, 21:59
Am iesit la probat presiuni, presiunea recomandata 1.9 /2.0 vs 2.5 / 2.5
Partea cu filmatul a iesit cam neconcludenta din cauza materialului tehnic, dar pozele cu roata umflata la 1.9 si apoi la 2.5 sunt mai mult decat sugestive. Atasez atat GIF-ul cat si pozele in sine.
Diferentele de aderenta sunt destul de mari, desi nu m-am asteptat initial, nu atat la franare cat la acceleratie laterala, undeva la aprox 5 kmh in sens giratoriu, ca tot are Deva destule
PS > cele 2 imagini pot fi descarcate si vizualizate una dupa alta pe compul propriu, se vede mult mai clar decat in GIF cat de mult variaza pata de contact si garda la sol.
YRX
6 Sep 2010, 07:36
Si eu, cu presiunea marita, am sesizat diferenta de stabilitate la schimbarile de directie. Mai ales la viteza mare volanul era mult mai "sensibil". Incearca si un 2,3 cu 2,5, o sa fie mai bine in viraje decat cu presiune egala fata-spate.
QUOTE
Doar ca la orice masina mai veche, nu ai de ce sa le prinzi.
Am vazut in talcioc niturile alea minune. Au aparut la sectiunea "maruntisuri".
dr_mKe
7 Sep 2010, 00:20
Inapoi la Timisoara, viteza medie 80 kmh, consum 6.3%, deci nimic semnificativ in plus cu presiunea "factory". Poate la rulaj de autostrada se simte. Eu tind sa cred ca diferente semnificative apar cu 1 bar mai sus ca presiune, poate chiar si mai mult.
YRX
7 Sep 2010, 08:03
Presiunea in pneuri are un aport in consum foarte mic, nu ai cum sa vezi rezultate spectaculoase. Acelasi lucru se poate spune si despre profilele eco, de reducere a consumului. Dar daca incepi sa aduni scaderi de greutati, scaderea rezistentei la rulare a pneurilor, elemente aerodinamice, stil de condus etc. se aduna ceva. De la asta a si pornit topicul, de la ce a facut Dacia cu o masina de serie modificata pe ici pe colo. Apropos de 1 bar in plus, vezi ca pneurile rezista pana pe la 2,9 bari, scrie pe ele.
Renault nu a participat cu toate ca are o gramada de masini ce sunt pe foaie "Champion CO2" in vreme ce PSA a venit cu noutati precum Peugeot BB1 si cu Citroën Hypnose (Citroen-GT-Concept)
ciush
14 Oct 2010, 09:28
@ironik, ai mai facut update la placa spate? nu arunca rotile spate mizerie pe placa montata? daca e ok, si puneti si o schita cu forma si dimensiunile placii, sunteti de treaba si va trimit o bere prioripost