Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Noul Logan Renault eco2, cu 3,8% consum
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
GBi
QUOTE(YRX @ 28 Jan 2011, 09:55)
Eu unul le-as lipi cu mastic.
*




Pai si ce mastic sau lilicon zici ca ar rezista? ( sa zicem se lipeste ok, dar nu exista posibilitatea sa se dezlipeasca baveta cu tot cu antifonul din interiorul aripi nedumerire.gif )

Ps: cat costa niturile alea filetate la dealer
zanzie
GBi, le-ai luat cu 33 ron bucata?

Eu nu le-as lipi de caroserie, sau de alte piese componente.
GBi
33 Ron sunt cele de vin sub masina in fata rezervorului, astea sunt putin mai mult 46 Ron sad.gif

Ps: astea de la rotile spate ar mai avea si un rol de protectie vin chiar in locul unde este "scobitura" in aripa si se strange mizerie arucata de roti.
zanzie
Sa ne spui daca se observa o diferenta de consum, dupa ce le montezi pe masina.
GBi
QUOTE(zanzie @ 28 Jan 2011, 16:23)
Sa ne spui daca se observa o diferenta de consum, dupa ce le montezi pe masina.
*




la ce cancer este afara si in aripa sunt sloiuri de gheata wacko.gif nu vor fi montate curand.

Ps: pt o diferenta sesizabila la consum este nevoie de tot kitul + puntea spate acoperita, eu am doar deflectorul bara fata si cele de la rotile spate
YRX
Cred ca tin lipite cu mastic auto (de caroserie)
Niturile alea filetate le-a cautat Ironick peste tot, la dealer mi-a zis cat costa, vreo 10 euro daca nu ma insel, iar in Vitan n-a mai gasit.
Plus ca trebuiesc montate cu mare grija, data gaura, tratata cu o chestie anti-rugina, bagate niturile cu un cleste din ala pneumatic sau armonica etc.
IRONICK
S-a facut liniste pe aici bag de seama ....


[attachmentid=1627715822] [attachmentid=1627715823]

22 Apr 2011, 10:00:
PS. GBi, posteaza si matale cotele la defletoarele alea.
GBi
QUOTE(IRONICK @ 22 Apr 2011, 10:59)
PS. GBi, posteaza si matale cotele la defletoarele alea.
*



Cotele sunt 9 cu 15 cm pt. partea de jos care este in afara caroseriei.
YRX
Astea sunt de fata sau de spate?
Mama, 9 cm lungime, s-a dus escaladatul bordurilor biggrin.gif
GBi
sunt cele din spate, iar 9 cm sunt masurati de la acea deviatie de pe interior(dinspre roata), si cum pragurile la Logan sunt ciudate(gen Dacia 1300) cei 9 cm se "pierd".

Ps. daca tu ajungi la bavetele spate cand faci "alpinism urban" atunci masina este ca si julita pe praguri tongue.gif
IRONICK
QUOTE(YRX @ 25 Apr 2011, 06:44)
Mama, 9 cm lungime, s-a dus escaladatul bordurilor  biggrin.gif
Pentru baba care nu intelege din prima .... 10561582.gif


[attachmentid=1627716544]
YRX
Da bre, stiu cum se monteaza.
Ziceam ca sunt cam lungi comparativ cu Octavia de ex, unde cred ca au pana in 5 cm. Pe mine ma tot roade bricolaju sa-mi fac unele flexibile, din cauciuc, impreuna cu air dam -ul fata. Am gasit niste covorase de cauciuc pentru pus echipamente care vibreaza pe ele si sunt rezonabile la pret.
IRONICK
Si un melc se misca mai repede ca tine ....
IRONICK
Si uite asa au mai scazut cx-ul cu spatiul intre faruri astupat ...

[attachmentid=1627721284]

Plasticul ala face parte din spoiler si sub el exista "altceva" de absortie in caz de accident.
Ion_R5
Pai asta merge si la Logan - dar numai sub -10 grade iarna smile.gif
P-A-C-O
pacat ca e doar pentru versiunea Renault
IRONICK
Eu mi-am pus in sfarsit niste deflectoare de planseu. De mai mult de 6 luni nu m-am atins de masina si am zis sa mai bricolez ceva. Sunt asemnatoare cu alea de pe Stepway, dar mult mai late si cu unghiul mai mic deoarece eu am puntea inchisa.


EXTRA:


user posted image
user posted image
user posted image

"The new Air Curtain is the latest innovation BMW aerodynamics. First introduced in the BMW 1 Series M Coupe, Air Curtain now would be a standard feature on the 128i Convertible. Air curtain increase airflow around the front wheel arches with the benefits of turbulence are significantly reduced.

The ‘air curtain’ squeezes air passing through openings in the front fascia and directs a high speed stream of air across the side of the front wheels and acts as a curtain to separate the turbulent flow of air from the wheels interrupting the flow of air around the side of the car. This is good use of wind tunnel time and expect to see it utilized more in the future."
vi_escu
Si (exceptand placerea de a surubari) se simte vre-o diferenta?
IRONICK
Presupunea sa fac niste teste de consum si nu am avut chef de asa ceva. La intoarcere a fost consumul mai mic, cu ac pornit.
vi_escu
Nu este posibil sa scada apasarea pe puntea spate? (care si asa nu este grozava)
IRONICK
Incurci putin lucrurile. Reducerea unor turbulente in cazul de fata nu modifica apsarea. Din contra, faptul ca am deflectoare inainte de rezervor, punte inchisa si carenaj la tot spatele am apasare mai multa din cauza aerului evacuat mai bine de sub masina.
vi_escu
Nu incurc nimic, doar am intrebat.

Asta pentru ca "actiunea" elementelor montate pe masina asupra fluxului de aer are si o reactiune. Una este o masina care are pe ea toate elementele aerodinamice inca de pe planseta si alta ce ne chinuim noi cu loganul.
IRONICK
Nici macar, cu toate simularile facute tot ajung cu masina in tunelul aerodinamic si o ajusteaza de mana. Iar elementele montate de mine sunt toate adaptate de pe "planseta". Sau poate tu te astepti ca cei care proiecteaza o masina sunt niste zei ....
vi_escu
Asa este.
Ziceam doar ca fortele care apar sunt destul de mari. Am mesterit cu un amic niste deflectoare pentru puntea spate la laguna din plastic de 3mm (indoit la o masina cu aer cald), asa de proba. Dupa un sprint pe A2 pana la Drajna si retur erau deformate serios.
IRONICK
Pai cine a zis ca fortele sunt mici? Eu de fiecare data cand adaptez ceva, exagerez cu prinderile si rezistenta din motive evidente. De multe ori chiar am amanat din acelasi motiv.
IRONICK
Cioc, cioc ....


[attachmentid=1627730877]

[attachmentid=1627730878]

[attachmentid=1627730879]

[attachmentid=1627730880]

http://www.suzukaracing.com/GTR%20page/GTR...cetoroadgtr.pdf

21 Jun 2011, 15:33:
[attachmentid=1627730881] [attachmentid=1627730882]

[attachmentid=1627730883] [attachmentid=1627730884]

[attachmentid=1627730885] [attachmentid=1627730886]

[attachmentid=1627730887]
GBi
New Skoda Fabia pe dedesubt. blush.gif
IRONICK
Am editat poza ca ma durea gatul ...

[attachmentid=1627733686]

other ...

[attachmentid=1627733687]

4 Jul 2011, 10:03:
[attachmentid=1627733704] [attachmentid=1627733705] [attachmentid=1627733706] [attachmentid=1627733707] [attachmentid=1627733708] [attachmentid=1627733709]

4 Jul 2011, 10:46:
Apropo de eficienta carenajelor la Logan (cele trei suruburi sunt in dreptul dopurilor de plastic):

[attachmentid=1627733717]

4 Jul 2011, 14:13:
[attachmentid=1627733741]

4 Jul 2011, 15:24:
[attachmentid=1627733755]

4 Jul 2011, 15:25:
[attachmentid=1627733756]
GBi
QUOTE(IRONICK @ 3 Jul 2011, 23:57)



Apropo de eficienta carenajelor la Logan (cele trei suruburi sunt in dreptul dopurilor de plastic):




Pune si tu o poza din dreptul punti spate, sa ma inspir si eu sa vad cum ai prins policarbonatul respekt.gif
IRONICK
Este prins simplu, tot de dopurile de plastic. Doar ca alea din dreptul oalelor si cu niste table in forma de L. Policarbonatul este indoit in partea din fata la "cald". Am facut cu letconul niste santuri si l-am indoit. Parca 4 santulete la distanta de 5-10mm au fost necesare pentru un arc de cerc mai maricel.

4 Jul 2011, 23:48:
[attachmentid=1627733891] [attachmentid=1627733892] [attachmentid=1627733893] [attachmentid=1627733894] [attachmentid=1627733895] [attachmentid=1627733896] [attachmentid=1627733897]

5 Jul 2011, 12:36:
[attachmentid=1627733988] [attachmentid=1627733989] [attachmentid=1627733990] [attachmentid=1627733991] [attachmentid=1627733992] [attachmentid=1627733993] [attachmentid=1627733994] [attachmentid=1627733995]
GBi
la VW Golf 6 deflectoarele din fata punti spate sunt foarte late si acum au si mici crestaturi ( ca un pieptene)
IRONICK
Intradevar, scurgere a aerului laminara. Dar mai pierzi din vedere si altceva, "golf ball effect".

QUOTE
- The high efficiency Honda Civic VX and CRX HF models reduce alternator charging under certain cirucumstances. The VX computer instructs the alternator to drop from 14.5 volts to 12.5 (ie. not charging the battery) when all of the following are true:

    - Load below 10A
    - Speed below 65km/h
    - Engine speed below 3600 RPM
    - Coolant temp above 60ºC
    - A/C off
    - Intake air temp above 18ºC
    - Brake switch off
    - Fuel cut-off not active


Prin toate testele facute fara alternator rezulta o economie de 10% de carburant.
In loc 5.5% sa consume 5%! Oau!
P-A-C-O
QUOTE(IRONICK @ 5 Jul 2011, 15:18)
Prin toate testele facute fara alternator rezulta o economie de 10% de carburant.
In loc 5.5% sa consume 5%! Oau!

stai linistit, cu reglajele GMP, cu aerodinamaica, cu termomanagement, etc, etc.... se aduna destul de mult pe hartie... mai greu cand vezi ca nu prea-ti da si in practica laugh.gif


QUOTE(IRONICK @ 4 Jul 2011, 16:04)
[attachmentid=1627734054]

slide-ul acesta mi-a adus aminte de proiectul ALMA (Architecture for Low Mass and Aerodynamic drag), ce frumos suna blush.gif , ce urmeaza sa vada lumina zilei la finele anului rolleyes.gif
IRONICK
La Dacia este simplu de unde sa reduca greutatea. Are si asa prea multe traverse sau suruburi pe ea.
Sunt producatori care deja au slabit suta de kile de la o generatie la alta. Plm, Renault ramane mereu in urma de cand este contabilul sef pe plantatie.
P-A-C-O
imi pare rau ca te dezamagesc da' nu e vorba de un proiect Dacia... tongue.gif

LE: masa va fi undeva pe la 800kg si rotile spate vor fi "ascunse" ca la Oltcit
4x4
Pai din poza cu ford rezulta ca cel mai bun lucru care poti sa il faci e sa cobori masina. Deci un kit 50/50 e mult mai de efect decat sa acoperi tot dedesuptul masinii.
IRONICK
@Logan_Stepway - Da cine a zis ca este vorba de Dacia? Era o gluma ...
@4x4 - Si ce mai faci cu masina aia pe urma? Devine total nefolositoare, nici macar sa traversezi strada nu poti. Ce vezi tu acolo este doar un prototip.
[attachmentid=1627734106]

QUOTE(Logan_Stepway @ 5 Jul 2011, 18:17)
stai linistit, cu reglajele GMP, cu aerodinamaica, cu termomanagement, etc, etc.... se aduna destul de mult pe hartie... mai greu cand vezi ca nu prea-ti da si in practica  laugh.gif 
Aia 10% sunt din practica. Teste reale facute cu alternator decuplat pe sute de km in conditii identice. Si nu doar unu, mai multe pentru un rezultat cat mai real. Oare cand vedem si noi niste voleti la Renault? Cu temperatura se rezolva intr-o pompa electrica. Exista un anumit debit de lichid pentru transfer maxim. Cu pompa mecanica se depaseste, dar si se consuma aiurea din resurse.
P-A-C-O
apropo de testele facute fara alternator pentru a scadea consumul..... din cate stiu acest lucru este ilegal la ora actuala;
intradevar, exista o strategie de genul acesta insa are anumite artificii pentru ca manifestarea respectiva sa existe si in viata de zi cu zi la client si sa nu afecteze viata bateriei wink.gif
IRONICK
Viata bateriei deja nu mai conteaza. Sunt foarte ieftine in ziua de astazi. Ca schimbi un acumulator cu un an mai devreme chiar nu se simte.

Apropo de roti ascunse, la Logan merge de minune sa acoperi jumatate de roata. Si daca mai adaugi si niste capace transparente peste jante ca sa nu strici de tot partea artistica ...

In viata reala singurele rezultate palpabile le scoti din aerodinamica. Pentru reglaje gen termo in care ai nevoie de teste de laborator, nu sta nimeni sa piarda timpul.
P-A-C-O
QUOTE(IRONICK @ 5 Jul 2011, 22:38)
In viata reala singurele rezultate palpabile le scoti din aerodinamica.

da insa de niste chestii de aerodinamica mai complexe..... nu din 3 elemente ... pe hartie dadea bine insa cand au pus in practica, au vazut oamenii ca mai este nevoie si de ceva reglaje pe la motor
IRONICK
Pe hartie sau pe cfd?
IRONICK
CLIO3

[attachmentid=1627734537] [attachmentid=1627734538] [attachmentid=1627734539]

Porsche Cayenne - aerodinamica

YRX
E, exact la carenajul ala de Clio3 (Sport) visez si eu, din pacate nu sunt asa de bun la matrite, mai am de invatat mad.gif
La scaderea consumului ar fi doua directii principale, functie si de regimul de utilizare al masinii.
-Aerodinamica, joaca un rol important si se vede la viteze mari, in oras si la viteze mici imbunatatirile sunt cam zero.
-"Dieta", scaderea rezistentei la rulare a rotilor, degrevarea motorului de anumite accesorii consumatoare de putere sunt eficiente pe toata plaja de viteze.

Eu as fi curios de un test pe stand cu role la 100 km/h, cat consuma pe stand (deci fara influenta aerodinamicii) si cat consuma pe sosea, cred ca ne-ar pune pe ganduri.
IRONICK
[attachmentid=1627734623]
P-A-C-O
[attachmentid=1627736216]
Ampt
Volvo
IRONICK
QUOTE(IRONICK @ 28 Jun 2010, 00:51)
La primele teste am obtinut asa ceva:

drum national ~75km/h viteza medie, 5.3% > 5.1%
autostrada ~95Km/h viteza medie, 5.4% > 5.2%
*


Am facut din nou un test pe drum national, pentru ca de atunci am mai adaugat cateva plastice. Rezultatul este incurajator. Diferente fata de atunci: AC pornit, temperatura cu cateva grade mai mare si ulei mai gros (acum 5W50, atunci 5W30 cel cu consum redus eco shit ...).
Consumul a iesit ... 4.6%!!! blink.gif
Test de autostrada nu am mai avut chef sa fac, dar in mod sigur o sa il repet daca mai reusesc. Oricum, o sa plec intr-un drum mai lung si o sa vad cat de real este. Anul trecut am avut un 6.0% la traseu de peste 2000km, sa vedem acum, chiar daca este diferit.
LuluMOB
QUOTE(IRONICK @ 23 Jul 2011, 20:30)
Am facut din nou un test pe drum national, ...AC pornit, ... 4.6%!!!  blink.gif
*


Ai verificat directia vantului? rolleyes.gif
Eu am scos 4.5 pe 135 km cu masina nemodificata aero, dar fara AC. Insa am avut vand din spate 2/3 din drum, si 1/3 lateral.
Apropo de consumuri, am schimbat recent bujiile originale care aveau circa 50.000km. Se prezentau bine, motorul mergea normal, dar bineinteles ca distantele nu mai erau bune. Am pus tot EYQ 2E. De la volan nu simt vreo schimbare, insa mi-a scazut consumul cu peste 0.5 l/100. Adica am ajuns inapoi la consumurile din primii 30.000 km, 7.2 l/100 predominant urban, in Iasi.
P-A-C-O
[attachmentid=1627737988] [attachmentid=1627737989] [attachmentid=1627737990] [attachmentid=1627737991] [attachmentid=1627737992] [attachmentid=1627737993] [attachmentid=1627737994] [attachmentid=1627737995] [attachmentid=1627737997]

[attachmentid=1627737996]
Squirrel
Nu „e bune astea”…
„Egzplicažie”:
user posted image
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.