Ironick, plasticele alea si raportul final sau shift lightul sunt muuuuult mai usor de implementat in productia de serie decat scaune cu armatura de aluminiu, volan de magneziu sau cutii robotizate ca la VW Lupo 3l, ca de caroseria de carbon si rotile de moped ale lui VW 1l nu mai zic. Renault s-a prezentat la competitie cu o masina derivata dintr-un model de serie, nu un prototip de 3 milioande de dolari care merge cu hidrogen si are catalizator de platina de 100 000 de euro.
QUOTE
Logan Renault eco² Concept reaffirms Renault's determination to demonstrate that ecology and affordability are perfectly compatible and asserts its conviction that the most effective environmentally-friendly techniques are those that are readily accessible to the vast majority of motorists.
IRONICK
16 Nov 2007, 16:16
Eu nu vorbesc de plastice! Aripioare din plastic mi-am pus si eu in fata cauciucurilor de mult timp. Eu vorbesc de modificarile care aduc un castig care sa se simta.
einstein1984
16 Nov 2007, 16:19
QUOTE(IRONICK @ 16 Nov 2007, 15:48)
Sau cine se duce sa isi monteze aripioare pe plafon ? Daca la plasticele alea care cica se numeste tiuning au pus un pret destul de mare, modificarile astea cat crezi tu ca ar costa ?
Da cine vorbea de ele? Masina e un demonstrator de tehnologie, si nu e una SF , ci una deja folosita de Renault sau altii in serie.
IRONICK
16 Nov 2007, 16:22
Pai da, doar ca Renault va fi destul de "bulangiu" ca sa ceara destul de multi bani pentru modificarile astea pe Logan.
ssilviu
16 Nov 2007, 16:38
Pai si Renault e firma de opere de caritate cumva?
CGB
16 Nov 2007, 17:28
3.8 am scos si io cu troaca mea pe traseul tgv-buc-ploiesti si retur (si cu oleaca de frichineala in buwkale). troaca= un symbol dci 65 cp, SH, evaluat la 6500 euro. fara aripioare, fara caucioace speciale, fara garda la sol micsorata...etc. asa ca nu ma impresioneaza cu nimic eco2 asta.
ssilviu
16 Nov 2007, 17:33
Pentru ca nu iti dai seama ca graficul performanta/investitii in tehnologie este unul exponential. Adica pe masura ce vrei sa fie mai performant motorul pe atat o sa fie mai scump. Iar acel 2,72 este obtinut in regim mixt.
IRONICK
16 Nov 2007, 17:33
Scoate 2,72 litri/100 km si pe urma mai stam de vorba. Si eu pot sa scot 5.2-5.3% cu 1.4mpi-ul meu daca merg linistit. Dar tu nu compara aerodinamica unui symbol cu a unei caramizi.
EL. Ultima oara am scos pe un parcurs de 800km un consum de 6.5% facut la pompa, 4 insi in masina cu portbagajul plin, mers pe autostrada peste viteza legala, si cu multe serpentine unde consumul instant ajungea si la 28%. Cb-ul a avut o eroare de 0.1l/100. Stiu, m-am mirat si eu ... dar tine minte ca urci si cobori unde este 0 ...
ssilviu
16 Nov 2007, 17:38
Eh, sa nu exageram. Loganul normal are cx de 0,36. O caramida are 2.
Dar 0,36 au si masini precum Ferrari Testarossa sau Ford Mustang. Bine, poate astea sunt sport si sa zicem ca trebuie sa aibe o rezistenta la inaintare care sa le creeze o aderenta marita. Dar avem de exemplu Honda Civic tot cu 0,36.
CGB
16 Nov 2007, 17:44
ce inseamna acel 2.72 in regim mixt? cat s-a mers la drum intins, cat in oras?
sint sigur ca s-ar ajunge si cu un symbol dci de serie (sau chiar logan) la un 3.5, daca i s-ar pune neste caucioace speciale, ulei mai bun si s-ar cobora oleaca garda la sol. poate chiar sub 3.5 daca e soferu meserias. nu mai zic ca daca-i pui si neste aripioare d-alea sa curga aeru' mai bine, cred ca se umple rezervoru' in timp ce mergi.
IRONICK
16 Nov 2007, 17:46
Citeste comnicatul respectiv ca sa vezi care a fost traseul si sa te luminezi cum au testat ei.
16 Nov 2007, 18:49: Aripioarele respective au un procent destul de mic zic eu ... 0.00001%. In realitate toate masinile din tarile cu apa calde le au. Deci ...
IsNa
21 Nov 2007, 14:14
Guys, OK, frumos, dar au mai facut-o si altii, si cu masini complet stock.
Hai sa iti traduc eu. 1. Traseul este DIFERIT. 2. Mers cu masina la munte consuma extrem de putin. Pe coborare consumul este 0 (zero). Orice masina scoate consum mic. 3. In stilul cum a condus mosul, sa te vad eu pe tine ca rezisti sa faci 847 km in 12,9 ore, la o viteza medie de 65km/h. 4. Orice alta masina condusa la fel, consuma putin. 5. Testele cu Skoda (sau ce naiba sunt) sunt pur COMERCIALE. 6. Daca Skoda este asa de tare, de ce nu a participat la concurs ? 7. Skoda rspectiva nu a scos aceleasi noxe. Sau de fapt doar consumul conteaza, nu si noxele ?
Whoa, ce te-ai atacat asa? OK, LOAGAN IS ZA BEST!! Acum, ca am lamurit asta, putem continua fara IRONI(CK)e?
1. Da, era un traseu realist, intr-o tara cu drumuri proaste, si aglomerate. 2. Inainte de a cobora, trebuie sa urci. 3. Eu de obicei conduc cat pot prudent, sa nu ma oboseasca stresul, si pe trasee de astea lungi, cu tronsoane de DJ, si traversare de mai multe orase nu prea reusesc sa scot peste 70Km/h. Deci nu a mers foarte babeste. 4. Hm... pai tocmai asta era ideea mea, ca sunt multe masini cu care se pot scoate consumuri f. bune, fara modificari. Sau tu crezi ca aia la Shanghai au condus sportiv si nervos, si asa au scos <3%?? 5. Si asta ce e? Cei care au mers cu prototipuri, au mers sa testeze noi idei. Dacia/Renault a mers sa-si faca reclama. 6. Nu stiu, poate pt. ca aveau deja reclama facuta de Plattner? 6
IRONICK
21 Nov 2007, 14:52
Bre, io nu apar loganul. Porcaria aia comerciala de la Skoda mi se pare in schimb o aiureala. Orice masina condusa in aceleasi conditii consuma la fel. Am scris si mai sus.
PS1. Nu m-am atacat absolut deloc. In schimb cand va vad cum comparati doua lucruri diferite fara o baza reala, combat. PS2. Au fost posturi in care am criticat loganul si mi-am luat reputatie negativa.
IsNa
21 Nov 2007, 15:03
Pai nu-i atat de diferit. Sigur ca la concurs probele sunt clar definite, altfel nu poate fi concurs, dar ele contin situatiile de trafic normal: accelerari (ca la depasiri) , manevre la viteze mici (ca prin traficul urban), si deplasare pe sosele normale. Ce-i asa diferit?
Si ce vrei sa spui cu "conditiile alea"? O viteza medie de 65Km/h la traversarea Romaniei, nu e mult, dar nici nu scoti usor mult mai mult (cu 70CP)
IRONICK
21 Nov 2007, 15:07
Scuze de exprimare, ma refeream la acelasi stil de condus si traseu.
Regulile de la Challenge Bibendum Michelin
[attachmentid=1627419787]
Ei au avut o viteza medie de 80km/h
IsNa
21 Nov 2007, 15:20
Le-am citit. Traseul emuleaza condusul normal.
OK, mosu Plattner e artist, mie nu mi-ar iesi nici pe-aproape cifra aia, dar banuiesc ca nici la Bibendum n-au dus soferi incepatori...
Deci: un rezultat frumos la final, fara indoiala, dar nu e vreun miracol. Interesant e ca au participat la categoria "prototipuri", si au batut niscai hibride
G.R
21 Nov 2007, 21:18
Tocmai asta e! Sa bati recorduri de timp intre doua localitati, este o arta. Dar este mult mai greu sa conduci in asa fel, incat sa gasesti calea de mijloc intre viteza si mers economic. Fii sigur ca Plattner nu a mers cu 60 la ora, dar nici nu a trecut de 120, fiindca rezistenta aerului creste mult peste aceasta viteza. Arta lui este ca se foloseste de inertia masinii si cauta sa franeze doar cat este strict necesar s.a.m.d. Mottoul lui este, sa franezi cat mai putin. Nu de multa vreme in Germania am vazut scris pe langa sosele: Wer Bremst, verliert! Adica cel care franeaza, pierde. Si am considerat ca este o tampenie. Insa mi s-a explicat ca prin franare energia cinetica este transformata in energie termica prin frecare.
deconectat
22 Nov 2007, 09:09
QUOTE
mi s-a explicat ca prin franare energia cinetica este transformata in energie termica prin frecare.
Si daca nu franezi energia cinetica va deveni transformare plastica prin impact...
driverx
22 Nov 2007, 09:19
QUOTE(deconectat @ 22 Nov 2007, 09:09)
Si daca nu franezi energia cinetica va deveni transformare plastica prin impact...
Lasa misto-ul, ca are mare dreptate. Eu am postat pe forum un filmulet cu CB-ul meu dupa ce am facut CJ-Oradea cu Logan-ul din dotare si mi-a iesit 4.9. Atat arata. Dar cu 5 km inainte a stat putin chiar pe 4.8. Dar a trebuit sa schimb stilul de condus cum am intrat in Oradea si a crescut inapoi la 4.9.
Cum am facut asta? Pornind de la idea de a folosi cat mai putin frana. Eu zilnic merg pe conceptul asta, dar in drumul ala, de plictiseala si lipsa de ora fixa la care sa ajung, treptat am inceput sa ma "joc" cu idea asta. Si am dus la extrem idea de a folosi doar frana de motor in loc de frane. Bineneteles doar acolo unde nu se ajungea la transformari din energii cinetice in transformari plastice....Dar daca stii sa anticipezi multe chestii din trafic, raaaar ajungi sa franezi.
G.R
22 Nov 2007, 19:10
Tocmai prin asta se intelege stilul de condus preventiv. (Pardon si scuze suntem off) De aceea trebuie sa se pastreze o distanta mai mare fata de vehiculul din fata, pentru a putea incetini fara franare, doar prin frana de motor. Sa observi cat mai bine ce se intampla in fata, pentru a evita franarea de urgenta. Daca observi ca se apropie o curba, sa nu mentii viteza pana in ultimul moment si sa bagi piciorul in frana ca disperatul pentru evitarea deformarii plastice, ci sa iei piciorul de pe acceleratie din timp, si sa nu-ti fie frica, ca vine tampitul din spate si te depaseste, ca doar nu esti la concurs. Am vazut o gramada de asemenea soferi, ca inainte de curba incearca sa franeze cat mai tarziu, pentru a nu-i putea depasi, si observ si privirea lor in oglinda retrovizoare. Nu-i nimic, daca evolueaza preturile carburantilor asa cum se prevede, peste vreo 3-4 ani vom discuta despre cantitatea de combustibil consumata pe distanta x, nu de timpul t in care am parcurs-o. Si vom rade de cel care a avut consum y+2, ca habar nu are sa conduca.
<span class='edit'>22 Nov 2007, 20:15:</span> Driverx, multumesc pentru sustinere. Avem ce invata de la cei ca Plattner (Austria) si inscriptiile din Germania, ca daca eram noi mai buni invatau ei de la noi si nu invers, si erau ei in urma noastra, si nu (din pacate!) invers.
deconectat
22 Nov 2007, 20:30
"Adica cel care franeaza, pierde." Eu nu zic sa mergi ca la curse, dar nici sa eviti pedala din mijloc cu orice pret ca sa faci economie de benzina. Decizia de a folosi sau nu frana trebuie luata in functie de situatie si tinand cont in primul rand de siguranta si abia apoi de consum si confortul celor din masina. Doar atat.
G.R
22 Nov 2007, 20:50
Nu ai inteles nimic. Ideea este sa folosesti cat mai mult inertia masinii. Sa o lasi sa „curga“, ca deplasarea sa fie cat mai uniforma, fara extreme ca porniri in tromba si opriri bruste.
xcss
22 Nov 2007, 22:07
Eu am invatat treaba asta in prima iarna fara cauciucuri adecvate... si acum o folosesc tot timpul. La fosta masina mecanicul meu ma intreba daca franez vreodata, cand ii vedea placutele si discurile...
G.R
23 Nov 2007, 20:23
QUOTE(IRONICK @ 5 Oct 2007, 02:39)
Apropo ... sa va pun poze cu aripioarele pe care le am eu la rotile din fata montate de ceva timp ?
Sunt chiar curios, si spune-mi la ce servesc. Cu ce ajuta acele aripioare inainte de roti. La Audi am vazut ca este si in fata.
ssilviu
23 Nov 2007, 20:31
Reducerea turbulentelor si implicit reducerea rezistentei la inaintare.
IRONICK
24 Nov 2007, 18:27
Toate masinile din tarile cu apa calda au asa ceva in fata rotilor. Se observa ca doar cei de la Audi au studiat mai mult la forma lor (probabil si din cauza vitezei mai mari ...).
Alfa
[attachmentid=1627420347]
Audi R8
[attachmentid=1627420348]
Audi TT
[attachmentid=1627420349]
Fiat Linea
[attachmentid=1627420350]
[attachmentid=1627420351]
Laguna 3
[attachmentid=1627420352]
Mitsubishi Lancer
[attachmentid=1627420353]
Porsche
[attachmentid=1627420354]
Skoda Romster
[attachmentid=1627420355]
bobo77
24 Nov 2007, 19:00
Singura solutie la logan ,este sa le confectionam noi, la fel cum ai facut si tu.
IRONICK
7 Jan 2008, 11:32
Apropo de deflectorul de sub spoiler .... se gaseste la kangoo asa ceva. Nu stiu daca se potrivesc perfect la dimensiuni, dar la prima vedere seamana ...
7701060943
einstein1984
21 Apr 2008, 07:07
Daca sunt membri curiosi sa vada Loganul eco2 live, va fi expus in parcarea North Gate Center din Pipera, Soseaua pipera tunari 2/II, in spatele sediului Vodafone (reper benzinaria OMV pipera) de la 8:30 la 17:30. Valabil astazi si maine.
IRONICK
21 Apr 2008, 08:52
Poate are cineva timp sa ii faca niste poze la modificari ....
einstein1984
21 Apr 2008, 09:46
Maine poate cu camera, azi doar cu telefonul:
IRONICK
21 Apr 2008, 09:52
Multumesc de poze, destul de interesante. Multe detalii care au aparut in plus. Poate reusesti sa faci mai multe maine.
einstein1984
21 Apr 2008, 13:57
2 detalii importante: prin calandru nu trece pic de aer, racirea se face prin spoiler si teava de espament indoita in jos si aflata mult in spatele spoilerului. Oglinda..... pare putin diferita de cea de serie.
argon
21 Apr 2008, 14:03
la toate masinile mai rasarite teava e tesita in jos, cel putin din ce am observat eu..
sorin_f39
21 Apr 2008, 14:07
Nu-mi dau seama, ce reprezinta poza a 5-a?
argon
21 Apr 2008, 14:08
tot plafonul..aripioare de rechin multiple
einstein1984
21 Apr 2008, 14:30
Cred ca sunt din tabla, un coleg mai rural a tras de le cu nadejde si nu s-au desprins. Sunt asezate in V, 2 cate 2, cu varful in fata si cate una singura asezata in lungul masinii pe flancuri. Nu are sine pentru portbagaj de acoperis, e destul de uniform plafonul.
minny
21 Apr 2008, 15:16
Cam ce s-a castigat prin obturarea calandrului ?
einstein1984
21 Apr 2008, 15:18
Cam o reducere a Cx-ului, ca nu mai intra aerul prin 2 gauri ci numai prin una (cea din spoiler.)
TAW
21 Apr 2008, 15:34
Aripioarele de pe palfon au rol aerodinamic - dirijeaza fluxul de aer pe cupola si reduc turbulentele ce apara in partea din spate (portbagaj). Reducerea turbulentelor reduce automat frecarea cu aerul. Spoilerul obturat in partea superioara are rolul de a reduce frecarea si a imbunatati curgerea curentilor de aer in partea frontala. De asemenea, e posibil ca masca sa fie acoperita si pentru a ridica mai rapid temperatura motorului la valoarea de functionare in parametri (atunci cand motorul emite noxe minime).
Toate aceste detalii -si altele- imbunatatesc aerodinamica masinii si implicit reduc si consumul.
IRONICK
21 Apr 2008, 15:51
QUOTE(TAW @ 21 Apr 2008, 15:34)
Aripioarele de pe palfon au rol aerodinamic
neata ... se numeste vortex ....
os
21 Apr 2008, 16:02
Profilele misterioase din fotografia 5:
Dupa mine le zice "stimulator de turbulenta", si sunt imprumutate din aeronautica. Ideea e ca un strat limita turbulent se desprinde mai greu de suprafata solida decit unul laminar; unele avioane (ex. B737) au asemenea stimulatoare pe extradosul aripii. Rolul lor este (asa cum le spune numele) sa creeze turbulenta in stratul limita, an asa fel incit sa nu apara fenomenul desprinderii in aval de ele. Nu-mi dau seama in ce sectiune a plafonului sunt amplasate, dar ar trebui sa impiedice (reduca) formarea unui turbion in zona lunetei.
cica teava aia de espament curbata se pune de obicei la masinile echipate cu motoare diesel; de ce oare?
P.S.: Ma, da' voi astia din Pipera de la NG1 (RTR), aveti timp gramada de stati pe net toata ziua de la servici, oare voi cu asta va ocupati? parca auzisem ca aveti acolo un fel de centru de cercetare sau ma-nsel eu?....
marksman
21 Apr 2008, 19:31
Eu n-as zice ca e obturat calandrul, ci aerul este dirijat in sus. In poza asa apare datorita unghiului de fotografiere. Daca merge cineva maine ca sa-l vada, sa-i faca o poza "de jos". Am asa o impresie ca acolo sunt niste gauri.
IRONICK
21 Apr 2008, 20:44
QUOTE(giullia24 @ 21 Apr 2008, 17:57)
P.S.: Ma, da' voi astia din Pipera de la NG1 (RTR), aveti timp gramada de stati pe net toata ziua de la servici, oare voi cu asta va ocupati? parca auzisem ca aveti acolo un fel de centru de cercetare sau ma-nsel eu?....
E lasa ca nici voi la Pitesti nu sunteti mai prejos. Nu-i asa Iuliane? Sau preferi celalalt nume?
einstein1984
21 Apr 2008, 21:10
Eu zic ca e obturat, dar dupa ce a venit colegul meu sa traga de vortex generator, ne-au rugat frumos sa nu mai punem mana. Nu sunt in NG1, sunt in NG2, si nu ma ocup cu cercetarea, eu chiar muncesc.
Andy_ACS
21 Apr 2008, 22:22
Incet incet membrii de vaza ai forumului ies din anonimat ca navele romulane de sub camuflaj E bine ca avem si pareri "autorizate" pe forum.
Bafta!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.