Squirrel
15 Jul 2014, 08:06
IRONICK
21 Jul 2014, 23:13
[attachmentid=1627954735]
Altii fac multe cu aceeasi bani.
marian_ariciuc
5 Aug 2014, 10:43
lucreaza sa elimine zgomotul generat de franare, eu cred ca se prefare ca lucreaza ca sa-si justifice salariul...
IRONICK
28 Dec 2014, 15:09
UP!
[attachmentid=1627975205] [attachmentid=1627975206]
am masina de mult timp dar pana de curand nu am vazut asta(primele 2 poze)
ma gandesc daca se desfac suruburile acelea , partea prinsa in suruburi va reveni la pozitia verticala asa cum banuiesc ca a fost proiectata sa stea initial?
sa aibe legatura cu ce se intapla in poza 3 img.3?
nikuniku
18 Apr 2015, 20:45
mergi cu viteza de formula 1 si crezi ca influenteaza stabilitatea masinii pe sosea,bara aia deformata
laso prietene asa ca de jos in sus nu o vede decat caini sau pisicile care se adapostesc sub masina
nu ma refeream la deformarea barii
IRONICK
19 Apr 2015, 19:08
QUOTE(nikuniku @ 18 Apr 2015, 19:45)
mergi cu viteza de formula 1 si crezi ca influenteaza stabilitatea masinii pe sosea,bara aia deformata
laso prietene asa ca de jos in sus nu o vede decat caini sau pisicile care se adapostesc sub masina
prietene, ai nevoie sa intelegi conceptul, aerodinamica conteaza si la 60km si la 120km
cum nici turbinele nu intra, ci se invart tot timpul
19 Apr 2015, 18:09:QUOTE(male @ 19 Apr 2015, 17:31)
nu ma refeream la deformarea barii
marginea aia la logan este de prindere si atat
nikuniku
19 Apr 2015, 19:34
IRONICK
nu fi ironic,ce coeficient aerodinamic are loganu? sa conteze o bara deformata
la 60 la ora nu are nici o importanta,poate doar vantu sa-l impinga de la spate
IRONICK
20 Apr 2015, 07:09
orice solutie conteaza, mai ales cand nu ai baza
La intrebarea initiala - daca mai revine bara la forma initiala - nu cred ca mai revine, chiar daca o desfaci din suruburi, poate sa mai faci ceva cu un pic de caldura, dar e greu.
la portiunea cu rosu ma refeream.
nu stiu daca la ph2 este la fel.
ma gandeam ca a fost gandita ca un deflector si din diferite motive s-a renuntat la idee. daca nu revine la pozitia dorita ii aplic niste coltare si o aduc verticala.
o sa mai analizez problema cand am timp.
Nu e nici un deflector, e mult prea mica buza aia pentru a fi eficienta.
Vezi mai pe la inceputurile topicului ca e si un pic de teorie, air dam-ul se calculeaza functie de garda la sol si configuratia partii frontale.
IRONICK
22 Apr 2015, 14:53
[attachmentid=1627991407] [attachmentid=1627991408] [attachmentid=1627991409]
Primul Renault la care au incercat sa aiba grija de aerodinamica sub masina.
Pacat ca s-a rasturnat la teste
IRONICK
22 Apr 2015, 15:57
QUOTE(YRX @ 22 Apr 2015, 14:05)
Pacat ca s-a rasturnat la teste

Si cand te gandesti ca o masina din 2015, Renault Espace, nava lor amiral Renault, cu care vrea sa cucereasca clientela s-a rasturnat la un impact lateral cu un carucior.
marian_ariciuc
29 Jun 2015, 06:56
https://www.youtube.com/watch?v=tWSgt3dith41:16, nu-i chiar carucior....are ceva energie.
si oricum cred ca in fata acolo are ceva fieroaica bruta, pentru a fi rererereutilizat si la alte teste cu impact lateral.
IRONICK
29 Jun 2015, 09:16
nu, materialul din fata este doar de simulare lovitura cu masina reala
este aluminiu din diverse structuri si se inlocuieste
inspirat de veteranii forumului carora le multumesc pe aceasta cale, (daca nu si au vandut masina intre timp si nu mai urmaresc forumul

)am reusit sa modelez carenajul pentru bara spate. mereu mi s-a parut ca acolo bara spate actioneaza ca o frana cu efectul "de plug'
IRONICK
31 Mar 2016, 11:48
Frumos lucrat.
user123
31 Mar 2016, 13:56
Imi place.....ce material ai folosit?
La punte nu vrei sai pui nimic?
multumesc !
materialul este un plastic ce avea rol de raft in garaj

si la origine a fost o nisa ce acoperea conductele din bucatarie sau baie. a fost modelat la colturi cu un pistol de aer cald
ca grosime cred ca are vreo 4 mm
am in plan si puntea, dar nu prea am timp...
IRONICK
1 Apr 2016, 14:14
QUOTE(male @ 31 Mar 2016, 14:25)
am in plan si puntea, dar nu prea am timp...
Ti-ai face un bine daca te ocupi si de punte.
1 puntea lui ironick
2 puntea logan face lift
3 puntea mea
sa inteleg ca sunt 2 tipuri de punti?
user123
1 Apr 2016, 18:30
Nu.....vezi posturile 302 si 355 ( pag 11-12 daca nu ma insel ); ai acolo poze
postul pe care l ai mentionat face referire la un kit care acopera puntea.
in pozele puse de mine am vrut sa arat ca la mine nu exista gaurile acelea ovale in punte.(am evidentiat cu cercul rosu) existente la celelalte 2 poze
IRONICK
1 Apr 2016, 22:10
Poti sa dai fara griji gauri in laterale pentru prindere, materialul din care este profilul rugineste greu.
am reusit sa confectionez si carenajul pentru punte spate
IRONICK
26 Apr 2016, 12:55
Frumos si calitate la detalii. Dar!
1. Trebuia sa il prelungesti in laterale sa acopere si oalele in care stau arcurile.
2. In partea din fata ii trebuie o buza (ca sa preia tot aerul, sa nu agate din el sa il ridice si peste ea)
[attachmentid=1628031456]
In poza de mai sus este o sectiune. Cu portocaliu puntea, cu negru ce ai facut tu si cu verde ce trebuia sa adaugi in partea din fata. Am desenat si o vedere din fata (din amintiri), intr-un loc trebuia sa fie mai mica de latime, atunci cand se ridica puntea sa nu atinga de rezervor.
3. Ca sa iasa treaba perfect, iti recomand sa adaugi si cele doua mici reflectoare la 45 grade in fata rezervorului.
multumesc pentru sfaturi!
carenajul pentru oalele pe care se sprijina arcurile mi se pare mai greu de realizat si avand in vedere inclinatia lor le consider acceptabile si asa.
ideea cu buza din fata puntii cred ca ai mai prezentat o, am vrut sa o includ in "proiect " dar m am temut de rezervor... nu stii niciodata cat de mult o sa incarci masina si cat de aproape va fi rezervorul de acea buza.am zis ca e mai sigur asa
deflectoarele rezervorului cred ca fac treaba buna dar ... trebuie gaurita podeaua?
IRONICK
26 Apr 2016, 14:53
Nu iti face griji de buza din fata, nu o sa atinga niciodata, indiferent de incarcare sau miscarea puntii in bucsele de prindere fata de caroserie. Nu mai imi amintesc cat am lasat eu spatiu, cred ca 2-3cm.
Da, dai gauri si le prinzi cu suruburi de inox. Cu cateva picaturi de grund si vopsea nu o sa rugineasca niciodata.
cred ca unii colegi vor gasi interesant un simulator online (tunel aero virtual) unde se poate testa un eleron sau alte modificari de pe masina
http://www.flowillustrator.com/http://video.flowillustrator.com/1482608753191336eb.avi (standard)
http://video.flowillustrator.com/14826103503cfe9bdb.avi (eleron luneta + portbagaj)
aripioarele sunt in partea de dedesubt a oglinzii
user123
26 Aug 2017, 08:38
Poza cu aripioarele pe oglinda a mai fost postata de Ironick ( post 378 pag 13)
A doua poza pusa de tine nu reusesc sa o vad....
Victorine
24 Feb 2018, 22:50
Am prins un WE cu soare si m-am apucat si eu de față: scut si deflectoare sub bara si roti față.
Scutul vechi avea 5,6 Kg, asta nou sub 0,5Kg si e inchis. Se potriveste fara probleme, cu un mic artificiu in fata. E chel, fara insonorizantul si protectia termica din poza lui Ironick de mai sus.
[attachmentid=1628081701] [attachmentid=1628081702] [attachmentid=1628081703] [attachmentid=1628081704]
Deflectoarele coboara 5cm sub bara, cel din fata e foarte putin curbat urmand masca față, iar cele din fata rotilor sunt in unghi, cu deschiderea spre exteriorul masinii. Se suprapun cam 10 cm, astfel ca cel din fata ar trebui sa trimita curentul de aer spre cele laterale. Acopera destul de bine chiar si partea inferioara a bratelor, dupa cum se vede din poze. Desi initial am facut un model din carton, pana la urma am ales alta pozitionare. Ideea e ca am reusit sa pastrez deschise aerisirile pentru frane.
[attachmentid=1628081705] [attachmentid=1628081706] [attachmentid=1628081707] [attachmentid=1628081708] [attachmentid=1628081709]
Durerea mare e in spate, o sa ma ocup si de ala cand vine primavara pe bune:[attachmentid=1628081710]
IRONICK
24 Feb 2018, 23:07
O idee era prelungirea lui (sau cumpararea un model mai lung de plastic, pentru tine era chiar mai bun, ca ai iesirea esapamentului in spate, nu te deranja) si adaugarea unor generatoare de vortex pe scut. Scade rezistenta la inaintare si mai mult, zgomotul si ajuta la evacuarea aerului cald ...
[attachmentid=1628081711]
[attachmentid=1628081712] [attachmentid=1628081713]
Victorine
24 Feb 2018, 23:31
M-am gandit la generatoare de vortex, insa doar pentru carenajul din spate. Oare ce inaltime au? Tot vreo 5 cm? In ceea ce priveste pozitionarea lor, fara tunel aerodinamic totul e la ghici. Dar banuiesc ca oricum e mai bine cu ele.
Am gasit si scutul ala, insa doar din poze parea prea diferit, iar eu nu voiam sa improvizez prea mult.
IRONICK
25 Feb 2018, 00:20
Doar inca un rand de prinderi in spate iti era necesar.
2.5-3cm si se monteaza in locul unde aerul incepe sa atinga scutul.
Forma lor este o combinatie intre un triunghi echilateral si un romb. Nu au forma de dreptunghic ca atunci cand dai in spate sa nu agati.
Victorine
25 Feb 2018, 09:16
Mersi. O sa merg cu ea asa o vreme sa vad de unde incepe sa se murdareasca scutul, ca sa-mi fac o idee unde ar trebui pozitionate, iar la prindere, atat pe scut cat si pe carenajul spate ma gandeam la niste profile L cu o latura triunghiulara ca in pozele tale, pe care sa le prind dinspre interior cu popnituri si sa iasa in afara prin niste fante taiate.
IRONICK
25 Feb 2018, 19:07
Ca sa intelegi ca nu-s doar niste lamele, ti-am facut un desen, asa se vad de sus. Este de fapt o piramida triunghiulara.
[attachmentid=1628081793]
Si desfasurata:
[attachmentid=1628081794]
Victorine
25 Feb 2018, 20:28
Aaa... Complicheișăn de facut...sau iau niste antene din-alea fake, aripioare de rechin, n-or merge? Ar fi primul Logan cu antene montate sub masina

. Vreo 6-7, asa.
IRONICK
25 Feb 2018, 22:08
6
[attachmentid=1628081803]
Latura din spate nu trebuie neaparat sa o aiba. Din tabla subtire de aluminiu de maxim 1mm se pot realiza extrem de usor.
Nu este sungura masima care are vg-uri sub ea, multi prefera canale de ghidare:


De ce insist? Pentru ca partea din fata este cea mai rosie, acolo-i castigul cel mai mare. Dar si daca rezolvi fata si ramai cu parasuta in spate, nici asta nu-i bine.

----
Si ca model pentru spate, la vitezele loganului asta-i cel mai nimerit
IRONICK
18 Mar 2018, 00:23
[attachmentid=1628083131] [attachmentid=1628083132]
marksman
19 Mar 2018, 12:05
QUOTE(Victorine @ 24 Feb 2018, 22:50)
Am prins un WE cu soare si m-am apucat si eu de față: scut si deflectoare sub bara si roti față.
Scutul vechi avea 5,6 Kg, asta nou sub 0,5Kg si e inchis. Se potriveste fara probleme, cu un mic artificiu in fata. E chel, fara insonorizantul si protectia termica din poza lui Ironick de mai sus.
[attachmentid=1628081701] [attachmentid=1628081702] [attachmentid=1628081703] [attachmentid=1628081704]
Deflectoarele coboara 5cm sub bara, cel din fata e foarte putin curbat urmand masca față, iar cele din fata rotilor sunt in unghi, cu deschiderea spre exteriorul masinii. Se suprapun cam 10 cm, astfel ca cel din fata ar trebui sa trimita curentul de aer spre cele laterale. Acopera destul de bine chiar si partea inferioara a bratelor, dupa cum se vede din poze. Desi initial am facut un model din carton, pana la urma am ales alta pozitionare. Ideea e ca am reusit sa pastrez deschise aerisirile pentru frane.
[attachmentid=1628081705] [attachmentid=1628081706] [attachmentid=1628081707] [attachmentid=1628081708] [attachmentid=1628081709]
Durerea mare e in spate, o sa ma ocup si de ala cand vine primavara pe bune:[attachmentid=1628081710]
De la ce masina provine scutul din plastic?
einstein1984
19 Mar 2018, 12:12
Nu as da scutul de tabla pe carenaj d eplastic. In afara de zapada pe sleauri am avut minim 2 bolovani care au lovit acolo, fara el ramaneam in drum.
IRONICK
19 Mar 2018, 12:24
QUOTE(marksman @ 19 Mar 2018, 11:05)
De la ce masina provine scutul din plastic?
Logan/Sandero/...
marksman
19 Mar 2018, 13:29
QUOTE(einstein1984 @ 19 Mar 2018, 12:12)
Nu as da scutul de tabla pe carenaj d eplastic. In afara de zapada pe sleauri am avut minim 2 bolovani care au lovit acolo, fara el ramaneam in drum.
Eu am avut experienta saritului peste o bordura incercand sa evit un pieton care se grabea pe rosu. Scutul metalic s-a indoit si a apasat pe esapament pana la indreptarea cu ciocanul. Ala de plastic ori s-ar fi spart ori ar fi flexat si si-ar fi revenit.
QUOTE(IRONICK @ 19 Mar 2018, 12:24)
Multam!
einstein1984
19 Mar 2018, 14:47
nu scutul a indoit esapamentul ci bordura... dar nah, cum vrei. Dezavantaje au ambele solutii, eu le prefer pe alea ale celui de otel.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.