Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Noul Logan Renault eco2, cu 3,8% consum
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
marksman
Pai asta ziceam si eu: scutul metalic a fost indoit de bordura. Ala de plastic ori s-ar fi spart, ori ar fi flexat si ar fi revenit. Sigur ca in multe situatii limita e mai avantajos ala metalic. Oricum, troacele actuale care nu merg in conditii grele au scuturi de plastic.
sobolan
QUOTE(Victorine @ 24 Feb 2018, 23:50)

Scutul vechi avea 5,6 Kg, asta nou sub 0,5Kg si e inchis. Se potriveste fara probleme, cu un mic artificiu in fata. E chel, fara insonorizantul si protectia termica din poza lui Ironick de mai sus.




ce tampenie ai facut,ce rau o sa-ti para......
scutul de ala am eu pe loganul 2017 doar ca al meu are si o blana pe interior.....l-am dat jos si am pus de metal de pe L1,daca mai sunt doritori de ECO sa-mi dea pm,il dau ieftin smile.gif
marksman
Doar daca trece prin situatii limita, cum am punctat mai sus. Alte masini nici macar nu au scut din fabrica, de ex. Ford Focus 2002 a fost fabricat fara scut. I-am pus eu unul din plastic, metalic existand numai aftermarket.
Victorine
Sobolan, acuma zici ca ai scut de vanzare? Tocmai ce am comandat altul cu insonorizant, ca al tau smile.gif
Daca o sa fie tampenie, sunt primul care scrie aici. Cu toate astea, sunt foarte multe masini mai dichisite si mai joase ca loganul care vin cu scut din plastic. Eu in 13 ani nu am lovit nimic pe dedesubt si am umblat si pe cateva forestiere mai rele prin munti in concedii. Dar cu simt de raspundere.
IRONICK
Evident ca nu o sa cazi pe spate, dar se aduna.
user123

O sa "cazi pe spate" daca inchizi puntea spate si bara spate.....pe probate la mine;

Ironicku le-a facut pt consum, eu i-am copiat ideile pt ce m-a interesat pe mine ( in nici un caz consumul redus)

Daca mai "inchizi" si "nivelezi" si cele 2 panouri de sub pasanger fata-spate gen "rally style" atunci chiar ai ceva foarte bun, mai ales la viteze mari

Si chiar se simte, nu ca la un cip-cirip tuning de 3 lei.....

Singura problema la mine a fost greutatea.....initial am incercat cu tabla de aluminiu, apoi am ramas la policarbonat ( era mai usor de lucrat, mai ieftin, greutate redusa....)....


Eu nu am folosit generatoare de vortex si nici "fusta" frontala de Fabia ( sau cum naiba ii zice) - aveam oricum garda redusa de la amortizoare/arcuri , insa m-a interesat si mi s-a parut de bun simt sa o fac cat mai neteda pe sub....

Treaba insa s-a spulberat cand masina mi-a fost lovita de 2 ori in parcare in spate, de catre o duduie....am renuntat sa mai refac "carenajul" la bara spate, mi-e lene sa ma mai bag pe sub ea sa masor
sobolan
QUOTE(Victorine @ 19 Mar 2018, 18:01)
Sobolan, acuma zici ca ai scut de vanzare?
Cu toate astea, sunt foarte multe masini mai dichisite si mai joase ca loganul care vin cu scut din plastic.
*



Scutul ala zace printr-un colt de ograda,am zis ca se iau baietii de mine la garantie dar vad ca nu au guitat nimic deci pot sa scap de el oricand.....
megane 1/2,Golf-ul 2,3,4,5,6 etc vine cu/fara scut si cand vine cu e din plastic si sunt multe cazuri,eu bag masina prin paduri/balti/drumuri forestiere(plec la pescuit) si nu ma risc,cu toate ca nu am atins niciodata darrrr....nu ma risc,ca sa schimbi baia la logan trebuie sa demontezi juma' de masina,cine stie intelege.....barem la golf am baie de tabla wink.gif dar nu ma risc nici asa,pana la urma si aia indoita putin dar unde trebuie(in dreptul sorbului pompei de ulei) iti face necazuri....
Logan-ul e masina populara de romania gandita sa urce borduri,sa mearga incarcata cu 4 saci de cartofi,sa alerge pe campuri etc lucruri pe care nu le poti face cu un passat.....am un vecin care a trecut cu loganul peste o gura de canalizare fara capac,n-are nici pe dracu'..... blink.gif


QUOTE(user123 @ 19 Mar 2018, 19:19)
O sa "cazi pe spate" daca inchizi puntea spate si bara spate.....pe probate la mine;

Ironicku le-a facut pt consum, eu i-am copiat ideile pt ce m-a interesat pe mine ( in nici un caz consumul redus)

Daca mai "inchizi" si "nivelezi" si cele 2 panouri de sub pasanger fata-spate gen "rally style" atunci chiar ai ceva foarte bun, mai ales la viteze mari

Si chiar se simte, nu ca la un cip-cirip tuning de 3 lei.....


*



recunosc ca se aduna si fac bine dar fac si rau,tin noroiul inauntru,tabla la logan e proasta rau,nu merita.....singurul lucru pe care merita sa-l faceti e sa puneti carenaje de noroi pe spate(la tevile de la gura de alimentare spre rezervor tine mizerie multa),deflectoare de aer inaintea rotilor spate si fusta sub bara fata,e minim si e deajuns.....bineinteles asta e doar parerea mea,fiecare face cum stie....de altfel la logan 2 exista buton ECO,eu nu l-am folosit dar cica remapeaza spre bine intr-un fel....
Victorine
A venit si scutul cu pasla.
IRONIK, asa?
YRX
Vezi la esapament, sa nu-ti atinga sau sa-ti topeasca plasticul.
Ia in calcul si racirea compartimentului motor, ce intra prin radiatoare trebuie sa iasa prin partea din spate a scutului, trebuie sa creezi o depresiune la spate sa-ti traga aerul. Daca poti curbeaza in jos bucata adaugata.
Victorine
O sa il tin sub observatie, dar la mine esapamentul e departe, am foarte mult loc liber deasupra decupajului din scut. In plus atunci cand masina nu e in miscare, căldura radiata de motor tinde sa urce (daca nu porneste GMV smile.gif ). Materialul se deformeaza la cald, dar trebuie ceva temperatura, am vazut la deflectoarele din fata cand am folosit pistolul de aer cald pe treapta 2. Dar cum ziceam, o sa ma mai uit din cand in cand. Acum nu mai fac modificari pentru extractia aerului, poate la V 2.0, in functie de constatari. Ma concentrez pe partea din spate.
IRONICK
Buna treaba!

Are destul loc pe unde sa iasa aerul, fanta aia acoperita este nimic. Dupa cadru inca are loc destul.
Se monteaza chiar si din fabrica versiunea lunga:

[attachmentid=1628083555]

Si chiar mai este spatiu de mai mult:

[attachmentid=1628083556]

Poza este de la mpi, el are 16v, iesirea esapamentului este in spatele motorului.

[attachmentid=1628083557]
Victorine
Nu ca as fi innebunit sa cumpar si al 3-lea scut, dar oare se potriveste la noi ala din prima poza?

Intre timp, mici incercari in stanga spate. Prinderile cred ca le fac demontabile, cu cleme cu surub. Poate o sa mai trebuiasca o mica degajare de 2cm diametru in dreptul urechii de prindere a finalei, dar cat am tras acum de toba nu atinge. Pana la toba sunt 6cm. O sa vad , daca e prea cald mai decupez.

Mai mult nu mai fac pana nu-mi cumpar niste scandura groasa sa-mi confectionez niste rampe, ca e criminala pozitia aia de yoga ca sa masori si sa privesti de jos in sus acolo...
IRONICK
Merge, dar nu ai gaurile din spate. Dar nu este asta o problema, se rezolva prinderile. Nu are rost sa cumperi alt scut, poate prelungiri la upgrade v2. smile.gif

Acum te-ai dus prea in spate. Sa recapitulam:

1. Deflectoare in fata rezervorului sunt?
2. Carenaje in stanga si dreapta rezorvorului sunt? (un exemplu aici: Postare #616)
3. Carenajul puntii spate are deflector in partea din fata? Altfel va agata din aer si-l va ridica, not ok.

[attachmentid=1628083569]

4. Carenajul mare spate l-as monta mai jos cu 4cm in dreptul puntii daca as face operatia din nou. Eu atunci m-am grabit cu prinderea si nu am respectat unghiul pe care trebuie sa il aiba. Si as adauga 4 mici ghidaje cu inaltimea de ~2cm pe el.

25 Mar 2018, 15:39:
Ti-ai montat carenaje la rotile spate? Ca se vede acolo ceva plastic care nu trebuia sa fie.
Victorine
Pai m-am dus unde era mai usor fara s-o mai ridic. Si nici macar n-am facut nimic inca, doar o proba smile.gif
1, 2, 3 -Nu (inca). Nici in fata rotilor spate nu am incercat încă nimic. Din cauza carenajelor, ai vazut bine si am pus si poze in jurnal. Vremea nu m-a lasat sa umblu acolo.
Planul era ca in urmatoarele 2 saptamani sa fac tot ce-ai scris tu (mai putin deflectoarele din lateralul rezervorului despre care acum aud si n-am nici o idee inca). Vin la Bucuresti si voiam sa testez la drum lung. Practic, daca programul si vremea ma lasa sunt norocos daca reusesc sa inchid puntea... asa ma gandeam s-o fac, cu o buza inalta in fata cat ma lasa rezervorul. In plus as vrea sa o duc in lateral pana sub talpa arcurilor.

Merci de hint cu inaltimea carenajului central din spate. Daca iese cum vreau eu ar trebui sa urce in unghi putin spre spate. Si da, am tinut minte ghidajele, chiar daca nu ma apuc sa le fac piramidale-delta, whatever.

Deflectoarele alea din fata rezervorului se gasesc si pe alta filiera decat la reprezentanta oare? Ma cam doare inima sa dau gauri. Caut alta solutie. De ex. Sikabond AT. Daca zboara, zboara, mai caut.
IRONICK
Lasa generatoarele de vortex, alea-s in fata. Nissan a ales asa, altii (majoritatea) au ales canale de ghidaj pentru aer.

Uite, in poza de mai jos se vad in fata scutului fata acele canale de aer. Atentie, cine foloseste canalele alea de ghidaj, nu monteaza acel mic defelector sub spoilerul fata. Din cauza sta am zis eu ca tu daca vrei sa le montezi, sa le pui unde aerul atinge spoilerul.

[attachmentid=1628083583]

Tot in poza asa se vad carenajele din stanga si dreapta rezervorului. Nu am poza de Logan, ca sa le desez.

Ca sa intelegi la ce ma refeream cu cele 4 ghidaje:

[attachmentid=1628083582]

Nu le pui pe toata lungimea, dar pe ultimii 30cm chiar este bine.

Uite o poza (este veche Postare #378) cu carenajul meu, dupa ce am mers pe ud si s-a uscat de la aer. Suruburile sunt in dreptul dopurilor de plastic.

[attachmentid=1628083590]

Si daca tot suntem la capitolul imbunatatiri, trebuie sa imbunatatesti si ecranul termic la esapament.
O sa castigi la zgomot si termic. Aerodinamic, foarte putin.
Eu l-am intregit din bucati, intre cele doua existente am mai pus inca unu ca cel din spate (daca imi amintesc bine, a fost acum ceva timp in urma, sobolan mi l-a trimis). Iar in fata poti sa pui unu de la alt model mai nou. Bine, trebuie sa decupezi pentru tija schimbatorului de viteza si sa lasi un mic canal spre spate sa iti curga apa de la aer.

[attachmentid=1628083597]
Victorine
M-am ocupat astazi de zona din spate. Rezultatele sunt asa si-asa, dupa cum se observa, mi-ar fi placut sa fie mai bine. Mai am de inchis zona din dreapta cumva, insa am ramas fara idei, cu ce am la indemana. Incep sa cred tot mai mult ca asta e varianta 1.0. Cel butin la bara. Odricum partea cea mai grea mi s-a parut sa iau masurile...

https://s.amsu.ng/U5Dg6wNlDuPN
torquemada
Felicitări.
Pentru puntea spate există carenaj de fabrică la X52 și cum puntea e cam aceeași cu cea de X90 muncești mai puțin, dezavantaj prețul
user123

@ victorine :

Imi place, nu am mai vazut de mult o asemenea postare - felicitari si pt disponibilitatea de a pune poze

Sa scrii impresii despre cum se comporta, sigur se simte

O lasi asa sau continui sa o inchizi? Ce material ai folosit - greutate, rezistenta ?
Victorine
Multumesc. Dupa o zi de yoga sub masina, ma unge la suflet...
Nu ramane asa, clar. Trebuie sa termin de inchis cumva in dreapta, deflectoare inaintea rezervorului si in fata rotilor spate.
Astazi am fost la cumparaturi dimineata devreme si am prins o ploaie strasnica. Astept sa se zvante putin si sa arunc un ochi sub masina. Pe ecomodder am vazut ca pune lumea carenaj doar pe centru spate unde sunt turbulentele mari. Dupa poza lui Ironick cu darele de apa se confirma ca acolo e efectul maxim. Dar pur si simplu nu pot s-o las asa, cand e masina pe rampe pot sa stau in sezut sub ea cu capul in gauroaia aia...

Materialul e PVC spumat 3mm, foarte usor, elastic in anumite limite si destul de moale, poate fi format la cald.
user123

Ehei...stiu cum e cu statul sub masina....

Dupa primele episoade la mine, mam lasat pagubas, de lene..

Daca inchizi mijloc va fi ideal
Victorine
La care mijloc de referi? Eu vorbeam in spate, sub portbagaj, unde la mine acum e acoperit pe o latime de 50 cm. Am incercat sa ii dau si o usoara inclinatie, sa fie mai ridicat spre iesire. In rest sub masina e dificil de inchis mijlocul din cauza coloanei de eșapament.
IRONICK
QUOTE(torquemada @ 31 Mar 2018, 21:06)
Felicitări.
Pentru puntea spate există carenaj de fabrică la X52 și cum puntea e cam aceeași cu cea de X90 muncești mai puțin, dezavantaj prețul
*


Dezavantaj "ineficient", pentru ca ii lipseste ceva important. Deflectorul mic din fata, ca sa nu mai agate aerul si sa-l urce.
user123
Exact acolo sub mijloc ma refeream...

Dupa cum am spus, de la ideile Ironickului cu policarbonat, am inchis spatele pana la punte inclusiv

La toba finala am folosit scut termic din dezmembrari si ar trebui sa pui si tu, altfel iti va retine aer incins acolo in spate stanga...

Apoi inspirat din rally world am inchis si fasiile lungi laterale mijloc pana la bara stabilizatoare fata...tot cu policarbonat si cu " gauri"...

Coloana de esapament am lasato deschisa si pe lateral am mai suplimentat cu scuturi termice pe unde a fost nevoie, sa nu topesc policarbonatul

Rezultatul a fost mai mult decat asteptat, mai ales la viteze mari.....asta tinand cont ca masina are greutate suplimentara ( rezervor gpl si ranforsari caroserie)
Victorine
Cine stie daca surubul ala de la puntea spate spre roata (bucsa mare la prinderea pe caroserie) e M12? Adica tre sa caut ceva piuliță speciala?
IRONICK
Cauta doua piulite de la dezmembrari. Si eu am avut probleme cu ele la vremea respectiva, nu mai stiu ce M si pas are.
Victorine
Ce tare, dupa prima ploaie deja se vede un pattern smile.gif

Nu gasesc piulitele alea la dezmembrari in oras la o cautare rapida. O sa vad pe la magazine. Oricum eu voiam unele mai subtiri, ca surubul ala e conic la capat, deci nu pot conta pe mai mult de 10mm utili. De-aia intrebam ce fel de filet are.
Victorine
Azi am profitat de o zi ceva mai libera si de soare ca sa fac niste ajustari la carenajul din spate pentru ca nu-mi placea cum statea si mai trebuia adaugata o parte. Ar mai trebui inchis in sus in lateral, in special spre roata dreapta unde e deschiderea mai mare. Urmeaza. Daca rahatul ala de cleste ieftin pentru popnituri ar fi functionat calumea, treaba ar fi mers mai repede, dar oricum pot sa zic ca mi-am facut mana. Sper ca in urmatoarele doua zile sa reusesc sa fac ceva si cu deflectoarele pentru rotile spate, pentru ca urmeaza un drum ceva mai lung si abia astept sa vad care e efectul modificarilor.

Pun un link spre galerie, sunt destule detalii acolo: https://photos.app.goo.gl/6wvPwDjFL5zffuOk2

Recapitulare (pana in momentul de fata):
- scut mai usor din plastic, inchis in spate. Bonus - cu insonorizant
- deflector sub bara fata
- deflectoare roti fata
- carenaj punte
- carenaj sub portbagaj/ roata de rezerva, in spatele rotilor


Victorine
Asa cum ziceam, revin cu impresii dupa montarea carenajelor. Am scris si la jurnal ca sunt entuziasmat. Timisoara-Bucuresti cu 6.9 l/ 100km. La iesirea de pe autostrada aveam chiar 6.8, insa a crescut pana la destinatie, traficul era horror in capitala. La fel a fost si pe traseu: drumuri proaste, aglomerate, lucrari, etc. In aceleasi conditii am scos cu masina asta 7.4 si chiar 7.8. Sincer nu speram sa scad sub 7... rezultatul e peste asteptari. Toate carenajele sunt la locul lor, nimic nu s-a topit, nu s-a inmuiat. Benzina de 95 Mol Evo.

A, ulei si filtre noi... dar am mai facut acelasi drum tot cu ulei si filtre noi.
Bicicleta galbena
Imi aduc aminte ca Ironick facuse ceva asemanator mai demult, rezultatul a fost o scadere a consumului cam tot pe-acolo.
Ce ma mir e de ce n-au facut din fabrica asa ceva - cu cat ar fi fost masina mai scumpa, cu 100 euro?!?


Victorine
Păi de la el si inca de la altii cativa a inceput febra eco-modding-ului. Eu am preluat in urma discutiilor si sfaturilor de aici cele mai simple modificari care se pot face fara scule, materiale sau cunostinte deosebite, care insa duc la rezultate observabile. O sa continui, pentru ca asa cum spuneam, merita. Pe langa toate modificarile trebuie umblat cu siguranta si la stilul de condus. Pentru cei interesati de condusul eco exista o serie de principii de bun simt in acest sens.

Ce am uitat sa precizez este ca am ajustat presiunea in pneuri la 2.4 bar. Cam mult, avand in vedere ca la Sibiu cand am verificat aveam la cald 2.7... asa ca am redus la 2.5 la cald.

6 Apr 2018, 11:31:
In cifre, daca ar fi sa ma raportez la un consum anterior de 7.4, am realizat o reducere de 6.75%, similar cu ce a constatat Ironick, daca imi amintesc bine.
dorindumitru
Din propria experienta, eu zis ca o diferenta de consum de sub 1% este insignifianta si poate fi generata si de alti parametri, gen temperatura exterioara, directie si intensitate vant, pneuri, carosabil umed sau uscat, s.a. (cel mai mare factor este vantul).
Dar cum poti demonstra exact ca astfel de modificari reduc consumul? Doar cu 2 masini circuland una in spatele celeilalte la 100-200 metri, ambele cu acelasi mode de pneu si presiune, aceeasi incarcare, acelasi grad de colmatare al filtrului, etc, etc, etc, puse ambele pe cruise la aceeasi viteza reala a GPS-ului.
Altfel, eu zic ca este absolut irelevant si poate genera doar un placebo foarte foarte usor.
Parerea mea...
Victorine
Fiecare crede ce vrea smile.gif in cazul meu, daca e doar placebo, I love it.
IRONICK
QUOTE(dorindumitru @ 6 Apr 2018, 10:08)
Dar cum poti demonstra exact ca astfel de modificari reduc consumul? Doar cu 2 masini circuland una in spatele celeilalte la 100-200 metri, ambele cu acelasi mode de pneu si presiune, aceeasi incarcare, acelasi grad de colmatare al filtrului, etc, etc, etc, puse ambele pe cruise la aceeasi viteza reala a GPS-ului.
Altfel, eu zic ca este absolut irelevant si poate genera doar un placebo foarte foarte usor.
Parerea mea...
*

Nu se face asa, doua masini iesite din fabrica nu sunt identice.
dorindumitru
Cine a zis ca 2 masini iesite din fabrica ar fi identice?
Eu incercam sa definesc un mod cat mai corect/elocvent pentru un astfel de test. La categoria "etc, etc, etc" putem adauga alte elemente care definesc similitudinea celor 2 auto de test.
Dar comparativ cu o masina care circula pe acelasi traseu de 2 ori dupa x zile in conditii diferite.... eu zic ca este muuult mai concludent.

@Victorine: Ai perfecta dreptate. Cu totii ne iubim masinile cand ni se pare ca ceva merge mai bine decat inainte. In definitiv putem pune pe lista la "the meaning of life" si: starea de fericire creata de ceva real sau ireal atata timp cat noua ne creaza acea fericire. smile.gif
bucatzel
QUOTE(Victorine @ 6 Apr 2018, 10:29)
Ce am uitat sa precizez este ca am ajustat presiunea in pneuri la 2.4 bar. Cam mult, avand in vedere ca la Sibiu cand am verificat aveam la cald 2.7... asa ca am redus la 2.5 la cald.
*


Refa presiunea la rece, cu cat scrie in carte. Presiunea mai mare ajuta la scaderea consumului, dar banui ca-ti place si sa franeze in timp util, nu?
Victorine
Da. Exista un interval optim pentru rezistența la inaintare redusa si capacitate de franare buna. Dar trebuie tinut cont ca la cald creste presiunea.
IRONICK
QUOTE(dorindumitru @ 6 Apr 2018, 12:24)
Cine a zis ca 2 masini iesite din fabrica ar fi identice?
Eu incercam sa definesc un mod cat mai corect/elocvent pentru un astfel de test. La categoria "etc, etc, etc" putem adauga alte elemente care definesc similitudinea celor 2 auto de test.

*

Te contrazici pe tine.
dorindumitru
ok. incercam sa demonstrez ceva, dar daca duci discutia pe alte cacari... eu renunt.
ai dreptate, asa este.
si scuze.
IRONICK
Pai tu propui un test de consum cu doua masini care nu-s identice.
Sunt tolerante de productie in care se incadreaza.
Plus ca la 100-200m inca raman urme de vortex de la masina din fata.
bucatzel
QUOTE(Victorine @ 6 Apr 2018, 14:49)
Da. Exista un interval optim pentru rezistența la inaintare redusa si capacitate de franare buna. Dar trebuie tinut cont ca la cald creste presiunea.
*



Crezi ca aia care au calculat presiunile recomandate nu s-au gandit la treaba asta?

L.E. Nu vreau sa par gica contra sau ceva, dar din multele locuri din care se pot face imbunatatiri legate de consum, rotile nu mi se par o alegere prea grozava. Adica mno, inteleg ca si alea low resistence pot frana in intervalul cerut de lege, dar o data la x ani, mi-ar prinde bine sa ii iasa mai iute de-atat.
Victorine
Ok. Got your point.
IRONICK
QUOTE(bucatzel @ 6 Apr 2018, 22:53)
Crezi ca aia care au calculat presiunile recomandate nu s-au gandit la treaba asta?

*

La Logan ai presiunea scazuta pentru ca bucse bascule foarte rigide. Pentru ca toata suspensia este facuta sa mearga cu presiune mica, sa reziste la drumuri proaste. Un 0.2bar la rece in plus nu ii face rau, masina raspunde mai bine. Dar incepe sa troncane ...
Acum ca au pus balon mai mare, sunt alte presiuni.
einstein1984
QUOTE(Victorine @ 6 Apr 2018, 10:27)
Asa cum ziceam, revin cu impresii dupa montarea carenajelor. Am scris si la jurnal ca sunt entuziasmat. Timisoara-Bucuresti cu 6.9 l/ 100km. La iesirea de pe autostrada aveam chiar 6.8, insa a crescut pana la destinatie, traficul era horror in capitala. La fel a fost si pe traseu: drumuri proaste, aglomerate, lucrari, etc. In aceleasi conditii am scos cu masina asta 7.4 si chiar 7.8. Sincer nu speram sa scad sub 7... rezultatul e peste asteptari. Toate carenajele sunt la locul lor, nimic nu s-a topit, nu s-a inmuiat. Benzina de 95 Mol Evo.

A, ulei si filtre noi... dar am mai facut acelasi drum tot cu ulei si filtre noi.
*


fantastic, atata consuma si 8V fara modificari pe drumul ala. Si 4 persoane cu bagaje. Bucuresti Viena am scos 6.5 cu medie de 69.2.
K4M ar trebui sa consume mai putin pe autostrada decat K7M.
Victorine
Pai sa stii ca chiar am considerat ca e fantastic, pentru ca inainte conduceam 1.6 MPi cu un consum de cam 6.5 la drumul ala, iar cand am trecut la 1.6 16v am fost putin dezamagit ca lua cam 1L in plus la suta. Pentru mine faptul ca am reusit un consum apropiat dupa modificările astea si ca atare nu am lucrat degeaba, chiar e fantastic. Doar atat smile.gif
einstein1984
doctoru era covins ca la drum lung (in special autostrada) alui consuma mai putin decat a mea cu o aceiasi V medie. vad ca nu e cazul? sau a ta e euro5?
Victorine
Nu e euro 5.
Acuma stii cum e, fiecare zice ca a lui e mai breaza, avem multe exemple si aici. Mie insa imi vine greu sa cred ca motorul k4m pe aceeasi caroserie consuma mai putin in orice regim. Chiar daca avand 16v poti zice ca e ceva mai rafinat ca MPi. E o lege a compensatiei, putere si cuplu mai mari, consum mai mare. Doctorul poate zice ce vrea, ca nu stim sa conducem ca el, etc. Eu zic doar ca le-am condus la fel de prost (in viziunea lui) pe amandoua iar asta consuma mai mult. Imbunatatirile alea care fac obiectul topicului ajuta zic eu. Dar repet, astept sa fac si drumul de intoarcere ca sa fiu eu mai lămurit, nu ca sa lamuresc pe altii. Dar parerea generala este ca imbunatatirile aero pot aduce scaderi ale consumului cu pana la 10% si aici vorbim de forumuri care pe asta se axeaza, cu mult feedback de la utilizatori.
einstein1984
Imbunatatiri aduc in mod sigur daca sunt corect instalate, dar daca vreau scad consumul cu 10% doar din stilul de condus, si variatii de 5% vin de la trafic, temperatura etc. Doctoru zicea ca doar la viteze mari ar fi mai bun K4Mul (deh lucru mecanic de pompaj mai mic), la DN si oras K7M lua mai putin.
Succes la hypermiling atunci!
Victorine
Pai am zis si eu ca msi e loc de imbunatatit la stilul de condus si sunt cateva lucruri care aplicate corect, daca iti intra in reflex ajuta mult. Insa la Logan chiar mai e loc de imbunatatit si aerodinamica. Macar prin analogie cu toate solutiile prezente pe alte masini, asa cum se vede pe strada si din imaginile si datele postate de Ironick si altii aici.

Acum sincer, eu am norocul ca nu trebuie sa fac naveta, deci nu prea am unde sa fac hypermilling, dar si in cele cateva drumuri mai lungi pe care le fac intr-un an, ma bucur sa stiu ca ce am aplicat e corect.
YRX
K4m consuma mai mult decat k7m. Bine, eu compar berlina cu mcv-ul, dar am constatat si eu asta chiar pe drumul Bucuresti Severin.

Victorine, eu mergeam si fara roata de rezerva, pentru scaderea greutatii.... biggrin.gif
Victorine
radmasa.gif
Stai sa vezi acum reactii... daca la scutul de plastic putea sa cada drobul de sare, sa vezi ce era sa se-ntample daca faceai o pana.

Si cred ca si vrut sa spui "K4M-urile noastre consuma mai mult", pentru ca altfel e dovedit stiintific si confirmat de surse docte si de incredere ca ale altora sunt mai economice smile.gif No offence, Doc wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.