Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Noul Logan Renault eco2, cu 3,8% consum
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
YRX
Am venit eu din Germania fara compresor, deci fara roata de rezerva, pana la Severin era nimic... biggrin.gif

Logan-ul meu a consumat mai putin cu distributia veche. Pe drumul ala scoteam sub 6 (5,5 5,7)
Cred ca acum am o problema cu distributia, e un pic dat in spate arborele cu came, a fost cureaua... diferita si nu mi-a cazut pe semne perfect. Are deviere milimetrica, dar are. O sa iau o curea noua si sa o schimb.
Apropos de presiuni, eu am folosit in general 2,3 cu 2,1, mentine diferenta intre fata si spate.

Drumul pe care n-am reusit niciodata consumuri bune a fost A2.
Victorine
Scriu si aici: la intoarcere, pe aceeasi ruta a consumat 6.7. Cu presiunea in anvelope 2.3 di 2.1 bari. Si 60 kg de tencuiala decorativa in plus...

E mult mai bine decat asta-vara. Or avea ceva efect si carenajele smile.gif
Victorine
Am adaugat si un deflector inaintea rotii spate, de proba. Sunt destul de multumit cum sta. O sa fac si pentru partea cealalta. Probabil o sa fie prins si cu 2 popnituri de carenaj. 2 piulite by Renault = 30 lei...[attachmentid=1628084739]
N-am rezistat si le-am pus sus, acum seara. Arata ca de fabrica... icon_mrgreen.gif [attachmentid=1628084774]
Nervura aia babana in forma de sageata indreptata spre inainte a rezultat avand in vedere ca prinderea principala e pe surubul de la punte. Dar poate o sa aiba si un oarecare rol aerodinamic, mai sparge aerul din zona arcului/amortizorului. Si o sa ajute sa nu fluture deflectorul, n-o sa mai aiba tendinta sa flambeze la viteza mai mare.
male
[quote=user123,1 Apr 2018, 09:04]


Apoi inspirat din rally world am inchis si fasiile lungi laterale mijloc pana la bara stabilizatoare fata...tot cu policarbonat si cu " gauri"...


Cum ai prins acele fasii?de ce anume?
Ceva poze se poate?
Multumesc!
user123

Nu am facut poze si nici nu am pt ca :

QUOTE(user123 @ 19 Mar 2018, 18:19)
.......  masina mi-a fost lovita de 2 ori in parcare in spate, de catre o duduie....am renuntat sa mai refac "carenajul" la bara spate, mi-e lene sa ma mai bag pe sub ea sa masor
*




Ideea policarbonatului de 6 am avut-o de aici, de la Ironick....am inchis spatele iar in lungul masinii de o parte si de alta a coloanei de esapament am inchis cu fasii de policarbonat prinse cu autofiletante sau cu ce am avut la indemana, nu ma interesat estetica

Esapamentul l-am lasat liber-deschis- insa pe lateral am mai pus scuturi termice din dezmembrari....


Dupa eveniment- masina mea era parcata - am schimbat toata podeaua spate si am zburat si carenajele,a fost o lucrare destul de laborioasa .......am renuntat si mi-e lene sa ma mai apuc


Insa pt pasionati merita
Victorine
Update
Am reusit un record de consum cu masina asta: 6.5 l/100km. Fata de situatia anterioara acum masina avea montate si deflectoare in fata rotilor spate. Adica asa:[attachmentid=1628085857]
Desi aveam 150 kg in plus fata de incarcatura obisnuita, dar si drumul a fost destul de liber si am mai umblat si la stilul de condus. Se vede in colaj distanta, viteza medie, consumul.
male
Pentru deflectorul rezervorului mai tineti minte cat de lungi sa fie suruburile?credeam ca vin in dotare...
IRONICK
[attachmentid=1628089090]

Dr. Teddy Woll, head of aerodynamics at Mercedes-Benz expresses it: "If we are able to reduce the Cd figure by ten thousandths, fuel consumption across the customer average falls by one tenth of a litre, and at very fast motorway speeds by up to 0.4 litres per 100 kilometres. To achieve the same saving with lightweight construction methods, we would have to reduce the weight of our cars by at least 35 kilograms."

[attachmentid=1628089089]

27 Jun 2018, 22:51:
QUOTE(male @ 21 Jun 2018, 14:31)
Pentru deflectorul rezervorului  mai tineti minte cat de lungi sa fie suruburile?credeam ca vin in dotare...
*


Vrei sa gauresti podeaua sa le prinzi?
male
S a rezolvat.da am gaurit podeaua
IRONICK
[attachmentid=1628090114] [attachmentid=1628090116] [attachmentid=1628090115]
Victorine
De unde se deduce ca cheia pentru un consum mic este sa circuli cu maxim 90 km/h smile.gif
IRONICK
era doar un exemplu

[attachmentid=1628090169]
Victorine
Da, si e foarte bine ca ai pus datele alea. Poate inteleg mai multi cat de important e si stilul de condus (fara legatura directa cu aerodinamica, ci cu economia la care visam). Se vede acolo un procent semnificativ, cel mai mare: lost kinematic energy during braking. Adica accelerare inutil de puternica urmata de transformarea energiei in căldură prin franare...
Lord Hades
QUOTE(Victorine @ 14 Jul 2018, 09:14)
De unde se deduce ca cheia pentru un consum mic este sa circuli cu maxim 90 km/h  smile.gif
*


Cu cat mergi mai tare cu atât creste rezistența aerodinamica.
Deși nu pare, frecarea cu aerul generează o rezistența la înaintare incredibil de mare.
IRONICK
Exponential chiar!
Din cauza asta insist, pentru ca rezultatele cu efect maxim in reducerea consumului de carburant vs costuri, este aerodinamica. Si greutatea. Multa lume injura plasticul, dar cara tona de kg pentru un magar ... smile.gif

Dar si posesorii isi cumpara masini care doar sa arate bine, si cum studiile arata asta, producatorii le fac pe plac. Nu mai vorbesc de culori noi cu fiecxare lansare de model/facelift, care pornesc din domeniul auto.
einstein1984
rezulatul maxim in reducerea consumluui este stilul de condus. Daca ma dau la un prius consuma de stinge. Ca apoi plasticele si aerodinamica pot ajuta desigur (daca ai unde merge cu 90 constant, ca in oras ajuta masa redusa, o recuperera energiei la franare, frecari interne in motor si transmisie mici etc)
IRONICK
Pentru ca aerodinamica, pentru ca Air Curtains!

Acum se monteaza si la rotile spate. Cine? Lexus si chiar Hyundai Veloster.

Cele din fata sunt pe stilul Mercedes, cu iesire in lateral, nu in carenajul rotii (randament mai bun).

[attachmentid=1628100482] [attachmentid=1628100480] [attachmentid=1628100481] [attachmentid=1628100483] [attachmentid=1628100484] [attachmentid=1628100485]

Randament/eficienta? Ganditi-va ca ele se monteaza la camioane din anii '80.

[attachmentid=1628100486] [attachmentid=1628100492]

[attachmentid=1628100489] [attachmentid=1628100490]

user posted image

[attachmentid=1628100493] [attachmentid=1628100494] [attachmentid=1628100495] [attachmentid=1628100496]

einstein1984
citronelurile aveau fuste pe rotile spate de mult, CX si BX de exemplu.
IRONICK
Fustele sunt total altceva.
einstein1984
acelasi scop, difera metoda de realizare. CXul chiar avea un cX bun daca tin eu minte bine smile.gif
IRONICK
Da, modelul respectiv avea o rezistenta mica la inaintare, dar nu din cauza fustelor.

Totul a aplecat de la D series (1955-1975) 0,382Cx, care pe langa forma caroseriei (unghiuri, din profil un anumit arc de cerc corespunzator picaturii in cadere) avea fundul plat.

user posted image
YRX
QUOTE(einstein1984 @ 20 Feb 2019, 12:15)
acelasi scop, difera metoda de realizare. CXul chiar avea un cX bun daca tin eu minte bine smile.gif
*



0.36, cu toate ca-i zicea CX25... biggrin.gif
IRONICK
Si daca tot ai deschis subiectul fara argumente:

[attachmentid=1628100518]

In momentul de fata este mare nebunie la toti producatorii cu colturile spate pentru 2.2% castig.
La Renault, doar Megane Sedan are niste urme de asa ceva.
Solutia tehnica a aparut prima data pe Toyota Prius. Acum este folosita si de Nissan Murano, Leaf etc
einstein1984
25 indica motorul de 2.5 parca. Si pentru vremea lui era bun Cxul ala , desi GSA X3 era si mai buna la 0,31
IRONICK
Sa nu mai faceti offtopic:

[attachmentid=1628100521]
einstein1984
aerodinamica este pentru aia care nu stiu sa faca motoare economice tongue.gif
IRONICK
te mananca pelea bag de seama ...
radmasa.gif
IRONICK
Daca clientul are bani, constructorul foloseste la maxim solutii pentru imbunatatirea aerodinamicii.

Jaguar F-Pace

[attachmentid=1628101297] [attachmentid=1628101298] [attachmentid=1628101299]

Kia Niro

[attachmentid=1628101300]

Un deflector atasat pe esapament.
4x4
Se intampla cam multe in poza cu stopul de jaguar. Ce solutie de acolo zici ca face treaba?

[attachmentid=1628101330]
IRONICK
QUOTE
Designers also like to pull in the bodywork aft of the rear wheel-well cutouts to show off a little tire tread—the sports-car equivalent of a plunging neckline. But European regulations dictate that fenders must cover the entire tread width as measured from 30 degrees forward of the tire’s top center to 50 degrees rearward


Cine se prinde primul?
4x4
O fi legat de tumoarea aia de pe bara spate?
YRX
Adica cauciucul trebuie sa fie afara din caroserie la spate. Da' nu ii lasa birocratii..
Flanse si et mic e de bine.
IRONICK
Maxim de frumos!
IRONICK
COMMISSION REGULATION (EU) No 1009/2010 of 9 November 2010

[attachmentid=1628104059] [attachmentid=1628104060]

Audi pare ca a dat-o cel mai mult in extreme:


Audi_Q3

[attachmentid=1628104061]

Audi_SQ2

[attachmentid=1628104062]

Audi_SQ5

[attachmentid=1628104063] [attachmentid=1628104064]
IRONICK
QUOTE(IRONICK @ 6 Mar 2019, 23:56)
Kia Niro

[attachmentid=1628101300]

Un deflector atasat pe esapament.
*


Se pare ca acel mic deflector atasat pe esapamentul final a inceput sa fie folosit in mai toata gama Kia/Hyundai, indiferent de versiune sau caroserie.

ex. Hyundai i30

[attachmentid=1628104739]

IRONICK
UP! Renault Clio 5

[attachmentid=1628109523]
einstein1984
http://www.airtab.com/application-cars-pickups.htm generatoare de vortex de vanzare
IRONICK
Ca tot s-a luat geniul de mai sus de ID3, sa punem niste poze.
Asteptam si de la Dacia niste teste, un pdf sau un powerpoint ceva cu noile lor modele.

IRONICK
Acum si cu jaluzele ...

[attachmentid=1628128531]
einstein1984
jaluzele are si dusterul de ceva vreme, dar varianta cu segmente nu rolete/
IRONICK
Jaluzele la giamuri.
einstein1984
la valiza de racire....
IRONICK
Sa ne distram cu aerodinamica:

https://digg.com/video/box-bounce-back-into-car
Victorine
De-aia am văzut ca unii merg la aspirație, în special pe ecomodder e menționat în lusta de chestii pe care le poți face gratis ca să reduci consumul. Și efectul se simte și la 50m, nu trebuie să stai în bara dubei/ tirului. Eu pe autostradă dacă se nimerește o dubă/ microbuz/ SUV care merge aproape de ritmul meu îl urmez cu plăcere la o distanță sigură ca să am vizibilitate și spațiu suficient de frânare, îi las pe ei să spargă aerul 🙂
marius80_eugen
Si pe Megane 4 2017 Sport Tourer GT LIne se gasesc MULTE elemente de aerodinamica . Are grile active fata , din bara fata are aerisiri spre frane , burta masinii este cat mai plata si acoperita cu scuturi , tot spatele are scut ... rezultatul : am pe Megane 4 1.5 110Cp GT Line consumuri mult mai bune decat pe Logan MCV 1.5 90 CP euro 6 , desi M4 este mai greu cu peste 250 kg.
einstein1984
ai si 6 trepte....
marius80_eugen
Am , dar MCV-ul 1.5 90cp euro 6 din 2016 pe care-l am consuma mai mult decat M4 desi MCV la 130 km/h are mai putine rpm decat M4 la aceeasi viteza , deci NU cutia face diferenta.
Ma gandesc sa ii fac o resoftare la MCV , dar nu am gasit la preturi decente.
MCV-ul este chiar enervant pentru ca treapta 2 si 3 sunt prea lungi . Practic nu pot merge cu a 4-a in oras la 60 km/h si mereu ma trezesc cu ea subturata.
Victorine
Daca vorbim de 130 km/h deja intervine decisiv aerodinamica de șifonier a MCV-ului.
einstein1984
[attachmentid=1628134872] de la Mercedes
QUOTE
On long-distance journeys, nearly two-thirds of battery energy is devoted to sweeping the air out of the way.
Rewatch the World Premiere to learn about the techniques our aerodynamicists used to reach a drag coefficient of 0.17 for our ground-breaking VISION EQXX: https://lnkd.in/eGNQq5eA
IRONICK
Nu-i nimic deosebit, doar ca astia au luat taurul de coarne.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.