Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: DESPRE RUGINA
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3
Kruger
Am inteles Gheorghe. Usile nu stateau bine oricum, asta e o alta prroblema pe care am discutat-o cu mecanicii, sa le faca sa stea bine.

Cand se da jos semilonjeronul, traversa si contrapragurile cu praguri, am inteles ca se sudeaza niste chestii s-o tina dreapta. Sau cel putin asa mi-a explicat mie tinichigiul, ca se ancoreaza masina in fel si chip, ca alfel se indoaie de la mijloc.
apollo
ca tot e vorba de rugina am si eu cateva intrebari.

la nova mea(nu cred ca mai conteaza modelul masinii) am gasit mancata toate buza de care se prinde chederul de la hayon.acum de abia se mai tine.mai mult siliconul il tine.se poate reface buza aceea?presupun ca cine il reface ar trebui sa stie si unghiul la care trebuie sa fie ca sa etanseze chederul cu hayonul.


podul pedalier am vazut ca merge schimbat.la fel si pragurile?

lonjeroanele de nova am inteles ca sunt turnate, altfel fata de 13xx si 14xx.se mai pot face ceva cu ele?se schimba?inca n-au dat semne de oboseala, dar nu se stie.
poate patesc cu ele cum am patit-o la podul pedalier.

arata bine si am zis sa vad cum e tabla si am bagat ceva ascutit sa iau putin din antifon.surpriza apoi, acea surubelnita care o foloseam, a iesit pe partea cealalta.


si sub caseta de directie la nova se afla o bara de la o roata pana la cealalta si e prinsa in suruburi. nu e bara de torsiune.are rolulu,"cica", de a tine masina dreapta.in caz de are greutate, sa nu se indoaie pe mijloc.asa am auzit.

ideea e ca e mancata de rugina acolo.e mancata din cauza lichidului de frana.cand mai turnam sa completez, mai curgea si pe acea bara si cu timpul a atacat-o.

e ceva grav daca cedeaza acea bara?oricum masina n-o sa vada greutate.

si pentru ca e prima masina care am luat-o, chiar daca voi avea bani de una noua, la ea nu voi renunta.sunt dispus sa o fac si sa o tin in stare buna de functionare.asa cum face si Kruger si bravo lui.

inca ceva.aripile pe spate se taie si se pune alta si apoi se sudeaza la loc?

bafta.
LIVIU26
Mai baieti eu sunt de la sn dar v am mai scris aici ,ca exista solutii denumite RUSTCONVERTER,care asa cum spune si numele transforma rugina intr o baza solida.Benjamin MOORE ,Stirbei Voda sect 1 ,sau B A D I -BD .LAMINORULUI BUCURESTI eu am luat de la benj moore un flacon la 15 lei pe care l am folosit la conductele de frana sub masina .
CriSTI68
moama daca o faci mai misto decat a mea nu`ti mai dau spoilarele icon_mrgreen.gif
Gheorghedracu
Aia e una din solutii, intr-adevar. Dar si la tine pentru ca s-a scos toata tabla din podea si lonjeronul se mai tine in citiva centimetri, probabil ca ar trebui sustinuta cumva.

Problema cu rugina este ca incepe intotdeauna din interiorul spatiilor inchise in prguri, lonjeroane, intre suprapunerile de table sudate in puncte. daca tabla nu e tratata corect (apropo, lonjeroanele sunt ambutisate din tabla, nu turnate cum are impresia amicul de mai sus) si dupa sudura acoperita cu ceva protector, atunci intotdeauna de acolo incepe rugina. cel mai bun tratament este cu untura de peste pe care n-o mai dizolva nimica si ramine acolo pe viata. Unsorile siliconice sunt si ele bune dar mult mai scumpe, nu merita. Astea sunt cel mai bine de folosit sub chedere peste tot ca sa nu intre umezeala pe acolo sa inceapa sa rugineasca ramele, samd. Aceeasi idee aicea, unsoarea asta nu se intareste, si nu se mai ia cu nimica, atentie cind v-o intindeti pe miini.
Kruger
Acum, intrebare. Cand sa dau unsoarea aia ? Dupa ce oamenii termina de pus toata tabla la loc, si inainte de a se monta chederele, mocheta, usile si tot ce mai trebuie ?
CriSTI68
pai dupa nu vine omul cu antifonnul ? blink.gif
Kruger
Deci, inainte sau dupa antifon ?
Merced
Pai dupa ce termina de reparat la ea or sa dea antifon. Iti recomand sa nu-i lasi sa dea cu d-ala de doi lei, mi-au dat mie pe pedalier prin iulie dupa ce l-am pus. Arata foarte bine in service, dar acu' vreo luna cand curatam mai amanuntit masina am ridicat mocheta si surpriza. Mi-a intrat apa pe undeva, nu ma vait ca n-am facut tablaria decat cu 6 milioane(vopsirea inclusa radmasa.gif ), doar p-asta il pusesem ca ala vechi era gaurit binisor, dar apa aia a curatat tot antifonul de a ramas tabla acolo. O sa-i dau niste vaselina p-acolo, alta idee n-am, dar daca la tine o sa fie masina etansa si au oamenii antifon de calitate cred ca va fi ok. Pentru urmatorii doi ani bineinteles, cand o sa iasa iar la suprafata rugina cu gramada. wink.gif
Kruger
Dar tot n-am inteles cand trebuie sa dau cu untura aia de balena. Dupa ce e gata toata masina ? Sa mor de n-o scufund cu totul in untura daca stiu ca ajuta chestia asta.
CriSTI68
da cu unt ca tine mai mult si cand esti in trafic blocat iei o felie de paine jap putin unt icon_mrgreen.gif
Merced
Mi-e ca dai degeaba cu "untura de balena", ar fi fost ideal sa fie data in momentul in care era noua si nu vazuse autogen. sad.gif
PaulT
Inainte de teroson,ar fi bine sa dai in locurile in care s-a sudat cu un rust converter.Va preveni aparitia ruginei.E foarte bun si in locurile in care rugina e in stare incipienta,de suprafata.Oricum opreste procesul de ruginire si transforma rugina intr-o baza solida(cum spunea si liviu26) si inerta dpdv chimic.Eu am folosit Kelfos si e mai mult decat bun.Pretul nu e mare,si merita.
Kruger
Revin cu poze. In prima, observati ce a mai ramas din contrapragurile mele vechi. Nu stiu in ce se mai tinea masina.

PaulT
Incet,incet,va redeveni masina(deja incepe sa semene).Felicitari.Cand vad pozele tale imi aduc aminte de reparatia masinii mele de acum 5-6 ani...Dar a meritat.
CriSTI68
eu trebuie sa schimb toata aripa din spate sad.gif

daca tot se anunta o lucrare pe la spate ma gandeam sa ii pun stopuri ingropate cu semnal pe colt de R18 icon_mrgreen.gif
PaulT
Toata aripa?A fost lovita?
CriSTI68
am schimbat o parte din ea mai demult ca a fost lovita kruger o stie cum arata, nu rau doar jos iar acum nu mai urmeaza linia si jos spre uimirea mea nu am sudura am pocnituri sad.gif
PaulT
Atunci..da.Cred ca nu ar arata rau cu stopurile de R18. biggrin.gif
CriSTI68
am avut R18 dar am dat stopurile odata cu ea acum caut iar icon_mrgreen.gif

cat despre tinichigeria mea se amana pana in primavara cand se intoarce in tara tinichigiul meu
SSilent
ma, unde naiba e pedala de acceleratie? laugh.gif
felicitari omu' , incepe sa capete forma....abia astept sa ma apuc si io de a mea rolleyes.gif wub.gif
Kruger
Pai mah...pedala de acceleratie sta in podea smile.gif)), normal ca au dat-o jos smile.gif)))
CriSTI68
QUOTE(SSilent @ 20 Oct 2007, 22:54)
ma, unde naiba e pedala de acceleratie? laugh.gif
felicitari omu' , incepe sa capete forma....abia astept sa ma apuc si io de a mea  rolleyes.gif  wub.gif
*



e hidramata bre nu vezi ca are 2 pedale si nu are schimbator pt ca il are la volan tongue.gif
angheloaia
bravo kruger! Felicitari!
pe de alta parte ce sa zic? am facut si eu asa ceva la o dacie mai veche si speram ca la asta din 2000 sa nu mai am de-a face curand cu asa ceva. la prima masina am lucrat destul si cu oarece trgere de inima ca si tine. dar iti spun ca te saturi totusi. pe asta o ingrijesc la fel dar cred ca nu am sa mai trec iar prin asa ceva. oricat de bine ar fi facuta tot se strambeaza putin si nu mai e ca inainte. si la a ta dak te uiti cu atentie la poze contrapragurile se vad din interior ca-s facute si chiar orice linie de sudura...........
cred ca mai bine ar fi ca dupa ce rugina avanseaza atat de mult incat sa nu mai poata fi tinuta in frau usor, cu banii bagati mai bine sa ii investim in alta masina.
EU M-AM GANDIT CAND AM FACUT ACEST TOPIC MAI MULT LA PRVENIREA PE CAT POSIBIL A RUGINII NU LA RESUSCITAREA CAROSERIEI DUPA CE A OMORAT-O
Kruger
Da, stiu ce zici. Am postat aici totusi, pentru ca m-am saturat de lupii moralisti care mi-au sarit in cap prin alte parti ale forumului. Oricum, sunt hotarat sa merg inainte. Am scris mai sus, mai e o berlina galbena din 2000 zambetu' lu' Iliescu parca in service. Va dau cuvantul meu, e mult mai mancata ca a mea. La mine inca mai exista stalpii fata, la aia ii aduni cu degetul. Propitaru' a inceput sa-si faca probleme cand a observat ca usile nu prea mai stau la orizontala....ca nu mai aveau in ce sa stea.
angheloaia
a mea e din 2000 dar nu a ajuns inca asa. si eu care imi faceam inima rea pt 3 puncte pe aripi. e adev ca unul dintre puncte are si o gaurica cat vf de ac. aseara mi-a intrat putina apa din cauza chederului de la parbr prost si am dat mocheta la o parte. nu are rugina dar are din fabrica si o pasla groasa pt protctie si antisonor care oricum nu lasa apa sa ajunga la podea.
Kruger
Io zic altfel. La primavara desfaci si te uiti, ca sa nu ai surprize. Umezeala e tare pacatoasa, intra oriunde. Daca te uitai la masina mea inainte de a fi desfacuta, ziceai ca nu e asa de rau, ca se rezolva rapid si ieftin. Si apoi...
Muttley
'ai de capu' meu...

Ai mare grija dupa ce o scoti din service. T90 si LiCa2 peste tot!!!
slaiciprian
QUOTE(PaulT @ 20 Oct 2007, 15:46)
Inainte de teroson,ar fi bine sa dai in locurile in care s-a sudat cu un rust converter.Va preveni aparitia ruginei.E foarte bun si in locurile in care rugina e in stare incipienta,de suprafata.Oricum opreste procesul de ruginire si transforma rugina intr-o baza solida(cum spunea si liviu26) si inerta dpdv chimic.Eu am folosit Kelfos si e mai mult decat bun.Pretul nu e mare,si merita.
*



am probleme cu rugina jos la portiera. nu a trecut prin ea, dar nici mult nu mai are. in zonele esentiale sta, cred, bine, au avut grija fostii proprietari. azi am indoit un pic portiera din dreapta incercand duritatea unui bloc, si vreau sa ma apuc de reparatii mai complete daca tot fac si acolo. am vazut pe aici de acest rustconverter/kelfos, cred ca este ceva ce am vazut pe discovery ca foloseau la masini. adica dai chiar si peste rugina ramasa, se intareste dupa aceea, in cele din urma slefuiesti si gata. e corect? si este solutia cea mai buna?

p.s. cum se face sa dau masina pe o parte? vreau sa analizez situatia pe sub ea, sa spal si sa dau cu vaselina, ulei ars, sau ce metoda o sa-mi dea prin cap.
slaiciprian
din ce am citit prin diferite posturi, despre rust converter, sunt mai multe marci prezente pe la noi: kelfos, fertan, loctite 7503.
problema mea e ca, aici in botosani, vanzatorii se uita la mine ca la bombe. nici nu-si inchipuie ca exista asa ceva.
stie cineva in botosani sau suceava,eventual iasi, unde gasesc?
multumiri anticipate.
PaulT
Da,se da peste rugina ramasa,si o va transforma intr-un compus negru,solid,inert chimic.Ce e mai important e faptul ca daca e aplicat corect,adica se trateaza toata suprafata atinsa,procesul de oxidare(ruginire) e stopat.Dat pe metal "sanatos"are rol de prevenire a aparitiei ruginii.Se poate slefui,se poate si vopsi peste el,fara probleme.Eu am reusit sa gasesc Kelfos,dar mai mult ca sigur toate produsele similare fac acelasi lucru. biggrin.gif
slaiciprian
unde gasesc, oameni buni, UNDE? PLEASEEEEEEE....
256.gif
PaulT
Eu de aici l-am luat :http://www.maergroup.com
slaiciprian
din pacate dacia mea nu e asa ruginita.
pe site, mi-au zis ca-mi pot trimite minim 5 litri, si costa "38,84 euro si la bidoane de 25l - 184,99 euro. Preturile nu includ TVA.
Noi i-l putem trimite prin firma de curierat rapid, platind produsul cu umerar
ramburs. Cheltuielile de transport intra in sarcina dumneavoastra. In cazul
in care doriti ca aceste cheltuieli sa fie mai mici, va putem insera in
factura linie de transport, dumneavoastra platind doar pentru firma Maer
AMBIENT, care este expeditorul marfii.

CONVERTITOR DE RUGINA- fisa tehnica, pentru eventualii interesati.
Caracteristici:
De astazi nu mai este nevoie sa periati si sa curatati suprafetele metalice ruginite, astfel incat sa eliminati orice urma de rugina inainte de a aplica orice tip de vopsea anticoroziva conventionala. Acum este suficient sa aplicati (cu pensula sau prin pulverizare) KELFOS direct pe metalul ruginit, asa cum se prezinta, insistand de 2-3 ori asupra punctelor mai corodate. Doar in situatia in care metalul este ruginit excesiv ori murdar de grasime sau ulei este necesara indepartarea aschiilor, partilor metalice slab ancorate cu ajutorul unei perii de sarma sau degresarea cu solvent a suprafetei. La cateva minute de la aplicarea produsului, pelicula semitransparenta, galben-maronie devine stralucitoare, de un negru intens si se intareste rapid. Rugina interactioneaza cu aceasta emulsie, transformandu-se intr-un compus chimic negru, foarte rezistent la coroziune, compatibil dupa 18-24 ore de la uscare completa, cu vopsele, emailuri, smalturi sau orice alt tip de finisaj, chiar pe baza de solventi (grasimi, uleiuri sintetice, substante alchidice, nitro-alchidice, poliuretanice, epoxidice, produse pe baza de clor-cauciuc etc). In situatia metalului curat, fara urme de rugina, Convertitorul de rugina ofera o protectie anticoroziva mult mai eficienta decat alte tipuri de grund sau vopsea.
APLICARE :
O usoara umezeala la suprafata metalului nu numai ca nu impiedica, ci chiar faciliteaza reactia stratului de rugina cu emulsia. O suprafata metalica acoperita cu un sistem de protectie KELFOS + email sau KELFOS + sistem anticoroziv / vopsea speciala pentru piscine sau bazine mari, asigura o rezistenta excelenta si de lunga durata in timp, climat nefavorabil in zone marine sau de munte. Convertitorul de rugina poate fi aplicat pe orice poate rugini: caroserii de autoturisme, autocamioane, masini-unelte, utilaje, sine, tevi, bare metalice, scaune si mese de gradina, gratare, fier forjat etc. KELFOS poate fi aplicat si in medii inchise pentru ca nu este inflamabil sau toxic. Suprafetele tratate cu convertitor de rugina, pot suporta temperaturi de pana la 90ºC fara deteriorarea peliculei.
CONSUM:
9-10 mp/ l pensulare; 8-9 mp/ l pulverizare

azi am vizitat toate locurile din oras in care exista posibilitatea sa gasesc asa ceva, dar NIMENI, absolut nimeni din orasul asta nu pare sa fi auzit de asa ceva. nu ca nu au, dar nici nu-si inchipuie ca exista asa ceva!
please help! cum fac rost si eu de asa ceva 256.gif 256.gif 256.gif 256.gif 256.gif 256.gif
PaulT
Pai si eu mi-am luat tot 5l la acelasi pret.Singura diferenta la tine e pretul transportului,care ptr 5kg...nu e prea mare..Comanda-l de acolo si gata.

L.E. -Nici a mea nu era asa ruginita...Am dat si preventiv...
Kruger
Mai, m-ati bagat in ceata. Pana la urma, produsul asta minune inseamna ca iti transforma orice tabla halita in tabla buna ? Paul, cum ai dat preventiv ? Pe sub toata masina ? Peste antifon ? Ceva nu se pupa aci.
PaulT
Nu peste antifon.Am dat direct pe tabla,in locurile unde a lucrat(si mai ales a sudat) tinichigiul la ultima reparatie minora de acum o luna(peste am dat cu teroson Body,care e f f bun).Sub masina am mai dat si in lonjeroane(pulverizat),si am dat si in usi(cand am desfacut totul ptr insonorizare cu Aluband),mai ales la imbinari...unde apar problemele.Daca eram la o reparatie mai"capitala"dadeam peste tot.Daca tabla e gaurita deja..nu mai ai ce face,dar daca e doar inceput de "sfarsit" face treaba buna.Opreste procesul si rugina se transforma in ceva negru,f rezistent si inert chimic.Tie nu ti-ar strica,daca nu ai dat deja cu teroson,si ai tabla "la grund".
Kruger
Oke, am inteles acum. Multam. Trrebuie totusi sa ma combin cu cineva la cumparat, ca in 5 litri scalzi toata masina.
slaiciprian
de unde esti?
si eu vreau sa ma combin cu cineva, la consumul de 10mp per litru, faci o intreaga autobaza.
totusi, poate stier cineva pe unde se gaseste mai putin, am citit pe undeva ca cineva a cumparat 0.5 litri cu 150.000.
Kruger
Din Bucuresti sunt.
floryyn
Interesanta treaba cu rust converteru asta!
Dand o cautare pe net, am gasit aici urmatoarele:
[attachmentid=1627416866]
[attachmentid=1627416867]
[attachmentid=1627416868]
[attachmentid=1627416869]

Acum, din cata englezeasca stiu eu, am inteles de aici ca ei intai curata bine totul pe dedesupt cu o combinatie de apa fierbinte, degresant si abur, dau cu rust converter, apoi baga masina la uscat, dupa care, la o temperatura a mediului ambiant de 25 de grade injdecteaza prin toate ungherele ceara topita sub presiune si in fine, aplica acel "underseal" care banuiesc ca e terosonul.
Rezultatele se vad, venerabila doamna din imagine (Rolls?) arata ca noua pe dedesupt biggrin.gif
di3g0
vreau si eu sa ma combin baieti, sunt din bucuresti, vreu sa o antifonez,ceea ce duce la o curatare toatala a pedalierului si daca tot ajung aici sa dau si cu solutia asta diresct pe tabla,pana in antifon...cum facem sa ne intalnim, sa vorbim(id:cata_kevi)
slaiciprian
QUOTE(di3g0 @ 29 Oct 2007, 17:39)
vreau si eu sa ma combin baieti, sunt din bucuresti, vreu sa o antifonez,ceea ce duce la o curatare toatala a pedalierului si daca tot ajung aici sa dau si cu solutia asta diresct pe tabla,pana in antifon...cum facem sa ne intalnim, sa vorbim(id:cata_kevi)
*




baieti, please nu ma lasati pe dinafara. impartiti bidonul ala, imi dati si mie o parte, va platesc ramburs.
azi am trecut prin ape care au ajuns la faruri. sa ars un far, dar in rest am trecut. dar trebuie sa vad ce va rugini, ce este deja ruginit, ma scos din prea multe situatii grele.
cand se va sfarsi viata ei, nu o dau la remat, o tin ca muzeu, pentru valoarea ei sentimentala. numai azi cat mam rugat "hai motoras, te rog, inca un pic ca acusi scapam." si nu mai scapam.
NU MA LASATI PE DINAFARA! PLEEEEASE!
SebyAvrig
Salut!vreau sa va arat cum am scapat eu de o gaura de rugina pe fata dreapta("carpit mode") radmasa.gif !sa stiti ca am facuto pe vara si tine si in ziua de azi...tin sa mentionez ca a fost pentru prima oara cand am facut asa ceva!si singur mia venit ideea!stati sa vedeti ce idee mio trasnit prin cap:am luat o tabla de aluminiu si am lipito de caroserie cu poxipol...mai bine va expilca pozele!
di3g0
good job wink.gif
autom
Tabla pe spate cu ce ai prins=o? Cu poxipol?

am scanat ceva poze dintr-o carte de intretinere renaul 12.......pozele insa nu sunt cu R12......m-am mirat si eu insa am scanat.....

ps. se vede ciudat........dati cu lupa......
SebyAvrig
da,ii poxipol din belsug,dar inainte a trebuit sa degresez bine suprafata.am spalat bine cu apa si apoi am dat cu diluant,pe ambele suprafete.dupa ce so uscat am dat poxipol si am proptit tabla(bine slefuita)in niste betze.din betzele alea si acum mai am vreo 3(la inceput erau vreo 6 parca).
Kruger
Bravo Seby. Dar..mai e ceva rugina pe dedesubt.
serhat
Buna treaba! smile.gif
bdaniy
QUOTE(SebyAvrig @ 2 Nov 2007, 19:04)
da,ii poxipol din belsug,dar inainte a trebuit sa degresez bine suprafata.am spalat bine cu apa si apoi am dat cu diluant,pe ambele suprafete.dupa ce so uscat am dat poxipol si am proptit tabla(bine slefuita)in niste betze.din betzele alea si acum mai am vreo 3(la inceput erau vreo 6 parca).
*


cam tarziu da...............tu umblii cu lemnele alea dupa tine? ohmy.gif .Mai era o posibilitae de prindere...cu popnituri, sau mai bine luai o aripa de la dezmembrari sa o reconditionezi pe aia la ca gauroi aveai acolo smile.gif .O tras careva cu AG-ul dupa tine sau ce? biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.