Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: DESPRE RUGINA
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3
angheloaia
Nu stiu daca mai este un asemenea topic pe forum si cred ca ar fi bine sa discutam si despre asta mai amanuntit.
Daca alte chestii de ordin mecanic se mai rezolva sau odata reparate nu mai ai probleme mult timp cu ele, cu rugina trebuie sa luptam mereu. Chiar si dupa o revopsire rugina reapare la scurt timp.
Ce facem cu vopseaua umflata de rugina cu incheieturile si imbinarile pieselor de caroserie?
Pe unii ii terorizeaza rugina si le stirca toata dispozitia la o privire mai atenta asupra masinii.
Asta este pana la urma cel mai mare defect la Daciei!!!!!!!!!!!!
argon
Defect la Dacia ta, ca eu nu am pic de rugina, totul original. Mai stiu destule in aceasi situatie.
Kruger
De acord, dar nu e o regula ca dacia are tabla buna. S-a mai discutat pe aici despre subiectul asta, si sunt o gramada de pareri despre cum ar trebui tratata o caroserie de dacia astfel incat sa se pastreze cat mai bine. Fiecare face cum crede mai bine.

In acest moment am dacia la tinichigiu. Discutand cu el o gramada despre ce am de facut, am pus si eu o gramada de intrebari. Mi-a spus ca daciile ruginesc in mod imprevizibil. Ca a vazut de-a lungul timpului o gramada de dacii, in care podeaua era lipsa intr-o portiune, si complet sanatoasa doi centimetri mai incolo, sau masini care erau perfecte pe dedesubt in schimb le ruginise acoperisul. Numai situatii aiurea.

In cazul meu, lucrurile stau la fel. Au ruginit podeaua in fata, stalpii fata, semiaripile si semilonjeronul dreapta. De ce nu si cel stanga ? Evident, tabla prost tratata.
Merced
Si batrana mea are aceeasi problema cu lonjeroanele. Cel din dreapta parca-i nou, fara niciun misto(ori o fi fost schimbat vreodata, desi ma indoiesc) iar in cel din stanga aveam ditai gaura pe care mi-au peticit-o in vara la service.
In orice caz daca as cumpara o Dacie berlina nou-nouta acum, sa zicem ca intoarcam timpul inapoi, a doua zi m-as apuca de bagat vaselina, eventual de antifonat cu antifon de calitate nu cu ce a fost ea original facuta. icon_mrgreen.gif
SSilent
si io am o gaura in lonjeronu' stanga ...exact unde se prinde "furca" ara de tine roata ( nu stiu cum ii zice) ...mai am rugina pe portiere jos de tot...si pe aripile spate tot jos... unde vine roata...
driverx
si tu mai circuli cu covata aia? blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif

Unii ati merita chiar inchisoare pentru ca atentati la viata altora....
argon
si se plange ca-i scartaie suspensiile in alt topic rolleyes.gif
Kruger
happy.gif ai mah c-o repara el. Ca idee, sfatul meu daca vreti sa mai trageti de daciile voastre este intodeauna sa dati prioritate caroseriei. Daca e vorba de elemente ale structurii de rezistenta, nu va jucati de nici un fel. Orice alta chichita, incalziri in scaune, becuri cu halogen circular, schimbatoare automate, mochete in scrumiera, si alte chestii mai mult sau mai putin utile se pot face sau nu. Tabla costa cel mai mult, si e cel mai important lucru impreuna cu directia, franele, luminile, cauciucurile. Nu se va lua nimeni de voi daca fatza de usa e rupta, daca aeroterma scartaie, daca rahatul de pisica a mancat vopseaua pe capota.

In schimb daca doamne fereste ai un accident in care poate esti nevinovat, dar ai nenorocul sa se faca o expertiza a masinii si te gasesc astia cu nereguli la ea (sau cu modificari de cine stie ce fel), esti halit.

Stiu ca nu toti au probleme cu masinile, eu nu dau cu parul aici, dar am vazut destule dacii bibilite in ultimul hal, dar fara praguri sau podea sau lonjeroane.

Hai sa ne vedem cu bine, si ardeti-le incet, ca graba strica orice efect...cum zice cineva intr-un cantec.
ceaki
ca sa nu iasa rugina la aripi conteaza mult sa-ti pui aparatori de fibra sau plastic . asa nu mai sta pamantul umezit si zapada pe interiorul aripilor si prelungeste mult pana apare rugina.
Kruger
Complet fals. Aparatorile alea mai mult vor tine umezela si noroiul dedesubt, in loc sa fie spalat la randul lui si uscat. La masinile care au prevazut asa ceva din fabrica, tot sistemul ala de aparatori e facut cu mare cap. La dacie, nu se poate pune.

Tabla daca nu e spalata si uscata si curatata, se deterioreaza mai repede. Cel putin tabla de dacie, care oricum e prost facuta. Nu comparati cu masinile straine, ca nu prea merge.
Uncle-Sam
@angheloaia: m-am mai straduit si in alte topicuri sa conving lumea: cumpara niste ulei de cutie (cel mai ieftin) si apuca-te si da-i pe dedesubt cu o pensula (pe contraaripi, lonjeroane, podea, etc) in asa fel incat noroiul sa fie imbibat bine. Atentie sa nu dai pe elementele de cauciuc pt ca le va ataca (bucsi, tampoane, etc). Dupa care, daca ai o pompa, baga si in stalpi pe la gaurile cele mai de sus. Baga pana va incepe sa-ti curga prin praguri. Da dupaia si pe unde nu a ajuns (lonjeroane, traverse, etc). Da cu vaselina pe interiorul usilor si peste tot pe unde nu ai de ce sa pui mana ca sa te murdaresti (in spatele nervurilor de la capote). Repeta operatiunea cu uleiul odata la un an, doi si iti garantez ca nu vei avea probleme.
Grundul si antifonul se crapa si intra apa intre el si tabla. Mai poti sa pui pe podea niste ziare imbibate in ulei, peste care asterni un celofan sau linoleu
Merced
Intr-adevar. Mie dupa ce mi-au pus pedalieru l-au dat normal cu niste antifon d-ala de rahat. Cumva mi-a ajuns niste apa acolo, iar acum cand am ridicat mocheta din pura curiozitate am vazut frumos cum pe unele portiuni s-a dus naibii tot antifonul. Bune sfaturile lui Uncle-Sam, chiar foarte bune.
Si taica-meu dadea Dacia anual cu vaselina pe dedesubt, apoi o baga pe un drum foarte prafuit si dadea cateva ture. Nu stiu daca a ajutat enorm tehnica asta, dar tinand cont ca n-a fost o masina ferita, n-a vazut vreodata garaj faptul ca inca nu intra mainile prin gauri de rugina e ceva. Pedalier i-am pus acum, asta dupa ce statuse masina ani de zile degeaba fara sa se repete operatiunea aia si aparusera niste gaurele. smile.gif
Bine ce recomanda Uncle-Sam e de facut la o masina care n-are deja probleme de genul, sau are unele minore. Daca ai gauri de rugina in ea e tardiv sa mai aplici tratamentul respectiv. biggrin.gif
SSilent
trebe s-o bag in service luna asta nu sariti smile.gif
Ovidiu Comănescu
Kruger, complet fals ceea ce afirmi, la cele pentru export aveau montate acele aparatori de noroi si am vazut destule "unguroaice" sau "canadience" care aveau asa ceva montate si nu aveau pic de rugina. Acum 1 an am pus si eu aparatori si nu am pana acum nici un pic de rugina. Daca iti montezi asa ceva trebuie sa o faci cu cap si nu vei mai avea probleme, crede-ma ca stiu ce spun si sunt foarte multumit.
Merced
Aparatori care se potrivesc la fix de pe alea de export normal ca-s bune. Improvizatii cum fac multi nu recomand. tongue.gif
Iulik_21
Cel mai bun tratament e uleiul ars! In prezent, la dacia mea din `75 am pragurile, pedalierul, lonjeroanele originale! Si nu au nici un punct de rugina! Cand am vosit masina anul trecut, am facut o revizie la sange la capitolul tabla, pt ca nu vroiam sa am surprize peste 1 de la vopsire! Si am ramas prost cand am vazut pedalier de 32 de ani intact, tabla fiind ALBA! Punct de rugina nu era! Ce am schimbat a fost aripile de fata si fusta fata! Atat, in 32 de ani!
angheloaia
argon, e bine ca dacia ta, care vad ca e mai veche decat a mea nu are rugina.
Nici am mea nu are decat 4-5 punctulete pe aripi fata dar sunt convins ca fara tratament se va extinde rugina. Ai avut noroc si de o masina cu tabla bine tratata. Oricat ne-am chinui daca tabla e proasta nu avem ce face.
buna sfatul lui uncle-sam.
DAR CE ZICETI DE UN PRIETEN CARE I-AU RUGINIT ARIPILE SPATE TOCMAI SUS LA IMBINAREA CU PLAFONUL? ADICA S-AU GARIT DE NICI NU SE MAI TIN DE PLAFON SI RUGINA O IA IN JOS.
El ce vina are? Ce tratament sa-i faca acolo? Eu chiar nu am mai vazut asa ceva si nici nu credeam ca e posibil.
Executron
Eu am rugina la aripa fata (inmugureste), pe la hayon, in rest totul e f. OK (am prins o nova chiar OK). In schimb e dezastru la chedere. Le-am scos pe toate acum vreo 2 luni si era dezastru acolo... pamanat umezit, f. multa rugina (s-au umflat mult marginile care aveau contact cu chederul mai ales de la usi. Ala de sus (streasina) nu avea probleme asa mari.... De oare o fi asa greu sa faci chedere calumea?
Kruger
Eu va sfatuiesc sa controlati cu spirit de raspundere si regulat. Cel mai bun exemplu...afara-i vopsit gardu, inauntru-i leopardu'.

Nici nu va trebuie mare imaginatie sa va dati seama cat e de lucru acum la ea.

angheloaia
mmmaaaaaaammaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!
chiar e pericol cu lonjeronul ala!
ai grija!
si pe urma aia mai e masina dupa ce bagi autogen in ea?
Merced
Cristinica nu e nimic. Am vazut unele prin service, cam de-o varsta cu ea, jale. In loc de contraaripi parca era pamant. Tabla ruginita atat de frumos, cap-coada, cred ca daca puneai mana mai tare pe ea se ducea nabii. Un mester le schimba, bineinteles cu unele Conex. radmasa.gif
Eu nici nu stiu ce salasluieste sub aripile mele, dar am ramas profun surpins ca cel putin partine vizibile sub capota sunt chiar ok, la fel si oalele in spate, componente care la unii am vazut ca se duc dracu' foarte repede(unui var i-au iesit amortizoarele prin caroserie cand a incarcat masina mai mult radmasa.gif ).
Oricum Kruger azi o faci pe Cristinica si in doi ani de zile la fel o sa fie, stai fara grija. Ai prins un exemplar cu tabla de rahat din nefericire. ohmy.gif
Kruger
Ceea ce e ciudat este ca numai ce v-am aratat e ruginit
in spate e impecabila, la motor la fel. A intrat in reparatii, si daca peste 2-3-4 ani va fi la fel, oi mai vedea. Celalalt lonjeron e la fel impecabil. Nu pun table de connex, totul e de pitesti.
angheloaia
Din cate cunosc eu (am mai avut o dacie din 1982) unde sudezi, datorita incalzirii se decaleste tabla si devine mai sensilbila la rugina. Pe de o parte elimini o bucata de tabla ruginita dar in timp mai lung sau mai scurt linia de sudura devina linia unui nou inceput de rugina.
Oricum, decat sa arunci o masina acum, mai bine o mai carpesti, mai mergi putin cu ea, dar sa nu iti faci mari sperante si iluzii cum fac unii care zic ,,,,Am facut-o noua)".
Iar daca se pune problema de lonjeroane atunci sigur nu are cum sa mai iasa chiar ca in fabrica si nu vei mai putea merge f repede cu ea si in siguranta.

Si in legatura cu anumite tratamente cu ulei si vaselina, e bine sa le faci dar de multe ori rugina daca nu patrunde de sub masina de pe spatele aripilor sau contraaripilor, poate rugini pe la suprafata pe sub vopsea asa cum s-a intamplat la mine sa se infloreasca putin vopseaua pe aripa sus langa capota motorului desi pe spate aripa e bine protejata.
argon
PE mine ma tine antifonul de 10 ani, si arata foarte bine, e inca elastic si nu s-a crapat, nu stiu de ce va place sa va tiganiti cu ulei si vaselina pe sub ea, cu pensula sau alte alea. Eu am bagat ulei in praguri si lonjeroane si vaselina in usi, atat. Chiar am cautat dupa rugina cand am schimbat arcurile, n-am gasit varf de ac...
Merced
Era facuta pe comanda masina ta? biggrin.gif
Cine stie, mai tine-o vreo 20 de ani in starea asta si poate iti dau astia de la Dacia un Logan III pe ea atunci, cum s-a intamplat cu un rus cu o Cobra care trecuse de milionul de kilometri. radmasa.gif
Iulik_21
Te-ai referit la mine, Merced? Sa stii ca am de gand sa o tin cat mai rezista! :-) Mi s-a oferit si 1000 E pe ea si nu am dat-o! Pt ca nu pot! :-) Nu se compare tabla de atunci cu "hartia" de acum! Asta sa fiti siguri! Economia si-a spus cuvantul, desii nu trebuia sa se faca economie la tabla! Astia sunt romanii! Daca vrei o masina buna tre sa o intretii la sange, altfel ... e de rau! Si garajul conteaza 50 % dupa parerea mea!
Merced
Nu la a ta, ca ai zis ca sunt niste puncte. Ma refer la minunea lui argon. Care daca o tine tot asa probabil ca va arata asa si cand o vor conduce nepotii lui. tongue.gif
Da, garaju' conteaza enorm, a mea a stat in garaj vreo doi ani cand aveam asa ceva pentru Cielo(deh, era masina in '95, ii trebuie garaj), asta cand plecau ai mei cu ala si bagau Dacia in locul lui. radmasa.gif Adica nu mai mult de doua zile la rand. dry.gif
Unele masini au avut tabla proasta, altele mai buna. Eu tin minte cand eram copil, a facut taica-meu un mic accident, adica i-a sifonat cineva o aripa, si a pus una care nici nu se potriveste si care e si acu, de 1310. Experimentu' era urmatoru': apasa pe aripa noua, flexa in voie, apasa pe aia veche, abia se clintea. La fel cu multe Dacii d-astea din anii '90. Apasai mai tare si parca puteai s-o infunzi.
Sa mai zic ca am vazut Cielouri produse la noi cu aripile rosii de rugina si al meu n-are nici pe dracu' in 12 ani de zile in afara unor puncte pe vopsea cauzate de cirese cazute pe masina care au ars vopseaua acum cativa ani, dar incredibil stratul ala de sub ea, grund ce-o fi n-a fost patruns si rugina nu a iesit. Deloc. Si sunt o gramada de zgarieturi, pietre sarite, ba chiar capota indreptata si kituita(kit crapat foarte putin intr-un loc, nici acolo nu vad urma de rugina), zgarieturi aplicate de altii prin parcari.
Pai si-a zgariat un prieten de-al meu Dacia din '89 intr-o alta masina, si in doua luni s-a umplut de rugina zona ca i-a fost lene s-o repare la timp.
Sunt loturi bune si loturi proaste, fiecare cu norocu' lui.
Oricum koreenii vad ca o au bine cu tabla pusa pe Cielourile aduse de la ei. Asa cum si primele frantuzoaice aveau tabla teapana bine de tot. tongue.gif
angheloaia
dar e adev ca daciile din anii 96-2003 sa zicem sau mai precis cele care au antifonul acela insonorizant sunt mult mai rezistente la ruginire?
un prieten zice ca el are una din 96 si ca nici nu e necesara antifonarea la a lui si ca chiar daca ruginesc aripile, fetele de usi si tot ce e la vedere, lonjeroanele si podeaua raman intacte? el mai zice ca f rar se intampla sa rugineasca un asemenea model pe dedesubt.
OARE?
Merced
Nu. Daca e vreo diferenta, e ca-s mai proaste, mai ales ingrijite necorespunzator.
Minel
D-leMerced, imi permit sa te contrazic,cel putin la cele din '95,ma rog a mea ,care din punct de vedere al ruginii sta foarte bine ,chiar nu are deloc cu conditia sa o mai si ingrijesti,depinde de loturile care s-au facut de tabla folosita si de norocul fiecaruia !!!
Am incurcat forumistii intre ei tongue.gif
Merced
Unde a postat Tranca? icon_mrgreen.gif
andreiutzu
rugina la o masina este ceva normal, ma rog la dacie vine la pachet si de cele mai multe ori prea repde! masina nu este facuta sa te tina o viata si sincer dupa 9 ani inca nu am umblat la tabla la dacia mea. adevaru este ca in viitorul apropiat o sa trebuiasca sa schimb aripa din stanga fata si pragurile. consider ca a tinut destul tabla in conditiile in care nu am bagat un gram sa vaselina sau ulei in fetele de usi si praguri! foarte mult conteza garajul (60%) dupa parerea mea, apoi masina asta nu stat o zi fie ca a a plouat a nins sau a batut vantul!
cred ca la dacie problema numita rugina nu o sa se rezolve niciodata!
Kruger
Ca sa fiu in spiritul topicului, va mai atasez niste mostre de rugina. Inca e in stadiul de desfacut. Cei care au de gand sa-mi spuna ce rabla am, sau lupii moralisti care m-ar impusca numai ca vreau sa repar o astfel de masina si sa circul cu ea pe strazi, sa se abtina si sa-si vada de ale lor. E treaba mea ce fac cu banii mei.

Urmeaza si contrapragurile, semicontraaripile, impreuna cu semilonjeronul drept si stalpii fata.

di3g0
succes in continuare, ai de bagat bani nu gluma!!!cum de a ajuns masina asta asa??
Gheorghedracu
Ca o faci e treaba ta, dar te-ai gindit ca sasiul o sa se deformeze cind ii scoti toate tablele alea?
Kruger
Diego...sunt absolut convins ca multi proprietari de dacii nici nu stiu ce au sub fund. Sunt multe lucruri care nu se vad decat cand desfaci. Nici a mea nu parea asa ruginita la prima vedere.

Gheorghe, nu o fac eu, ci oameni de meserie.
CriSTI68
sa pun si eu ? cu leopardul meu ? icon_mrgreen.gif este mai putina rugina dar de in aceeasi stare, azi abea am dat motorul jos
Tiberiu-Andrei
E jalnica podeaua si nu numai......eu am scos covoare,presuri tot tot pan la tabla si n-am asa ceva din fericire,am podea de zici ca e noua(nici eu nu credeam).In schimb la orice Dacie te apuci sa scoti panouri,aripi etc etc e inevitabil sa nu dai de rugina,mai ales astea noi de dupa 95 au o tabla proasta de nu se poate. sad.gif (nu ca celelalte n-ar avea).Kruger salut initiativa si bafta.
Kruger
Multam de sustinere, masina mea e din 93. Era acolo inca o dacie desfacuta, o berlina din 99. Era mai grav decat la a mea. Nu mi-a venit sa cred, am vrut sa-i fac si aleia poze, dar m-am luat cu alte alea.
SSilent
no offense, dar credeam ca a mea se "rupe" , ai mult de lucru, respect, altii nici nu se mai sinchiseau, isi luau alta, succes
keep us updated biggrin.gif
Kruger
Da, e mult de lucru. Am sa fac poze pe parcursul reparatiei, si daca toate merg cum trebuie...in vreo 2-3 saptamani o sa vedeti produsul final. Jantele reconditionate, vopsita (ma gandesc sa fac si spoilerele la culoare), interior facut si tot ce mai trebuie.
Motreanu Sorin
Nu inteleg de ce nu v-ati bagat inca de la inceput ulei si vaselina in tablarie.Asa se conserva perfect in timp si va scuteste de bani dati.Eu am bagat vaselia si ulei si intr-o dacie deja destul de afectata si spre bucuria mea constat ca nu a mai progresat deloc coroziunea de vreo 3 ani incoace.Mai ales in portbagaj,unde tabla avea mici gaurele,din cauza ca a fost carata sare si ciment cu ea..am pus vaselina si vad ca se mentine fara probleme.
Kruger
Pentru ca eu sunt cel de-al treilea proprietar, si am luat-o acum 3 ani. Situatia nu era cu mult mai buna atunci, dar mi-a zis si tinichigiul ca norocul meu a fost ca am folosit masina extensiv, si nu a zacut deloc.
ydaniel
ulei:T 140+vaselina grafitata=inamicii ruginei;) si niste cavity wax;)
di3g0
si tata a avut o obsesie cu vasilina,inca mai are pe interiorul usior,dar nu va spun cum arata compartimenul motor smile.gif smile.gif ,tot ce insemna tabalaraie era majita cu vasilina si ulei iar cu timpu se asezase si praf,era "jalnic" dar practic; singura problema care o am acum cu rugina este undeva situata la geamurile spate(eu am break),intr-un colt,dar o rezolv si pe aia....in rest poate unpic antifonata si gata biggrin.gif sunt super multumit de evolutia masinii,bine..ca a fost si pe maini bune, si este, conteaza FFFFF mult


PS: kruger da-i bordul jos,daca tot ai ajuns in situatia asta,si geamurile ca nu cumva dupa 1-2 ani sa iti apara rugina
Kruger
Dap, se da si bordul jos. Curios este faptul ca tabla aia care desparte compartimentul motor de habitaclu, e impecabila. Si sub chedere urmeaza sa fie curatata.
han_1.6 mpi
am scris mai demult despre "cavity wax" sau ceara . se poate gasi la magazinele de vopsele auto si ambalata la spray. 250 ml costa 14 ron de unde am cumparat eu. solutie foarte buna si curata ( ramane o pelicula de ceara dupa ce se usuca ) - spre deosebire de uleiul ars.
di3g0
moaaa,stiu despre ce vorbesti..buna aia biggrin.gif vreau si eu

asa ceva se gaseste pe masinile noi,si cred ca dau un randament f bun, tinand cont ca se da pe la imbinari, ceea ce asigura o elasticitate in timp si elimina riscul de a crapa
andreiutzu
QUOTE(di3g0 @ 19 Oct 2007, 13:39)
moaaa,stiu despre ce vorbesti..buna aia biggrin.gif vreau si eu

asa ceva se gaseste pe masinile noi,si cred ca dau un randament f bun, tinand cont ca se da pe la imbinari, ceea ce asigura o elasticitate in timp si elimina riscul de a crapa
*


corect f corect...daca ai un prieten care lucreaza intr-un service la o reprezenatnta vb cu el si se rezolva! tongue.gif
Gheorghedracu
Problema e ca daca greutatea masinii nu e sustinuta corect inainte sa se taie tablele si pina se sudeaza noile table, sasiul se deformeaza, si cind sudezi noile table, asa ramine. O sa vezi cind se vor pune la loc usile daca s-a deformat ceva sau nu. Manualul recomanda masurarea caroseriei in fel si chip pentru a detecta orice abatere cind se fac reparatii majore la tablarie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.