Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Moare motorul la pornire !
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
MRM_Roby
Am o problema cu motorul unei dacii 1300. De curand i-am schimbat pompa de benzina si carburatorul, cand pornesc motorul moare imediat. Ca sa pot sa merg cu masina trebuie sa trag socul, iar asa merge fara probleme. Mai precizez ca daca calc frana brusc mi se opreste motorul ( bineinteles cu ambreajul calcat ). Am umblat si la relanti si la delcou, si la jiglerul de aer si la fel face. Precizez ca pana sa ii schimb carburatorul si pompa de benzina functiona bine. Mai precizez faptul ca, carburatorul si pompa de benzina sunt noi.


Astept lamuriri
Merced
Sigur ai montat cum trebuie carburatorul, sau trage aer fals pe undeva? huh.gif
MRM_Roby
Carburatorul este pus bine, nu vad unde a-s fi gresit

Aer fals ? Ma gandesc ca daca nu da benzina pe la nici o garnitura de la car burator nu are cum sa traga nici aer, iar furtunele si t-urile sunt schimbate toate


Astept in continuare lamuriri unsure.gif
$$ilvviu
Zici ca ai schimbat furtunele si T-urile.
Vezi ca in T-ul care vine pe carburator ai 2 furtune, unul duce pe capacul chiuloasei si unul sub carburator.
In furtunul care duce sub carburator trebuie sa fie o duza de plastic.
Daca nu ai duza motorul se manifesta ca in descrierea ta.
cosminus
Daca e rece e normal sa mearga numai cu socul tras. El se impinge treptat pana se incalzeste motorul. Cand ajunge la 40-50 grade il impingi de tot. Daca motorul nu are forta nici cu socul tras, la rece dar la cald merge, atunci trage aer fals la furtune sau garnitura carburator. Sau talpa carburator ovalizata, carburator dereglat.
ferrari
daca atunci cand apesi frana iti moare motorul ... verifica furtunul care merge la servo.
Merced
Daca n-ai duza in ala e mai mult decat clar. Si vezi ce duza bagi, iti recomand una mica, ca eu nu stiam de ce am probleme cu pornirea, si de ce toata vara fara soc nu-mi pleca decat la a 5 a cheie, si de-acolo era. Acum dimineata pleaca la prima cheie fara soc. smile.gif
the fast and furious


Intrebare : faza asta cu duza respectiva e valabila doar la modelele 1300 ca la masina mea din semnatura nu are asa ceva pe acolo si merge bine.
Masina e Dacia 1310 L 1999 carb
Merced
Tre sa aiba, poate e bagata mai adanc in furtun si n-o vezi.
MRM_Roby
eu duza aia nu o mai am sper sa fie de la ea, iar cu frana cand imi moare motorul dacia 1300 nu are servo
Merced
Deci poti sa scoti furtunul de acolo, si sa tii mana pe el lasand un spatiu mic cand da cineva la cheie. O sa vezi ca cu gaura aia mult obturata(dar atentie, nu de tot) motorul nu se va mai opri. Ti-am zis, fix beleaua asta am avut-o si eu. La mine era o duza, dar mult prea mare dupa spusele mecanicului. wacko.gif
Paca
Aceeasi problema am avut-o si eu.vroiam sa parchez masina cu spatele la mine in parcare si fiind un pic de rampa nu puteam urca...pur si simplu murea in turatie si se oprea motoru.Am crezut initial ca am ramas fara benzina.Cu socul tras mergea neregulat dar nu se oprea motoru macar.Asa am putut sa ajung la un nene mecanic care mi-a reglat carburatorul si a tras avansul inainte si inapoi.L-a reglat si apoi a mers.Concluzia nu pot sa ti-o dau....dar din ce am auzit ca spunea...era infundat carburatorul.
EUROPE_
O problema asemanatoare am avut si eu.
La mine a inceput dupa ce am schimbat membrana de la pompa de benzina, preventiv, si cu ocazia asta am curatat si carburatorul. Mergea bine inainte de operatia asta.
Dupa ce am mesterit la ea, surpriza, nu mai tragea la turatii mici cu motorul cald, sau mergea in suturi pana la o anumita turatie dupa care mergea destul de lin.
La rece nu mai vorbesc, pornea si se oprea, vreo cateva incercari, dupa care cu socul tras la jumatate mergea fara probleme.
Am schimbat pe rand la partea electrica fise, platina, condensator, capac si niciun rezultat. Bujiile au aprox 3000 km, m-am uitat si la ele, le-am reglat cu lera, erau toate bune ( rosii- caramizii ). Nu gaseam cauza. Asa m-am chinuit cu ea vreo saptamana.
Am trecut la carburatie, am schimbat si duza aia, si furtunul, parca s-a mai ameliorat ceva ceva, dar daca o calcam inloc sa accelereze intra in frana de motor vreo cateva secunde, dupa care isi revenea si accelera lin.
Am dat si cu gasket pe garniturile de la carburator, ba chiar le-am schimbat. Am schimbat si jicloare. Am reglat tot la carburator. S-a mai ameliorat putin. Pana cand am vazut ca problema era de fapt de la jiclorul de amestec, l-am si schimbat ca era astupat 3 sferturi acel orificiu.
Si celalalt jiclor pe care l-am pus s-a mai infundat de vreo 3 ori, de am mers cu masina cu socul tras la jumatate ca altfel murea.
Si acum la rece da in nas daca o calc mai rau, dar daca merg lin, nu se simte.
Vreau sa spun ca la toba de esapament se auzea foarte multe bufuri cand aveam problemele acestea, si acum se mai aude dar mai rar, la un interval de 2 sec.
Deci sigur si acum are probleme, dar nu le depistez, posibil sa fie ceva gunoaie pe canalul de amestec pana in jiclorul de amestec.

sebybv
Nu stiu daca e aceeasi cauza, insa si mie imi face probleme asemanatoare (1310 din '96). La relanti merge rotund, fara nici o pb, silentios, etc. Cum o accelerez putin, mai intai da sa se inece o fractiune de secunda, apoi imediat se tureaza cum trebuie. Am verificat platina, bujii, avansul e reglat, si urmatorul pas va fi sa verific carbuatorul.
In mers, dupa o repriza de accelerare in sarcina, o las in frana de motor, si ii trage niste rateuri de zici ca da cu tunul...
Initial am crezut ca are de-a face cu "saxofonul" de la evacuare, care era spart, si oricum urla de ziceai ca sunt pe circuit. Insa acum l-am schimbat si rateuri tot da, iar mersul e cum am descris mai sus...
Sa fie carburatorul de vina?...
$$ilvviu
Avansul e reglat bine?
FlaviusBV
Si eu am aproximativ aceleasi probleme, adica pana acum cateva zile aveam ca acum a murit de tot. Pornea bine nu aveam probleme dar daca acceleram in apropiere la 3000 de turatii imi dadea niste rateuri si apoi iar se tura. La fel daca puneam frana murea motorul blink.gif. Acum nu mai porneste de loc (am incercat sa reglez avans, amestec...nimic nu a mers sad.gif ) am vorbit cu un mecanic si mi-a zis ca s-ar putea sa trebuiasca reglat pinionu de la delcou (a zis ceva de genul ca:"Punctul de aprindere s-a deplasat, probabil ai turat-o mai tare dupa ce ai pornit-o prima data intr-o dimineata " ).
Se poate sa fie din cauza asta ca nu mai stiu unde sa ma uit? Si daca da cum se regleaza?
diaconuliviu
QUOTE(the fast and furious @ 7 Oct 2007, 23:19)
Intrebare : faza asta cu duza respectiva e valabila doar la modelele 1300 ca la masina mea din semnatura nu are asa ceva pe acolo si merge bine.
  Masina e Dacia 1310 L 1999 carb
*



La 1300 si 1310 mai vechi furtunul are duza in el si se leaga la galerie; la modelele noi, furtunul nu are duza si se leaga in flansa calda, in ea fiind o gaura de 2 mm pe post de duza.
sebybv
Nu stiu cat o sa mai suport! Am verificat toate posibilele cauze si motorul este in parametri. Avansul e reglat, carburatorul curatat si reglat, duza aia de pe furtun e verificata si isi face treaba, bujiile curatate, fisele verificate, nu mai stiu ce sa ii fac.
Ma duc la mester sa ii arat cum face, si parca e posedata. Se urca ala in ea, mergem vreo 20km, ii face ala toate cele nefacute, merge incet, apoi tare, apoi subturat, apoi turat, etc... masina se comporta exemplar. Deja eram in scaun nu stiam cum sa ii mai explic ca ea de fapt nu asa mergea cu 10 min inainte... Imi verifica turatia la relanti, jiglere, tot, o tureaza din clapeta, si totul e perfect. "Merge, omule, nu tiu ce zici tu ca are" Am plecat cu coada intre picioare si ... surpriza(!!!): in drum catre casa a inceput din nou sa dea rateuri cand luam piciorul de pe acceleratie, dadea sa moara motorul in primul moment al accelerarii, intrerupea in mers...ce mai, tot ce vroiam sa ii arat mesterului facea acum. Si inca face si azi, si nu stiu ce sa ii mai verific. Pana si cablul de acceleratie l-am verificat, pedala merge ca unsa.
Mai am o banuiala: sa fie oare platina? Acum ceva saptamani imi aduc aminte ca am dat-o cu smirghel ca era putin innegrita.

Va rog sa ma ajutati ca daca nu cred ca ii fac vant intr-o rapa adanca. Foarte adanca!
Minel
Vezi sa nu iti traga aer fals pe la garnitura dintre corpurile carburatorului ,verifica planeitatea corpurilor ,(fara garnitura suprapune-le si vezi sa nu fie spatiu intre ele ) sau pe la "pata calda ",la mine facea rau de tot ,am cumparat in afara de bobina toata aprinderea noua ,cand de fapt era de la carburator, o metoda testata de "inventatorul " ei si de mine cum sa iti i cureti carburatorul ;verifica toata instalatia de alimentare de la rezervor pana la carburator ,mai poti verifica si aprinderea inca o data ,ar trebui sa mearga apoi
"1- Se scoate carburatorul de pe masina.
2- Se desface COMPLET carburatorul. Aici atentie : recomand demontarea inclusiv a axului clapetei de acceleratie si scoaterea vechilor garnituri de teflon (care intotdeauna se vor inlocui cu unele noi !).
3- Se fac 2 grupe de piese : grupa cu jiglere si restul !
4- Jiglerele se sufla se verifica eventual se schimba cu unele de fabrica calibrate .
5- Restul se pun intr-un vas mare metallic (o oala de inox de exemplu , dar fara stirea sotiei !)
6- Se umple vasul cu apa calda pana cand piesele sunt complet imersate (atentie vasul sa fie sufficient de inalt !)
7- Se pune in apa un detergent LICHID degresant (de bucatarie … eu prefer AXION lichid sau PUR lichid). Atentie trebuie obligatoriu lichid fara suspensii!). Cam la 3 litri de apa se pune 60-70 mL detergent lichid.
8- Se pune Ciorba de Carburator la fiert pe aragaz (din nou este bine sa nu vada nevasta)!!!
9- Cand apa incepe sa fiarba se reduce focul astfel incat apa sa nu clocoteasca in draci , dar in acelasi timp sa observati mentierea unei circulatii de bule de aer de la baza cratitei spre suprafata (un jet de apa extrem de util care va spala si curata toate orificiile daca orientam partile componente cand pe o parte cand pe alta !). Deci din trei in trei minute intoarceti partile pieselor cand pe o parte cand pe alta peste jetul de bule pana la terminarea timpului de fiert.
10- Se fierbe minim 30 minute pana la 45 minute .
11- Apoi se ia vasul de pe foc si se umple incet mai intai cu apa rece peste ciorba calda deja existenta evitand un soc termic violent. Se lasa apoi apa multa curgand in vas pana la inlocuirea completa a amestecului de detergent cu apa curata. Pana la terminarea operatiunii de la punctul 12 se lasa jet de apa in continuare curgand in recipient.
12- Acum pe rand se scote prima piesa , se curata bine de apa cu o carpa ce nu lasa scame dupa care IMEDIAT se sufla violent pe toate orificiile pana la uscarea lor . Apoi se ia urmatoarea , etc.
13- Rezultanta este un carburator “nou nout” idem ca prezentare ca si cel din magazin.
14- Si mai ales TOATE micile canale existente sunt acum in perfecta stare !
15- Se remonteaza carburatorul (nu uitati TOATE garniturile se vor pune noi!).
"
bafta mare ca poate o sa ai nevoie !!!
Merced
Uite ceva similar patesc si eu acum, dupa ce o rezolvasem cu duza. Dau o cheie, porneste si merge complet aiurea parca ar fi in trei bujii. Opresc si pornesc din nou, merge bine. Poate sa mearga bine apoi toata ziua, sau si din mers poate s-o dea in mers ciudat, adica sa intrerupa in frana de motor. I-am aratat unui "mester" de la mine din bloc si a zis ca e bobina vinovata. Ia si tu o bobina de pe masina unui prieten macar, ca sa nu dai banii degeaba si vezi daca mai ai belele.
Asta inainte sa te apuci sa dai jos carburatorul, ca cine stie, poate nici n-ai nevoie.
sebybv
Multumesc frumos pt sfaturi. Asta cu carburatorul intr-adevar e mai complicata putin, dar cred ca se va ajunge si la asta in cele din urma. O sa vad si faza cu bobina, si cred ca o sa ii pun si o platina noua. Numai ca o sa le fac pe rand, ca sa ved de unde e problema - in cazul in care se va ezolva cu una din metode.

Inca o data multumesc. Va tin la curent.
tgg2k
@Minel, stiai ca s-a inventat decarburol-ul biggrin.gif (glumesc)?

diferentele intre metoda cu decarburol si "ciorba":

prima:
- se face "la rece"
- nu trebuie "clatite" piesele dupa ce le speli si chiar daca le clatesti, risti sa ramana urme de detergent pe peretii pieselor
- poa' sa te vada nevasta cu tot dragul

a doua:
- trebuie sa fierbi "amestecul"
- se foloseste amestec de apa si solutii casnice de curatare; daca pui de care nu trebuie, iti distrugi singur carburatorul (il decalibrezi).
- si daca te mai prinde si nevasta... ai pus-o! nu tu carb, nu tu masina, nu tu cumparaturi, oala de inox de la mama (ei, adica soacra-ta) varza... etc, etc.

eu folosesc metoda cu decarburol cu foarte mare succes de destula vreme incoace si nu numai la masina mea
Minel
@tgg2k
Metoda de ciorba am preluat-o si eu si experimentat-o la mine pe carburator si fara vreo solutie de curatat,doar apa si carburatorul bucati,si suflat cu aer la fabrica (ii la 25 de metri de unde locuiesc ) si cel putin,dupa interventie merge exemplar,dupa planarea planelor de separatie carburator,garnitura noua si spre norocul meu ,inca nu mi-s insurat tongue.gif ,iar de decarburol sigur am auzit si folosit la masina prietenului meu si a fost ok !!
tgg2k
oricum, era o gluma... ma bucur ca s-a inteles biggrin.gif

eu am folosit doar o singura data "ciorba" asa ca... nu sunt ferm convins ca e mai simplu decat cu decarburolul.

ideea conteaza: carbul trebuie sa fie curat si sa mearga exemplar! altfel nu prea poti sa faci nici reglaje, nici teste, nici imbunatatiri... adica nu vei trece niciodata de faza in care sa zici toate merg bine, hais a le bibilesc sa mearga si mai bine
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.