GARFIELD 87
7 Oct 2007, 17:19
salve , am si eu o intrebare daca ma poate lamurii cineva ,am o dacie cn 3 si vreau sa leg avariile pe lampile de marcharier , adica cand dau cu spatele sa se aprinda simultan si lampile de marcharier si avariile se poate realiza acest lucru
astept sfaturi pro si contra
de obicei aceaasta stiu ca tine de alarma, dar banuiesc ca se poate si altfel..cine se pricepe sa ne lumineze
GARFIELD 87
7 Oct 2007, 17:33
s-ar putea sa ai dreptate dar poate exista si alta varianta
Eu sunt contra. P-alea le pornesti si singur cand e neaparat nevoie. In general cred ca lampile sunt suficiente. Nu inteleg de ce vrei sa te mai complici.
GARFIELD 87
7 Oct 2007, 18:07
crede-ma ca sunt mai vizibile asa si cu avariile
Cum stii tu. Ca fapt divers eu am lampile de mers inapoi praf, ruginite ale nabii si nu mai misca niciuna nimic, avarile scoase pentru ca-mi faceau un scurt si ramaneam fara semnalizari, si n-a intrat nimeni in mine cand am iesit din locuri de parcare cu spatele, nicaieri pe unde am fost prin tara.
Si eu sunt de parere ca luminile de mers inapoi sunt suficiente.Fiind albe..atrag atentia imediat.Eu folosesc avariile cand merg cu spatele,dar asta ptr ca nu am lampi de marche-arriere.Altfel nu le-as fi folosit.
daca pot sa folosesc topicul asta...am o intrebare...mi se aprinde faza scurta cand calc frana...stie cineva cum pot sa remediez aceasta problema ?
Tiberiu-Andrei
8 Oct 2007, 14:14
@Garfield87 se poate,da iti trebuie fir direct dinspre schimbator(de unde vine papucu de contact pentru marche-arriere) la releu(parca asa ar trebui
)in asa fel in cat cand cuplezi marche-arrierul sa cupleze la releu pentru aprinderea avariilor.Nu merita chinul in niciun fel,dupa cum a zis si Merced e la o apasare de buton plus ca mai trebe si legat.mai bine iti pui o piuitoare din aia la cuplarea marche-arrierului,face mai mult.
@Paca vezi ca ai un scurt pe undeva,verifica cablaraia(contacte,sigurante,mase)
@:Paca: verifica pozitia becurilor la lampile de spate> Becurile de pozitie si frana, alea cu doua filamente. Daca sunt pozitionate gresit si fac contact intre circuitul de frana si cel de iluminare acolo este explicatia. Totodata verifica sa ai toate contactele la "masa" in stare buna.
bygy007
8 Oct 2007, 21:44
QUOTE(Paca @ 8 Oct 2007, 14:45)
daca pot sa folosesc topicul asta...am o intrebare...mi se aprinde faza scurta cand calc frana...stie cineva cum pot sa remediez aceasta problema ?
inchide butonul de la stopurile de ceata este posibil sa ai legata ceata cu frina sa se aprinda toate 4 becuri (ce obicei acel buton are bec)
disaster
9 Oct 2007, 01:13
@paca: verifica becurile de la pozitii/frana, daca sunt cu un singur filament ai gasit problema
Brainie
9 Oct 2007, 08:44
@Paca
Nu am înțeles: se aprinde faza scurtă în faruri, sau luminile de poziție în stopurile din spate ?
În cazul 2 verifică masa în lămpile spate. La mine dacă erau stinse din manetă pozițiile, călcând frâna se aprindeau și pozițiile (spate și față). Dacă erau aprinse pozițiile din manetă, călcând frâna se stingeau toate (frâne și poziții spate și față). Cauza: lipsă masă, și circuitele de frână și poziții se închideau unul prin celălalt.
În cazul 1 poate fi o masă sau diverse contacte, în funcție de ce becuri mai sunt pe mașină.
se aprinde faza scurta adik luminile fata si lampile spate...butonul de ceatza e stins...ca nu-l folosesc.Becurile la frana pe spate sunt cu un singur filament...care ar fi problema aici @disaster ?
Pare cam complicat sa depistez problema...de unde sa incep ?
Mi-a mai zis cineva ca imi face o masa undeva...poate fi si de la mufe am inteles...multumesc
Pai pune-i cu doua filamente. de acoloe e problema. ti-am explicat mai sus ca faci "scurt" intre cele doua circuite
bygy007
9 Oct 2007, 21:39
QUOTE(Paca @ 9 Oct 2007, 16:57)
se aprinde faza scurta adik luminile fata si lampile spate...butonul de ceatza e stins...ca nu-l folosesc.Becurile la frana pe spate sunt cu un singur filament...care ar fi problema aici @disaster ?
Pare cam complicat sa depistez problema...de unde sa incep ?
Mi-a mai zis cineva ca imi face o masa undeva...poate fi si de la mufe am inteles...multumesc
pune bec cu 2 filamente ,pe pozitii cel mic 5W (lumina mai putina) iar pe frina 21 W(lumina mai multa)
o sa merg azi sau maine sa cumpar becuri cu 2 filamente...multumesc de ajutor:P
treaba cu aprinderea avariilor pe marsalier se poate numai ca ai nevoie de doua relee de faruri sau de un releu de faruri si o dioda. numai ca e si umpic de munca
GARFIELD 87
10 Oct 2007, 14:24
da, deci m-am cam lamurit cum sta treaba ms tuturor pentru sfaturi, cred ca am sa renunt
cristi_bv
10 Oct 2007, 17:15
@garfield87:Nu e chiar atat de complicat.eu am facut la 3 masini asta,pana acum.ai nevoie de un releu cu 2 contacte normal deschise.daca te mai intereseaza da-mi un pm si iti dau un desen cu ce si unde trebuie sa legi
CriSTI68
11 Oct 2007, 20:52
QUOTE(PaulT @ 7 Oct 2007, 19:37)
Si eu sunt de parere ca luminile de mers inapoi sunt suficiente.Fiind albe..atrag atentia imediat.Eu folosesc avariile cand merg cu spatele,dar asta ptr ca nu am lampi de marche-arriere.Altfel nu le-as fi folosit.
ciudat eu stiu ca sub stopuri la 1300 sunt 2 lampi mici albe pentru mers cu spatele
valentin_carlan
11 Oct 2007, 21:17
@cristi_bv avand in vedere numele topicului, ar fi ok daca ai posta desenul de care spui si aici, pentru viitori posesori de astfel de idee. in caz in care nu vrei sa fi asaltat cu PM-uri!
sunt curios cat de "complicat" ar fi!
addriano
au fost modele de dacia 1300 facute si fara
,dar nu e foarte compicat sa isi moteze astfel de lumini
idee stupida... nu se poate face cumva, un circuit simplu folosind un buton de avarii undeva ascuns, sub bord care sa stea tot timpul "on" pe avarii.
cum sa zic... ceva de genul: atunci cand bagi in marsarier, se inchide circuitul prin contactul de la cutie, si se alimenteaza becurile de mers inapoi, nu?! ei, daca e asa, ramane de pus in paralel un buton de avarii care sa fie alimentat in paralel cu becurile de marsarier si asa ati rezolvat problema...
mama, mi-am dat o idee buna, ajung acasa dupa masa si testez... daca functioneaza postez ceva fel-forma de indicatii
bygy007
12 Oct 2007, 15:58
nu merge o schema ar fi cam asa [attachmentid=1627414956] dar cu mentiunea ca diodele sa admita un curent de cel putin de 10 A
QUOTE(Adrianno @ 11 Oct 2007, 21:52)
ciudat eu stiu ca sub stopuri la 1300 sunt 2 lampi mici albe pentru mers cu spatele
Daca ai vazut la 1300,sunt montate de proprietari.Din fabrica,parca 1301 avea.
sau cam asa
12 Oct 2007, 20:02:
sau mai simplu
cristi_bv
12 Oct 2007, 19:28
schema cu releu dublu a lui ceaki am folosit-o si eu.cablarea se face destul de simplu.trbuie demontat doar capacul inferior de la volan.releul se leaga direct pe firele de la semnalizare.rosu si albastru,daca nu ma insel sant firele pentru stanga,respectiv dreapta,iar verdele este comunul.mai ramane de tras doar un fir de la sonda de marsarier la releu.spor la treaba
QUOTE(tgg2k @ 12 Oct 2007, 11:03)
idee stupida... nu se poate face cumva, un circuit simplu folosind un buton de avarii undeva ascuns, sub bord care sa stea tot timpul "on" pe avarii.
Eu zic ca nu merge deoarece vei inchide cele doua circuite iar atunci cand vei semnalisa o directie vei avea ...avarii
CriSTI68
13 Oct 2007, 11:40
QUOTE(PaulT @ 12 Oct 2007, 19:38)
Daca ai vazut la 1300,sunt montate de proprietari.Din fabrica,parca 1301 avea.
eu stiu ca asa a luat bunicu masina din franta in 70
bygy007
13 Oct 2007, 18:44
QUOTE(bygy007 @ 12 Oct 2007, 16:58)
nu merge o schema ar fi cam asa [attachmentid=1627414956] dar cu mentiunea ca diodele sa admita un curent de cel putin de 10 A
pacat ca nu a vazut nimeni gresala mea cele doua diode au fost pozitionate invers si nu ar fi functionat
cine cunoaste stie
diodele alea doua pot sa admita si un curent de 15A sau 20A? care stie, imi ziceti pls cam care ar fi limitele minime si maxime? nu de alta dar sunt bota la chestiiuni electrice
bygy007
23 Oct 2007, 22:23
trebuie sa tina curentul celor doua becuri de 21W fara a se incalzi exagerat 10A sint suficienti
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.