Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme frana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
gygy
Ieri, ma urc frumos in masina si merg la benzinarie.Cand sa ies, apas frana si nimic . Era moale , moale dar tinea putin apasata la maxim.Cand ajung acasa, o tin putin la relanti si dau pedala.Se auzea un "fasait", ca si cum ar iesi aer pe undeva. Franele au fost aerisite destul de curand ( o saptamana) si nu erau probleme.Am verificat nivelul lichidului de frana si nu cred ca a curs deloc.Sa fie fisurat vreun furtun ceva??
Merced
Iti pierde presiune in pompa, d-aia nici nu pierzi lichid. Nu stiu exact cum sta treaba cu pompa asta care are servo, dar cu siguranta de la ea e beleaua. unsure.gif
gygy
Mi-am amintit ca in urma cu ceva timp, mi-a zis un mecanic sa schimb semeringul la servofrana sad.gif . Oare asta sa fie?? .
diaconuliviu
Pe acolo trage aer fals. Pe care incearca sa-l traga din pompa, de multe ori cu succes, in sensul ca deterioreaza garnitura pompei, sugind lichid in toba servo.
gygy
Se pare ca trebuie sa schimb servofrana sad.gif . Apropo, aveti idee cat costa minunea asta???
Tataye
Am patit-o si eu...Frana tinea dar jos de tot...la mine au fost de vina garniturile de la pompa de frana (noua fiind, un mecanic mi-a zis ca de acolo e, am cumparat una noua, 125 de fabrica, 70 de import, a nontat-o si dupa o sapt era la fel), si reglarea franei la saboti...acum am superfrane, zic eu fata de cum erau biggrin.gif
Am uitat...si cam 2l de lichid de frane la aerisiri in service ca tot nu prea tinea si s-a rezolvat....BAFTA rolleyes.gif
gygy
Am schimbat sevofrana, 75 Roni .Sper sa tina deacuma.
mariusd29
salut am si eu o probleama aseamanatoare de curand am schimat limiatorul de frana(repatitorul)am schimbat si teul de pe punte.
Am vrut sa fac aerisire si surpriza pedala era tare beton cu toate ca deschisem si aerisitorul de la pompa de frina si cele din spate amindoua de la roti
care ar fi problema ?ce ar trebui sa fac ce sa schim si la ce sa ma uit?
Tin sa precizez ca am servo si pompa este cu 4 conducte
miki_stan
Salut all . am postat si eu aici pentru a nu mai face alt topic.
Am si eu o problema care ma super enerveaza la masina : tine frana jos de tot , am cumparat pompa de frana noua acum 1 luna , cand am cumparat masina fostu proprietar mi-a spus ca a schimbat servo frana de un 1 , deci acum are cam 2 ani.
Am o intrebare : intre servo si pompa de frana trebuie sa existe o garnitura ceva ?? ca parca nu lucreaza servo frana sau eu stiu ce are sad.gif in rest e ok , am tot fost la service auto si cica e bine , zice el dar eu cand apas pe frana nu imi da incredere cand stiu ca pana la podea mai sunt daor 3 cm sad.gif
Ps: am aerisit-o si azi pompa si nu avea aer , tot asa de jos tine frana. exista si altfel de aerisire pe la pompa ??

Multumesc mult , O zi buna tuturor . smile.gif
diaconuliviu
1. Pompa cu 4 conducte? daca da, se aeriseste si conducta de bypass.
2. Cursa mare = autoreglaj cu uzuri, care trebuie setat manual, placute fata uzate, saboti uzati (placutele). Ar mai fi si uzura corp sau garnituri pompa asa incit presiunea scapa pe linga garnituri fara a curge in afara.
De asemenea, la servo se regleaza acea distanta dintre corp si virful tijei (9mm).
3. Intre servo si pompa nu e nici o garnitura; exista un simering pe servo in partea dinspre pompa care etanseaza intre corp si tija. Se schimba destul de usor dar atentie la scos, este fixat cu o siguranta stelata care nu se gaseste ca atare in magazinele auto; ai rupt-o, n-ai cu ce inlocui, poate cu vreun "inel Seiger alezaj"
Aerul fals tras pe acolo modifica relantiul si forteaza garniturile pompei, putind apare lichid in servo. Daca reparatia o face cineva care STIE ce face, ok, daca nu, se schimba servo.
miki_stan
Salut, da , am pompa de frana dublu circuit cu 4 conducte noua cumparata din magazin de 1 luna jumate , deci asta nu poate sa fie de vina si nici servo frana zic eu ca are maxim 2 ani de cand e schimbata , am o intrebare : care este conducta bypass ??? nedumerire.gif atunci cand mi-a montat pompa de frana tineau franele super frumos , si am mai auzit o chestie tot aici pe forum ca o pmpa noua de frana se aeriseste mai des la inceput , e adevarat ??
diaconuliviu
Conducta bypass = conducta care se fixeaza in pompa cu holenderul cel mai mare. Ia da o cautare "aerisire frine" si ca user "dyda".
Uite unul din ele:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...=aerisire+frine
miki_stan
Salut, multumesc mult diaconuliviu pentru link biggrin.gif am citit tot si 95 % am inteles cam cum se face aerisirea , eu asa am procedat si cred ca am bagat pompa de frana in avarie : am facut pedala cu aerisitoru de la pompa slabit si apoi pedala apasata l-am strans la loc dar nu am scos sonda ICP pusa sad.gif si cred ca mie imi franeaza doar pe spate + ca nu am nici un fir la sonda sad.gif deci eu nu vad nimic la bord sad.gif

Maine aerisesc pompa cu sonda scoasa sa vad daca se scoate pompa din avarie , sau o aerisesc si la roti ?? procedez bine ? ca mie imi tine frana jos din prima , deci nu am aer pe instalatie .


O zi buna .
diaconuliviu
Ridica frina de mina 2-3-4 dinti, asa incit ea sa nu intre in actiune. Ai frinare mai sus? daca da, vezi reglajul pe spate (autoreglajul nu-si face treaba). Si, de ce nu, fa si o aerisire.
gygy
Revin cu o noua problema , cred.Dupa ce schimbai servo-ul mergea struna.Acuma, dupa 2 zile, imi moare motorul cand ma opresc la stop.Presupun ca e din cauza la servo. Ce sa-i mai fac?? Dau iar jos servo-ul?? Nu a fost montat corespunzator??
miki_stan
Salut, am aerisit franele ( spate si fata ) tine frana dar sunt nedumerit, daca pun frana brusc se opreste dar imi fuge fundu la masina sad.gif in partea dreapta .
Specific ca am avut un martor afara din masina si l-am intrabat daca s-au blocat rotile pe spate si mi-a spus ca s-au blocat pe spate amandoua, la fel si pe fata , e normal sa-mi fuga spatele la masina ?? drumul era cu denivelari si inca o chestie importanta : am portbagaju gol, doar roata de rezerva, triunghi reflectorizant , trusa medicala etc ....
enormal sa se intample asa ?
madendre
nu ie normal inseamna ca o roate franeaza mai tare decat cealalta
miki_stan
Salut, asa e ca acum o luna am fost la service si mi-a gasit pistonasele pe spata blocate pe stanga spate, se se fi blocat iar sad.gif cum se poate remedia problema ? se schimba pistonasele ?? sau cu tot cu cilindru ? cat costa un cilindru spate cu tot cu pistonase pe el ??
Minel
Daca ai asa probleme ti-as recomanda sa iti schimbi cilindrul de frana ,depinde acum ce punte ai ??,de break sau normala ,eu avand de break ,m-au costat 2 cilindri spate 78 lei si a meritat ,acum depinde de tine cat de mult ti la "sanatatea" ta !!!
diaconuliviu
QUOTE(miki_stan @ 13 Oct 2007, 11:51)
Salut, am aerisit franele ( spate si fata ) tine frana dar sunt nedumerit, daca pun frana brusc se opreste dar imi fuge fundu la masina  sad.gif  in partea dreapta .
[...]

1. Un cilindru frineaza mai tare decit celalalt, asta face sa apara "fuga" spatelui.
2. Spatele nu trebuie sa se blocheze decit tirziu, cind masina a stat deja. Vezi si reglajul limitatorului.
disaster
Cam aceeasi problema ca si miki am si eu. Adica la franare brusca fuge spatele spre dreapta. La mine nu e problema pe spate ci pe fata. Orice as face (aerisire, schimb placute) placutele la roata dreapta fata se tocesc mult mai repede decat pe stanga. De ce? M-am saturat sa merg pe ploaie si sa imi fie frica sa calc frana ca sa nu ma apuc de acrobatii la ora de varf.
Minel
@disaster
Simptomul care il descri tu este ca ,o roata iti blocheaza una nu ,practic masina pivoteaza in jurul celei care franeaza,asa pateam si eu pana cand nu am inlocuit pistonasele de la etrieri cu garnituri noi si curatat si spalat tot ce include sistem franare pe fata (suport etrieri ,etc) si ar trebui sa nu mai ai probleme pe fata ,bafta !!!
argon
QUOTE(disaster @ 15 Oct 2007, 23:49)
Cam aceeasi problema ca si miki am si eu. Adica la franare brusca fuge spatele spre dreapta. La mine nu e problema pe spate ci pe fata. Orice as face (aerisire, schimb placute) placutele la roata dreapta fata se tocesc mult mai repede decat pe stanga. De ce? M-am saturat sa merg pe ploaie si sa imi fie frica sa calc frana ca sa nu ma apuc de acrobatii la ora de varf.
*



vezi cum e suprafata discului din partea unde-ti uzeaza placutele.
diaconuliviu
QUOTE(disaster @ 15 Oct 2007, 23:49)
[...] Orice as face (aerisire, schimb placute) placutele la roata dreapta fata se tocesc mult mai repede decat pe stanga. [...]

Cine iti schimba placutele se uita si la cum arata pistonasul? Il mai curata din cind in cind (adica la fiecare interventie, macar)? Testeaza usurinta culisarii lui, fara gripaje si blocari? Acele canale din portetrier/portplacute sint in regula? Furtunele sint in regula (daca unul e gomflat/partial obturat, cantitatea de lichid va fi diferita in cele doua etriere).
Fa-ti o revizie la sistemul de frinare.
cristu
Buna ziua !
Problema mea cu franele e din ce in ce mai acuta

Pompa frana, simplu circuit, 3 conducte, fara servo (D1300)

Am fost la 2 mecanici care tot au bibilit ei pe la sistemul de franare si tot degeaba, frana tine jos si trebuie sa apas foarte tare frana ca sa tina cat de cat
Pana la urma am zis sa fac eu o rezvizie la frane cu frate-meu: am schimbat placutele de frana, schimbat pistonase si garnituri aferente (pistonasele culiseaza corect in etrier), reglat saboti pe spate/limitator, inlocuit garnituri la cilindri receptori pe spate, aerisire corecta si tot nu am frana calumea
La o franare violenta nu-mi blocheaza rotile pe fata si simt sa tooot se duce masina pana se opreste, deci nu este in regula cu frana

Sigurul lucru la care nu am umblat este pompa de frana pe care o suspectez tot mai mult. Ma gandeam s-o schimb / sau doar sa-i schimb garniturile. Se merita ? Imi puteti recomanda o pompa de frana cat de cat buna ? sau ceva sfaturi legate de frane ? ca m-am saturat de franele aste nenorocite

Minel
Decat sa dai bani de pomana ,ar trebui sa desfaci pompa aceea si sa vezi in ce stare sunt garniturile,apoi faci o aerisire ca la carte si speram sa ai frane,tatal meu avea tot asa pompa si probleme similare iar dupa schimbarea garniturilor si verificarea sistemului de franare (pistonase,cilindri spate,placute ,saboti,etc.) acum nu mai are probleme ,bafta !!!
MECCA
am sieu o problema.Acum o saptamana am schimbat repartitorul de frana cu unul de uzina cica, deoarece al meu era blocat si am zis ca fac si eu o treaba buna, dar surpriza acum 2 zile am vazut ca noul repartitor pierde lichid.L-am scos si m-am dus la magazinul de la care l-am cumparat reclamand faptul ca repartitorul cel anou cumparat acum o sapataman curge.vanzatoarea m-a intrebat unde l-am montat iar eu i-am zis ca acasa la mine, drept pentru care a refuzat sa mi-l schimbe si uite asa ss-au dus 45 lei degeaba.Ce repartitor imi recomandati sa mai am probleme cu scurgerile de lichid??
Tataye
Man eu nu am incredere in "piese de import", nu prea am nici in astea de uzina dar in cele din import, mai ales cand este vorba de frane, motor, directie, in rest se mai pun si piese mai ieftine...Din punctul meu de vedere ia tot de uzina...eu am schimbat pompa de frana cu una noua care era 125RON, iar cea de import era 75 RON, am preferat sa fie totusi de uzina, asa cum am zis si mai sus, nu se stie ce aliaje folosesc aia si cum sunt facute apoi te trezesti (daca te mai trezesti) prin pomi sau :sarutand apasat" vreun TIR mellow.gif ...salut
diaconuliviu
Pai mecca nici nu zice ca a pus de import ci "de uzina".
Pe unde curge? La "dopul-holender" de sus sau jos la pistonas?
La dop poti incerca banda din teflon pe filet, la pistonas e mai complicat. Ar trebui inlocuit inelul de etansare, eventual observate suprafetele de etansare, sa nu fie rugoase din prelucrare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.