Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: creste relantiul
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
brigada_diverse
azi, la o scurta plimbare prin oras mi-am pus in gand sa vad de ce creste relantiul de la 800(la rece) la 900-950 dupa ce se incalzeste motorul

cu motorul cald relantiul statea la 800....cu frana apasatat la 900(observam doar la stop relantiul, ca era crescut.

trecand prin mai multe intrescesctii mi-am dat seama: creste cand este apasata pedala de frana(nu ca se incalzeste motorul, asa cum credeam eu).

sa fie de la servofrana? sa traga aer fals?
Merced
Offtopic: Parca n-aveai carnet de conducere... unsure.gif
argon
strange o tura surubul de amestec.
brigada_diverse
@Merced :nu eu conduceam, tata conducea, dar el era atent la trafc, eu la masina
@ argon: o sa incerc la urmatoarea tura data prin oras...daca nu merge nici asa atunci ce sa fac?

argon
doar incearca si nu mai pune atatea intrebari icon_mrgreen.gif
brigada_diverse
ok happy.gif o sa incerc cu prima ocazie
eu sunt cel care intreaba tot timpul, daca nu v-ati obisnuit inca radmasa.gif radmasa.gif
ursachemihai
smile.gif))
cristitranca, dar lectii de mecanica de ce nu iei...
relantiul e normal sa creasca atunci cind motorul este cald...pentru ca intra in functiune jiclorul compensator...asta pe la 80 C
nu are legatura cu frana...
sigur...atunci cind apesi frina nu trebuie sa creasca cu coar cind iei piciorul de pe frina...si atunci doar pentru 2 secunde
diaconuliviu
Daca iti creste cind apesi frina si ai servo, amestec bogat care se normalizeaza la apasarea pedalei din acuza aerului fals pe care-l trage din servo (garnitura sparta partial sau supapa disc cu scapari sau simeringul frontal - intre tija si corp servo).
argon
nu e musai sa ai aer fals, cand apesi frana oricum trage niste aer servo.
diaconuliviu
Trage pina egalizeaza depresiunile, apoi revine, e o cadere mica, max. o secunda. Daca caderea/cresterea e permanenta, trage aer.
psihoursu
eu cred ca din servo este. Mie mi se intampla exact invers cand apas frana imi scade turatia
Edu
Ba eu nu cred ca este din servo, si mie imi scade turatia cand apas frana si nu am servo nicaieri.
argon
normal ca-ti scade daca iei piciorul de pe acceleratie...sau apesi frana cu stangul?
diaconuliviu
QUOTE(Edu @ 10 Oct 2007, 18:53)
Ba eu nu cred ca este din servo, si mie imi scade turatia cand apas frana si nu am servo nicaieri.


Ai relantiul reglat "la limita"? Adica stil taximetric, cit mai economic posibil? O scadere de turatie la relanti va apare si la frinele fara servo, e ceva normal, mai apar 42W in circuit (lampile spate frina). Desfa surubul de amestec putin (1/4 tura), se mai amelioreaza. Nu scapi de fenomenul asta complet, e masina pe carburator, nu pe injectie.
Gheorghedracu
Nu exista o supapa pe linia de vacuum la servofrina? Ca atunci n-ar trebui sa sufere relantiul daca servofrina e buna. Daca e ceva in neregula la servofrina, da, imediat simti la relanti, dar daca nu, n-ar trebui sa se simta absolut nimic.
diaconuliviu
Ba da, exista, dar gaura ei e mare, mult mai mare decit o duza de 2 mm; in camerele servo in pozitia "relaxat" exista aceeasi depresiune; cind frina incepe sa actioneze depresiunea din spatele membranei e compensata atmosferic, cea din fata provoaca deplasarea usoara caz in care apare un aer fals (cel donat de camera frontala). Aici acel aer fals e destul de putin incit, daca servo e buna, nu apare saracirea semnificativa a amestecului, deci nici variatii de turatie.
In plus, ca la orice obiect care lucreaza cu piese in miscare, supapa disc poate sa deschida calea spre atmosfera inainte de a inchide calea spre galerie; rezultatul va fi acelasi aer fals. De data asta deja este un defect si turatia poate scadea.
Daca simeringul ala lasa aerul sa curga, de asemenea relantiul se schimba, mai ales daca acel simering etanseaza "pe alocuri", functie de tensiunea din el provocata de frecarea cu tija.
Gheorghedracu
Da, inteleg ce spui tu, aia insa e o problema, nu functionare normala. Nu stiu exact cit de bune sunt servofrinele alea, dar pe R12 pe care l-am avut eu nu exista problema asta, si nici pe alte masini dintre care am avut una cu doua servosisteme pentru ca avea doua circuite de frinare separate, altminteri imagineaza-ti ce relanti ar fi avut masina aia daca servourile alea ar fi avut problema asta.
diaconuliviu
Pai nici n-am afirmat ca cu un servomecanism BUN cade turatia. Ma rog, o saracire de amestec intervine pe perioada egalarii volumelor dar e asa de mica incit nu e perceptibila. Acele cresteri/scaderi vizibile sint provocate de aer fals pe care motorul il poate "suge" de undeva. Cel mai des se distruge acel simering frontal, dintre tija si corp servo. Intrucit intre corp si pompa nu exista garnitura el are sansa sa suga aerul din afara dar, pe linga asta depresiunea aia va forta garniturile, orice urma de neetansare provocind suctia lichidului spre servo (o sa gasesti servo-ul cu lichid in el). Acuma, nu stiu cit de rezistent e cauciucul ala de la simering la lichidul de frina dar, din ale mele constatari, uzura creste atunci cind pompa incepe sa scape lichid spre servo.

A, un semn ca simeringul e uzat: dupa oprirea motorului la max 2-4 secunde se aude un fisiit in zona lui. Sau, daca se opreste motorul cu frina apasata, dupa acelasi interval se simte reactia arcului servo in pedala (pedala iti impinge piciorul).
brigada_diverse
am invartit surubul de amestec, am facut testul, face la fel, am adus in pozitia initiala surubul de amestec

daca distanta dintre 2 linii pe turometru inseamna 200rpm, atunci masina are un relanti de 600RPM(relantiul il tine la 1 sec dupa pornire cu socul tras, iar dupa 10 sec imping socul dar se mentine relantiul, si inca se mentine bine)....cu 2 linii mai jos decat "10"
cand este apasata frana se duce acul la prima linie de sub "10" deci la 800rpm

am crescut relantiul, la aprox 900rpm
cu frana apasata creste la 1100 aprox(nu zic exact, ca turometrul mai are si el erori, dar se si aude cresterea), si incepe sa cam bata acul de turometru, dar nu se aude schimbarea de turatie la motor....
gygy
Mie imi cade relati-ul cand apas frana sad.gif (abea schimbai servofrana)
brigada_diverse
cam cat(pune si tu cateva valori?) tu cat ai relantiul?

dupa cum au mai spus, poate fi de la instalatia electrica

cand aprinzi farurile scade turatia?
gygy
Relanti-ul il am ~1000 si cand apas frana ,moare de tot.Cred ca e din cauza la servo.
argon
schimbati-va oala servo, dupa ce ati testat daca furtunul si supapa sunt OK.
ATM
Dar cand calci frana, si se ridica relantiul, nu se aude si suierand?
Daca se aude, eu as zice servofrana... si a lu'tata e la fel... dar si suiera rau, iar de la relanti normal (800 rpm) creste bucuros la 1200. Revine la loc dupa ce frana e eliberata.
La a mea, scade cam 150 rpm (de la 950 la 800, "ochiometric " si "audimetric") atunci cand calc frana, si tind sa cred ca e din electrica (2*21 W in plus se simt nitelus la puterea scanteii atunci cand esti pe aprindre clasica). In fond, aceeasi scadere se aplica atunci cand dau drumul la pozitii sau aeroterma. Asa ca nu ma stresez... alcoholic.gif
brigada_diverse
da...azi am repetat operatiunea cu motorul cald....

acul de temperatura al mijloc(acum are si termostat)

-strang o tura surubul de amestec
-calc frana
-scade mult turatia tinde sa dea in nas, turatia scade sub prima linie de pe turometru, dar nu s-a oprit
-rotesc inapoi surubul
-calc frana
-creste turatia
Gheorghedracu
E clar, stringe surubul o jumatate de tura ca sa ai amestecul perfect!
brigada_diverse
aceeasi situatie...daca invart jumate de tura, daca trec de jumate scade turatia la apasarea franei.....si se aude un fasait slab pe langa pedale la apasarea franei(nu se aude asa usor cu motorul pornit)....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.