Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: aaa, scump doamna, scump
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tzepesch
salve,

mai tatai, nush ce si de unde cum necum...

mi-am schimbat corpul de pompa ca se rupsese filetul cupolei si nu mai etansa. observasem eu ca manca cum bea boul apa.

am schimbat corpul, etanseaza perfect acum, nu am scurgeri pe nicaieri, relatiul este potrivit bine, n-am turometrul, dar urechea si trepidatiile scazute imi spun ca-i bine.

daaaaar, un drum dus-intors Targoviste, adica 230km m-am secat de 25L de Premium95. foarte mult....

um drum dus intors normal de cca 210 km il faceam cu 15L maxim, si ma mai si invarteam prin bucuresti...

ce naiba?

returul l-am verificat sa vad daca e infundat si nu e.

membranele pompei sunt ok, nu-mi scapa benzina si nici nu-mi baga in ulei.

filtrele-s curate, motorul merge perfect rotund la temp de 50-60Gr... de ex, tot drumul a stat la 50gr, nu s-a miscat, max 60. afara fiind temp care era.


de unde a inceput sa manance in halul asta? nu-mi explic
brigada_diverse
trage aer fals pe undeva? returul infundat/blocat?
ionutctn
Posibile cauze:
- nivelul combustibilului prea mare in camera de nivel constant a carburatorului;
- decalibrarea orificiilor jicloarelor carburatorului;
- cursa pistonului pompei de acceleratie a carburatorului gresit reglata;
- clapeta de aer nu se deschide complet;
- filtru de aer infundat;
- sistemul de aprindere nepus la punct: aprindere intarziata; bobina de inductie si condensatorul sunt defecte; aprindere cu intermitente (nu lucreaza normal);
- motorul lucreaza in regimuri de temperatura foarte scazute;
- reglare gresita a dispozitivului de mers ralanti si pornire la rece;
- jocul exagerat intre culbutori si coada supapelor;
- compresie insuficienta in cilindri;
- exploatare nerationala a motorului.
cosminus
Verifica si furtunul de retur de la rezervor. Poate pierzi acolo benzina. In principiu verifica toata instalatia de alimentare de la rezervor pana la carburator si inpoi. La motor stergi bine cu carpa, apoi pornesti motorul si verifici. Dar motorul sa fie rece ca altfel daca ai scapari mici (dar care la km multi se aduna) benzina se evapora. La furtune sa pui la imbinari coliere, iar cele existente sa le stangi si furtune crapate schimbate. La mine am avut furtune coapte care le rupeam cu mana.
DoubleG
Scuze daca comentariul meu nu ajuta la nimic dar nu cred ca e posibil ca temperatura sa fie de 50-60 grade la un drum de 200 Km. Eu nu am reusit performanta asta desi am instalatia de racire ca noua si radiator nou + GPL care mai raceste si el... In 10-15 minute ajunge la 80 de grade si acolo ramane.
Asa cum spunea cineva mai sus, nu e normal sa mergi cu motorul sub temperatura normala de lucru. Exista un termostat care la tine ori e scos din circuit, ori e blocat deschis. Nu uita ca piese sunt calibrate si toate jocurile sunt reglate si calculate pentru temperatura de 80-85-90 de grade. Daca temperatura de lucru nu e normala, atunci reglajele nu mai sunt perfecte si de aici... consum ridicat si in timp probleme de uzura prematura...
Pe timp de iarna se recomanda montarea unu ecran in fata radiatorului de racire tocmai ca motorul sa ajunga in cel mai scut timp la temperatura normala de lucru.
Se poate totusi sa fie si alta problema din care sa rezulte consumul ridicat dar am tinut sa iti atrag atentia ca si asta trebuie rezolvata.

Bafta multa!
tzepesch
QUOTE(DoubleG @ 7 Oct 2007, 21:18)
Scuze daca comentariul meu nu ajuta la nimic dar nu cred ca e posibil ca temperatura sa fie de 50-60 grade la un drum de 200 Km. Eu nu am reusit performanta asta desi am instalatia de racire ca noua si radiator nou + GPL care mai raceste si el... In 10-15 minute ajunge la 80 de grade si acolo ramane.
Asa cum spunea cineva mai sus, nu e normal sa mergi cu motorul sub temperatura normala de lucru. Exista un termostat care la tine ori e scos din circuit, ori e blocat deschis. Nu uita ca piese sunt calibrate si toate jocurile sunt reglate si calculate pentru temperatura de 80-85-90 de grade. Daca temperatura de lucru nu e normala, atunci reglajele nu mai sunt perfecte si de aici... consum ridicat si in timp probleme de uzura prematura...
Pe timp de iarna se recomanda montarea unu ecran in fata radiatorului de racire tocmai ca motorul sa ajunga in cel mai scut timp la temperatura normala de lucru.
Se poate totusi sa fie si alta problema din care sa rezulte consumul ridicat dar am tinut sa iti atrag atentia ca si asta trebuie rezolvata.

Bafta multa!
*



da, nu am termostat. trebuie sa-i pun, am avut vreo 3 de vara, toate se blocau, crestea brusc temp la 120 si dadea pe afar vasul de expansiune, asa ca am renuntat la el cand erau temperaturile alea mari si-n trafic statea pe la 90 de grade, lucru anormal la masina mea care statea constant undeva la 75gr...

am unu nou de iarna in portbagaj. o sa-i pun


"ionutctn
Posted Today, 20:29
Posibile cauze:
- nivelul combustibilului prea mare in camera de nivel constant a carburatorului;
- decalibrarea orificiilor jicloarelor carburatorului;
- cursa pistonului pompei de acceleratie a carburatorului gresit reglata;
- clapeta de aer nu se deschide complet;
- filtru de aer infundat;
- sistemul de aprindere nepus la punct: aprindere intarziata; bobina de inductie si condensatorul sunt defecte; aprindere cu intermitente (nu lucreaza normal);
- motorul lucreaza in regimuri de temperatura foarte scazute;
- reglare gresita a dispozitivului de mers ralanti si pornire la rece;
- jocul exagerat intre culbutori si coada supapelor;
- compresie insuficienta in cilindri;
- exploatare nerationala a motorului."

nivelul plutitorului airea? da, poate verific.

cum naiba sa se decalibreze orificiile jigloarelor? sunt la fel ca intotdeauna, nu-s infundate nu nimic... verific, daca e le schimb

cursa pist. pompei de acc cum o reglez?

clapeta de aer cum vad daca se deschide cat trebuie?

filtru de aer e nou, toate filtrele-s curate

sistemul de aprindere e impecabil, cu aprindere electonica, distantele reglate corect

temp scazute, poate, ii pun temostat de iarna

relantiul l-am reglat sa fie stabil si sa nu trepideze rau masina cand e rece. adica porneste la prima cheie si e stabila fara sa tremure decat putin cand sunt chiar si 10gr afara, cand era vara nu se punea problema

compresia si restul motorului sunt ok. presiune uleiului la cald sta la 2 si ceva -> 3, iar in turatie la 4. logic, cand e rece motorul, presiunea e de 6. uleiul e de vina icon_mrgreen.gif

am verificat returul, am suflat pe el si se aude in rezervor. cum bolboroseste. nu e infundat. tre' sa-l verific si pe cel de pe pompa.

repet: MOTORUL PORNESTE DIN PRIMA, FARA TREPIDATII (daca e nevoie trag putin de soc si dupa 1 min il bag la loc) SI MERGE PERFECT ROTUND, FARA ZVACNIRI, atat la TEMP MICI 40-60gr CAT SI LA TEMP NORMALE 78-80Gr SAU MARI 90gr. DE ASEMENEA CUPLUL E F. BUN SI ARE PUTERE. deci, consider ca probleme intrerne nu ar putea fi. sper happy.gif
C.C.
mai verifica odata furtunele de benzina. si ia vezi daca nu ai cumva returul infundat (posibila de aici si defectiunea de la pompa). pt.ca atunci pompa forteaza pe tur, cuiul poate nu inchide nici el chiar ok si consuma..
e o ipoteza.. wink.gif
tzepesch
asaaa, am verificat returul pompei, scoate un jet foarte puternic... asta am verificat cu motorul rece, chiar imediat cum am pornit-o.

am resuflat pe tur si retur si bolboroseste in rez, deci nu-s infundate.

am montat termostatul de iarna, acum se incalzeste foarte repede si merge bine.

am demontat si sonda si m-am uitat la ea. pare ok. am actionat-o manual si indicatorul din bord face cursa completa. dupa ce am pus-o la loc am observat ca indica mai putin decat initial. de ce?
plutitorul sondei trebuie sa vina spre centrul rezervorului, nu?

chiar ca nu mai stiu cat a benzina am acum.... i'm lost
$$ilvviu
Poate doar ti s-a parut ca ti-a consumat 25 litri. Ai facut plinul la plecare si la sosire?
tzepesch
nush daca mi s-a parut sau nu... poate doar nu indica bine. cert este ca nici acum nu cred ca indica bine. totusi... am sa incerc un lucru. sa scot sonda iar si sa scot cu furtunul toata benzina si sa vad cata mai e.
roland
Vezi ca un motor care functioneaza la o temperatura sub cea normala se uzeaza mai repede. Nu e deloc sanatos.
tzepesch
am inteles, d-aia am si pus termostatul acum. merge foarte bine.

parca si-a mai revenit indicatorul de benzina, o sa mai scot sonda sa o cercetez. oricum... cel putin am caldura in masin acum, ca in aprope 1 min se ridica temp de la mai putin de 40gr la 78-80.

termostat care sa se deschida la mai mult de 80gr este? unu pe la 86-90... ma gandesc ca vine iarna si o sa inghet in masina
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.