QUOTE(DoubleG @ 7 Oct 2007, 21:18)
Scuze daca comentariul meu nu ajuta la nimic dar nu cred ca e posibil ca temperatura sa fie de 50-60 grade la un drum de 200 Km. Eu nu am reusit performanta asta desi am instalatia de racire ca noua si radiator nou + GPL care mai raceste si el... In 10-15 minute ajunge la 80 de grade si acolo ramane.
Asa cum spunea cineva mai sus, nu e normal sa mergi cu motorul sub temperatura normala de lucru. Exista un termostat care la tine ori e scos din circuit, ori e blocat deschis. Nu uita ca piese sunt calibrate si toate jocurile sunt reglate si calculate pentru temperatura de 80-85-90 de grade. Daca temperatura de lucru nu e normala, atunci reglajele nu mai sunt perfecte si de aici... consum ridicat si in timp probleme de uzura prematura...
Pe timp de iarna se recomanda montarea unu ecran in fata radiatorului de racire tocmai ca motorul sa ajunga in cel mai scut timp la temperatura normala de lucru.
Se poate totusi sa fie si alta problema din care sa rezulte consumul ridicat dar am tinut sa iti atrag atentia ca si asta trebuie rezolvata.
Bafta multa!
da, nu am termostat. trebuie sa-i pun, am avut vreo 3 de vara, toate se blocau, crestea brusc temp la 120 si dadea pe afar vasul de expansiune, asa ca am renuntat la el cand erau temperaturile alea mari si-n trafic statea pe la 90 de grade, lucru anormal la masina mea care statea constant undeva la 75gr...
am unu nou de iarna in portbagaj. o sa-i pun
"ionutctn
Posted Today, 20:29
Posibile cauze:
- nivelul combustibilului prea mare in camera de nivel constant a carburatorului;
- decalibrarea orificiilor jicloarelor carburatorului;
- cursa pistonului pompei de acceleratie a carburatorului gresit reglata;
- clapeta de aer nu se deschide complet;
- filtru de aer infundat;
- sistemul de aprindere nepus la punct: aprindere intarziata; bobina de inductie si condensatorul sunt defecte; aprindere cu intermitente (nu lucreaza normal);
- motorul lucreaza in regimuri de temperatura foarte scazute;
- reglare gresita a dispozitivului de mers ralanti si pornire la rece;
- jocul exagerat intre culbutori si coada supapelor;
- compresie insuficienta in cilindri;
- exploatare nerationala a motorului."
nivelul plutitorului airea? da, poate verific.
cum naiba sa se decalibreze orificiile jigloarelor? sunt la fel ca intotdeauna, nu-s infundate nu nimic... verific, daca e le schimb
cursa pist. pompei de acc cum o reglez?
clapeta de aer cum vad daca se deschide cat trebuie?
filtru de aer e nou, toate filtrele-s curate
sistemul de aprindere e impecabil, cu aprindere electonica, distantele reglate corect
temp scazute, poate, ii pun temostat de iarna
relantiul l-am reglat sa fie stabil si sa nu trepideze rau masina cand e rece. adica porneste la prima cheie si e stabila fara sa tremure decat putin cand sunt chiar si 10gr afara, cand era vara nu se punea problema
compresia si restul motorului sunt ok. presiune uleiului la cald sta la 2 si ceva -> 3, iar in turatie la 4. logic, cand e rece motorul, presiunea e de 6. uleiul e de vina
am verificat returul, am suflat pe el si se aude in rezervor. cum bolboroseste. nu e infundat. tre' sa-l verific si pe cel de pe pompa.
repet: MOTORUL PORNESTE DIN PRIMA, FARA TREPIDATII (daca e nevoie trag putin de soc si dupa 1 min il bag la loc) SI MERGE PERFECT ROTUND, FARA ZVACNIRI, atat la TEMP MICI 40-60gr CAT SI LA TEMP NORMALE 78-80Gr SAU MARI 90gr. DE ASEMENEA CUPLUL E F. BUN SI ARE PUTERE. deci, consider ca probleme intrerne nu ar putea fi. sper