Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nu mai incarca pestr 3000ture
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
azraell
salutare!
asa cum am zis si in titlu, cand ajung pe la 2900 - 3000 turatii, nu mai incarca, acul indicator scade pe rosu si daca am luminile aprinse, le scade din intensitate... de asemenea si orice alt bec aprins pe bord, cand ajung la "turatia magica" scade din intensitate
aveti idee de ce? am schimbat releul de tensiune si nimic...
mentionez ca bateria mea e cam praf, dar am incercat si cu o baterie buna si... acelasi fenomen
airimia13
Salutare. Problema asta a avut-o si eu. Uite aici mai multe detalii:

http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=79685&hl=

Sper sa te ajute cu ceva (problema la mine a fost la alternator).
azraell
fa-ma sa inteleg... colectorul care ai zis ca l-ai schimbat tu, este chestia aia in care se pun carbunii?am schimbat si eu carbunii acum ceva vreme si de atunci am facut cam 3000 4000km cu ea... problema mea a aparut (sau cel putin atunci am depistat-o eu ) dupa ce am montat motorul... il dadusem jos sa schimb discul de ambreiaj si placa de presiune
airimia13
Colectorul este la capatul rotorului (scuze de exprimare) si reprezinta partea cu inelele pe care apasa carbunii (periile). La mine acele inele nu mai erau perfect rotunde si de aici apareau problemele, imi tocea carbunii foarte repede.

Daca problema a aparut dupa montarea motorului, nu mai stiu ce poate fi.
azraell
si cum se manifesta mai exact?incarca la o anumita turatie si cand ajungi la una prea mare nu mai incarca?mi se pare cam ciudat si nu imi pot explica singur!

am facut un test si am scos releul de incarcare... am pus direct in alternator si imi fugise acul indicator pe partea rosie din dreapta... adica incarca foarte tare!deci el saracul dadea ceva curent...
airimia13
Pai la mine incarca normal pana pe la 3500 rot/min, apoi incepea sa scada incarcarea (se ducea acul pe zona rosie cu minus). Daca reveneam cu turatia sub 3500, incepea sa incarce normal din nou. Dupa ce am schimbat vreo doua randuri la carbuni (deja pe la 500-600 de km de la schimbare incepea sa scada incarcarea am dus alternatorul la reparat si mi-a schimbat colectorul).
Cu cat turatia era mai mare, (banuiesc eu) era contactul mai slab intre carbuni si colector si incarca mai putin.
Oricum dupa ce am schimbat colectorul am facut mai mult de 1000 km si nu am mai vazut sa scada incarcarea la cresterea turatiei.
azraell
carbunii aia, din cate stiu eu, au un capac in care se infige si firul verde, si se strange pe alternator cu o piulita de 8, nu?se schimba cu totul sau doar carbunii din interior?
airimia13
Se gasesc la magazin carbuni de cumparat (2 carbuni intr-o tipla de plastic)-vreo suta si ceva de mii. Eu doar carbuni am cumparat.
nad
sa nu fie cureaua slabita si la turatii mari sa patineze,am vazut ceva asemanator la relanti incarca si turat nu.
azraell
motorul a fost demontat si montat de 2 ori... si de ambele dati a facut asa... + ca am verificat-o
bygy007
este chiar asa de creu cu ajutorul unui aparat de masura sa se masoare tensiunea de la baterie in regimuri deferite de turatie si sarcina (consumatori) tensiunea pe bornele bateriei trebuie sa fie intre 13,8V - 14,2V maxim in cazul tau problema este de la releu daca cautai cu rabdare http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=79685&hl= gaseai raspuns la problema ta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.