Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Si uite ca se intampla
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
alecsz99
Anticipam de ceva timp o schimbare a kit-ului ambreiaj datorita fasaitului deranjant pe care il producea in ultima vreme masina la cea mai mica apasare a pedalei de ambreiaj. Uite insa ca in dimineata asta, dupa 58.200 km m-a lasat de tot. Nu mai intra in viteza cu motorul pornit, dar cu el oprit nu e nici o problema.

Daca tot umblu la ea probabil ca voi schimba tot ce are chiar si cea mai mica uzura pe acolo.


Stiti cumva cam care ar fi pretul corect al unei astfel de operatiuni (manopera si piese). Inca sunt in birou si abia dupa-amiza voi avea timp sa alerg dupa piese/mecanici.


O recomandare de service e bine venita oricand!

Masina este cea din semnatura!

Va multumesc!

Uncle-Sam
Mi-am cumparat eu acum doua zile disc si placa de presiune de 200. M-a costat 325 RON. Daca ai de 180 e ceva mai ieftin pt ca n-are carcasa din aluminiu la placa
alecsz99
Unde l-ai schimbat? Imi poti recomanda un service bun si oarecum rapid?
Uncle-Sam
La mine in curte cu pretenarii tongue.gif
Nu e mare branza: dai motorul jos, desfaci ambreiajul vechi din suruburi, il pui pe cel nou, il centrezi cu un ax de forma celui care iese din cutie, pui motorul la loc si reglezi cursa pedalei. Eventual mai cheama pe cineva care a mai facut treaba asta si inca vreo 3 persoane care sa-l poata ridica. Poti sa faci asta si in spatele blocului. N-ar trebui sa dureze mai mult de 3 ore
alecsz99
Foarte bun sfatul! Din pacate nu dispun de timpul necesar...sad.gif...si tot in service va ajungem. Am vb. astazi undeva si ne-am inteles pentru 180 ron. Sa fie bine, sa fie mult....? intrebare.gif
Uncle-Sam
Nu bag mana in foc, dar parca e cam mult
Ov
cum te-a lasat ? te-ai urcat de dimineata in masina si n-a mai mers ? Seara a mers bine ? Ai trecut cumva prin vre-o balta mai mare (sau ai spalat motorul) cu o seara inainte ?

io am patit la injectata mea din 2000 de vre-o 3 ori sa mi se lipeasca discul de placa wink.gif
alecsz99
QUOTE(Ov @ 11 Oct 2007, 14:52)
cum te-a lasat ? te-ai urcat de dimineata in masina si n-a mai mers ? Seara a mers bine ? Ai trecut cumva prin vre-o balta mai mare (sau ai spalat motorul) cu o seara inainte ?

io am patit la injectata mea din 2000 de vre-o 3 ori sa mi se lipeasca discul de placa wink.gif
*





M-a lasat in mers...mergand spre birou. Mi-am dat seama imediat despre ce e vorba...asa cum am zis dadea semne...un fasait continu la apasarea pedalei de ambreiaj.


In momentul in care s-a intamplat masina nu era in viteza. Am apasat ambreiajul si nu a mai vrut sa intre in viteza...Am oprit motorul si cu el oprit intra fara probleme. Daca pornesc masina cu ambreiajul apasat si cu viteza 1 cuplata masina tremura din toate cele si evident nu o ia din loc.

Sa ma fi inselat sau diagnosticul a fost corect? excl.gif


P.S. Nu am trecut prin nici o balta, nu am spalat motorul.


LE: sa caut o marca anume de piese? ce recomandati?
Ov
mda, deci e clar smile.gif
e corect diagnosticul tau
argon
QUOTE(alecsz99 @ 11 Oct 2007, 14:02)

LE: sa caut o marca anume de piese? ce recomandati?
*




NU conex!!!


Si 180 ron e mult, mecanicul meu cere in general 100+bere.
alecsz99
Si pe unde ar fi mecanicul tau....? blush.gif O recomandare se poate?
argon
o sa te coste mai mult drumul decat munca biggrin.gif
alecsz99
Inteleg...e din Deva...OK...speram si eu! Dar poate tocmai de aici diferenta de pret. Multumesc insa oricum! tongue.gif
lucifer5
Zilele trecute am schimbat discul de ambreiaj ,placa de presiune si rulmentul ,piesele m-au costat 190 Ron , 2 ani garantie la piese ,firma producatoare e din Germania parca .Piesele le-am luat de pe strada Crizantemelor (rahova).
Gheorghedracu
Stai asa ca nu inteleg. De ce anume crezi tu ca e ambreiajul stricat? Simptomele tale nu sunt clare, ai verificat cablul de ambreiaj? caci mie asta mi se pare ca indica simptomele descrise de tine, anume ca ambreiajul tau nu mai decupleaza, ceea ce nu e neaparat de la ambreiaj (disc).
Merced
Mie cand mi-a murit ambreiajul imi patina in draci, dar imi intra in viteze. Bine, aveam si placa sparta intr-un loc. Totusi, dupa cum spunea si Gheorghe, verifica si cablul.
ATM
Eu unul am schimbat ambreiajul acum vreo 3 luni. Manopera 60 RON, piesele (disc/placa/rulment) 180 RON.
alecsz99
Nu este cablul de ambreiaj. Acesta se prezinta in conditii foarte bune.


Azi dimineata am fost la constatare...de vina sunt discul si placa, ambele avand un grad ridicat de uzura. Am decis inlocuire loc precum si a rulmentului de presiune.

Masina a plecat de pe loc in felul urmator...cu motorul oprit s-a cuplat viteza a doua, apoi cu motorul turat s-a plecat de pe loc. In mers nu se pot schimba vitezele, insa a fost folositoare metoda pentru ridicarea masinii pe rampa. Pana la service am ales totusi sa o tractez.

Dupa ce e gata revin cu amanunte!

Va multumesc de sfaturile de pana acum!
argon
ma repet, e foarte important sa nu iei piese de Conex Iasi!
alecsz99
QUOTE(argon @ 12 Oct 2007, 12:57)
ma repet, e foarte important sa nu iei piese de Conex Iasi!
*





Sincere multumiri in privinta asta...am fost la magazinul de piese auto si am intrebat de piesele respective cu mentiunea clara si irevocabila ca NU vreau piese de Conex.

Omul mi-a zis ca nici nu tine asa ceva...acum daca e adevarat sa nu, chiar nu stiu, dar cert e ca am ascultat sfatul tau!

Multumesc Argon!
ionutctn
Daca ai bani, frantuzesc. Face toti banii desi nu stiu care sa fie diferenta de bani dar merita. Cat despre service iti recomand La Viorel daca ai auzit de el este pe Iriceanu Ion langa benzinaria Mol (fosta Shell). Costa 60 RON manopera si ti-o face repede o baga pe rampa si au pistol pneumatic in 2 ore esti gata cu tot cu stat la coada dupa altii. Iti recomand sa mergi sambata dimineata la 9 sa fii acolo. Discul de ambreiaj + placa + rulmentul cumpara romanesti daca nu mai ai rabdare sa cauti frantuzesti (desi poti sa dai macar o cautare pe google....nu se stie niciodata) dar sa fie ceva bine (ce zicea argon). Ca service ti-am zis. Se misca repede aia si e pe bani putini.
G3oR
si am patit acelasi lucru cum ambreajul am desfacut si imi trebuie numai discul fara placa de presiune , rulmenti etc.are cineva idee cat m-ar costa numai discul separat si montarea discului la un service specializat . Daca este cineva din focsani rog sa imi zica mai detaliat service-u

Masina este Dacia Break model 1999
disaster
Totusi mi se pare ca te-a tinut cam putin (depinde si cum s-a condus masina daca ma gandesc mai bine), dar eu nu bag mana in foc dar cred ca am discul original de cand e masina ( ~ 140k km) si abia acum da ceva semne de oboseala, daca a fost schimbat totusi a fost schimbat acuma cel putin 80k km.
alecsz99
Recunosc ca nu a fost unul din acele ambreiaje menajate blush.gif ...insa din pacate traficul din Bucuresti iti permite oare o menajare completa? E adevarat ca daca stai cu masina in viteza la stop, daca vei calca ambreiajul la cea mai mica apasare a pedalei de frana, daca pleci cu a doua, etc sansele sa pice mai repede sunt ridicate, insa am incercat sa evit modul asta de a conduce. Totusi statul la cozi interminabile la semafoare unde calci de n ori pedala de ambreiaj si-a spus in final cuvantul.

Imi propun insa ca cel nou sa tina mai mult! excl.gif
ionutctn
Pai mai mult strici ambreiajul daca franezi si ambreiajul il lasi cuplat (nu apesi ambreiajul) pentru ca in cazul asta el este cel care suporta socul. Gandeste-te ca prin acest procedeu tu scazi reduci turatia motorului apasand pedala de frana reduci viteza de rulare si ambreiajul fiind cuplat el este cel care face ca turatia motorului sa scada fortat, el fiind bineinteles elementul de legatura. Si sa iti spun ceva: daca debraiezi foarte lin la plecarea de pe loc reduci mult din uzura ambreiajului.
alecsz99
Aici m-ai prins! In ultima vreme, datorita uzurii, in momentul in care luam piciorul de pe acceleratie si masina intra in frana de motor (exclusiv la viteze mici) se auzea o bataie, probabil provocata de preluarea de forta de care vorbeai.

Mersi de sfaturi, voi tine cont, caci totdeauna in viata ai de unde si mai ales ce invata!
ionutctn
Desi nu am foarte multi ani de carnet (doar 4 pana acum) am mers destul in Bucuresti si iti pot sa urmatoarele sfaturi: la mersul in coloana. Asteapta sa se plece si nu stai lipit de masina din fata. Ii lasi sa plece pastrand cam distanta cam 1 masina fata de cel din fata. Daca lasi masina din fata la distanta de 1 masina si pleci cu o debraiere lina in viteza intai si o lasi cuplata in treapta intai; daca vezi ca se mareste ritmul (ala din fata se departeaza) atunci te pregatesti pentru a 2-a. Daca esti in a 2-a si coloana incetineste atunci o scoti pe liber si o lasi sa curga usor pana te apropii de masina din fata; poate pana ajungi la masina din fata, se pune iar in miscare coloana caz in care reiei din mers cu ambreiaj patinat in a 2-a chiar daca masina curge poate la 15 km/h. Oricum in Bucuresti a ajuns o adevarata provocare sa iti pastrezi ambreiajul in stare buna. Marea majoritate in coloana uzeaza ambreiajul aiurea chiar daca avanseaza aceeasi distanta in metrii parcursi sau mai merg 2 metrii in plus. Secretul este sa debraiezi lin de tot si pastrand o distanta cam la lungimea unei masini fata de masina din fata atunci poti jongla din ambreiaj prelungind pe cat posibil bineinteles viata acestuia.
EUROPE_
QUOTE(ionutctn @ 12 Oct 2007, 15:59)
Pai mai mult strici ambreiajul daca franezi si ambreiajul il lasi cuplat (nu apesi ambreiajul) pentru ca in cazul asta el este cel care suporta socul.
*


Eu asa fac de cand am luat permisul, chiar si la viteze mici, spre exemplu la mersul in coloana daca ajung sa merg constant cu a 2 asa o las pana franeaza cel din fata. Asa m-am obisnuit si se pare ca stilul asta de condus pana acum nu mi-a afectat ambreiajul, functioneaza ca si pana acum.
Nu cred ca asta sa fie o cauza a uzurii ambreiajului, mai ales in frana de motor la viteze mici. La coborarea unei pante ce faci? Chiar si la viteze mici, te bazezi doar pe frane?
ATM
Parerea mea e ca e desigur important sa-ti pastrezi ambreiajul in stare buna, dar mai important e sa ai frana de motor cand e cazul. Deci la pante, cobor cuplat intr-o treapta de viteza. In mers in coloana, mai merg si pe liber. Iar la semafor statu tot pe liber si cuplez cand e sa plec in fata. Si pana la urma, parca mai stii ce e mai bine sa faci... daca mergi in frana de motor , uzezi ambreiajul. Daca mergi pe liber, iar nu-i bine, ca uzezi aiurea rulmentii din cutie... Daca la stop tii ambreiajul calcat, si esti deja intr-o treapta de viteza, uzezi soarele placii. Daca o scoti din viteza la stop, o lasi pe liber si bagi in viteza cand pleci de pe loc, iar nu-i bine ca uzezi timoneria si discul cu atatea miscari si frecari repetate...Dupa cum ziceam, am schimbat ambreiajul acu 3 luni (chiar la Viorel) - kitul vechi avea vreun an de utilizare, vreo 15 mii km si sincer l-am menajat... si tot a crapat mad.gif . De-atunci am zis... adio menajamente excesive, daca are viata, tine... daca-i prost din fabrica, pot sa-i fac descantece, ca tot se duce! Si fieru-i fier pana la urma, ambreiajul e un consumabil, la Viorel se schimba relativ ieftin si gata.
PS. deocamdata kitul nou tine bine-mersi. Singura plangere e ca are punctul de cuplare foarte brusc... presupun ca tine de elasticitatea soarelui de pe placa...
the fast and furious


Am si eu o intrebare : merge pus disc de 180 pe masina avand in vedere ca are de 200? A inteles ca ar fi mai fiabil asta insa aduce si un plus la putere , cuplu sau ceva de genul acesta.
argon
ma intreb unde auziti tampeniile astea(am o banuiala ca pe forum radmasa.gif ) si de ce puneti botu' la ele...
alecsz99
Masina a fost gata de vineri, adica in aceasi zi in care am dus-o la service.


Cea mai mare uzura in mod paradoxal fata de ce credeam initial a prezentat-o rulmentul de presiune. Si discul (de 200) era destul de uzat, placa mai mergea, dar am decis oricum sa o inlocuiesc, caci sper sa nu mai umblu pe acolo prea curand.


Ambreiajul merge ca uns....fara probleme pana acum in 300 km de utilizare. A disparut fasaitul care aparea odata cu apasarea pedalei (determinat cred de rulmentul defect) si intra parca si in viteza mai bine.

M-am convins insa ca DA!, in cele mai multe service-uri lucreaza maimute. Adica am scapat de una si am dat de alta...Lasand la o parte ca orice surub care e un pic mai bine strans are toate rudele amenintate de injuriile respectivului, in momentul in care mi-a umblat la cutie domnul mecanic a considerat si ca esapamentul nu e plasat cum trebuie, a umblat la el "sa il prinda mai bine" chipurile si acum scapa gaze! Se aude ca la curse, cred ca scapa pe la saxofon.

Acum trebuie sa ajung din nou la el, sa imi remedieze problema pe care cu mana lui a creat-o! Ca doar nu am dat atatia bani ca sa imi uruie masina!

mad.gif

mishujkl
si eu am ramas fara ambreiaj acu 2 luni, mai mult fara placa de presiune. daca vreti sa nu se uzeze discul schimbati si voi fara ambreiaj tongue.gif . de asta e facut sa nu tina la nesfarsit. bineinteles ca durata de viata a acestuia depinde de stilul de condus.
argon
ambreiajul nu se prea uzeaza la schimbat.
K-tlyn
Salut, la fel ca si alecsz99, aceeasiproblema o intampin si eu sad.gif( Ieri, am pornit masina dupa 2 zile de stationare. Am mers cu ea vreo 5-6 km cat sa-mi fac treaba dupa care am oprit putin ca aveam treaba. Stand de vorba cu cineva in masina, m-am tot jucat pasand aiurea pedalele cand de frana, cand de ambreiaj. Dupa vreo jumatate de ora, pornesc masina si dau sa plec. Levierul era efectiv blocat...nu puteam cupla intra-ntaia sau alte trepte. Cand incercam sa bag marsarierul, scotea un carait. Am oprit motorul, am bagat treapata I si am plecat. pe drum, am bagat si a II-a dar cu greu...am bagat si a III-a dar cand sa trec intr-a II-a nu a mai vrut. Am urcat si un deal si parca se auzea un zgomot de ciudat, de frecare, parca. M-am uitat la cablul de ambreiaj si mi s-a parut ok. Voi ce credeti ca ar putea fi? mentionez ca masina mergea bine, fara probleme in cuplarea treptelor de viteza inainte de oprire...
alecsz99
Din pacate cred ca si tu va trebui sa umbli la ambreiaj! sad.gif
Uncle-Sam
Eu de ce am dat 325 ron pe disc+placa+rulment? blush.gif blush.gif Discul si placa sunt de 200 si marca Dacia. Sa fie mai scump asta de 200 pt ca are carcasa placii din aluminiu?
tgg2k
@uncle sam, poate sa fie mai scump datorita dimensiunii... eu, cand am schimbat kitul de ambreiaj (de 170) am dat 210 lei pe el, de uzina
K-tlyn
salutare!!!
Din pacate, s-a adeverit presupunerea mea...era dusa placa de presiune (crapata) iar discul de ambreiaj era fff uzat. Am cumparat placa + disca am breiaj de 170 care m-au costat 155 ron + 80 ron manopera mecanicului (116 lei era cu chitanta) si acum masina merge f bine. Din cate mi-a zis mecanicul, ar mai trebui schimbat simeringul de la distributie ca scapa ulei pe acolo, lucru pe care-l voi face maine, cred. Iin rest, masina se comporta bine. Sper sa nu-mi mai faca probleme... biggrin.gif
tgg2k
biggrin.gif cred ca nu stii ce inseamna sa schimbi semeringul de la distributie... e ceva de lucru doar ca sa ajungi la el

oricum, bafta si bine ca-ti merge! biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.