opreagheorghe
15 Oct 2007, 10:40
Vremea s-a racit si am pornit incalzirea. Ma confrunt cu aceeasi problema nerezolvata inca de anul trecut, caldura prea slaba in masina. Daca este caldut afara aerul primit de la calorifer este destul de cald dar in cazul unei temperaturi exterioare scazute abia se simte caldura, aerul care intra de la calorifer fiind aproape rece. Anul trecut am fost la un Service unde au facut aerisirea sistemului de racire si verificarea caloriferului. Totul parea in regula fiind o zi mai calda. Cum a venit timpul rece m-am confruntat cu aceeasi problema.
Cum pot ajunge la calorifer pentru a verifica daca acesta se incalzeste suficient si pe toata lungimea lui (furtunul de intrare si cel de iesire fiind foarte calde).
Mentionez ca sunt posesor de Dacia 1310, an fabricatie 1997, bord CN.
Va rog sa ma ajutati cu sfaturi utile pentru rezolvarea acesteo probleme.
Cu aceiasi problema ma confrunt si eu ,bord CN, Dacia din '95, inainte aveam cat de cat dar acum pauza ,azi o sa curat toate furtunele de la instalatia de racire si cea de climatizare care duc la aeroterma sper sa fie doar mizerie si sa se poata curata ,apoi un antigel nou si o aerisire si speram sa avem caldura ca vara
bygy007
15 Oct 2007, 12:25
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=669879 cam asa trebuie rezolvat la cele fara bord cn
la cn trebuie verificate capsulele vacumatice care comanda clapetele
Scriind in numele meu ,la mine functioneaza sistemul de capsule si comenzile aferente doar ca baga aer rece,tocmai de jos vin de la masina si furtunele cele 2 de la aeroterma sunt pline de depuneri grosolane,o sa curat toate furtunele colmatate (sau dupa caz schimbate )si radiatorul si sper sa fie ok !!
opreagheorghe
15 Oct 2007, 13:31
Pentru Minel. Spune-mi te rog cum faci aceste operatiuni in detaliu (demontare furtune, calorifer avand in vedere bordul CN) si care au fost rezultatele.
Tiberiu-Andrei
15 Oct 2007, 14:27
Aceeasi problema o am si eu,caldura slabuta.Aeroterma baga slab de tot si caraie in draci.Ideea mea ar fii sa o schimb cu alta de pe alta masina---exclus tot una romaneasca.Problema e ca n-am avut timp sa studiez de pe ce masina s-ar putea "lua" una si adapta.Daca are cineva vreo idee sau a facut treaba asta,il rog sa ne zica ce si cum.In afara de asta ar trebui cumva "etanseizat" sistemul ca aerul sa intre inauntru si nu il alte parti.
vi_escu
15 Oct 2007, 16:14
In ideea ca instalatia este OK, puneti un termostat mai de iarna (sa deschida pe la 92-96 grade)
CriSTI68
15 Oct 2007, 17:27
am avut aceeasi problema pe bord normal scoica... am schimbat caloriferul cu unul mai nou si desfundat si tot ce tine de furtune de la clima si acum conduc in maneca scurta
la mine dupa ce merg cativa km cu masina...incepe sa trimita aer cald de la calorifer in habitaclu fara sa dau drumu la ventilatorul acela....e normal ?
deconectat
15 Oct 2007, 20:52
Depinde cat aer trimite si cat de tare iti bate vantul prin masina. E normal sa se incalzeasca in masina si daca nu dai drumul la ventilator, dar foarte greu.
LE: La mine solutia cu husele incalzite a mers de minune pentru minutele alea pana se incalzeste masina!
La mine erau colmatate furtunele care duc la aeroterma ,dupa o spalare zdravana a tuturor furtunelor si radiatorului,si o aerisire, am caldura super in masina de iti este drag sa stai in ea cand se incalzeste motorul ,va doresc multa caldura tuturor forumistilor cu astfel de probleme !!!
Nici eu nu folosesc aeroterna niciodata. Nici nu stiu daca mai functioneaza. In mers pana la 20-30 km/h se incalzeste mai greu in masina, cam 10 minute, dar peste, in 5 minute , si cand zic incalzit ma refer ca stai la maneca scurta. Binenteles doar daca setez levierele alea 2 de comanda maxim dreapta.
Argon ,ai cumva bord CN,??
""'Binenteles doar daca setez levierele alea 2 de comanda maxim dreapta.""
din cate stiu eu la bordul CN setand ambele leviere spre dreapta o sa circule aerul doar central si o sa fie aer rece
Nu, scoica, are trei leviere, robinetul, aerul sus , si aerul la picioare.
Sfatul meu :
1) Desfunda caloriferul
2) Sub grila aia cu stropitori de parbriz fa curat si scoate toate frunzele pamantul, etc,
3) Termostatul sa functioneze corect
4) Inchide toate geamurile
Am auzit de multa lume care se plange de caldura la bordul scoica insa eu personal nu am avut probleme. La fel ca argon baga caldura de stai in maneca scurta
thedragon
16 Oct 2007, 10:31
masinuta mea este din `89 si i sa schimbat bordu si nu stiu unde este caloriferu , am aeroterma dar aia nu baga nimic, nu simt nimic la mana ,
Dar ce tip de bord ai ??? ai cumva aeroterma cu 4 trepte de viteza ???
sau vreuna adaptata pe masina ta ???
opreagheorghe
16 Oct 2007, 10:41
Va rog sa-mi spuneti la Dacia 1310 cu bord CN cum se ajunge la calorifer si cum se demonteaza (o descriere amanuntita a operatiilor). As putea mai usor, fara a demonta caloriferul, sa desfac cele 2 furtune care vin de la motor si sa introduc apa sub presiune pe rind in ambele sensuri?
@opregheorghe
ca sa ajungi la cele 2 furtune de la aeroterma trebuie sa dai jos cutia de acte ,apoi sa iti identifici unul dintre furtune ca sa nu ai probleme la motaj,(sa nu le inversezi) probabil daca nu sigur sunt colmatate si la tine furtunele ,dar parerea mea ar fi sa iti cureti absolut toate furtunele de la sistemul de racire inclusiv radiatorul ,antigel nou si o aerisire ca la carte si nu ar mai trebui sa ai probleme cu caldura .
Verifica si starea capsulelor vaccumatice care iti dirijeaza aerul (sunt 3 in total ,2 in zona cutiei de acte o sa le vezi si una dubla in stanga locasului brichetei ) si a blocului de comanda .bafta multa si caldura pe masura !!!
thedragon
16 Oct 2007, 12:15
minel da este cu aeroterma cu 4 viteze bordul este cn4 (asa zic eu ) si fata a fost schimbata ( mufa lu` ilici
)
Bullix
16 Oct 2007, 18:04
Dar ca solutii inovatoare pentru cresterea fluxului de aer ce iese din grila de sub parbriz, ce idei aveti?
M-am gandit la un mic artificiu: montarea mai multor ventilatoare de calculator. De exemplu, imediat sub grila de plastic montata sub parbriz, ar veni perfect niste ventilatoare din alea de 2" de pe coolerele de procesor. Pe partea cealalta, insa, dincolo de gaurile de aerisire din tabla (pe dinafara cum ar veni, cu grila exterioara scoasa), s-ar putea monta paralel cu caloriferul, de-a lungul sau, cateva ventilatoare de sursa ATX, acelea mai mari, de 9~10cm latime.
In toate cazurile, ele se alimenteaza fix la 12V, deci se pot cupla frumusel in paralel, trecute printr-un intrerupator din bord, poate chiar direct la intrerupatorul aerotermei.
Avantaje= consum extrem de mic (~0.15-0.25 A fiecare) plus ca-s ale naibii de silentioase.
Ce ziceti?
slaiciprian
16 Oct 2007, 18:56
fac drumuri lungi in fiecare zi, si merg in tricou si cu geamul deschis din cauza caldurii. si asta fara sa dau drumul si la ventilatoare. de inchis de tot, de la robinet, nu prea am chef. nici chiar asa. ce lipseste? sau ce solutii am sa scap de problema?
sorin1983
16 Oct 2007, 18:58
am incercat eu sa pun ventilatoare de calc... de toate tipurile... cand dadeam drumul la cel original alea erau degeaba
deci nu au putere...poate doar in interior sa iti traga un pic din aerul care intra.
Bullix
16 Oct 2007, 19:15
Pai da. Prima varianta din cele pe care le-am descris: sub grila de plastic, sau chiar in grila (taiat din ea fix pe contur) sau chiar peste grila.
sorin1983
16 Oct 2007, 19:55
ar fi de preferat sa nu le pui peste
sau aspectul comercial nu mai conteaza? eu zic ca trebuie cautate alte tipuri de ventilatoare(ceva in genul celor de racire interna a calc dar care se pun ca placile pci). dar intai de toate curatat tot ansamblul de circulatie a apei si vazut dupa aceea un rezultat. si de verificat functionalitatea manetelor din bord.
Bullix
16 Oct 2007, 20:04
"Manetelor din bord"?
Deja suntem in Star Wars 3
Nu, la mine robinetul de la calorifer nu functioneaza. Vara se scoate furtunul de pe teava si se pune un celofan de la pachetul de tigari pe furtun si se baga furtunul la loc pe teava
Nu, caloriferul merge chiar misto. Fluxul de aer e problema la mine. Intr-o jumatate de ora sa zicem ca se incalzeste binisor masina, insa eu vreu un flux de aer mai puternic ca sa-mi incalzeasca bine parbrizul. M-am saturat sa dau cu carpa la fiecare stop
thedragon
16 Oct 2007, 20:23
da unde gasesc si eu caloriferu
( ! sau eu poate nu am :-o
sorin1983
16 Oct 2007, 22:19
dai jos grila dintre parbriz si capota motor si il vezi acolo. imposibil sa il ratezi
Merced
16 Oct 2007, 22:31
O problema similara am si eu. Robinetul s-a cam dus de mult, din cate stiu eu e cam blocat pe deschis, d-aia toata vara am umblat cu furtunul care intra in calorifer ingatuit si strans cu o sarma. Acum l-am desfacut, caldura sa zicem ca ar fi, dar parca nu intra destula decat daca am viteza, si cand zic viteza ma refer de la 70km/h in sus. Aeroterma merge, se invarte dar nu baga mai nimic. La drumuri lungi nu ma vait, eu si asa am macaraua de la geamul soferului facuta varza si merg cu el crapat mereu ca sa pot fuma fara sa ma afum
dar cand o sa vina iarna de-adevaratelea o sa inghet probabil in oras.
De ce dau drumu la aeroterma si nu baga nimic, in ciuda faptului ca ea se invarte saracuta? Mentionez ca am bord O-O-O si ca sub grila din fata parbrizului nu-s gunoaie, frunze sau mai stiu eu ce, ca am verificat(scria asta prin alt topic).
bygy007
16 Oct 2007, 22:45
scoateti robinetul ala cu o intrare si 2 iesiri si facrti asa
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=700929
thedragon
16 Oct 2007, 23:14
mersi sorin ! dar cand pornesc aeroterma nu da nici un fel de aer (dar masina statea pe loc , conteaza asta )
Merced
16 Oct 2007, 23:25
Nu stiu la ce m-ar ajuta, caloriferul sa incalzeste numai ca aeroterma nu arunca aerul de acolo, si trebuie sa am viteza sa se intample asta...
thedragon
16 Oct 2007, 23:44
deci trebuie sa fiu in miscare... nu?
cornel2007
16 Oct 2007, 23:49
Dupa ce am citit tot ce s-a scris aici tot nu am inteles cum pot sa ajung la coloriferul de la o masina cu bord CN. Eu am caloriferul spart si pierd lichid. Am incercat sa dau torpedoul jos dar din pozitia aia nu vad nimic, nu am acces nici la furtunele care intra in calorifer. Cine ma poate ajuta cum pot sa verific ce e cu caloriferul sau daca e prea complicat, cam cat m-ar costa sa il repar la un service.
opreagheorghe
17 Oct 2007, 08:33
Aceeasi intrebare am si eu. Cum se poate demonta caloriferul fara a da jos bordul CN.
thedragon
17 Oct 2007, 09:24
pai a zis sorin ca trebuie data grila jos (dintre capota si parbriz, aia neagra de afara ) si eu am bord cn si o sa incerc in zilele astea sa vad daca este acolo
ydaniel
17 Oct 2007, 09:30
bagati-va electroventilaor:D
thedragon
17 Oct 2007, 10:04
pai ne bagam noi electroventilator dar daca nu intra caldura in masina ce sa facem
cornel2007
17 Oct 2007, 10:12
la astea cu bord CN caloriferul nu este intre grila si capota, e undeva in consola.
sau nu?
thedragon
17 Oct 2007, 10:21
eu am bord cn si nu este pe sub bord
ca mam uitat si nu lam gasit
ydaniel
17 Oct 2007, 10:22
l cn caloriferul este in habitaclu.la bordul scoica este in grila;)
thedragon
17 Oct 2007, 10:35
si inseamna ca e unu am calorifer
unde mai exact este in habitaclu
Poate o sa va ajute asta mai baieti
thedragon
17 Oct 2007, 12:35
asta nu ma ajuta sa gasesc caloriferu
mai zic o data ca masina este din 89 si nu stiu ce bord avea inainte a fost schimbat
@thedragon
Daca afirmi ca nu ai calorifer cand ai dat grila jos ,atunci acel calorifer ar trebui sa fie in interiorul aerotermei ,si nu poti ajunge la el doar daca demontezi aeroterma ,tocmai in acest scop am postat schema aerotermei la bordul de CN ,deci decizia iti apartine daca vrei sa ai caldura sau nu ,dar eu tot ti-as recomanda sa verifici prima data cele doua furtune de la aeroterma ,bafta !!
thedragon
17 Oct 2007, 13:31
furtunele sunt pe langa aeroterma ? ca aeroterma mea este in compartimentul acela ! sau trebuie sa imi bag capu pe sub bord?
cornel2007
17 Oct 2007, 14:25
la bord CN ce trebuie sa demontez ca sa ajung la calorifer (nu e intre parbriz si capota)
Caloriferul meu este fisurat (pierd lichid) sau e vre-un furtun pocnit. Toata apa se scurge pe aerisirile de la picioare.
stie cineva sau ma las batut?
17 Oct 2007, 14:27:sau daca e cineva din buc care se pricepe sa ma ajute si pe mine as fii recunoscator ( $ )
cosminus
17 Oct 2007, 17:47
Si eu am avut pana nu demul dacie cu calorifer lung (cel sub grila), Iar ca sa rezolp problema ventilatorului (nu baga aer) am ridicat grilajul. Am curatat de praf, frunze si altele caloriferul si locul unde e pus. Inclusiv si lamelele lui, prin care trece aerul, daca sunt astupate. Apoi daca va uitati atent sunt niste fisi de musama (asa era la mine, dacie 1971) care au rol de supapa, pe care le-am inlocuit cu piele deoarece erau curbate si nu inchideau. Cand masina sta pe loc si pornesti aeroterma, ele inchid ca aerul sa nu iasa pri grilaj afara si sa fie fortat in cabina. Cand mergi cu masina din cauza vitezei, aerul deschide supapele si intra in cabina. De atunci am avut caldura satisfacatoare in masina. Problema era ca si ventilatorul era cu 1 viteza si probabil calorifer imbacsit. Acum am bord de CN (cel nou, rotunjit) si baga caldura pe 1 de mori.
La bord CN aerul rece vine pe lateral, direct din exterior neventilat, iar cel cald (sau rece cu robinet caldura inchis) doar pe sus la parbriz, mijloc (deasupra de scrumiera) si la picioare. Sunt cumva si alte variante? Eu am Dacie 2004 cu bord CN rotunjit.
17 Oct 2007, 18:00:
Pentru Minel: Trimite-mi si mie te rog, daca ai, mai multe manuale de intretinere si reparatie pentru Dacia. Mersi
sorin1983
17 Oct 2007, 18:09
la scoica si toate modelele anterioare caloriferul este in afara masinii sub grila dintre parbriz si capota. la cn patratos sau rotunjit caloriferul este dreptunghiular si mai mic, se afla sub bord , se vede o cutie cam pe mijlocul bordului daca dati jos torpedoul cum te uiti spre volan. daca a fost bordul pus doar la vrajeala(carcasa fara aeroterma) e posibil sa nu fie deloc
. cred ca s`ar putea scoate daca se desface bordul si din stanga si din dreapta jos si se trage putin spre scaune. nu stiu exact.
la bordul scoica mare importanta o are si o paletuta de plastic care e in dreptul aerotermei si impinge aerul mai cu putere sau macar il orienteaza un pic
am bord scoica si m-as baga sa fac o revizie mica la furtune calorifer etc. Ce trebuie sa stim ? Sa ne explice cineva cateva treburi in legatura cu circuitul,calorifer si alte celea.Daca scot furtunasele care pleaca din radiator spre calorifer curge apa nu ?cum le pot opri ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.