SSilent
18 Oct 2007, 22:27
vitezometru merge dar kilometraju nu
ce poate sa aiba?
turometru "merge" ....cam aiurea totusi, sta jos de tot la ralanti, iar ambalata in draci abea urca la 2000 si dupa 2000-3000 se blocheaza
solutii?
multumesc!
Merced
18 Oct 2007, 22:37
Nu le mai faci, lasa-le Dumnezeului cand ziceai ca ai belele mult mai mari cu masina pe care ai fi vrut sa le rezolvi. Vitezometru sa mearga cat de cat, ca am eu un var care aprecia viteza dupa ureche si l-a luat radaru cu 68km/h in oras. Kilometrajul nu stiu la ce te-ar ajuta extraordinar, poate sa faci un consum vreodata. Iar urechea e cel mai bun turometru la Dacie.
SSilent
18 Oct 2007, 22:41
vitezometru mere bine
,dar cel mai mult ma seaca turometru, tot dupa ureche schimb si io da cand mai merg cu muzica tare cateodata il mai subturez...dupa ce ca e vai de capu' lui il mai si fortez, bine ca a tras instructoru de mine sa schimb dupa ureche, tot timpu ma chioram la turometru, pana mi-am luat cateva scatoalce
alinushy
18 Oct 2007, 22:44
la kilometraj vezi daca ai cablu de kilometraj, daca e prins in spatele cesurilor de bord si in cutie, turometrul ....
SSilent
18 Oct 2007, 22:48
pei nu e acelasi cablu? mie viteza mi-o indica cum trebe', dar KILOMETRAJUL este blocat, nu se reseteaza si nu inregistreaza numarul de kilometrii parcursi...
Merced
18 Oct 2007, 22:48
Poate strici si vitezometrul cand iti bagi nasul pe acolo.
Cat despre schimbatul cu ochii pe turometru, n-am asa ceva in sange. Bine, daca vreau sa merg la o limita(sa schimb foarte sus pentru senzatii sau sa schimb mai jos pentru consum) pana ma obisnuiesc cu sunetul motorului unei masini mai arunc un ochi pe turometru, dar in rest nu. Nici cand am facut scoala nu ma uitam, cred ca nici n-avea turometru rabla instructorului meu.
alinushy
18 Oct 2007, 22:51
vrei sa zici contuarul ala, mie-mi mergea decat ala de jos, acu nu mai merge nici ala
SSilent
18 Oct 2007, 22:51
io ma uitam la el ca naucu asteptand turatia si uitam de drum
deaici au plecat scatoalcele, si m-am dezobisnuit
, acu nici la benzina nu ma mai uit, si da, am facut pana prostului pt ca eram adormit si am uitat ca nu mai am "esenta miscarii"
alinushy
18 Oct 2007, 22:54
nasol
diaconuliviu
19 Oct 2007, 07:55
QUOTE(SSilent @ 18 Oct 2007, 22:27)
vitezometru merge dar kilometraju nu
ce poate sa aiba?
turometru "merge" ....cam aiurea totusi, sta jos de tot la ralanti, iar ambalata in draci abea urca la 2000 si dupa 2000-3000 se blocheaza
solutii? [...]
Kilometrajul se poate repara pentru perioade scurte (pentru ca nu se gasesc piese separate in magazin si va trebui sa folosesti piese din alt ceas sau sa pilesti, adaugi, etc.). Solutia: unul nou sau unul SH care stii ca merge.
Turometrul: e cel clasic de Dacia? Aprinderea e clasica?
Daca da, e defect, se poate repara dar, cauta schema, o postase un coforumist. Daca nu, altul nou sau SH. In general turometrele nu se defecteaza ysor.
Daca ai turometru de alta provenienta gen Adelaida, home-made, etc, nu cumva ai un comutator 2T/4T pe el? Muta comutatorul pe 4T[impi].
SSilent
19 Oct 2007, 12:18
nu prea se vede, dar este turometru de dacia, arpindere clasica (delcou)
CriSTI68
19 Oct 2007, 17:46
la mine sa blocat cifrele de la kilometraj si de la jurnal... mai am vreo sansa sa le fac ?
SSilent
20 Oct 2007, 13:43
pei si la mine.... "sa blocat cifrele"
CriSTI68
20 Oct 2007, 16:45
si literele ?
reddivision
20 Oct 2007, 19:11
Am avut si eu aceeasi problema.....kilometraj si vitezometru. Era vorba doar de un cablu, care pleca de la cutia de viteze parca...pana in bord. Oricum.....a fost vreo 6 lei daca imi aduc bine aminte.
Tiberiu-Andrei
20 Oct 2007, 20:39
Si eu am treaba asta cu ceasurile,jurnalierul n-a mers decand am luat-o.Celalalt face figuri cand merge,cand nu ori se invarte mai putin.......solutia se stie.
vi_escu
21 Oct 2007, 00:06
Bad_Wolf
24 Oct 2007, 12:06
Cum imi dau seama ca imi functioneaza corect sau mai bine zis daca imi indica corect kilometrajul / turometrul ? Am impresia ca dupa ce trec de 90 km/h kilometrajul urca f greu desi motorul se tureaza si prind viteza. La 90 la ora am cam 3000-3200 ture, este bine ? Nu ma prea pricep .
Inainte am avut o Skoda veche in care senzatia de viteza nu se simtea la fel ca in Dacie , cu dacia la 100 la ora zici ca zbori
Bogyciu
28 Oct 2007, 12:17
Cine ma ajuta si pe mine. Am ceasuri de Reno 12 pe Dacia mea din 81, cand am luat-o avea un vitezometru luat de pe un bord de Dacie model cu trei cercuri separate, si imi indica aiurea viteza (la 30 in bord aveam 55- 60), pe cine am intrebat toti m-au sfatuit sa schimb ceasul, ca el e de vina. Am scimbat ceasul, cu unul ultimul model care au fost puse pe Dacie, si surpriza, nu s-a schimbat nimic, tot eronat indica... Pe langa ceasuri am si cutie de Reno 12, 4 trepte, si se pare ca nu se "pupa" cutia cu vitezometru. In cutie sunt un melc de plastic si rotita aceea in care intra cablu de la vitezometru. Am inteles ca trebuie schimbate ambele, dar din pacate nu gasesc un mecanic care sa imi dea capacul la cutie jos si sa imi schimbe melcul acela, peste tot unde am fost imi cer in jur de 1 mil pt treaba asta si merg pe ghicite, ca "cutie de-asta n-am vazut la nimeni". Acum intrebarea mea este, nu cumva are cineva pe acasa un vitezometru de Reno 12? Sau de pe Daciile vechi care aveau cutii frantuzesti? Macar mecanismul, fara ceasul propriu zis, ala se face. Am sa pun si poze, da sa fac
.
diaconuliviu
29 Oct 2007, 11:01
Ceasuri de reno? Cutie de reno? ceasul ala nu e etalonat in mile pe ora? Ia legatura cu Muttley, el se lovise de asa ceva.
QUOTE(alinushy @ 18 Oct 2007, 22:44)
la kilometraj vezi daca ai cablu de kilometraj, daca e prins in spatele cesurilor de bord si in cutie, turometrul ....
QUOTE(SSilent @ 18 Oct 2007, 22:48)
pei nu e acelasi cablu?[...]
Raspuns ferm: NU! cablul de kilometraj nu are nici o treaba cu turatia masinii. cablul de kilometraj merge de la ceas la cutia de viteze, iar turometrul e conectat cu un cablu electric la bobina
QUOTE(Bogyciu @ 28 Oct 2007, 12:17)
[...] Am scimbat ceasul [...] nu s-a schimbat nimic[...], am si cutie de Reno 12, 4 trepte, si se pare ca nu se "pupa" cutia cu vitezometru.
[...]
te complici degeaba cu schimbatul melcului. din cate ai zis, ceasul de R12 functioneaza bine. trebuie doar sa schimbi cablul cu unul nou putin modificat: trebuie sa faci doua "limbi" metalice de (aproximativ) 0.75mm x 4mm x 0.1mm (latime x lungime x grosime) pe care sa le pui la ceas, in gaura unde intra cablul subtire din mijlocul cablului de kilometraj (sper ca intelegi cum vreau sa zic). iar mai apoi trebuie modificata buza cablului, adica partea aia care "culca" pe filet, astfel incat sa fie mai scurta camasa metalica din capatul cablului (partea de la ceas).
incerc sa fac cateva poze ca altfel e cam greu sa explic. oricum ideea de baza: schimba cablul ca nu e scump si cel mai probabil ca de acolo sa fie problema.
Bogyciu
30 Oct 2007, 18:59
Teoria e in felul urmator, Ceasul e de Dacie, Unltimul model (Tacosan parca), ceasul de Reno nu l-am avut niciodata. Cutia e de Reno. Ce zici tu acolo merge pe configuratia asta? Explica putin mai bine, in mare am inteles despre ce e vorba, dar cum prind "limbile" de cablu? Cablu e nou, schimbat odata cu ceasul, si are prindere de plastic (clema), nu filet. Cel cu filet nu il mai am... Hai te rog lumineaza-ma ca m-am saturat de meseriasi fantastici care habar nu au pe ce lume traiesc... In sfarsit am gasit pe cineva care cunoaste problema... Dar daca totusi schimb melcul ar trebui sa mearga, nu? Se potriveste le cutie de Reno melc de Dacie? Sa nu am surpiza ca desfac cutia si are alte minunatii pe acolo...
diaconuliviu
31 Oct 2007, 09:58
Tie iti arata cu ceas Dacia mai putin la viteza. Zici 55 la 30. Adica un raport de 1,8.. daca mai pun ceva erori e posibil sa apara un 1,7, adica raportul km/mila.
Ia verifica, pe UN KM intre doua borne, cit iti indica pe jurnalier?
QUOTE(Bogyciu @ 28 Oct 2007, 12:17)
[...]Am ceasuri de Reno 12 pe Dacia mea din 81, cand am luat-o avea un vitezometru luat de pe un bord de Dacie model cu trei cercuri separate, si imi indica aiurea viteza (la 30 in bord aveam 55- 60)[...]
se pare ca am inteles eu gresit... cand ai luat masina, aveai indicatoare Jaeger pe ea, doar vitezometru era de Dacie, nu?!
teoretic: daca ceasul e in MPH si nu are uzura 30mp/h ~= 50km/h. daca are un anumit grad de uzura (poti sa vezi daca acul tremura) atunci linistit la 30mp/h (cat indica, si indica mai putin decat real) poate ajunge la 55-60 km/h (cat zici ca aveai de fapt). daca asa stau lucrurile, fa ce a zis liviu, intreaba-l pe Muttley cum a rezolvat problema... daca nu rezolvi asa, zilele astea fac tutorialul despre cutiile de viteze... doar ai putina rabdare.
QUOTE(Bogyciu @ 30 Oct 2007, 18:59)
Teoria e in felul urmator, Ceasul e de Dacie, Unltimul model (Tacosan parca), ceasul de Reno nu l-am avut niciodata. Cutia e de Reno. [...] Dar daca totusi schimb melcul ar trebui sa mearga, nu? Se potriveste le cutie de Reno melc de Dacie?[...]
cablurile merg asa: cele romanesti la indicatoare EP sau (cu mici modificari) Jaeger Phase 1 sau 2, cele frantuzesti la indicatoare Jaeger Phase 1 sau 2 dar nu se prea potrivesc la EP (trebuie modificari mari). cele de takosan, fara filet nu se potrivesc la nici unul din indicatoarele tip semafor: O-O-O
schimbarea melcului s-ar putea sa functioneze dar nu mai stiu exact daca nu mai trebuie modificata si rotita care antreneaza melcul. despre asta ma documentez si iti mai spun.
diaconuliviu
31 Oct 2007, 13:27
Ca sa schimbi melcul de antrenare a pinionului, e de munca; trebuie scos capacul CV, defiletat melcul, repus cel nou..etc.
Bogyciu
1 Nov 2007, 09:21
Pai asta e marea problema, ca nu am gasit pe nimeni inca care sa mearga la fix, adica sa imi desfaca cutia, sa schimbe melcul si sa o puna la loc... Toti merg pe ghicite, ca nu au vazut astia cutie frantzuzeasca. Mecanicii batrani care stiau treaba nu mai gasesti. O sa merg pe treaba cu schimbatul melcului, daca nu reusesc nici asa, dau masina la fier vechi, ca m-am saturat de cati bani am bagat in ea, aiurea...
Am facut si treaba cu bornele, si imi inregistreaza cam un km jumate, asa, cu aprox.
diaconuliviu
1 Nov 2007, 13:23
Adica angrenajul melc/pinion este calculat in mile.
De care melc vorbesti? banuiesc ca de fapt te referi la "pinion", melcul, cum spuneam, e in cutie, pe axul secundar.
Daca mergi pe ideea schimbarii acelui pinion, iti recomand asa:
cutia fiind 4 trepte, seamana destul de bine cu cea de dacia, ca urmare ar trebui sa aiba pinionul si montura lui (lagarul ala din plastic, majoritar rosu) cu orientare "in jos", adica cablul km se infige in cutie de jos in sus, nu de sus in jos ca la 5 trepte.
In cazul asta ori scoti uleiul din cutie ori asezi masina pe o rampa dar pa partea inclinata si cu botul in jos, asa incit cutia sa fie inclinata spre fata, altfel iti curge ulei.
DUpa ce slabesti surubul M6 care fixeaza cablul in cutie, il extragi complet si incerci sa scoti acel suport-lagar. Cum? cam greoi, uneori oese tragind cu un simplu clestisor de tija pinionului, alteori te chinui.
Daca ai reusit sa-l extragi, te uiti la dantura lui: numar de dinti, inclinare si compari cu unul de dacia. Daca dintii sint asemanatori cu cei de la dacia dar difera ca numar (cam cu 30%) iei unul de Dacia cu aceeasi inclinare.
Daca nu, complicat, ar trebui schimbat si melcul, cum am spus, trebuie extras capacul...
Problema e ca la diferenta aia intre raporturile de transmitere, m-as mira sa fie numai pinionul diferit.
O alta solutie ar fi un angrenaj demultiplicator cu raport 1,6 (raportul intre mila terestra si km) fara schimbare de sens.
Alta, un kilometraj de bicicleta (se gaseau la rusi) la care sa setezi diametrul rotii convenabil incit sa ai indicatie corecta. Ramine de rezolvat partea de interfatare intre cablu si montaj.
Sau, am mai zis, ia legatura si cu Muttley, el avea la un moment dat un jaeger, poate iti da ceva idei, adrese, etc.
Bogyciu
1 Nov 2007, 19:17
[attachmentid=1627417403][attachmentid=1627417404]Asta e un melc nou de Dacie, si rotita e cea care am scos-o din cutie. Rotita am schimbat-o cu una de Dacie, s-a schimbat ceva dar isesizabil... Si e o diferenta de trei-patru "dinti" intre ele.
diaconuliviu
2 Nov 2007, 07:58
17/13 =1,3... Deci nu vine la fix. Probabil ca si melcul de R12 are alt nr de inceputuri (la ala de dacia vei numara 6).
gangara
2 Nov 2007, 20:52
poate ca este in afara topicului insa dc tot vorbiti de kilometraj vs. vitezometru as vrea unele inform. am dacia din 97, 1.6, iar in a 4-a la 2000 rpm am fix 60,iar in a 5-a la 2000 rpm am fix 65
, cu toate ca mai am 2 dacii si imi indica 80.in fine...iar tot la dacia cu pricina la 3000 am 90, la 5000 am 150...asta mi se pare mai acceptabil...cablul mi l-am pus cam de o luna dupa ani fara....e posibil sa am alt tip de cutie?... va rog...niste inf..ca ar fi trist sa merg cu 3000 rpm si sa am 90.
multumesc mult
diaconuliviu
5 Nov 2007, 08:18
1. DACA o data mai apari cu dc sau alte mircisme iei vacanta.
2. 60 la 2000 in tr 4 si 65 in tr 5 denota treapta a 5-a scurta (0,86).
Partea cu 150 las-o mai jos, oricum, kilometrajul arata in plus. Asta ca paranteza, s-o stii pentru tine. La 2000 in tr 4 ai cam 55, la 3000 ai 82,5.
Bad_Wolf
8 Nov 2007, 08:45
Este posibil ca indicatorul de viteza sa arete bine pana la 90-100 si dupaia sa urce mai greu/ sa arate mai putin ? Zic asta pt. ca pana la 80-90 km/h imi merge bine dar dupaia urca f greu kilometrajul....
Am cutie cu 4 trepte , dacie '91
nikssark
1 Dec 2007, 00:54
dacia 1310, an de fabricatie 1988 , 5 trepte, 105.000 km parcusi efectiv fara reparatie majora la motor(set original) consum 6,5 in afara 7,5 in oras mers elegant fara probleme de asezare pe sosea.
sper sa nu fiu off topic dar am probleme cu ceasurile din bord.
1 Cind pornesc motorul, turometrul tacane de il ia draci adica joaca in extremele ceasului si ca sa nu mai faca asa opresc si pornesc motorul pina sta si el ca omul.
2 in timpul mersului se intampla ca toate ceasurile mai putin vitezometrul (actionare mecanica) sa se opreasca (sa moara) efectiv si sa isi revina uneori mai repede sau mai tirziu. Adaug ca in momentul in care se opresc , farurile sau casetofonul functioneaza opinduse doar caldura(ventilatorul)
sper ca cineva sa ma ajute si pe mine ca nu stiu care ar putea fi problema
fiderzen
1 Dec 2007, 01:29
ai o siguranta care joaca in locul ei
)adica nu face contact bine
SSilent
1 Dec 2007, 20:30
prima siguranta ( aia cea mai de sus) e responsabila cu acele indicatoare...parca
nikssark
4 Dec 2007, 15:29
SSilent mersi, sa sti ca problema cu ceasurile a fost intradevar de la prima siguranta , dar cu tacanitul turometrului nu stiu ce sa fac, ca imi ajunge tacanitul de la volan , recte eu
SSilent
4 Dec 2007, 20:18
un tacanit de genu am avut si io tot din dreptul turometrului dar nu era de la turometru, si io sunt noob si nu stiu cum ii zice dar venea de la chestia aia de sub bord (din stanga la tabloul de bord) care temporizeaza semnalizarea, acum nu se mai aude decat cand semnalizez....
nikssark
6 Dec 2007, 20:25
Cand zic de tacanit ma refer la faptul ca acul indicator se deplaseaza de la valoarea minima la cea maxima intr-o clipa si in mod repetat si creaza acel tacanit infernal si nu pot aprecia turatia motorului si se repeta tot timpul cat motorul este pornit. Un electrician dar nu auto a zis sa verific daca contactul de la bobina de inductie este cumva pus la minus ca atunci ar face chestia asta dar el este la plus deci care sa fie buba? Sa fie oare turometrul in sine? Aceste simptome uneori se rezolva prin oprirea si pornirea repetata a motorului dar nu as vrea sa ajung sa bulesc electromotorul prin atatea actionari repetate in timp foarte scurt.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.