Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: reglare avans initial+ amestec & stuff
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
the fast and furious


Salut am citit zilele astea niste tutoriale despre reglarea avans si m-am decis sa pun la punct motorul de 1.4 berlina carb in privinta reglajelor. Iata ce am facut pana acum:

1. reglat culbutori la 0.15 A si 0.20 E
2. schimbat bujii Bosch cu Brisk ca vine frigu si nu mai vor
3. reglat avans initial ( static prin metoda scanteii )

In clipa de fata delcoul este ramas la pozitia in care fisa centrala a dat scanteia, si am mai reglat surubul de amestec si acceleratia cat de cat pt ca motorul sa functioneze rotund desi mai exista cateva detonatii ( rateuri ) in toba.
La drum trage bine in turatii peste 3000 ture fara zgomote vizibile insa la o accelerare ferma la 40km/h in treapta 4 da in nas.
Maine ( azi de fapt ) ma gandesc sa ii mai dau nitel avans prin rotirea delcoului in sens invers acelor de ceasornic pana la turatia maxima , apoi un pic inapoi dupa care reglare surub amestec si clapeta acceleratie ( relanti ).
Problema este ca dupa reglajul culbutorilor cu bujiile Bosch l-a reglajul facut atunci la ureche tragea excelent masina ( era si avansul cam mare ) insa existau detonatii si relanti usor instabil si acuma nu stiu in ce masura o sa- mi reuseasca reglajele ca mie nu-mi prea ies reglajele astea la ureche.
Ar mai fi niste aspecte demne de luat in seama :

Platina este reglata la 0.4 insa masina a functionat inainte cu aprindere electromagnetica si platina mobila inca mai are senzor nu stiu de care care interactiona cu magnetii dispusi pe lulea care distribuia scanteia ( asta imi inchipui eu ca ar face ) . Senzoru asta e ceva dispus pe la teralul platinei mobile ( e ceva lipit de platina ). Momentan instalatia electrica a ramas modificata intre bobina si delcou ca pe vreamea cand fuctiona aprinderea . Acum butonul cutiei aprinderii este comutata pe dezactivat iar platina functioneaza clasic fara ca contactele ei sa mai fie obturate fizic cu un corp strain .
Intrebarea mea este daca aceasta instalatie de aprindere poate influenta intrr-un fel sau altul nefunctionalitatea reglajelor la aprindere si relanti.
Si inca un aspect bateria destul de veche Fulmen de 6 ani pe masina poate influenta functionarea corecta a motorului ( cu pozitiile aprinse si fara alti consumatori intensitatea luminoasa a tuturor becurilor este vizibil afectata - far a probleme la pornire la rece sau cald )?
vi_escu
Daca nu mai folosesti aprinderea electronica, cumpara-ti o platina si o lulea noua si fa-o cum a fost de la mama ei. Cu o baterie obosita o sa ai necazuri la iarna.
the fast and furious


Am rezolvat pana la urma , am reusit sa gasesc pozitia optima pt delcou : fara detonatii in toba , fara tacanituri la dat blana cu a 4 a la 40 si fara tacanituri de la 4000 de ture in sus.
Am vazut pe un alt post ca la lucrarile de intretinere ale platinei sau schimbarea ei se va deranja avansul.
Asta inseamna ca va trebui sa iau de la capat munca asta pe care o fac de 3 zile si sa consum 5 litri de benzina in parcare?
autom
Banuiesc ca e aprindere model ,,nea ion,,, nu?
geopsi
da pe bune, tie ti-a mers masina cu buji bosh??? io dupa o saptamana(mai si dadea in nas) am sfarsit prin mers in 3 pistoane si mia sarit bujia din lacasul ala al ei! am luat pana la urma sinterom. si mie mi-a zis ala de la rar sa reglez avansul ca nu e bine reglat dar de cand am masina (din 99) nu mia dat rateuri sau alte nebuneli!poate imi explici si mie cum e cu avansul asta! si inca ceva ce modificari sunt bune de facut ca tot trecem la sezonul rece????
Tiberiu-Andrei
Ti-a luat 3 zile sa reglezi toate astea? huh.gif Pai avansul se regleaza la cel mult 2 minute cu matoda scanteii,relantiul 1 minut,amestec 1 minut schimbare bujii 5 minute etc,si valorile astea sunt umflate ca nu invarti de relantiu 1 minut biggrin.gif .Mai bine spune ca ai experimentat ca asa mai fac si eu uneori da totusi ma rezum la o zi.Totusi e bine ca o pui la punct si bafta!
PH-06-BOA
O alta metoda de reglare a avansului , pe care eu am folosit-o mereu, cu o surubelnita lata, blochez acceleratia ca motorul sa aiba vreo 2500 de ture, si reglez avansul pe pozitia de turatie maxima. Asta-i turatia de mers pe drum, nu ralantiul, si-apoi turatia pe maxim denota optimul. Gresesc? Reglarea culbutorilor: se pune luleaua in dreptul fisei nr. 1(faza de aprindere la 1) si se regleaza culbutorii de la acelasi cilindru(nr.1).Se roteste de motor o jumatate de tura, pana ajunge luleaua in dreptul urmatoarei fise (3) , se regleaza culb. acestuia, la fel la 4 si la 2.Inca o rotire de verificare si gata. Nu este prea critica pozitia pistonului ( lulelei), plaja fiind destul de mare .
the fast and furious

Da masina a mers destul de bine cu bujiile Bosch din mai pana acum fara sa puna nici un fel de probleme ( nici macar nu le-am scos ca sa vad cum arata ).
Intradevar pe vremea respectiva mergea cu aprindere electromagnetica si pot sa afirm ca era destul de stabila la relanti, insa la schimbatul treptelor din2 in 3 la 2000 ture dadea un pic in nas . Am specificat mai sus ce am facut ca mi-am bagat nasu in delcou si nu am mai nimerit pozitia respectiva a magnetilor pe lulea si mergea aiurea. Am dat niste PM uri pe forum in legatura cu acest sistem de aprindere si toti mi-au recomandat intradevar aceeasi persoana : nea Ion.
In legatura cu reglajul avansului : m-am chinuit atat fiindca chiar nu gaseam pozitia optima a delcoului , surub aer si clapa accceleratie. Mi-a reglat-o un nene in 30 de secunde da deh .
Problema e ca a fost reglat prin metoda scanteii si am facut un semn la baza axului delcoului pt pozitia delcoului fix in momentul in care dadea scanteie. Am facut proba la drum cu el asa si mergea dar tot nu m-a multumit. Dupa aceea l-am dat mai aproape de parbriz si tot asa. Dupa mai multe incercari succesive de reducere a avansului datorita tacanelilor am constatat ca pozitia optima in care nu da in nas si nu face zgomot la turatii , este culmea chiar un pic mai inapoi ( inspre radiator ) decat reglajul initial .
Stiam ca e exact invers , da se pare ca asa merge cel mai bine masina.

Si pan la urma confirma cineva: reglajele sau schimbatul platinii afecteaza avansul si va trebui sa o iau de la capat?
sefu_alx
e normal sa tacane la accelerare si asta e un semn ca avansul e reglat bine!
numai ca dupa cateva secunde tacanelile trebuie sa dispara
geopsi
"blochez acceleratia ca motorul sa aiba vreo 2500 de ture, si reglez avansul pe pozitia de turatie maxima"
mai ios mai incepator cum adica daca e la 2500 de ture o reglezi pe turatie maxima????
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.